Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Syökö täällä joku tyyliin 100€/kk? Mitä syöt päivän aikana?

Vierailija
09.11.2023 |

Tarkasti siis. Jotenkin tuntuu mahdottomalta, alle 25€/vko!

Kommentit (18347)

Vierailija
61/18347 |
10.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihminen kuluttaa noin 2000 kilokaloria vuorokaudessa. Perunassa on 75 kilokaloria sadassa grammassa. Kilossa on siis 750 kilokaloria. Pelkkänä perunana energian saanti vaatisi 2,66 kiloa perunaa. Se tekee 45 kpl keskimääräisen kokoista perunaa ja maksaa 80 sentin kilohinnalla 2,13€ päivässä. Se olisi kuussa noin 64€: joten ihan helposti tuohon satasen budjettiin ei kyllä pääse. Kahvi maksaa tarjouksessa 3,33€ paketti. Sen kulutus on keskimäärin yksi paketti viikossa ja suodatinpussien kanssa hinnaksi tulee 50 senttiä päivä, eli 15€ kuussa. Satasella ei millään keinoin syö hyvin, saati terveellisesti kuukautta, vaan ravinto koostuu hiilihydraattipohjausesta mössöstä, kuten juuri peruna, pasta, puuro. Pelivaraa laadukkaisiin kasviksiin ja protskuun on hyvin mitättömästi. 

Riippuu ihmisestä minkä verran kuluttaa päivässä. Jotkut elää 1000 kcal eväillä, joku toinen ääripää 3000 kcal. Näitä on ihan turha verrata kun jo ateriakoossa voi olla kymmenkertainen ero, samoin aikuisia on 140 cmstä aina reiluun 2 metriin. Yksi syö kerralla desin ja isompi litran. Tietysti se näkyy hinnassakin, sehän on selvä. Millä minä pärjään päivän, sillä toinen pärjää yhden ateriavälin. 

Meille ylipainoisille nuo kalorimäärävaatimukset on ihan naurettavia mitä muka ns asiantuntijat kehtaa silmiin katsoen vaatia. Että tuhannella kalorilla hänkin pärjää, urheilee ja syö pelkkää porkkanaa. Hah, sanon minä, ihan täyttä soopaa.

Vierailija
62/18347 |
10.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään on mennyt ruokaan jo n. 40€. Ja kohta menee lisää kun käyn Alkossa sekä ostamassa kunnon pihvit lihakarjasta isänpäiväksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/18347 |
10.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä todella halvalla pysyy hengissä jos haluaa, mutta syömisessä on kysymys muustakin kuin hengissä selviämisestä. Kysymys on myös nautinnosta, ja se maksaa.

Vierailija
64/18347 |
10.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka vain pystyy syömään tolla hinnalla jos on aivan pakko.

Se on sitten toinen asia haluaako kukaan ylipäätänsä syödä pelkästään puuroa ja makaroonia vuodesta toiseen.

Eikä tolla summalla mitenkään voi elää terveellisesti kun jää kaikki muut pois ruokavaliosta paitsi höttöhiilarit.

Vierailija
65/18347 |
10.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

en tiedä mitä ne syö... 100 euroa ei kyl riitä edes viikoks

onneksi olen hyvin palkattu konttoripomo

Vierailija
66/18347 |
10.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole mahdollista. Näillä hinnoilla menee satanen viikossa, jos syö normaalisti ja terveellisesti.

Mä myös olen miettinyt onko edes mahdollista syödä nomaalisti ja terveellisesti 100ekk. Väittelin kaverin kanssa tästä 2kk sitten.

Kaveri sitten sano, että hän todistaa sen. Hän on siis herkkuperse ja nautiskelija, mutta päätti kokeilla.

Hän meni prismaan. OSti 30 pussia vihanneksia. Toisessa pussissa oli 750g ja toisessa 500g vihanneksia. Noihin meni rahaa 32eur ja yksi pussi per päivä. Sitten osti kanan jauhelihaa 3pkt on 10e. Osti tommurskaa 10kpl hinta 3,7e, Ruispaloja 3pkt hinta 6,6e, juusto 10e,  papuja 10kpl oli joku 9e, Sit osti omenoita banaania jne jne, kanamunia niin siihen meni 99e50senttiä. JA se todella pärjäs kuukauden. Eikä ollut nälkä ja laihtui samalla 5kg.

Itse nyt sitten olen kokeilussa. Olen 2 viikkoa syönyt ton samaa settiä, niin ei ole nälkä ja pärjää kyllä.

Vierailija
67/18347 |
10.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos laithuu viisi kiloa, niin silloin ei kyllä ole pärjännyt. Montaa kuukautta ei aliravittuna voi olla. Jos laihtuminen oli laihtumista, eikä kuivumista, niin 5 kiloa on 35000 kaloria ihmisläskiä, puhtaana rasvana 45000, mutta ihminen ei laihdu puhdasta rasvaa.eli kaveri on ollut alle puolella siitä ruuasta, minkä kuluttaa pitääkseen itsensä elossa pitkässä juoksussa ja jossain välissä joutuu syömään vajeen takaisin.

Vierailija
68/18347 |
10.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Syön 100 e/vko. Olen jauhelihamies Kontulasta. 

Sama! paitsi että olen Forssasta.

Vierailija
69/18347 |
10.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monta kuukautta selviät hengissä jos joka kuukausi laihdut 5kiloa?

ei kovin montaa kuukautta kun vaan luut jäljellä.

Vierailija
70/18347 |
10.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiinnosti, joten tein cittarin listan (ei voi jakaa). Nämä on sitten halvimpia ja yhdelle.

Aamiaiset viikoksi, paahtoleipä (450g), juusto (500g), maito (teetä en ostanut sitä voi olla kaapissa tai juon vettä/maitoa)

Lounas ruisleipä 9 kpl, juusto (syön oikeastikin noin, useimmiten tosin hedelmä+jogurtti mukana, nyt ei kun köyhäillään 2 yli)

Illalliset: kilo perunoita ja kananmunia 6 kpl (2xmunakas ja jää yli), 250g kanansuikaleita wokkisekoitus, riisiä (wokki2, riisiä jää yli) jauheliha 300 g (lihapullat+muusi x2) linssit, tomaattimurska pavut(linssikeitto2 perunoita tähänkin) yhteensä ainekset 26,12 e ja riisistä, margariinistä, ruisleivästä, kananmunista ja perunoista jäi yli. Viikonloppuna voin syödä ns lämpimän lounaan. Oikeasti meillä menee noin 300-400/kk pelkkään ruokaan kahdestaan.

Vierailija
71/18347 |
10.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen iso ukko ja teen kevyttä työtä, mutta kuitenkin teen jotain. 50 euroa on nyt viikkobudjetti ja sillä pärjää jo hyvin, mutta sillä ei kyllä syö ulkona, eikä juo alkoholia. Tuohon viiteenkymppiin saa jo aika mukavan valikoiman ruokia, eikä tarvitse pelkästään makaroni-puuro-perunalinjalla olla. Protskut ostan lähinnä punalapulla. Lihaa, kalaa, kanaa, munia, juustoa ja lihajalosteita. Kasvikset lähinnä sipuli, porkkana ja pakasteita, sekä valmissalaatteja punalapulla, banaania ja joitain halpasitruksia. Mitään makeita herkkuja, mehuja, sipsejä, pullaa tai sellaista en osta ikinä. Lettuja paistan ja syön sokerin kanssa kerran viikossa ja kesällä syön jäätelön muutaman kerran. Jos en tee kunnon ruokaa, niin budjetti ei pidä, samoin jos teen liian ison annoksen, esimerkiksi 5 litran kattilan jauhelihakeittoa. Se kun on päivässä syöty ja aamulla on taas nälkä.

Vierailija
72/18347 |
10.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käyn 3-4 kertaa viikossa ruokajakelussa, kauppaan menee ehkä 50-70€/kk.

Miten tuonne ruokajakeluun voi mennä, pitääkö jotenkin todistaa varattomuutensa?

Vierailija
73/18347 |
10.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hernekeitto, nakit ja ranskalaiset, kalapuikot ja muusi ja itse tehty kasvissosekeitto.

Tätä yrittänyt....gluteenittoman hinnat lähes x2 ellei x3. 

Hernekeitonkin joudun tekemään itse, mikäli halpaa haluan. 

Kilohinnat mm. makarooni, keksit ja leipä x3 tavallisiin verrattuina  Aikuinen ei saa rahakorvausta/ keliakia. 

Ruokalasku on hirmuinen, vaikka kuinka vertaa hintoja ja haluaisi säästää. Haluan se minäkin välillä syödä kahvin kanssa keksejä. Ja leipominen itse ei ole halpaa sekään. 

Vierailija
74/18347 |
10.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihminen kuluttaa noin 2000 kilokaloria vuorokaudessa. Perunassa on 75 kilokaloria sadassa grammassa. Kilossa on siis 750 kilokaloria. Pelkkänä perunana energian saanti vaatisi 2,66 kiloa perunaa. Se tekee 45 kpl keskimääräisen kokoista perunaa ja maksaa 80 sentin kilohinnalla 2,13€ päivässä. Se olisi kuussa noin 64€: joten ihan helposti tuohon satasen budjettiin ei kyllä pääse. Kahvi maksaa tarjouksessa 3,33€ paketti. Sen kulutus on keskimäärin yksi paketti viikossa ja suodatinpussien kanssa hinnaksi tulee 50 senttiä päivä, eli 15€ kuussa. Satasella ei millään keinoin syö hyvin, saati terveellisesti kuukautta, vaan ravinto koostuu hiilihydraattipohjausesta mössöstä, kuten juuri peruna, pasta, puuro. Pelivaraa laadukkaisiin kasviksiin ja protskuun on hyvin mitättömästi. 

Riippuu ihmisestä minkä verran kuluttaa päivässä. Jotkut elää 1000 kcal eväillä, joku toinen

Höpö höpö. Kukaan ei elä 1000 kalorilla päivässä. Minäkin 60 kg nainen tarvitsen n. 2000 kaloria siihen ettei ole nälkä. Nälässä ihmisen toimintakyky on heikko. En suosittele.

Vierailija
75/18347 |
10.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten tuonne ruokajakeluun voi mennä, pitääkö jotenkin todistaa varattomuutensa?

Ei tarvitse, kannattaa mennä pari tuntia etuajassa jos sieltä jotain haluat, näin ainakin Helsingissä.

Vierailija
76/18347 |
10.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun ruokabudjetti on 20 e/vko. Syön kerran päivässä lämpimän aterian ja toisena ateriana puuron. 

Terveellistä? Ei!

Pakon edessä tälläinen ruokavalio, kun muuhun ei ole varaa? Kyllä!

Vierailija
77/18347 |
10.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Asun Hesan ulkopuolella täällä ei tarvitse todistaa varattomuutta ruokajonoissa. Seurakunnat ovat asia erikseen. Helluntai srk:lla on pieni haastattelu ja saa lahjakortin. Evlut,srk:lla joutuu käymään diakonian luona ja sitten saa lahjakortin.Ruokien jakelu on vähentynyt ympäri Suomea, koska kaupoista jää vähemmän ylijäämä ruokaa punalappujen takia.

Vierailija
78/18347 |
10.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis täh. Menee jo työpäivien aikana lounaalla käydessä yli 200 €/kk. 

Toiset meistä tekee safkat itse. On minullakin lounasetu työpaikalla mutta se on minusta turhan kallis palkkaan verrattuna.

Ja toisilla tulee lounasetu 12,70 päivässä palkan päälle, halusi sen tai ei. Mielummin minäkin sen palkkana ottaisin, mutta se ei ole meillä vaihtoehto. Harvoin käytän sen varsinaisesti lounasruokailuun, usein ostan sillä kaupasta esim. 2 lämmintä ruoka-annosta tai lämpimän ruuan, palan pizzaa ja einessalaatin tms. Saan sillä yhden päivän lounasedulla kaksi tai kolme ruoka=annosta, ja lisäksi saan vielä viikonloppuna noutoruokaa, pizzaa tms.

Vierailija
79/18347 |
10.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä pihtailin tässä pari viikkoa, kun tuli yllättäen eläinlääkärilasku ja auton huollossa löytyi vähän enemmän korjattavaa. Olisi ruokaan ollut enemmänkin varaa, mutta yllättävän vähällä selvisin. Ja kyse on nyt siis vain näistä parista viikosta, en tosiaan tiedä, mitä normaalisti kauppaan menee. Ja toinen taustatieto, mulla on pakastimessa itsepoimitut ilmaiset mustikat, puolukat, vadelmat, lakat ja herukat, omenahilloa ja lohkoja sekä kuivatut yrtit, tatit, kantarellit ja suppilovahverot. Kaapit ei ole tyhjät kuivatavarasta. Syön kaksi lämmintä ruokaa päivässä, lounas yleensä keitto tai muu kevyt, mutta jotain lämmintä.

Viime viikon ostokset

Valion tehtaanmyymälä, jugurtti 3 ltr yht 2,40, raejuusto 200g 0,69, yht 3,09

Prisma kaurahiutale 500g 0,45, hk lihapullat 0,67 (ale 30%), tomaattimurska 2x400g prk 0,74, linssit 400g 1,89, ruokakerma 2 prk 0.98, kotimaista ruispalat 9 paria 1,19, keittokinkku 200g 1,65, broilersuikale 300g 2,95, porkkana 1 kg 0,99, sipuli 3 kpl 0,59, juhlamokka 3,95 ( kahvin juon arkisin töissä, kotona yksi paketti kestää ehkä kuukauden), täysmaito 1,19, kurkku 0,98, satsuma 1 kg pussi 1,99, yht 20,21

kaikki yht. 23,30

Näistä 1 litran jugurtti (sekaan kaurahiutaleita) arkipäivin aamupalaksi, viikonloppuna 2 palaa leipää kinkulla ja kurkulla. Ruuat lounaaksi 3 pv suppilovahvero-sipulikeittoa ja ruisleipää, 2 pv linssi-tomaatti-sipulikeittoa raejuustolla, 2 pv linssi-porkkana-peruna (jääkaapista) sosekeittoa ja leipää. Päivälliset 3xlihapullia tomaattikastikkeessa ja perunoita (edelleen jääkaapista), 3 pv broilersuikale-kanttarelli-porkkana-sipulinuudeliwokkia ja 1pv loput lihapullat, ruokakerman loppujen kanssa kastikkeeksi, leipien päälle, juustokuorruts ja uunivoileipiä. Iltapalana leipää kinkulla ja kurkulla, toisina päivinä täysmaidosta riisipuuroa (riisit kaapista) ja marjoja/kanelisokeria, välipalana mandariineja.

tämä viikko

Lidl kalkkunanakki 350g 1,60 (ale 30%), klementiini 1 kg 1,49, paprika 500 g 1,49, peruna 5 kg 2,49, yht. 7,07

Prisma ruisleipäpalat 9 paria1,19, juustoviipale xtra 1,59, munanuudeleita 200 G 1,55, spagetti xtra 1kg 0,79, tofu 400g 2,59, kananmuna 6 kpl 1,49, sipuli 3 kpl 0,61, mannasuurimo 1 kg 1,15, keittojuureksia 450g 0,99, kapris 0,89, pekoni 200g 1,45, ruokakerma 0,49, täysmaito 1,19, yht. 15,97

kaikki yhteensä 23,04

ja näistä aamiainen samanlainen jugurtti ja hiutaleet, välipala mandariini/leipää kinkulla, juustolla kurkulla, paprikalla vaihdellen, lounaat 3 annosta nakkikeittoa (lähinnä kasviskeitto ja ohuita nakinsiivuja vain makua antamassa), 2 krt espanjalaistyylinen munakas (uunissa muna, peruna, kapris, juusto), porkkana-peruna- linssisosekeitto 2 pv

päivälliset, tofu-kasvis-nuudeliwokki 3 pv, pyttipannu 2 pv ja pasta carbonara 2 pv, lisäksi iltaisin leivän lisäksi mannapuuroa ja marjakeittoa

Hiukan tavallisesta poikkeava menu, ei niin terveellinen kuin yleensä, muttei sentään pelkkää makkaraa ja makaroonia. Osa tuotteista oli valmiina, mutta toisaalta osasta viikon ostoksia jäi varastoja kaappiinkin. Olin yllättynyt miten vähän oikeastaan riittääkään ja tuoteryhmän edullisimman tuotteen valitsemalla tulee säästöjä. Ehkä pidän tällaisia pihistelyviikkoja toistekin, mutta olen kyllä onnellinen ettei tarvitse elää viikosta ja kuukaudesta toiseen näin.

Vierailija
80/18347 |
10.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamulla puuroa, marjoja ja teetä 

Ruokana perunoita, (eines)lihapullia sipulin kanssa ruskeassa kastikkeessa ja keitettyä porkkanaa

Välipala sämpylä maksamakkaralla ja maustekurkulla ja omena

Illalla popcornia

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan seitsemän