Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Koin joulun ihmeen - hyväntekijä auttoi

Vierailija
23.12.2025 |

Eilen tapahtui jotain ihmeellistä. Suomalainen yrittäjä tarjosi monille pienituloisille perheille/talouksille jouluapua, mm. jouluruokakassin ja lahjakortin ruokakauppaan. Minut pyydettiin käymään paikan päällä aiemmin erityistä muistamista varten. Odotin ehkä jotain 50€ lahjakorttia maksimissaan, kiitollisena ja nöyränä tietysti.

Tää yrittäjä antoikin minulle ja lapsilleni 15 x 50 € lahjakorttia ruokakauppaan JA 1500 euroa käteistä!! Olin lapseni kanssa näitä hakemassa niin oltiin molemmat ihan puulla päähän lyötyjä eikä saatu sanaa oikein suusta edes alkuun, kun tuntui niin epätodelliselta. Itku meinasi tulla ja kiittelin varmaan kymmenen kertaa.

En uskalla kertoa tästä kenellekään, kun tiedän että ikävä kyllä jopa läheiset tai kaverit olisivat kateellisia tästä.

En tiedä vielä mihin kaikkeen tuota rahaa käytän, iso osa menee lapsiin liittyviin juttuihin joista on rahanmenoa tiedossa (en halua kertoa tunnistettavasti eli siksi ilmaisen näin) ja mietin oisko nyt varaa ostaa muutama uusi huonekalu tosi rumien ja jo romujen tilalle (esim sohva rikki ja keittiön tuoleista ruuvit sinkoilee, yksi tuoli neljästä uo rikki, ostin sen pöytäryhmän joskus 2007). Tietysti yritän säästellä lahjakortteja ja rahaa niin että niistä on meille apua ja iloa koko vuodeksi.

Eilen minusta ja minun lapsesta kyllä tuntui, että saatiin unelmien joulu vaikean vuoden lopuksi. (Meillä on perheessä sairautta ja pitkäaikaista köyhyyttä. En pysty käymään töissä, mutta teen pienimuotoisesti vapaaehtoistyötä auttaen muita siinä missä voin.)

Toivon kaikille muillekin pienituloisille jotain valonpilkahdusta, lämpöä ja iloa elämään ja jouluun! 

Kommentit (32)

Vierailija
1/32 |
23.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja siis aivan ihanaa ja sydäntälämmittävää, että vielä nykyaikana on myös tuollaisia yrittäjiä. Luulen että hän lahjoitti varmaan ainakin 50 000€ edestä jouluapuna tänä vuonna.

- ap

Vierailija
2/32 |
23.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja mitä ekana tehtiin: annoin lapsen valita mihin mennään syömään ja hän valitsi Subwayn, joka on meistä aika kallis paikka syödä ja siksi harvoin siellä käydään. Lapseni saavat yhdet 50€ lahjakortit joululahjaksi ja suurin osa saaduista rahoista ja lahjakorteista menee säästöön.

-ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/32 |
23.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joulusatuja on kiva lukea.  Ja jokuhan voi ottaa tosissaankin....

Vierailija
4/32 |
23.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arvasin ettei kaikki usko. Tuntuu kyllä itsestäkin edelleen epätodelliselta.

Jotenkin vaan hämmentävää, että jollekin 2000€ voi olla melkeinpä "pikkurahaa". Kun meille se on todella iso raha.

Tää yrittäjä kuuli mihin aion lapsiin liittyen rahaa käyttää ja totesi, että ai mietit jo nyt sitä X kuukausien päästä olevaa asiaa, että miten rahat riittää siihen. On varmasti elämä aika erilaista, jos ei tarvii normaaleihin elämän tapahtumiin ja asioihin säästää vuotta etukäteen.

- ap

Vierailija
5/32 |
23.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä sain isältäni 5000 euroa käteistä. Olen saanut monena jouluna jo.

Vierailija
6/32 |
23.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tuo olisi totta, joka penni olisi pois korvauksista. Yrittäjä joutuu ilmoittamaan summat ja saajat verotukseen. 

Vierailija
7/32 |
23.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi halusit mainostaa palstalla? Kuinka moni jäi ilman?

Vierailija
8/32 |
23.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Miksi halusit mainostaa palstalla? Kuinka moni jäi ilman?"

Kyseinen yrittäjä lahjoitti jouluruokaa + lahjakortit yli 200 perheelle tai yksinasuvalle. Eli auttoi aika monia muitakin.

Eipä se oo mainostamista, jos kertoo itselle tapahtuneesta hyvästä asiasta. Toivon että mahdollisimman moni saisi apua. 

- ap 

Vierailija
9/32 |
23.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lahjoitusten varaan ei voi kukaan laskea elämäänsä, ne on niin harvinaisia ja sattumanvaraisia mutta elämä ja laskut rullaa kyllä tasaisen varmasti joka päivä ja jatkuvasti. Näinollen tarvitaan myös jatkuvia tuloja vaikka sitten tukien muodossa.

Lahjoitukset ovat pelkkää tekopyhyyttä.

Vierailija
10/32 |
23.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

hyvä biisi

Vierailija
11/32 |
23.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

'Vierailija kirjoitti:

Minä sain isältäni 5000 euroa käteistä. Olen saanut monena jouluna jo."

Silloin kun on tällaiseen varaa, niin hieno juttu, onnea! :) 

En saa omilta vanhemmilta rahaa, koska hekin ovat pienituloisia, mutta äitini aina lähettää jouluksi jotain pientä. Tänä vuonna pöytäliinan ja konvehteja. Sekin merkitsee paljon.

-ap

Vierailija
12/32 |
23.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja siis aivan ihanaa ja sydäntälämmittävää, että vielä nykyaikana on myös tuollaisia yrittäjiä. Luulen että hän lahjoitti varmaan ainakin 50 000€ edestä jouluapuna tänä vuonna.

- ap

Ihana juttu! 
Minäkin saanut kokea hyvää, hyvä että muistutit kiitollisuudesta!

Mitä kuitenkin tarkoitat MYÖS tuollaisia yrittäjiä?

Yrittäjistähän suurin osa on pienituloisia. 

No hyvää joulua kuitenkin!

Vierailija
13/32 |
23.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan mahtavaa!! Olen todella iloinen puolestanne ja upeaa toimintaa lahjoittajalta.

Vierailija
14/32 |
23.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa, mä sain miljoonan !

Vierailija
15/32 |
23.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

- ap

Ihana juttu! 

Jos seuraa mediaa, tuntuu että monet suurituloiset ja oikean laidan poliitikot haluavat ennemmin vaikeuttaa pienituloisten ihmisten elämää. On näköjään silti tällaisiakin. Mutta totta, suurin osa yrittäjistä on pienyrittäjiä. He pitävät Suomen taloutta kasassa panoksellaan.

Vierailija
16/32 |
23.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi halusit mainostaa palstalla? Kuinka moni jäi ilman?

Sinun mielestä varmaan Titanicissa olleista kaikkien olisi pitänyt hukkua eikä osan pelastua.

Vierailija
17/32 |
23.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

- ap

Ihana juttu! 

Unohtui sanoa, että tein joitakin vuosia sitten parin k-kauppiaan avulla ruokalahjoitustyötä ja pidän kyllä arvossa esim. heitä ja kaikkia muitakin suomalaisia yrittäjiä. Jos jollekin yrittäjälle (esim. kauppiaille) taloudellista pärjäämistä siunaantuu niin veroissa maksavat kyllä yhteiskunnalle enemmän kuin osansa. 

Suurin osa yrittäjistä tosiaan köyhiä ammatinharjoittajia, varsinkin naisyrittäjät ja tosi tärkeitä kaikki pikkuyrittäjätkin tälle maalle. 

Vierailija
18/32 |
23.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tästä tuli hyvä mieli.  On olemassa hyviäkin ihmisiä vielä.    Ap on itsekin ollut hyväntekijä vapaaehtoistyöllään. Mukavaa, että hyvä kiertää takaisinkin päin!

Vierailija
19/32 |
23.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hieno juttu ap. Me saatiin kerran eräältä helluntailaiselta 500 markkaa. Ilman sitä rahaa ei olisi joulua tullut.

Vierailija
20/32 |
23.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä asia. Mietin saavatko yksin asuvat koskaan mitään apua. Koska osalla ei enää lähisukua elossa. Eikä lapsia. Siksi riittävä kuukausittainen valuutta olisi tärkeä. On vain minituki ja leikkuri joillakin. Tai ulosotto.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan yksi