Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Syökö täällä joku tyyliin 100€/kk? Mitä syöt päivän aikana?

Vierailija
09.11.2023 |

Tarkasti siis. Jotenkin tuntuu mahdottomalta, alle 25€/vko!

Kommentit (18599)

Vierailija
4301/18599 |
22.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Maksullinen kuntosali on selvästi täällä pannassa, mutta monellako oikeasti täyttyy liikuntasuositukset viikossa? 2h 30 min reipasta liikkumista viikossa tai rasittavaa liikuntaa 1 h 15 min viikossa, lisäksi lihaskuntoa ainakin 2 krt viikkoon. Onnistuuko kotioloissa?

https://ukkinstituutti.fi/liikkuminen/liikkumisen-suositukset/aikuisten…

Tuo lihaskuntoharjoittelu on kyllä sellainen, että hyvin harva jaksaa tehdä kotona, ainakaan niin säännöllisesti että siitä mitään hyötyä olisi. Suurimmalla osalla istumatyöläisistä se onkin kehno.

Kävely ja kotityöt ym. taidetaan laskea tuossa suosituksessa lähinnä kevyeksi liikuskeluksi, eli reipas liikuntakin pitäisi olla jo enemmän sykettä nostavaa. Aika harvalla taitaa nämä suositukset täyttyä, jos ainoa liikunta on kävelyä.

Vierailija
4302/18599 |
22.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Maksullinen kuntosali on selvästi täällä pannassa, mutta monellako oikeasti täyttyy liikuntasuositukset viikossa? 2h 30 min reipasta liikkumista viikossa tai rasittavaa liikuntaa 1 h 15 min viikossa, lisäksi lihaskuntoa ainakin 2 krt viikkoon. Onnistuuko kotioloissa?

Joka päivä kun tekee lumitöitä tunnin ja puutarha/pihatöitä muina aikoina parisen tuntia niin saa noista varmaan osan kuitattua? Toki sitten ne parin tunnin hiihto tai kävelyretket pari kertaa viikossa. Teen myös päivittäin 20 minuutin joogatreenejä kotona ja vedän leukoja tangossa. Televisiota katsellessa mulla käsipainot, jumppapallo ja junppanaru aina mukana. Ja toki kuntopyörä löytyy myös. Eiköhän noi tavoitteet tule ainakin itselläni täyteen. Ja syksyllä lähes joka päivä 2-7 tuntia sienestystä tai marjastusta. Ja kesällä uimisen ja pyöräilyt yms. Maton pesut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
4303/18599 |
22.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

" Mulle kaikki ei-pakollinen on tuhlausta. Esim. Se kuntosalilla käynti. Saatan käydä 1-2 kertaa vuodessa uimahallissa+samalla heidän kuntosalissa, mutta en erehdy pitämään kuntosalia pakollisena menona, mitä se ei ole. "

Miksi ihmeessä edes käyt siellä kuntosalilla sitten? Ei siellä ole mitään hyötyä käydä pari kertaa vuodessa. 

Jos ei käy suurimman osan ajasta vähintään viikottain, niin on sama olla käymättä lainkaan ja käyttää sekin aika johonkin mielekkäämpään.

Se kertakäyttöinen kuntosalimaksu maksaa 1,30€ sen uimahallilipun päälle, ja kiva saada kunnon hiki päälle ennen kuin menee uimaan ja saunaan sen 1-2 kertaa vuodessa. Tarkoitus vain kokeilla jokaista vempelettä ja saada hiki päälle. On siinä sen liikkumisen ilon hyöty mikä tulee hien tullessa pintaan :) viikottaisen liikunnasta saaman hyvänolon tunteen saa vaikka hikilenkillä ja kotitreenillä. Tässä mainitsin vain maksullisen kuntosalin ja heti tuomitsit, ettei kannattaisi käydä sitä 1-2 kertaakaan :D

Vierailija
4304/18599 |
22.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en voi olla hymyilemättä, kun mun naapurissa (2. Kerroksessa asuva) tyyppi menee aina kuntosalillekin hissillä! :D siis miksi ei voi harrastaa hyötyliikuntaa ja kävellä ne portaat jos on voimia sinne salillekin tai lenkille lähteä. Siis en vaan tajua. Itse valitsen sina portaat hissin sijasta.

Vierailija
4305/18599 |
22.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en voi olla hymyilemättä, kun mun naapurissa (2. Kerroksessa asuva) tyyppi menee aina kuntosalillekin hissillä! :D siis miksi ei voi harrastaa hyötyliikuntaa ja kävellä ne portaat jos on voimia sinne salillekin tai lenkille lähteä. Siis en vaan tajua. Itse valitsen sina portaat hissin sijasta.

Miten tästäkään voi mitään päätellä? Naapurin jalassa voi olla vaikka vamma, joka on kivulias portaissa, mutta jota käy kuntouttamassa kuntosalilla.

Vierailija
4306/18599 |
22.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syön tyyliin 150€/päivä 

Vierailija
4307/18599 |
22.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten tästäkään voi mitään päätellä? Naapurin jalassa voi olla vaikka vamma, joka on kivulias portaissa, mutta jota käy kuntouttamassa kuntosalilla.

Ei ole mitään jalkavammaa, vaihdetaan kyllä aina kuulumiset kun nähdään :D Voi päätellä ehkä sen, ettei kukaan ole opettanut häntä pienenä hyötyliikuntaan :D Tämä siis jatkunut jo 2 vuotta mitä olen tuossa taloyhtiössä asunut

Vierailija
4308/18599 |
22.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole mitään jalkavammaa, vaihdetaan kyllä aina kuulumiset kun nähdään :D Voi päätellä ehkä sen, ettei kukaan ole opettanut häntä pienenä hyötyliikuntaan :D Tämä siis jatkunut jo 2 vuotta mitä olen tuossa taloyhtiössä asunut

Jos on jalkapäivä, ei silloin voi portaita käyttää. Pitää säästää kaikki paukut salille, että maxtulokset!

Vierailija
4309/18599 |
22.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pienet ovat sinulla hymyn aiheet. 

Vierailija
4310/18599 |
22.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tainnut mennä tämä ketju ohi aloituksen aiheen.

Vierailija
4311/18599 |
22.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos on jalkapäivä, ei silloin voi po

Mennäänkö sinne salille siis vain näyttämään muille omia ennätyksiä? Vai eikös liikuntaa harrasteta ihan omaksi iloksi. Ellei nyt satu olemaan kilpaurheilija, mutta tässä naapuritapauksessa tyyppi tuskin oli huippu-urheilija tai olisi käynyt varmasti ilmi aloituksesta.

Vierailija
4312/18599 |
22.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hieman, mutta kyllähän nämä harrastus- ja elämäntapakommentit kertoo paljon osasta sadalla eurolla syövistä. Osa näistä elää muillakin elämän osa-alueilla lähes sairaalloisen pihisti. Jos uimahallissa käyminen ja uusien lenkkikenkien osto on jokin muutaman kerran elämässä tapahtuva harvinaislaatuinen tapahtuma, niin en enää edes ihmettele jos joku salaatin osto on näille samoille ihmisille tuhlailua.

Vierailija
4313/18599 |
22.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palataan asiaan <3. Ei ole kysytty kenenkään painoa eikä liikuntapreferenssejä, saati vaatekappaleiden kulumisia tai naapurien tekemisiä. En ole ap, mutta arvostan hyviä ruokasäästövinkkejä ja käyn täällä niitä kurkkimassa. Nyt on minä-minää viimeiset 10 sivua pääsääntöisesti aiheen vierestä, on mm. kuntosalia ja laihuuden ihannointia. Rakkaat ystävät, antakaa viisaita säästövikkejä ruokakulujen hillitsemiseksi, ei kaloreiden kuluttamiseksi! Kyllä ainakin meidän talon teinit kuluttaa neuvomattakin. 

Vierailija
4314/18599 |
22.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hieman, mutta kyllähän nämä harrastus- ja elämäntapakommentit kertoo paljon osasta sadalla eurolla syövistä. Osa näistä elää muillakin elämän osa-alueilla lähes sairaalloisen pihisti. Jos uimahallissa käyminen ja uusien lenkkikenkien osto on jokin muutaman kerran elämässä tapahtuva harvinaislaatuinen tapahtuma, niin en enää edes ihmettele jos joku salaatin osto on näille samoille ihmisille tuhlailua.

Kaikilla ei ole rahaa uusia varustuksia huvikseen tai muodin mukaan. Ennen halvoissakin lenkkareissa oli kunnon kumipohja, nyt on vaan se nopeasti kuluva iskunvaimenninkerros. Minulla on 20v vanhat lenkkarit ja vielä hyvät, joten kuulun varmaan tähän sairaalloisen pihiin kerhoon tältä osin. En kumminkaan ole pihi, vaan nautin elämästä monin tavoin. Väkinäiset uudet lenkkarit eivät silti osu ostoslistaan. 

Vierailija
4315/18599 |
23.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääasiassa juustoa, jauhelihaa, voita. Välillä myös leipää, perunaa, maitoa, pizzaa, mehua.

Viikko vielä tätä kuuta jäljellä ja 85€ käytetty. Alku kuusta tuli ostettua pizzaa 12€ eli siitä olis voinut säästää, samoin muutaman euron jäätelöstä.

Vierailija
4316/18599 |
23.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi ei onnistuisi? Käytettävissä olevia urheiluvälineitä mm. koira, tasapainolauta, jumppakeppi, kävelysauvat, vastuskuminauhat, jumppapallo, käsipainot, painonnostopenkki, harava, lapio, kirves, lumikola, moottorisaha, raivuri, ruohonleikkuri, sukset, soutuvene.

Vierailija
4317/18599 |
23.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, 100€ päivässä on aika pieni budjetti. Meillä menee keskimäärin 260-400€ päivässä. On aika vaikea kuvitella miten tasapainoiset ateriat 100€ päiväbudjetilla pystyy tekemään, vaikka ei söisikään ulkona.

Vierailija
4318/18599 |
23.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikilla ei ole rahaa uusia varustuksia huvikseen tai muodin mukaan. Ennen halvoissakin lenkkareissa oli kunnon kumipohja, nyt on vaan se nopeasti kuluva iskunvaimenninkerros. Minulla on 20v vanhat lenkkarit ja vielä hyvät, joten kuulun varmaan tähän sairaalloisen pihiin kerhoon tältä osin. En kumminkaan ole pihi, vaan nautin elämästä monin tavoin. Väkin

Ei varustuksia nyt kukaan huvikseen uusikaan, mutta kyllä ne käyttömäärät ratkaisee myös paljon. Jos kävelee säännöllisesti vaikka 20 km viikossa (4x5km lenkki) vuoden jokaisena viikkona, se tekee 1040 km vuodessa, 10 400 km 10:ssä vuodessa ja 20:ssä vuodessa 20 800 km. Kestääkö yhdet kengät oikeasti 20 000 km kävelyä? Jos kävelyllä taas käy pari kertaa vuodessa niin varmasti kestääkin hyvänä.

Vierailija
4319/18599 |
23.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hintojen nousun myötä ei millään onnistu 25€/vko budjetilla jos haluaa syödä edes suhteellisen terveellisesti. Sanotaan että 40€/vko syön suhteellisen monipuolisesti ja terveellisesti ja pystyn kuntoilemaan suht aktiivisesti. Kuitenkin tuohon hintaan syödään jauhelihaa, ei mitään luomulihaa puhumattakaan siipikarjasta, tuore kalasta jne. Herkut on kokonaan pois tässä budjetissa ja pysyn ihanteellisessa painossa.

Budjetti nousee mikäli kuntoilen todella rasittavia harjoituksia useamman kerran viikossa + muu treeni päälle. Tai jos lisään ruuan tervellisyyttä.

Miten siis muka terveellisyys maksaa? Itse ostin tarjouksesta ison Sillipurkin Prismasta 1,5€. Kestää viikkotolkulla. Jauheliha 300g taas maksaa 1,69€ Citymarketissa. Siellä myös aina lihat jossain alennuksessa jos haluaa parempaa halvalla. Mutta perusnakitkin 0,83€ kelpaa kyllä mulle. Kasvikset 1,9€/kg riittää kahdeksi päiväksi. Kesällä tietty sit halpaa kurkkua, vesimelonia, ananasta, kesäkurpitsaa, tomaattia jne. Alle 1€/kg. Normaalisti porkkana ja peruna toi 1€/kg. En mä tajua miten terveellinen ruoka maksaa. Kanakin on aina maksanut alle 10€/kg tai muuten jää kauppaan. Sitä voi jatkaa soijalla.

Nuo luettelemasi halpislihat ja -nakit ei kyllä ole terveellistä ruokaa nähneetkään.

Mistä saat kasviksia noin halvalla? Täälläpäin on porkkanoiden kilohinta jo noin 2,50 e, eikä perunakilokaan ole enää aikoihin eurolla lähtenyt. Lisäksi esim. kokojyvävilja maksaa noin kaksi kertaa enemmän kuin valkoinen höttö. Terveellinen ruoka tulee todellakin kalliiksi, ellei sitten halua elää pelkällä kaalilla (joka sekin on kallistunut viime aikoina tosi paljon).

Vierailija
4320/18599 |
23.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hintojen nousun myötä ei millään onnistu 25€/vko budjetilla jos haluaa syödä edes suhteellisen terveellisesti. Sanotaan että 40€/vko syön suhteellisen monipuolisesti ja terveellisesti ja pystyn kuntoilemaan suht aktiivisesti. Kuitenkin tuohon hintaan syödään jauhelihaa, ei mitään luomulihaa puhumattakaan siipikarjasta, tuore kalasta jne. Herkut on kokonaan pois tässä budjetissa ja pysyn ihanteellisessa painossa.

Budjetti nousee mikäli kuntoilen todella rasittavia harjoituksia useamman kerran viikossa + muu treeni päälle. Tai jos lisään ruuan tervellisyyttä.

Miten siis muka terveellisyys maksaa? Itse ostin tarjouksesta ison Sillipurkin Prismasta 1,5€. Kestää viikkotolkulla. Jauheliha 300g taas maksaa 1,69€ Citymarketissa. Siellä myös aina lihat jossain alennuksessa jos haluaa parempaa halvalla. Mut

Mistä saat kasviksia noin halvalla? Täälläpäin on porkkanoiden kilohinta jo noin 2,50 e, eikä perunakilokaan ole enää aikoihin eurolla lähtenyt. Lisäksi esim. kokojyvävilja maksaa noin kaksi kertaa enemmän kuin valkoinen höttö. Terveellinen ruoka tulee todellakin kalliiksi, ellei sitten halua elää pelkällä kaalilla (joka sekin on kallistunut viime aikoina tosi paljon).

Vasta noin viikko sitten K kaupan perunatarjous 2 kg 0,89 e. Täysjyväkauralimpusta n puoli kiloa olen maksanut alle 1,5 e. Porkkanoiden sesonki on jo ohi.