Syökö täällä joku tyyliin 100€/kk? Mitä syöt päivän aikana?
Tarkasti siis. Jotenkin tuntuu mahdottomalta, alle 25€/vko!
Kommentit (18599)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan mielenkiintoista, pihisteleekö osa näistä 100 euron syöjistä myös monella muullakin elämän osa-alueella, jos se vaatii rahankulutusta? Ilmeisesti myös maksulliset harrastukset ja uudet kengät/vaatteet on pannassa. Mielihyvää ei haeta koskaan mistään herkuista eikä Netflixistä tai kuntosalilta, ilmeisesti ilmainen kävely 10 vuotta vanhoissa kengissä riittää elämän sisällöksi? Unohtamatta tietysti ilmaisen ruuan hankkimista kalastamalla, marjastamalla ja sienestämällä.
Miksi ajattelet että elämästä ei voisi nauttia ilman rahaa? Mulla kyllä rahaa on, mutta en sitä halua käyttää. Iloitsen ihan linnun laulusta ja kirjaston kirjoista ja televisiosta tulevalla ohjelmalla. En keksi syytä, että miksi noista pitäisi maksaa? En todellakaan nauttisi jossain huvipuistossa kiljumisen keskellä tai kahvilassa jonkun cappuccinon äärellä joutuen käyttämään yleistä vessaa j
Jollekin oli kuitenkin täällä liiallista rahankäyttöä maksaa uimahallikäynnistä tai paikallisliikenteen bussilla ajelusta. Kyllähän tämä elinpiiriä ja elämänkokemuksia aika paljon pienentää ja rajoittaa, jos oman lähikaupan alueelta ei koskaan liiku pidemmälle, ei käy edes museossa tai missään mikä maksaa yhtään mitään edes pienen pääsymaksun verran. Mutta kukin tavallaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oli mahdollista viimeksi ehkä joskus vuonna 2003. Tai sitten kyse lapsesta tai alle 50-kiloisesta aikuisesta, jos tuohon ihmeeseen pystyy näillä hinnoilla.
No eikös se olisi hyvä vaan syödä vähemmän jos painaa paljonkin yli 50kg? Itse tosiaan olen 50kg eikä haittaisi muutaman kilon painon pudotus. Toki miehet sitten painaa sen 70kg. Mutta ratkaisevaa ei ole se ruoan määrä vaan laatu. Eli kasviksia paljon ja rasvaa vähän.
Miksi kenellekään pitäisi olla joku tavoite edes painaa 50 kg? Ihmiset on eri pituisia ja eri painoisia, eri ruumiinrakenteilla ja eri kehonkoostumuksilla. Itse olisin 50 kiloisena lähinnä roikkuvaa nahkaa ja pitäisi tosiaan hävittää lihasmassaakin kehosta rutkasti. 50 kg on osalle hyvä treeni/lämmittelypaino siellä paljon parjatulla kuntosalilla monessa liikkeessä.
Kyllä itse ainakin kadehdin 50-kiloisia tai alle painavia. Pienikokoinen ystäväni säästää jo sillä, ettei tartte käyttää rintsikoita koska rasvapallot ei hölsky leuan alla :D Vähemmän pestävää. Ja pienikokoisempia vaatteita mahtuu pyykkiin muutenkin enemmän. Ja jalka siro kuin mikä. Kaikki vaatteetkin näyttää päällä hyvältä. Miksei joku haluaisi olla hoikka? Sumopainijat ovat aivan oma maailmansa enkä niiden kulttuurista sitten tiedä sen enempää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan mielenkiintoista, pihisteleekö osa näistä 100 euron syöjistä myös monella muullakin elämän osa-alueella, jos se vaatii rahankulutusta? Ilmeisesti myös maksulliset harrastukset ja uudet kengät/vaatteet on pannassa. Mielihyvää ei haeta koskaan mistään herkuista eikä Netflixistä tai kuntosalilta, ilmeisesti ilmainen kävely 10 vuotta vanhoissa kengissä riittää elämän sisällöksi? Unohtamatta tietysti ilmaisen ruuan hankkimista kalastamalla, marjastamalla ja sienestämällä.
Miksi ajattelet että elämästä ei voisi nauttia ilman rahaa? Mulla kyllä rahaa on, mutta en sitä halua käyttää. Iloitsen ihan linnun laulusta ja kirjaston kirjoista ja televisiosta tulevalla ohjelmalla. En keksi syytä, että miksi noista pitäisi maksaa? En todellakaan nauttisi jossain huvipuistossa kiljumisen keskellä tai kahvilassa jonkun cappuccinon
Museoihin pääsee yleensä ihan ilmaiseksi kerran kuussa jos kiinnostaa. Ilmaistapahtumia on vaikka kuinka paljon ja ilmaisen pyöränkin voi saada erilaisista Facebook-ryhmistä. Tai sitten siihen voi panostaa ja tarvittaessa myydä myöhemmin. Ei se tarkoita että mitä enemmän käyttää rahaa, sen hauskempaa on. Itse ainakin myös nautin ihan sisarusten lasten kanssa leikkimällä vaikka kuralammikossa tai pulkkamäessä. Toki minulla 200€ töistä saatua virikerahaa vuodessa mutta aina ne menee umpeen, joten joudun niillä ostamaan lahjakortteja Tikettiin. Niitä sitten annan joululahjaksi lähipiirille. Menkööt muut leffaan tai konserttiin jos kiinnostaa.
U O vie kaiken olen laihtunut 62 kg - 45 kg. No tappakoot
Itse en ainakaan karehdi ketään pelkän painon perusteella, koska ei se kerro kenenkään elämästä mitään. Alle 50 kg on monelle yhtään pidemmälle naiselle jo merkittävää alipainoa, ja kun BMI laskee liian alas se vaikuttaa jo kehon hormonitoimintaan ja kuukautisiin. Laihassa kehossa ei ole muotoja eikä rinnattomuus ole monelle mikään ihanne, ja sopivia vaatteita voi olla hankala löytää.
Miksi täällä on yhdelle kirjoittajalle jokin pakkomielle korostaa omaa laihuuttaan ja erinomaisuuttaan? Tunnistaa kyllä tyylistä, kun on pakkomielteistä jankkaamista kokoajan tuosta 50 kilon painosta, miten vähän painaa ja miten vähän ruokaa syö, miten vähän kengätkin kuluu kävellessä.
Vierailija kirjoitti:
Mulla menee ehkä vähän yli 100e. Kaupasta ostan joitain vihanneksia/hedelmiä, juustoa, voita, sokeria, suolaa, idätettäviä mungpapuja, kuivaherneitä, hiivaa, leivinjauhetta, soodaa, mausteita, joskus viilin/smetanan siemenen, munia, makaronia, kahvia, teetä, kaakaota.
Saan ilman rahaa nautaa, nötköttiä, (grilli)makkaraa, joitain vihanneksia/hedelmiä, perunoita, jauhoja/hiutaleita, maitoa. Kerään marjoja ja sieniä. Kalaa saan naapurilta kun hänellä on ylijäämää, on ahkera kalamies.
Teen kaiken ruokani itse.
OH. No kuka muu ne tekis?
Sun 100-vuotias äitis?
Vierailija kirjoitti:
U O vie kaiken olen laihtunut 62 kg - 45 kg. No tappakoot
Ei 45kg ole huono, älä masennu tilanteestasi. Olethan käynyt hakemassa ilmaiset ruokakassit erilaisista jakeluista? Saa safkat ja herkut ilmaseks mut joskus joutuu jonottamaan
Vierailija kirjoitti:
Itse en ainakaan karehdi ketään pelkän painon perusteella, koska ei se kerro kenenkään elämästä mitään. Alle 50 kg on monelle yhtään pidemmälle naiselle jo merkittävää alipainoa, ja kun BMI laskee liian alas se vaikuttaa jo kehon hormonitoimintaan ja kuukautisiin. Laihassa kehossa ei ole muotoja eikä rinnattomuus ole monelle mikään ihanne, ja sopivia vaatteita voi olla hankala löytää.
Miksi täällä on yhdelle kirjoittajalle jokin pakkomielle korostaa omaa laihuuttaan ja erinomaisuuttaan? Tunnistaa kyllä tyylistä, kun on pakkomielteistä jankkaamista kokoajan tuosta 50 kilon painosta, miten vähän painaa ja miten vähän ruokaa syö, miten vähän kengätkin kuluu kävellessä.
Nykyisten nuorten naisten keskuudessahan on nimenomaan muotia hankkia salilla treenattu muodokas ja vahva vartalo, moni harrastaa fitnesstä. 90-luvun supermallilaihuus ei ole enää moniin vuosiin ollut missään muodissa.
Tää oli kyllä paras säästövinkki aikoihin. Alle 50 kiloisella ei kulu kengätkään! 😂 Enpä tullut huomioineeksi tuotakin aspektia miniruokabujdetissa. Toiseksi paras oli se huomio, että pienempikokoisia vaatteita menee pyykkikoneeseenkin enemmän. Tää vetää vertoja mille tahansa niksipirkkapalstalle!
Taas täällä joku kirjottelee pitkiä jaarituksia itsestään minun nimimerkilläni. Olen aito Ske, syön sieniä ja pidän raparpereista, joita keittelen koko yön. Niitä haen naapurin mummon pihalta. Samalla trimmaan mummon puskan.Olenko kertonut, kuinka tein abille raparperinlehdistä sellaisen penkkariasun? No kerron kuitenkin. Se oli virolaisvävyni idea, hän asuu Polvamaassa, joka on kuuluisa mansikoistaan. Niitä keräämme aina koko suvun voimin, ja myymme niitä puolalaisille rekkakuskeille, siellä on kuuuisat Polvamaan mansikkapellot ihan heti kanttarellipeltojen takana.
Ske
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nykyisten nuorten naisten keskuudessahan on nimenomaan muotia hankkia salilla treenattu muodokas ja vahva vartalo, moni harrastaa fitnesstä. 90-luvun supermallilaihuus ei ole enää moniin vuosiin
No varmaan kauneus on katsojan silmässä? Tuskin kukaan nainen haluaa sentäs painaa miestään enemmän. Noloa ehkä olisi jos oma mies ei jaksaisi vaimoaan edes sänkyyn kantaa :D Mutta omaa silmää ei miellytä tämä iso perse villitys ollenkaan. Perseessä ei ole mitään upeaa niin miksi sitä pitäisi vielä isontaa, vaikuttaako jotenkin pökäleen kokoon tai pierun ääneen? Mutta terveellinen yleisliikunta ja ruokavalio on järkevää.
Vierailija kirjoitti:
Tää oli kyllä paras säästövinkki aikoihin. Alle 50 kiloisella ei kulu kengätkään! 😂 Enpä tullut huomioineeksi tuotakin aspektia miniruokabujdetissa. Toiseksi paras oli se huomio, että pienempikokoisia vaatteita menee pyykkikoneeseenkin enemmän. Tää vetää vertoja mille tahansa niksipirkkapalstalle!
Unohdit että lenkkareilla voi kävellä kesät ja talvet jopa 10 vuotta kun lainaa kaverin piikkikorkorkkareita talveksi, jotka laittaa kumilenksulla lenkkareihin kiinni.
Vierailija kirjoitti:
Olen pihistelijä ja monella osa-alueella. Käytän mm sähköä hinnan mukaan, vaatteet ostan mieluiten kirppiksiltä, seuraan torin annetaan palstaa säännöllisesti, ei tule mieleenkään hankkia mitään netflixiä. Ulkoilu ja kuvaamasi hyötyliikunta puutarhanhoitoineen riittää harrastukseksi oikein hyvin. Herkut ovat aika subjektiivinen käsite. En esim syö karkkia, sipsejä tai limua, mutta pidän slow cook tyyppisestä kokkaamisesta.
Tälle viikolle laitan ehkä 25€ kauppaan. Hyvin pärjään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen pihistelijä ja monella osa-alueella. Käytän mm sähköä hinnan mukaan, vaatteet ostan mieluiten kirppiksiltä, seuraan torin annetaan palstaa säännöllisesti, ei tule mieleenkään hankkia mitään netflixiä. Ulkoilu ja kuvaamasi hyötyliikunta puutarhanhoitoineen riittää harrastukseksi oikein hyvin. Herkut ovat aika subjektiivinen käsite. En esim syö karkkia, sipsejä tai limua, mutta pidän slow
Olen täysin samanlainen ja viikottainen kauppareissukin ahdistaa koska en tykkää ollenkaan ostoskeskuksista tai vastaavista kulutuspaikoista. Menen ruokakauppaan selkeän ostoslistan kanssa, millä pärjään viikon. Leipominen ja kokkailu on yksi harrastuksistani eli teen kyllä sämpylän itse ja kasvatan yrttejä. Mutta siis miksi kalliit harrastukset tai pääsymaksut oopperoihin olisi tae onnellisemmasta tai paremmasta elämästä? Hyviä harrastuksia on esim. Lintujen bongailu, palapelien tekeminen, kirjat, piirrustus, käsityöt, kävely, tv:stä A-studio jne. Toki pihatyöt ja puutarhan laitto vie paljon aikaa päivästä ja syksy menee lähinnä metsissä muonaa keräten, mutta odotan jo sitä innolla! Kesällä kiva käydä uimassa ja nauttia auringosta. Talvella hiihtää. Ja minulla on siis runsaasti säästöjä, mutta en koe tarpeelliseksi niitä käyttää sellaiseen, mistä en edes nauti. Muutama kuukausi sitten maksoin toki ystävälleni (ja itselleni) 2 yön hotellipaketin kylpälomalle Tallinnaan. Halusin piristää eronnutta ystävääni ja meillä oli huisin hauskaa. Mutta en koe että tarvitsisi matkustella enää lähivuosina tai maksaa uimahallin lipusta joka kuukausi kun avannossa ja järvessäkin voi käydä.
Mielestäni elämäntilanne vaikuttaa suuresti raha käyttöön. Nuoruusvuosina kun asuin Helsingin keskustassa niin kävin baarissa joka päivä ja ostelin huoletta uusia vaatteita ja ravintolassakin söin joka päivä. Taksia käytin jopa 2km matkaan kun ruokaravintolasta siirryttiin yökerhoon. Nykyisin jopa 3€ hampurilaisen osto Mäkistä saa aikaan huonoa omatuntoa. Kukutusvaihe on mennyt ohitse, enkä tarvitse enää uusia kalliita hiusten värjäyksiä tai käydä baarissa edes joka viikko. Tykkään olla yksikseni ja tehdä ilmaisia asioita ja syödä itsetehtyä ruokaa. Kaverin kanssa käydään kävelyillä ja pelataan lautapelejä kotona.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nykyisten nuorten naisten keskuudessahan on nimenomaan muotia hankkia salilla treenattu muodokas ja vahva vartalo, moni harrastaa fitnesstä. 90-luvun supermallilaihuus ei ole enää moniin vuosiin
Toi supermallilaihuushan tekee taas tuloaan. Ja jotkut oikeasti menee muodin mukaan lihottaen ja laihduttaen itseään milloin mitenkin... Se vasta on epäterveellistä, jatkuva painonvaihtelu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oli mahdollista viimeksi ehkä joskus vuonna 2003. Tai sitten kyse lapsesta tai alle 50-kiloisesta aikuisesta, jos tuohon ihmeeseen pystyy näillä hinnoilla.
No eikös se olisi hyvä vaan syödä vähemmän jos painaa paljonkin yli 50kg? Itse tosiaan olen 50kg eikä haittaisi muutaman kilon painon pudotus. Toki miehet sitten painaa sen 70kg. Mutta ratkaisevaa ei ole se ruoan määrä vaan laatu. Eli kasviksia paljon ja rasvaa vähän.
Miksi kenellekään pitäisi olla joku tavoite edes painaa 50 kg? Ihmiset on eri pituisia ja eri painoisia, eri ruumiinrakenteilla ja eri kehonkoostumuksilla. Itse olisin 50 kiloisena lähinnä roikkuvaa nahkaa ja pitäisi tosiaan hävittää lihasmassaakin kehosta rutkasti. 50 kg on osalle hyvä treeni/lämmittelypaino siellä paljon parjatulla kuntosalilla monessa liikkeessä.
Noilla isoilla painoilla treenaavilla ihmisillä ei kroppa kestä eläkeikään. Nivelet ei tykkää yhtään.
Jos haluat säästää ruokakuluissa niin kiinnitä huomiota siihen proteiinin lähteeseen. Eli sitä kallista lihaa ei tarvitse olla paljoa päivässä ja halvempia proteiinin lähteitä on kananmuna ja palkokasvit sekö toki tofu ja soija yms. Miespuolinen yh-ystäväni harmitteli juuri korkeita laskujaan ja rahanmenoa, ja kun kävin siellä kylässä oli hän tehnyt ruoaksi itselleen ja lapselleen 700g uunilohen (kermaa meni 2 purkkia) ja molemmille 2 pientä perunaa. Söivät sen lohen samalta istueltaan. Hämmästelin hieman. Itse olisin laittanut myös edullisia kasviksia tarjolle, enkä täyttänyt vatsaa pelkällä kalliilla lohella. Tai ottanut vaikka leipää kylkeen ja säästänyt puolet kalasta seuraavalle päivälle.
Miksi ajattelet että elämästä ei voisi nauttia ilman rahaa? Mulla kyllä rahaa on, mutta en sitä halua käyttää. Iloitsen ihan linnun laulusta ja kirjaston kirjoista ja televisiosta tulevalla ohjelmalla. En keksi syytä, että miksi noista pitäisi maksaa? En todellakaan nauttisi jossain huvipuistossa kiljumisen keskellä tai kahvilassa jonkun cappuccinon äärellä joutuen käyttämään yleistä vessaa ja käskyttämään tarjoilijoita. Videopelitkään ei kiinnosta vaikka niitäkin saisi vuokrattua ilmaiseksi. Nautin luonnosta ja rauhasta. Siitä ei tartte maksaa. Arvostan myös puhtaita raaka-aineita eli en mitään einespitsoja. Halpaa on elämä kun sen oivaltaa.