Syökö täällä joku tyyliin 100€/kk? Mitä syöt päivän aikana?
Tarkasti siis. Jotenkin tuntuu mahdottomalta, alle 25€/vko!
Kommentit (18530)
Vierailija kirjoitti:
Aiemmin illalla oli etusivulla ketju Mitä söit tai syöt tänään? Sorry en saa tähän linkkiä
Ei nuo "muut", ainakaan osa näistä tunnu sen kummallisemmin syövän kuin nämä täällä kun katsoo kokonaisuuksia..
Apt
https://www.vauva.fi/keskustelu/5467093/mita-soit-tai-syot-tanaan
Kappas!
K-ryhmän kaupoissa myytävien noin 200 K-Menu-tuotteen hintoja lasketaan kilpailijan tavoin keskimäärin viisi prosenttia, parhaimmillaan jopa 30 prosenttia. Hinnanalennukset astuvat voimaan keskiviikkona 14.2.2024.
Olisko tämä ystävänpäiväyllätys 😊
Täytyykin vertailla Lidlin hintoihin.
Kiitos!
Itsellä meni tänään aamulla samaa kuin aina, väli- ja Iltapala samoja noudatellen ja illalla vielä poppareita, ruokana munakas ja coleslawta sekä sämpylää levitteellä.
Huomenna bussilakko.
Lidlissä huomisesta alkaen kanan grilliboksi 2.99e kg ja cittarissa perunat 1e 5kg
Mitä ihmeen poppareita aikuinen ihminen syö.
Käyn leipäjonossa ja seurakunnan ruokailuissa. Kotona on riisiä ja ketsuppia, hernaria ja kaurapuuroa + mehukeittoa.
Vierailija kirjoitti:
Ja lähes joka päivä. Ymmärrän, että ne ovat halpoja, mutta itse en pidä moisia ruokana eivätkä edes pidä nälkää. Sori apt.
Eri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja lähes joka päivä. Ymmärrän, että ne ovat halpoja, mutta itse en pidä moisia ruokana eivätkä edes pidä nälkää. Sori apt.
Eri
Pidän poppareista ja minulla ne pitää nälkääkin. Muutaman kerran vuodessa syön
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eri
Pidän poppareista ja minulla ne pitää nälkääkin. Muutaman kerran vuodessa syön
?????????
Vierailija kirjoitti:
Aiemmin illalla oli etusivulla ketju Mitä söit tai syöt tänään? Sorry en saa tähän linkkiä
Ei nuo "muut", ainakaan osa näistä tunnu sen kummallisemmin syövän kuin nämä täällä kun katsoo kokonaisuuksia..
Apt
Aika monella oli kevyt ruokavalio tuollakin tai sitten oikeaa ruokaa korvattu hötöllä ja kasvikset loisti poissaolollaan. En osaa itse kuvitella, että jaksaisin arkea jollain leipäpalalla päivällä ja illalla vasta yksi ruoka-annos.
Aamupala tänään kolme leipäpalaa ja niiden päällä halvinta levitettä ja Kotimaista-sarjan ohutta keittokinkkua sekä ruskettunut banaani, joka ei enää kelvannut muille. Teenä halpaa mustaa irtoteetä ja itsekerättyä villiyrttiteetä, tällä kertaa maun perusteella mesiangervoa (olen kaatanut pikkujämät yhteen purkkiin, niin se on aina vähän ylläri, jos siitä ottaa).
Lounasta en ole vielä päättänyt, oikeastaan voisi pitää keittopäivän, sitä alennusjauhelihaa olisi ;-D niin siitä varmaan. Pottua, porkkanaa, punajuurta, lanttua, kaalia, pakastimesta papuja ja herneitä. Lakkojen ja flunssan vuoksi teinit eivät menneet tänään kouluun, eilenkin jäi iltapäivän koulukuljetukset ajamatta (bussit eivät kulkeneet). Illalla voisi tehdä lettuja, kun on niitä kananmunia ihan riittävästi. Jääkaapissa on mansikkahillon jämät, se pitäisi saada pois, kun on taas turhan paljon tuollaisia melkein tyhjiä purkkeja jääkaapissa. Lettujen kanssahan se menisi (vaikka on sitä syöty laskiaisleivosten täytteenäkin).
Vierailija kirjoitti:
Aamupala tänään kolme leipäpalaa ja niiden päällä halvinta levitettä ja Kotimaista-sarjan ohutta keittokinkkua sekä ruskettunut banaani, joka ei enää kelvannut muille. Teenä halpaa mustaa irtoteetä ja itsekerättyä villiyrttiteetä, tällä kertaa maun perusteella mesiangervoa (olen kaatanut pikkujämät yhteen purkkiin, niin se on aina vähän ylläri, jos siitä ottaa).
Lounasta en ole vielä päättänyt, oikeastaan voisi pitää keittopäivän, sitä alennusjauhelihaa olisi ;-D niin siitä varmaan. Pottua, porkkanaa, punajuurta, lanttua, kaalia, pakastimesta papuja ja herneitä. Lakkojen ja flunssan vuoksi teinit eivät menneet tänään kouluun, eilenkin jäi iltapäivän koulukuljetukset ajamatta (bussit eivät kulkeneet). Illalla voisi tehdä lettuja, kun on niitä kananmunia ihan riittävästi. Jääkaapissa on mansikkahillon jämät, se pitäisi saada pois, kun on taas turhan paljon tuollaisia melkein tyhjiä purkkeja jääkaapissa. Lettujen ka
Ihmeellisiä henkiolento teinejä kun eivät syö mitään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lounasta en ole vielä päättänyt, oikeastaan voisi pitää keittopäivän, sitä alennusjauhelihaa olisi ;-D niin siitä varmaan. Pottua, porkkanaa, punajuurta, lanttua, kaalia, pakastimesta papuja ja herneitä. Lakkojen ja flunssan vuoksi teinit eivät menneet tänään kouluun, eilenkin jäi iltapäivän koulukuljetukset ajamatta (bussit eivät kulkeneet). Illalla voisi tehdä lettuja, kun on niitä kananmunia ihan riittävästi. Jääkaapissa on mansikkahillon jämät, se pitäisi saada pois, kun on taas turhan paljon tuollaisia
Ihmeellisiä henkiolento teinejä kun eivät syö mitään.
Jaa. Aamupalan etsivät ja syövät ihan itse. Yksi söi aamupalaksi pasta-aterian, toiset vielä vissiin nukkuvat. Lounalla syövät tekemääni jauhelihakeittoa (+ruisleipää, levitettä ja juustoa leivän päällä), välipalaksi syövät noita laskiaisleivoksia (se oli kilon taikina) ja iltapalaksi niitä lettuja. Siinä välissä saattaa mennä esimerkiksi popkornia. (Henkiolentoteinit on yhdyssana.)
Vierailija kirjoitti:
Samaa olen ihmetellyt. Mikä on tuo popparijuttu, mikä idea? Ovatko siis popcorneja vai mitä? Ovat ihan tyhjän kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Samaa olen ihmetellyt. Mikä on tuo popparijuttu, mikä idea? Ovatko siis popcorneja vai mitä? Ovat ihan tyhjän kanssa.
Eikö juuri noita itse tehtyjä popcorneja suositella laihdutukseen sopivana välipalana, ovat runsaskuituista täysjyvää, hyväksi suolen toiminnalle ja ruoansulatukselle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö juuri noita itse tehtyjä popcorneja suositella laihdutukseen sopivana välipalana, ovat runsaskuituista täysjyvää, hyväksi suolen toiminnalle ja ruoansulatukselle.
Sitä vähän epäillytkin että laihduttaja kyseessä. Liian vähän kaloreita ruokavaliossa.
Multa jäi eilisen ruoka pois, söin uunimunakasta, paistettuja perunoita ja kaali- porkkanaraastetta..
Apt
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eri
Miksi popcorn ei ole ruokaa? Siinä on kuitua, antioksidantteja ja vitamiineja. Sehän on maissia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eri
Miksi popcorn ei ole ruokaa? Siinä on kuitua, antioksidantteja ja vitamiineja. Sehän on maissia.
Noita antioksidantteja on poppareissa muuten enemmän kuin hedelmissä.
Popparit eli pocornt eli popkornit eli paukkumaissi ovat oiva välipala tai iltapala. Niissä on runsaasti kuituja, ja jos niihin ei lisää voita, niin ovat myös kevyttä syötävää. Suolan kanssa saa olla varovainen, jos on taipumusta munuaisongelmiin tai kohonneeseen verenpaineeseen. Ovat edullisia, jyvät säilyvät pitkään ja niiden valmistus on helppoa. Mikropoppareitakin saa aika monta pussillista syödä, että saisi päivän kalorit kasaan.
Popkornit myös lasketaan osaksi päivän kasvisannosta ainakin USAssa, kunhan ne on valmistettu "oikein" eikä niitä uiteta suolassa ja voissa. No, se, että onko USA:n ravitsemussuosituksissa aina kauheasti logiikkaa suomalaisesta näkökulmasta, on sitten eri asia. Jos haluaa varmistella, niin popkornit voi lukea päivän täysjyväviljoihin - niitähän ne nyt ihan 100% varmasti ainakin ovat.
Apt