Olen työssäkäyvä alkoholisti
Hoitoala ja päivätyö ma-pe ja olen alkoholisti ja kukaan ei sitä tiedä, en ole krapulassa töissä ja juon vain pe-la, perjantaina kaljatölkki aukeaa heti kun olen töistä kotona ja lauantaina tissuttelen koko päivän viiniä ja olutta ja lomilla lähes joka päivä menee alkoholia. Juominen ei näy ulkonäössä sillä säännöstelyn syömistä ja viikolla liikun ja ulkoilen työpäivien jälkeen. Ikää 45 enkä edes halua lopettaa, asun yksin ja ei ole lapsia. Olen iloinen alkkis. Nyt kun huomenna vielä vapaapäivä niin keppanaa juon, toinen tölkki menossa ja 10 jäljellä, siinä ne sitten taas on kunnes tulee perjantai!
Kommentit (23)
Mun mielestä tuo kuulostaa ennemmin suurkulutukselta ja ennen kaikkea hauskalta, jos sen takia ei joudu luopumaan mistään.
Saahan sitä elää, miten haluaa. Mutta, jos on elämänhalua jäljellä, kannattaa jossain vaiheessa reilusti vähentää. Nimittäin monet sairaudet, jotka tulevat alkoholin suurkulutuksesta, ryöpsähtävät ollessasi vähän vanhempi.
Vierailija kirjoitti:
Saahan sitä elää, miten haluaa. Mutta, jos on elämänhalua jäljellä, kannattaa jossain vaiheessa reilusti vähentää. Nimittäin monet sairaudet, jotka tulevat alkoholin suurkulutuksesta, ryöpsähtävät ollessasi vähän vanhempi.
Tai sitten ei, ukkini kuoli 91v ja käytti noin 70 vuotta melkoisen runsaasti alkoholia, oli terve kuin pukki kunnes kuoli äkillisesti sairauskohtauksen.
Monet suurkuluttajat elävät siinä harhassa, että he voivat juoda kuinka paljon vain eikä kukaan sitä huomaa. Voi kyllä se näkyy ulkonäössä ja käytöksessä ennemmin tai myöhemmin. Asioita jää myös hoitamatta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tai sitten ei, ukkini kuoli 91v ja käytti noin 70 vuotta melkoisen runsaasti alkoholia, oli terve kuin pukki kunnes kuoli äkillisesti sairauskohtauksen.
Se poliisimurhaaja Pasanen on kai elossa vaikka yli 90v. Erinäisiä litkuja on vetänyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se poliisimurhaaja Pasanen on kai elossa vaikka yli 90v. Erinäisiä litkuja on vetänyt.
Niin ja tiedän useamman raivoraittiin kuivan kesän oravan näköisen tiukkapipon jotka ovatkin saaneet syöpä diagnoosin, osa selvinnyt ja osa ei.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ainahan poikkeustapauksia löytyy! Mutta, jos on elämänhalua jäljellä, en uskaltaisi ottaa sitä riskiä, että jatkan juomista ja katson samalla, olenko voittanut geenilotossa jättipotin ja pysyn terveenä ysikymppiseksi.
Vierailija kirjoitti:
Monet suurkuluttajat elävät siinä harhassa, että he voivat juoda kuinka paljon vain eikä kukaan sitä huomaa. Voi kyllä se näkyy ulkonäössä ja käytöksessä ennemmin tai myöhemmin. Asioita jää myös hoitamatta.
Minua on luultu alkoholistiksi vaikka en juo kuin lasillisen tai kaksi vuodessa mutta ruoka maistuu, kaikki suolainen ja makea ja olen usein pöhöttyneen näköinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ainahan poikkeustapauksia löytyy! Mutta, jos on elämänhalua jäljellä, en uskaltaisi ottaa sitä riskiä, että jatkan juomista ja katson samalla, olenko voittanut geenilotossa jättipotin ja pysyn terveenä ysikymppiseksi.
Mieluummin elän elämää josta nautin vaikka 70 kymppiseksi kuin tylsää oloa 90v.
En kiistä, etteikö alkoholista tule myös hauskoja hetkiä. Miksi juot? Tyhjyyteen, iloon vai johonkin muuhun. Vai juotko, kun siitä on tullut tapa? Itse join, kun meni hyvin ja tuntui että hallitsen tilanteen. Join myös tyhjyyteen, kun olen lapseton sinkku. Kannattaisi yrittää kehittää jotakin aktiviteettia, johon alkoholi ei kuulu.
Niin minäkin. Juon ennen töitä, töissä, töitten jälkeen. Kaamea elämä. Ja olen siis johtoasemassa työskentelevä nainen. Puoli tuntia ilman alkoholia saa aikaan niin hirveän vapinan ja huonon olon että on pakko juoda. Vatsa jatkuvasti sekaisin. Masennus. Turvonnut naama. Lihominen. Vihaan itseäni.
Sulla on noin puoli miljoonaa kollegaa.
Minä olen alkoholilla käyvä työläinen. En näe mitään vikaa siinä että hitaasti kuolen tähän. Enpähän jää eläkettä nostamaan ja lapset saavat miljoona perinnön ajoissa.
Jätä nyt ensimmäisenä päivällä kännääminen, sekä viikonloppuna että lomilla. Siitä ei ole yleensä seurannut mitään hyvää pidemmän päälle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mieluummin elän elämää josta nautin vaikka 70 kymppiseksi kuin tylsää oloa 90v.
Mikä ikä se seitsemänkymmentä kymppinen on.
7-kymppisen tiedän.
Kiinostaa, kuinka pystyt käsillä tekemään työtä? Itselläni iskee vapina krapulan jälkeen, enkä pystyisi esim. injektioa antamaan..jos olen ottanut edellisenä päivänä alkoholia.
Vierailija kirjoitti:
Jätä nyt ensimmäisenä päivällä kännääminen, sekä viikonloppuna että lomilla. Siitä ei ole yleensä seurannut mitään hyvää pidemmän päälle.
On se kumma kun vapaa ajallaan ei saisi tehdä mitä haluaa. Alkoholi on sentään laillista vaikkei ole vähiten haitallista.
Vierailija kirjoitti:
Kiinostaa, kuinka pystyt käsillä tekemään työtä? Itselläni iskee vapina krapulan jälkeen, enkä pystyisi esim. injektioa antamaan..jos olen ottanut edellisenä päivänä alkoholia.
En ikinä tärisee ja en siis juo väkeviä koskaan. Yksi selvä päivä ennen töihin menoa ja enkä ole koskaan ollut krapulassa töissä. Ap
Toivottavasti en joudu koskaan sinun hoitamaksi. Jo nyt on meno sellaista että hirvittää.
Spurguisäni yrittäjänä hoiti omasta mielestään työt vaikka jäi suurin osa hoitamatta.