Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Syökö täällä joku tyyliin 100€/kk? Mitä syöt päivän aikana?

Vierailija
09.11.2023 |

Tarkasti siis. Jotenkin tuntuu mahdottomalta, alle 25€/vko!

Kommentit (18531)

Vierailija
2301/18531 |
14.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varpaankynsiä ja hilsettä ja smegmaa.

100 eurolla saisi paljon maukkaampaakin syötävää, en tuhlaisi tuollaiseen.

Vierailija
2302/18531 |
14.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luulin ensin, että tässä ketjussa kauhistellaan, miten joku saa törsättyä ruokaan noin paljon.

Olisipa kiva tietää mitä sitten syöt. Voisitko avata?

Mun energiantarve on tosi pieni, olen 50v 152cm pitkä ja painan jotain 43-45kg. En tiedä mitä tekisin jos olisin isompi ja/tai nuorempi, kun rahaa ei ole satasta laittaa ruokaan.

Syön puuroja, keittoja, kananmunia ja juureksia.  Syön yleensä kahdesti päivässä, lounaan ja päivällisen. Lounas esim tänään oli pieni kulhollinen puuroa, kananmuna ja porkkana. Päivälliseksi eilistä seitikeittoa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
2303/18531 |
14.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luulin ensin, että tässä ketjussa kauhistellaan, miten joku saa törsättyä ruokaan noin paljon.

Mun energiantarve on tosi pieni, olen 50v 152cm pitkä ja painan jotain 43-45kg. En tiedä mitä tekisin jos olisin isompi ja/tai nuorempi, kun rahaa ei ole satasta laittaa ruokaan.

Syön puuroja, keittoja, kananmunia ja juureksia.  Syön yleensä kahdesti päivässä, lounaan ja päivällisen. Lounas esim tänään oli pieni kulhollinen puuroa, kananmuna ja porkkana. Päivälliseksi eilistä seitikeittoa.

Sienikellari vaihtanut taas persoonaa.

Vierailija
2304/18531 |
14.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suurin osa aikuisista ihmisistä ei ole näin pienikokoisia ja vähällä energialla toimeentulevia, moni lapsikin syö enemmän päivässä. 100 e/kk ei kyllä ole aikuiselle ihmiselle ruokaan mitään törsäystä.

Vierailija
2305/18531 |
14.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tuolla rahalla syö yksi ihminen ihan helposti ihan hyvää ja terveellistä ruokaa. Herkut siihen ei sisälly eikä voi tehdä mitään erikoisempia salaatteja tai muuta mikä vaatii kalliimpia aineksia.

Vierailija
2306/18531 |
14.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisi kiva nähdä millainen päivän ruokalista tulee näillä -60% ale-eineksillä. Aamiainen, välipala, lounas, päivällinen, iltapala? Päivän kasvikset ja hedelmät?

En ole varma kenelle tarkoitit kysymyksesi, mutta koska 60 % ale resonoi niin vastaan: tänään aamupalaksi lasillinen tuoremehua herättämään, sitten 2 palaa ruisneppareita savukalatäytteellä (modifioin täytettä tuoreella sitruunalla ja viime viikolla kuivaamallani tillillä), lounas taas 2 palaa neppareita sama täyte ja omena, ei välipalaa, iltaruuaksi isompi paistettu kuhafile, höyrytettyä parsakaalia, keitettyjä perunoita ja hollandaise kastiketta, iltapalaksi lämmin lapinrieskanen, jossa sipaus voita ja poron kylmäsavupaistia teekupposen kera.

Huominen menee todennäköisesti näin: aamupala kaurapuuro mustikoilla, lounas pienempi kuhafile, parsakaalia ja paistettuja perunoita, hollandaisen jämät, tuskin välipalaa, korkeintaan omena ja lasillinen tuoremehua, iltaruoka kanansiivet ja paistettua perunaa, iltapala ehkä sama kuin tänään. Aika pitkälle menen sillä mitä tekee kulloinkin mieli. Ylihuomenna on siskonmakkarakeiton vuoro. (Hollandaise varastosta, kesällä ostettu kausipoistoista)

t. alehamsteri - myös minä olen 50+ ikäinen nainen

Vierailija
2307/18531 |
14.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sienikellari vaihtanut taas persoonaa.

He c'moon, mun painoindeksini on liki 30, vaikka pituus onkin aika lailla sama kuin tuolla kevyemmin syövällä, ton verran (44kg) painoin viimeksi 22v sitten kun olin raskaana ja oksensin ekat kolme kk (sen jälkeen oksensin vielä 5kk, mutta paino nousi paremmin). Ja mulla oli viimeksi sun mielestä maakellari, koita nyt pysyä linjassa!

Ske

(joka tänään on syönyt mm. eilisiä lihapullia ja laskiaisleivoksia)

Vierailija
2308/18531 |
14.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisi kiva nähdä millainen päivän ruokalista tulee näillä -60% ale-eineksillä. Aamiainen, välipala, lounas, päivällinen, iltapala? Päivän kasvikset ja hedelmät?

Mä en koskaan tee ruokalistoja tai syö viidesti päivässä. Joku päivä syön enemmän ja joku päivä vähemmän, liikunnan ja töiden mukaan, mutta yleensä vain kahdesti ja vuorokausirytmin mukaan eli eka kerta jotain syödään vasta iltapäivällä. Pizzapäivinä se riittää koko päiväksi syö sitä 2-5 kertaa sitten. Huomenna taas hunajakana-tuunattu salamipizza.

Tänään syöty Hetki korealainen salaatti 300 g (kaalia, porkkanaa, punakaalia, salaattia, muutama spagetti, puolikas kananmuna, oikein maukas kastike, ostan tätä toistekin), yksi vaniljarahka, pullollinen porejuomaa. Illalla vielä ruisleipä tai kaksi + appelsiini (näitäkin ostin viime viikolla kun olivat halpoja 89 senttiä/kilo)

Painoa on tarkoitus pudottaa maltillisesti kevään tullen noin 5 kiloa, joten varmaan ruokavaliokin muuttuu kun liikunta kasvaa, mutta talvella on parempi olla vähän traania kropassa, ettei joka tuulenpuuskasta liukastele tai joka pörssisähkön hyppäyksestä tapahtuva talon hetkellinen kylmettäminen tunnu missään ;D

-winner-

Vierailija
2309/18531 |
14.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikissa Tokmanneissa ei myydä lihatuotteita yms. Sekin on vain joidenkin etu. Siksi näitä listoja ei voi vertailla keskenään. Riippuu niin paljon missä asuu. Myöskään ei ole euron kananmunia. 

No sehän juuri tästä tekee mielenkiintoista. Voi vertailla omien kauppojen ja muiden hintoja. Olisiko niin, että maakunnissa jää enemmän punalaputettavaa kuin täällä Helsingissä?

Hyvin harvoin olen niihin törmännyt. Kirjoitin oiken tännekin kun sellainen ihme sattui Lidlissä, lohi 10,90 kilo vaikka tarjoushinta oli 14,90.

Ja sekin on mielenkiintoista kuinka paljon voi säästää omavaraisuudella. Onkohan kukaan laskenut ihan euromäärää "oman maan mansikoille", siis kalastukselle, marjastukselle yms. harrastusryytimaan sadolle. Niihin tietty oman työn lisäksi menee rahaa mutta noin suurin piirtein.

Vielä, olisi ihan valaiseva jos vaikka joku ruokajaossakin käyvä kertoisi miten paljon se avittaa menoissa.

Vierailija
2310/18531 |
14.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä en koskaan tee ruokalistoja tai syö viidesti päivässä. Joku päivä syön enemmän ja joku päivä vähemmän, liikunnan ja töiden mukaan, mutta yleensä vain kahdesti ja vuorokausirytmin mukaan eli eka kerta jotain syödään vasta iltapäivällä. Pizzapäivinä se riittää koko päiväksi syö sitä 2-5 kertaa sitten. Huomenna taas hunajakana-tuunattu salamipizza.

Tänään syöty Hetki korealainen salaatti 300 g (kaalia, porkkanaa, punakaalia, salaattia, muutama spagetti, puolikas kananmuna, oikein maukas kastike, ostan tätä toistekin), yksi vaniljarahka, pullollinen porejuomaa. Illalla vielä ruisleipä tai kaksi + appelsiini (näitäkin ostin viime viikolla kun olivat halpoja 89 senttiä/kilo)

Painoa on tarkoitus pudottaa maltillisesti kevään tullen noin 5 kiloa, joten varmaan ruokavaliokin muuttuu kun liikunta kasvaa, mutta talvella on parempi olla vähän traania kropassa, ettei joka tuulenpuuskasta liukastele tai joka pörssisähkön hyppäyksestä tapahtuva talon hetkellinen kylmettäminen tunnu missään ;D

Tuo jälkimmäinen lauseesi olisi voinut olla minun kirjoittamani. T. alehamsteri

Vierailija
2311/18531 |
14.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varpaankynsiä ja hilsettä ja smegmaa.

Luomuelämä.

Vierailija
2312/18531 |
14.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuivatuotteissa,linsseissä, pavuissa,ei punalappuja kyllä näy. Säilykkeitäkään harvemmin on erityisaleissa. Pakastevihanneksiakaan ei punalaputettuina löydy.

Kasviksia/hedelmiä on joskus tarjouksessa  ja kauden kasvikset/hedelmät on hieman edullisempia kuin sesongin ulkopuolella. Hävikkikasvksia en ole koskaan nähnyt,joudun käymään kaupoilla varmaan siihen aikaan kun kaikki on jos mennyt.

(Tuore)kala on kyllä pirskatin kallista.

Vierailija
2313/18531 |
14.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Virtsaa voi juoda. Sitä tulee parhaimmillaan useampi litra päivässä.

Vierailija
2314/18531 |
14.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikissa Tokmanneissa ei myydä lihatuotteita yms. Sekin on vain joidenkin etu. Siksi näitä listoja ei voi vertailla keskenään. Riippuu niin paljon missä asuu. Myöskään ei ole euron kananmunia. 

No sehän juuri tästä tekee mielenkiintoista. Voi vertailla omien kauppojen ja muiden hintoja. Olisiko niin, että maakunnissa jää enemmän punalaputettavaa kuin täällä Helsingissä?

Hyvin harvoin olen niihin törmännyt. Kirjoitin oiken tännekin kun sellainen ihme sattui Lidlissä, lohi 10,90 kilo vaikka tarjoushinta oli 14,90.

Ja sekin on mielenkiintoista kuinka paljon voi säästää omavaraisuudella. Onkohan kukaan laskenut ihan euromäärää "oman maan mansikoille", siis kalastukselle, marjastukselle yms. harrastusryytimaan sadolle. Niihin tietty oman työn lisäksi menee rahaa mutta noin suurin piirtein.

Vielä, olisi ihan valaiseva jos vaikka joku ruokajaoss

Kolme vuotta sitten pohjalla käyneenä, oikeasti rahan ja ruoan budjetoinnin pakottamana ja viimeksi ruokajaossa käyneenä voi sen verran sanoa, että se säästää sulle sen 20-30 euron kustannuksen niissä ihan samoissa punalaputetuissa ja kaikki on yhdessä kassissa eikä tarvitse 2-3 kaupasta hakea. Kuivamuonaa, säilykkeitä tai leipiä jos on mukana, niin jää myöhempäänkin käyttöön osa. Liha- ja maitotuotteet on käytettävä samalla viikolla, niissä on niin lyhyt päiväys.

Voisin edelleen hakea sapuskat sieltä, mutta mieluummin annan ne jollekin mummolle tai papalle, kun itse vielä pääsen liikkumaan eikä ole viimeisestä roposesta kiinni juuri nyt. Seurakunnat ja vapaaehtoiset ainakin täällä maakunnassa (tai kaupunkihan tämäkin on) jakavat kerran tai pari viikossa ja suurin osa menee ihan tarvitseville. Kylän pahimmat juopot tietysti menivät ekaksi jonoon ja huutelivat asiattomuuksia muille, mutta kyllä kaikille riitti ruokakassi ;D

-winner-

Vierailija
2315/18531 |
14.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja laputettuja itse kaupasta hakiessa on ainakin mulla se kirpparifiilis-bonus, ettei koskaan tiedä oikein, mitä "aarteita" voi löytää halvalla kun hyllyjen välillä seilaa ;D

-winner-

Vierailija
2316/18531 |
14.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suurin osa aikuisista ihmisistä ei ole näin pienikokoisia ja vähällä energialla toimeentulevia, moni lapsikin syö enemmän päivässä. 100 e/kk ei kyllä ole aikuiselle ihmise

Hei, pahoittelen typerää sanavalintaani. Nauroin ihan itselleni, kuinka vieraantunut olen tavallisten ihmisten arjesta, jos edes hetken luulen tuollaista.

Senkin jätin kertomatta, että istun pyörätuolissa. Liikun vähemmän kuin kahdella jalalla kulkeva, kalorintarpeeni on myös sen vuoksi pieni. Pyörätuoli tosin on yksi pienimmistä ongelmistani, talousasiat huolettaa enemmän. Ei ollut tarkoitus loukata, anteeksi.

Vierailija
2317/18531 |
14.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuivatuotteissa,linsseissä, pavuissa,ei punalappuja kyllä näy. Säilykkeitäkään harvemmin on erityisaleissa. Pakastevihanneksiakaan ei punalaputettuina löydy.

Kasviksia/hedelmiä on joskus tarjouksessa  ja kauden kasvikset/hedelmät on hieman edullisempia kuin sesongin ulkopuolella. Hävikkikasvksia en ole koskaan nähnyt,joudun käymään kaupoilla varmaan siihen aikaan kun kaikki on jos mennyt.

(Tuore)kala on kyllä pirskatin kallista.

Viime viikolla olisi ollut jotain kuivattua härkäpapua tai vastaavaa, mutta en ostanut kun ei oo ihan mun juttu. Kuivattuja alepapuja on varastossa, kuten myös kaikenlaisia ale säilykkeitä. Viime kesänä osuin tonnikalapoistoihin ja ostin parikymmentä purkkia tonnikalaa, taisi parhaat prosentit olla yli 70 ja päiväystä vielä vuosia. Meillä näitä on yleensä erillisessä poistohyllyssä, tuotteet eivät ole välttämättä erikseen laputettuja vaan niissä hyllyn reunassa ilmoitetaan kampanja prosentti. Pakastepoistot on myös ajoittain tietyssä kohtaa pakasteallasta, niitä ei kauempaa näe - pitää tietää paikka tai osua kohdalle. Syksyllä sain sieltä mm. kampasimpukoita ja muikun mätiä, jätskejä myös olisi ollut. t. alehamsteri 

Vierailija
2318/18531 |
14.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

0.29€/pv, eli n. 10€/kk. Makaronia saa vielä paketin alle 30 sentillä S-marketista ja riittää hyvin päiväksi. Itse laitan suolaa ja pippuria sekaan.

Vierailija
2319/18531 |
14.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulee lukiessa mieleen, että täällä pitäisi olla ihan oikeasti myös joku avunanto-ketju tai kontaktimahdollisuus sellaisille, joilla oikeasti on vähän rahaa ruokaan tai liikuntaesteitä tai pitkä matka mihinkään kauppaan, koska maaseudullakaan ei enää kulje kauppa-auto kuten vielä viime vuosituhannella (jonneille tiedoksi). Saisi heikommassa osassa tässä yhteiskunnassa olevat edes kerran viikossa halvemmat sapuskat.

Hieman inspiroituneena siitä, että meillä riitamaassa melkein 1,5 miljoonaa ihmistä kuitenkin halusi sellaisen pressan, joka käy jakamassa ruokajaossa ruokakasseja.

-winner-

Vierailija
2320/18531 |
14.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tänään syöty Hetki korealainen salaatti 300 g (kaalia, porkkanaa, punakaalia, salaattia, muutama spagetti, puolikas kananmuna, oikein maukas kastike, ostan tätä toistekin), yksi vaniljarahka, pullollinen porejuomaa. Illalla vielä ruisleipä tai kaksi + appelsiini (näitäkin ostin viime viikolla

Tuo jälkimmäinen lauseesi olisi voinut olla minun kirjoittamani. T. alehamsteri

Tänä talvena olen opetellut pärjäämään just hieman kohonneen painon antaman lämpöeristyksen ja pörssisähköpompsahdusten takia vähemmällä huonelämmöllä. Nyt on hiki jo +18 asteessa. Iltaisin käyn mieluummin sillä päivän aikana säästyneellä sähköllä saunomassa ihan kunnolla ja huonelämpötila on 14-15 astetta, makuuhuoneessa pärjää ihan hyvin ja on raikas ja virkistynyt olo herätessä, jos lämpö onkin vain 11-12 astetta, jos ulkona on -30 tai sillä paikkeilla. Sitten hetkeksi lämmöt suuremmalle halvalla sähköllä ja pois kun hinta nousee.

Viime talvena oli vielä kiinteä sähkösoppari ja laskut ihan hirveitä. Tosin nyt olin sitten melkein 7 kk ilman kulutuslaskua, kun tuli entisistä hyvitystä. Tammikuusta vasta tulee sekä siirto- että kulutuslasku ja sekin on parisataa vähemmän kuin viime vuonna kun en edes ollut kämpillä ja peruslämpö oli sen +18 koko ajan. Saa nähdä miten ensi kuussa kun on huoltokatko voimaloissa, tuleeko meille pörssiläisille taas 2,35 euroa/tunti -päivät. Olin sen päivän melkein kokonaan ilman sähköä ja hyvin pärjäsi kun oli jo totuttautunut viileämpään. 30 senttiä on mulla kipuraja, jos menee sen yli niin mittari kääntyy nollille niille tunneille.

Sori meni vähän ohi aiheesta, mutta ens viestissä sitten taas ruoka-asiaa ;D

-winner-

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi kaksi