Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Syökö täällä joku tyyliin 100€/kk? Mitä syöt päivän aikana?

Vierailija
09.11.2023 |

Tarkasti siis. Jotenkin tuntuu mahdottomalta, alle 25€/vko!

Kommentit (20337)

Vierailija
20301/20337 |
02.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Reissussa ostin itse herkkuja kotiin 7,20 eurolla. Parsaniput olivat 2,50 ja Vaasan Ooh - donitsit 2,20.

Tänään olen syönyt

-Myrttisen suolakurkkuja ( avaamaton purkki, päiväys viime joulukuussa), hunajaa ( parasta ennen 2025), smetanaa

-donitseja

-iltaruuaksi parsaa, voisulaa ja ruisleipää. Raejuustopurkin loppu.

Eli noin 6e päivä tänään, riippuen kuinka paljon parsoista syön. Paahdan ne kyllä kaikki.

-tarinankertoja-

Vierailija
20302/20337 |
02.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olipahan vappu! Laitoin meidän sukuryhmäänkin kyselyn, että kuka muu oksensi vappuna, muttei kukaan ainakaan tunnustanut...

Ystävä tuli autollaan hakemaan aamusta täkäläistä vapputapahtumaa seuraamaan. Aamiainen oli syömättä, ja hän oli ostanut meille kaupan valmissmoothiet, aika tuhtia tavaraa.

No, sitten lähdimme ( minä vaihteeksi kyytiläisenä) ajelemaan kohti hänen asuinpaikkakuntaansa. Vappuajelu, niin tietysti menimme ihania mutkaisia pikkuteitä. Hän oli juuri pesettänyt autonsa myös sisältä, ja siellä tuoksui joku kemikaali.

Niinpä sitten kaiken seurauksena olin tienpenkalla oksentamassa. No, kerran elämässäni minäkin!

Lounaalle päästyäni söin varmaan elämäni kalleimmat suupalat; en uskaltanut ottaa juuri mitään.

Kotiin palasin kuitenkin suunnitellusti junalla. Vähän ennen puoltayötä söin lautasliinaan käsilaukkuun lounaalta kätkemäni munkin, 0,55snt limsatölkin kanssa. Vaaleanpunainen Jaffa. Siinä siis pivän ruokakustannukset.

-tarinankertoja-

Oliko pikkuinen kankkunen?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
20303/20337 |
02.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ku oltiin töissä nuorena ei ehtinyt syödä paljonkaan . Ohimennen joku leivän pala tai karkkiaski taskussa. Ei ehtinyt vaihtaa työvaatteita vaikka oli kastunut kun piti juosta kellon mukaan .  Siksi monet on sairaana kun työssä orjuutettu loppuun. 

20304/20337 |
02.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olipahan vappu! Laitoin meidän sukuryhmäänkin kyselyn, että kuka muu oksensi vappuna, muttei kukaan ainakaan tunnustanut...

Ystävä tuli autollaan hakemaan aamusta täkäläistä vapputapahtumaa seuraamaan. Aamiainen oli syömättä, ja hän oli ostanut meille kaupan valmissmoothiet, aika tuhtia tavaraa.

No, sitten lähdimme ( minä vaihteeksi kyytiläisenä) ajelemaan kohti hänen asuinpaikkakuntaansa. Vappuajelu, niin tietysti menimme ihania mutkaisia pikkuteitä. Hän oli juuri pesettänyt autonsa myös sisältä, ja siellä tuoksui joku kemikaali.

Niinpä sitten kaiken seurauksena olin tienpenkalla oksentamassa. No, kerran elämässäni minäkin!

Lounaalle päästyäni söin varmaan elämäni kalleimmat suupalat; en uskaltanut ottaa juuri mitään.

Kotiin palasin kuitenkin suunnitellusti junalla. Vähän ennen puoltayötä söin lautasliinaan käsilaukkuun lounaalta kätkemäni munkin, 0,55snt limsatölkin kanssa. Vaaleanpunainen Jaffa. Siinä siis pivän ruokakustannukset.

-tarinankertoja-

Varsinainen vappuajelu sinulla! Harmi, päivä olisi ollut varmasti tosi kiva muuten.

Mulla tulee autossa ja bussissa helposti huono olo, jos yritän tehdä jotain muuta kuin seurata tietä ja ympäristöä. Tai siis jos istun kyydissä, kuskina ollessa ei ole sellaisia ongelmia. Voin hyvin kuvitella tuon olon, viime kerralla kun oli junan korvaava bussi, niin kuski kiersi kyllä kaikki kiemuraiset pikkutiet - en muuten ollut ainoa, joka voi pahoin.

Kiusa se on pienikin kiusa

Vierailija
20305/20337 |
02.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kampin Pimu kirjoitti:

No niin, tulihan se sieltä, tippaleipä! Naapuri toi tippaleivät ja mulla oli simaa, siinäpä tämän päivän aamiainen 😃 Lautaset alle ja murentamaan. Makea matonäkkäri.

Pöhhh... itselläni ei ollut paljon herkullisia juttuja vapuksi. Lidlissäkin yritettiin myydä sipsejä aluksi 3,50 €/2 kpl, mutta tajusivat varmaan jossakin vaiheessa että kaikki muut kaupat myyvät niitä hintaan 3€, joten alensivat hintansa samaksi 🙄. Ostin sipsejä ja limua, kun olivat tarjouksessa, mitään munkkeja tai tippaleipiä ei ole. En noita Lidlin munkkeja uskaltanut ostaa, kun jotkut sanoivat että laatu on huonontunut. Ostin tänään kuitenkin berliininmunkkeja paistopisteestä, kun olivat -50% tarjouksessa. Maidon kanssa mjamm 😋. Tippaleipiä taas en halua, ovat kalliita, ja hankalia syödä, mutta jos ilmaiseksi joku tarjoaa, niin kelpaa. 

T. Lidl-mies

Vierailija
20306/20337 |
03.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt oli erikoinen! Mulla oli muutama iso punajuuri, ja mietin mitä niistä tehdä. Törmäsin vegepunajuurilaatikko-ohjeeseen, johon tuli mm vihreitä linssejä, ohrasuurimoita, raastettua punajuurta ja perunaa. Tein sitä mukaeltuna jättiannoksen, ja laitoin siihen myös punaisia linssejä sekä kookosmaitoa, koska ei ollut kuin yksi purkki kaurakermaa eikä ruoanlaittojugurttia lainkaan. Suurimman osan laitoin vuokaan uuniin muhimaan, ja loput mitkä ei mahtunut, muhi kattilassa. Kattilassa tullut muhennos oli parempaa ja sitä voisi tehdä jatkossakin, siinä maistui paremmin se punajuuri, jota oli mulla muutenkin liian vähän. Uunissa paahtui samalla k-menun parsakaalisekoitusta.

Kävin tänään Prismassa ja siellä oli kampanjatarjouksena Marskin arinaruisleipä 500g vain 0,50 euroa. Lisäksi ostin mm avokado- ja oliiviöljyä, soijarouhetta, kokeiluun Voimapapu-muroja ja vieraita varten Kulta Katriinan pikakahvia.

-Säästäjä

Vierailija
20307/20337 |
03.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-tarinankertoja-

Oliko pikkuinen kankkunen?

Enpäs tiedä, en ole ikänäni vielä käyttänyt mitään päihteitä.

-tarinankertoja-

20308/20337 |
03.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kapen keittiökaappaus tulee uusintana.  En tälläkään kertaa bongannut sitä tyttöä, mutta nyt sai jo nimen! Oli mielenkiintoista nähdä ne kaksi eri satasen ostoskärryä. Mietin ankarasti, että kumpaan suuntaan meidän ostokset kallistuu, aika lailla on varmaan siinä puolivälissä. Mä ostan halvinta jauhelihaa ja senkin punalaputettuna, enkä osta noita kotimaisia purkkikaloja, tomaattimurskakaan ei ole muttia - mutta mä kuitenkin ostan tomaattimurskaa. Kasvikset on yksitoikkoisempia, eikö koskaan sipulia. (loppusummahan ei ole vertailukelpoinen, kun meillä on enemmän porukkaa ja kaikki syövät suurimman osan ruuista kotona tai kotoa eväät, paitsi koululounaat tietenkin).

Tänään pidin leivontapäivän, kun aamu alkoi vesisateella. Eilen tai toissapäivänä kaivelin pakastimia, totesin, että siellä on useampi paketti mozzarellaa ja jotain kinkkusuikaleitakin löytyy... 

Tein lopulta kaksi taikinaa, pitsoja varten ja sitten leipä/sämpylätaikinan.

Pakastimesta: 2pkt hiivaa, burrata ja mozzarella (burrata jämäruokia ja mozzarella punalaputettu), nduja-murupussi jämäruokia, kinkkusuikalepussin jämät, sekin oli jämäruokia. Pitsakastike ja pötkö vuohenjuustoa.

Jääkaapista: puolikas oltermanni raasteeksi ja jämät aikaisemmasta juustoraasteesta, puolikas paketillinen pepperonia, puolikas paketillinen coopin kevytmetwurstia, jämät kinkkuleikkeleestä, ketsuppia, ndujaa. Miniluumutomaatit oli pöydänkulmalla, ei jääkaapissa. Mitä nyt kukin laittoi pitsaansa.

Ja sitten punalaputettuja jauhoja: ruisleipäaines ja ohrajauhot. Tavallinen vehnäjauho cittarin halvinta (koska se on kotimaista, xtra ei ole) ja k-menun kaurahiutaleita sämpylöihin.

Pitsapohjista tuli tosi isoja, joten pitsatkin olivat suuria. Pitsakastiketta ja juustoraastetta jäi vähän yli, niin tein vielä yhden ylimääräisen pohjan ja länttäsin ne siihen. Juustoraastetta ja pitsataikinaa jäi vieläkin yli, niin tein sitten sellaisen juustovuokaleipäkierteen. Sämpylätaikinasta tuli vaan sämpylöitä.

Tollasta se on, kun ei ole mitään suunnitelmaa.

Vierailija
20309/20337 |
04.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tokmanni huumaa!!! Kolme -60% sipsipussia eri makuja ostin ja kaadoin kaikista sekaisin samaan isoon kulhoon. Lisäksi sinne mukaan Priima -salsa snack mix VAIN 3e, josta pois VIELÄ -30% . Kyllä nyt napa paukkuu!

-winner-

20310/20337 |
05.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tokmanni huumaa!!! Kolme -60% sipsipussia eri makuja ostin ja kaadoin kaikista sekaisin samaan isoon kulhoon. Lisäksi sinne mukaan Priima -salsa snack mix VAIN 3e, josta pois VIELÄ -30% . Kyllä nyt napa paukkuu!

-winner-

Winner kyllä elää vaarallisesti!

Kävin Tokmannilla etsimässä ongintavoittoja (siis sellaiseen lasten ongitaan) ja tietenkin katsoin alelaarit. Olisi ollut nutrilettiä -70%, ainakin jotain välipalapatukoita, heti tuli winner mieleen 🤣

20311/20337 |
05.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Takaisin normaalin ohjelmaan, eli jämäruokia* oli taas tarjolla. Ei kovin paljon (mikä on siis tavallaan hyvä juttu, kaupoilla vähemmän hävikkiä). Tarjolla oli paljon patonkia, mutta ne olivat kivikovia, ja toisaalta pakastimessa on monta pussillista leipomiani sämpylöitä, joten jätin ne väliin. Otin  koiranruokapussin, niitä oli useampia, mutta eivät olleet tehneet kauppaansa. Sovittiin, että jos ne eivät nyt muutamassa viikossa mene, niin otan loputkin, koska meidän koira kyllä syö niitä, eikä ole allerginen millekään. (en nyt luettele kaikkea mitä otin)

Tänään oli ruokana jämäruuista valkosipulileipiä+mozzarellaviipaleita päällä, laitoin uuniin grillivastusten alle siksi aikaa, että juusto suli. Olin törkeä ja söin itse saamani sushin!

Huomenna teen kurpitsalettuja, rahkalettutaikinapussi ei riitä meille, joten jatkan sitä pakastimesta ottamallani kurpitsasoseella, parilla (ehkä) kananmunalla ja jauhoilla jne. Yleensä teen 6 munan/1l maitoa lettutaikinan.

*nuo ovat siis ruokajakelusta ylijääneitä tuotteita, mitkä eivät ole kelvanneet kenellekään, niiden seuraava osoite on lehmien ruuaksi tai kompostiin/roskiin - kukaan ei jää ilman ruokaa, jos haen noita.

Vierailija
20312/20337 |
05.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään ruisleipää, saatu mandariini, loppu parsa ja,  voisula, persikkapurkillinen, syksyllä kuivattuja omenoita.

- tarinankertoja-

Vierailija
20313/20337 |
05.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tänään ruisleipää, saatu mandariini, loppu parsa ja,  voisula, persikkapurkillinen, syksyllä kuivattuja omenoita.

- tarinankertoja-

Aika kevyt ruokalista tänään?

Joskus itselläkin tulee koko päivä vain syötyä pieniä kourallisia.

Vierailija
20314/20337 |
06.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin eilen Julassa, se on joku ruotsalainen kauppa, joka löytyy Helsingissä toistaiseksi vain Konalassa. Hieman oli matkaa kävellen, koska en asu sielläpäin, mutta kyllä kannatti. Nimittäin myyvät hiilidioksidipulloja sodastreamiin hintaan 2,99€. On kyllä hintaeroa Tokmanniin, jotka myyvät sitä tavallisesti hintaan 6,99€ vai oliko 5,99€, mutta kallista on. Lisäksi jostain syystä Tokmannissa eivät myy sitä tarjoushintaan, vaikka pitäisi (tämä on kyllä ihan ??), tai sitten se on loppu.

T. Lidl-mies

20315/20337 |
06.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kävin eilen Julassa, se on joku ruotsalainen kauppa, joka löytyy Helsingissä toistaiseksi vain Konalassa. Hieman oli matkaa kävellen, koska en asu sielläpäin, mutta kyllä kannatti. Nimittäin myyvät hiilidioksidipulloja sodastreamiin hintaan 2,99€. On kyllä hintaeroa Tokmanniin, jotka myyvät sitä tavallisesti hintaan 6,99€ vai oliko 5,99€, mutta kallista on. Lisäksi jostain syystä Tokmannissa eivät myy sitä tarjoushintaan, vaikka pitäisi (tämä on kyllä ihan ??), tai sitten se on loppu.

T. Lidl-mies

Niin, Julan liikkeitä on kai enemmän maakunnissa. Julassa on ihan hyviä tarjouksia joskus, mutta samanlainen roinakauppahan se on kuin Rusta tai Puuilo tai Tokmanni. Tarvehan niille kaikille on, kun ovat olemassa.

Pitänee ryhtyä juomaan enemmän tuota itsetehtyä kuplavettä, kun alkaa olla juomat kaupoissa älyttömissä hinnoissa, kiitos veronkorotusten. Enemmän meillä sitä on kulunut kesäisin.

Vierailija
20316/20337 |
06.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Pitänee ryhtyä juomaan enemmän tuota itsetehtyä kuplavettä, kun alkaa olla juomat kaupoissa älyttömissä hinnoissa, kiitos veronkorotusten. Enemmän meillä sitä on kulunut kesäisin."

Juu, tämä kyllä kannattaa, kun limut tosiaan maksavat liikaa nykyään kaupasta ostettuna. Tuo sokeriveron korotus oli kyllä viimeinen niitti, koska en itse huoli sokerittomia limuja. Onneksi noita makuaineita saa vielä suht. halvalla, mutta kyllähän se sokeriveron korotus osui myös mehutiivisteisiin ja muihin, joissa on sokeria.

T. Lidl-mies

Vierailija
20317/20337 |
06.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on menossa kokeilu, että yritän pitää ruokabudjetin alle 30e per viikko. Hyvin on ainakin vielä onnistunut, eikä ole edes tuntunut siltä, että jäisin jostain paitsi. Edelleen ostan tuoreita marjoja, raakasuklaata, avokadoja, tuoretta leipää, paljon luomua... Halpoja asioita löytää kun osaa etsiä.

Vierailija
20318/20337 |
06.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on menossa kokeilu, että yritän pitää ruokabudjetin alle 30e per viikko. Hyvin on ainakin vielä onnistunut, eikä ole edes tuntunut siltä, että jäisin jostain paitsi. Edelleen ostan tuoreita marjoja, raakasuklaata, avokadoja, tuoretta leipää, paljon luomua... Halpoja asioita löytää kun osaa etsiä.

Kyllä. Saman olen todennut. Lidlissä olen bongannut nyt mansikkahillon 1,30€ 425g, Saksassa valmistettu. K- menun maustekurkku 1,40€ , Puolassa valmistettu. Ensi talveksi on useampi purkki ostettu. Ennen ostin suomalaista nyt on sama missä on valmistettu. Maksaa Suomessa mansikatkin maltaita sesonkinakin, ei kannata itse enää hilloja tehdä. Vaikka se mukavaa puuhaa onkin😄

20319/20337 |
06.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Pitänee ryhtyä juomaan enemmän tuota itsetehtyä kuplavettä, kun alkaa olla juomat kaupoissa älyttömissä hinnoissa, kiitos veronkorotusten. Enemmän meillä sitä on kulunut kesäisin."

Juu, tämä kyllä kannattaa, kun limut tosiaan maksavat liikaa nykyään kaupasta ostettuna. Tuo sokeriveron korotus oli kyllä viimeinen niitti, koska en itse huoli sokerittomia limuja. Onneksi noita makuaineita saa vielä suht. halvalla, mutta kyllähän se sokeriveron korotus osui myös mehutiivisteisiin ja muihin, joissa on sokeria.

T. Lidl-mies

Ja sitten vielä hävyttömyyksien hävyttömyys: yrttiteen verotus! Vaikka yrttiteessä ei olisi yhtään sokeria, sitä verotetaan virvoitusjuoman mukaisesti. Eikä edes siitä grammamäärästä mitä se painaa vaan veden lisäyksen jälkeen  valmiin juomamäärän mukaisesti. 

Kampin Pimu

Vierailija
20320/20337 |
06.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on menossa vähän huonot ajat monista syistä, niin ruokailutkin menevät vähän niin ja näin. Koitan parantaa.

Tänään: 

- rahka jogurttisilmällä; 

- pakasteesta wokkivihannespussi ja vähän katkarapuja ( maistuivat jo vanhoilta molemmat), mausteeksi vain chilikastiketta

- kuivattuja omenoita

- proteiinivanukas ja tyrnimarjoja

- koitin muistaa juoda paljon vettä

Huomenna cittarin tarjouksessa ovat tomaatit 1,90/ kg. K-marketissa olisi vesimeloni 1,69/ kg.

- tarinankertoja-

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi yksi