Onko Suomessa golfratoja joiden vieressä menee pururata? Ulkomailla olen tähän törmännyt.
Kiva mennä vaunulenkkejä perheen kanssa pururataa kiertäen.
Kommentit (13)
Suomessa on ehkä kourallinen julkisin varoin kustannettuja golf kenttiä. Kaikki muut ovat yksityisiä. (Tämä on sinällään erikoista kun golf on kuitenkin maailman suosituimpia urheilulajeja, ja Suomessakin rekisteröityneitä pelaajia on samanverran kuin jalkapallon harrastajia.)
Kuka nyt omille mailleen rakentaisi yleisen pururadan omalla kustannuksellaan.
Toinen seikka on turvallisuus. Golf pallo on kivikova ja lähtee hyvästä osumasta 200-250 km/h. Se ei kuitenkaan lähde aina toivottuun suuntaan minkä kaikki golffarit tietävät.
Kentän kylkeä kulkeva pururata olisi vaarallinen paikka oleilla. Tai sitten pelaajien pitäisi koko ajan kytätä lenkkeilijöiden olinpaikkaa ja sopeuttaa peliään näihin. Ei toimisi.
Onhan niitä vaikka kuinka paljon jo pk seudullakin.
Vierailija kirjoitti:
Eikä ole.
Missä päin ulkomailla on pururatoja?
Luukissa menee ulkoilureitti golfkentän vieressä.
Usa, Kanada. t.ap p.s olen siellä asunut
Missä tämä mystinen paikka ulkomailla sijaitsee?
Vierailija kirjoitti:
Suomessa on ehkä kourallinen julkisin varoin kustannettuja golf kenttiä. Kaikki muut ovat yksityisiä. (Tämä on sinällään erikoista kun golf on kuitenkin maailman suosituimpia urheilulajeja, ja Suomessakin rekisteröityneitä pelaajia on samanverran kuin jalkapallon harrastajia.)
Kuka nyt omille mailleen rakentaisi yleisen pururadan omalla kustannuksellaan.
Toinen seikka on turvallisuus. Golf pallo on kivikova ja lähtee hyvästä osumasta 200-250 km/h. Se ei kuitenkaan lähde aina toivottuun suuntaan minkä kaikki golffarit tietävät.
Kentän kylkeä kulkeva pururata olisi vaarallinen paikka oleilla. Tai sitten pelaajien pitäisi koko ajan kytätä lenkkeilijöiden olinpaikkaa ja sopeuttaa peliään näihin. Ei toimisi.
Sehän tästä nyt vielä puuttuisikin, että kunnat ja valtio alkaisivat maksaa kentät mokomille rikkaille pallonmätkijöille.
Vierailija kirjoitti:
Usa, Kanada. t.ap p.s olen siellä asunut
Varmaan riippuu tuollakin osavaltiosta. Pururatoja ei varmaan rakenneta kuin silloin, että lähistöllä osavaltiossa on metsätaloutta ja sahateollisuutta, josta sitä sahanpurua saadaan.
Jenkeissähän termi on bark trails tai woodchip ja ne on puuhakkeesta ja puunkuoresta tehtyjä. Mutta siis löytyy golf-kenttien ympärillä ihan pururatojakin? Uutta infoa minulle!
Vierailija kirjoitti:
Niin on. Paloheinässä ainakin.
Frisbeegolfratoja on.