Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Yhden avioliiton ihmiset harvassa

Vierailija
04.11.2023 |

Melkein jokaisella on useampia liittoja ja uusperheitä.

Kommentit (266)

Vierailija
121/266 |
17.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nykypäivänä suhteet kestää sen 5-8 vuotta. Yksikään kaveripiirissä ei ole naimisissa ensimmäisen kumppanin kanssa ja kaikkien liitto päättyi 5-8 vuodessa. Nyt kolme toisella kierroksella ja kaksi heistä tekee eroa ja ovat olleet tällä kieroksella 4 ja 5 viisi vuotta.

No lähipiirisi on tilastollisia kummallisuuksia. Edelleen hieman yli puolet ensimmäisistä avioliitoista kestää toisen kuolemaan saakka.

Vierailija
122/266 |
17.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Menin -07 naimisiin ja olen edelleen naimisissa saman miehen kanssa.

Enemmän alempien sosiaaliluokkien juttu tuo eroaminen.

Jep. Kertoo paljon vauvapalstalaisista että täällä lähes jokainen on eronnut kuten kaikki kaverinsakin. Kun kuitenkin tilastojen mukaan puolet avioliitoista kestää koko elämän.

Eli aika valikoitunut joukko näyttää täällä keskustelevan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/266 |
17.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen yhden avioliiton ihminen. En aio enää koskaan mennä naimisiin ja tuskin muutakaan kumppania tällaiselle jämäpalalle löytyy.

Sama täällä. Eronnut ja uudessa suhteessa kyllä, mutta en aio mennä naimisiin esim. siitä syystä, ettei millään uudella miehellä tule olemaan hallintaoikeutta esim. asuntooni kuolemani jälkeen, koska moinen voisi olla riesa minut periville lapsilleni. 

Vierailija
124/266 |
17.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jep. Kertoo paljon vauvapalstalaisista että täällä lähes jokainen on eronnut kuten kaikki kaverinsakin. Kun kuitenkin tilastojen mukaan puolet avioliitoista kestää koko elämän.

Olisko tilastoa heittää tuolle väitteelle? Itse tiedän lähinnä ylimmässä desiilissä tienaavia naisia (joilla kaikilla myös korkeakoulutus), ketkä ovat eronneet. Heidän kun ei rahan takia tarvitse jäädä huonoon suhteeseen. Tiedän myös todella onnettomissa suhteissa pysyviä kouluttamattomia ja pienituloisia naisia, joiden elintaso vaan laskisi niin paljon erossa, etteivät uskalla erota. 

Vierailija
125/266 |
17.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos lasketaan kaikki yhden liiton suhteet niin luku nousee isommaksi sillä kaikki eivät rekisteröi suhdettaan.

Siinä täytyy olla hyvää onneakin mukana jotta löytää pysyvän puolison. Ei sitä sitten väkisin voi pitää vaikka itse haluaisi kuinka elinikäisen suhteen.

Vierailija
126/266 |
17.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä naapurin naimissa oleva nainen meni juuri viereiseen taloon ja siellä nyt touhuavat keittiössä naapuritalon miehen kanssa. Ihmettelen tässä tupakilla, miten tolleen verhot auki puuhaavat. Kun mies tulee lenkiltä, niin nainen jo kotona takaisin. 

Kirjoita edelleenkin ruutuvihkoon typerät satusi, Jorna Juustomuna. Voit polttaa sen vihkon sitten kun sua alkaa hävettää.

Vierailija
127/266 |
17.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihminen on moniaviollinen ihmisapinalaji.

Lähempänä bonoboa kuin tavallista simpanssit?

Bonobot nussii kaikkien kanssa kaiken aikaa.

Vierailija
128/266 |
17.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun taas sinä et ole ensimmäiseenkään parisuhteeseen kelvannut.

Olen eronnut sovussa  2 x ja nyt kolmatta kertaa kimpassa kivan tyypin kanssa. Ehkä me eronneet ollaankin rohkeampia etsimään onneamme ja vaihtamaan olosuhteita kuin ne, jotka kitkuttaa yhdessä hautaan saakka epäviihtyen?

Yhtään onnellista elinikäistä suhdetta en ole nähnyt. Vanhemmillenikin ehdottelin eroa, kun heillä ei ollut mitään hyvää sanottavaa toinen toisestaan. Hyvin rasittavaa elää sellaisten lapsena. Siinä ei perusturvallisuuden tunne kehity.

Veikkaan sinulla olevan inceliyden taustalla sama ongelma.

Vierailija
129/266 |
17.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen miettinyt samoja asioita ja tullut siihen lopputulokseen, että malli vaikuttaa, koulutus vaikuttaa, tietty ammattiala vaikuttaa tai sitä sitten vaan hakeutuu samankaltaistensa joukkoon. 

Olen yläkouluopettaja ja työkavereista ylivoimaisesti suurin osa on naimisissa ekan puolisonsa kanssa. Omasta suvusta kaikki ovat naimisissa ekan puolisonsa kanssa. Kun miettii tarkkaan etukäteen, tekee todnäk harkitumman päätöksen. Ja tuo ihmisten muuttuminen: tottakai ihmiset muuttuvat pitkien liittojen aikana, mutta se on asia joka täytyy ymmärtää ja hyväksyä ja täytyy antaa itselle ja toiselle kasvaa siinä mukana ilman, että se tarkoittaa eroa. Jos siihen kykenevät fiksut eläimet, kykenevät elämänpituisiin liittoihin myös ihmiset. Eikä se ole mikään uhraus, omaa elämää täytyy aktiivisesti elää ja muuttaa tarpeen mukaan. 

Tämä ei päde kaikkiin tilanteisiin, mutta suurimpaan osaan kuitenkin. Kaikki elävät niin itsekeskeisesti ja luulevat, että ero tuo onnen. Opena tiedän, että ei ainakaan lapsille.

Vierailija
130/266 |
17.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nykypäivänä suhteet kestää sen 5-8 vuotta. Yksikään kaveripiirissä ei ole naimisissa ensimmäisen kumppanin kanssa ja kaikkien liitto päättyi 5-8 vuodessa. Nyt kolme toisella kierroksella ja kaksi heistä tekee eroa ja ovat olleet tällä kieroksella 4 ja 5 viisi vuotta.

No lähipiirisi on tilastollisia kummallisuuksia. Edelleen hieman yli puolet ensimmäisistä avioliitoista kestää toisen kuolemaan saakka.

Monesti ne päättyy siihen että toinen nuijii toisen hengiltä kynttilänjalalla tai ampuu haulikolla naamaan.

Vierailija
131/266 |
17.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Olisko tilastoa heittää tuolle väitteelle? "

https://stat.fi/tup/tietoaika/tilaajat/ta_09_02_nieminen.html

"Kokonaiseronneisuusluku on kuitenkin hyvä mitta eronneisuuden kuvaajaksi, kun verrataan samalta ajankohdalta eri maiden eronneisuutta toisiinsa. Se ilmaisee tämän hetken eronneisuuden tason. Suomessa kokonaiseronneisuusluku on jo vuosia ollut lähellä 0,50:tä. Tällä erovauhdilla siis puolet avioliitoista päätyisi eroon

Vierailija
132/266 |
17.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen tyytyväinen sellainen. Kun hyvän löytää, saa olla kiitollinen.

Vierailija
133/266 |
17.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sekunda väki eroilee.

Parhaat pysyvät yhdessä, eivätkä hypi vieraissa.

Vierailija
134/266 |
17.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen yhden avioliiton ihminen. En aio enää koskaan mennä naimisiin ja tuskin muutakaan kumppania tällaiselle jämäpalalle löytyy.

Jämäpala! Kiitos, sain uuden sanan käyttööni! Terveisin toinen jämäpala. :)

Vierailija
135/266 |
17.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja tämän jälkeen tulevat tinderiin etsimään "seuralaista". Entisistä suhteista ja perheistä puhutaan avoimesti, viimeisen halutaan olevan vain itselle saattohoitaja. Omassa polygamisessa käytöksessä ei nähdä mitää ongelmaa, ovat elämäniloisia ja häpeilemättömiä, "rakkaus" vaan loppunut suhteista

Totuus: ovat häntäheikki apinoita. Naiset eivät sen parempia. Vähemmän häpeilemättömiä, mutta tulokset puhuvat puolestaan

Vierailija
136/266 |
17.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sama täällä. Eronnut ja uudessa suhteessa kyllä, mutta en aio mennä naimisiin esim. siitä syystä, ettei millään uudella miehellä tule olemaan hallintaoikeutta esim. asuntooni kuolemani jälkeen, koska moinen voisi olla riesa minut periville lapsilleni. 

Teet avioehdon, jossa omaisuutesi suljetaan avio-oikeuden ulkopuolelle. Puolisosi sitoutuu luopumaan siinä etukäteen lesken hallintaoikeudesta.

Lesken hallintaoikeus ei siirry toiseen sukuhaaraan, jos sattuu olemaan kyse yhdessä entisen puolison kanssa omistetusta asunnosta. Eli uusi puoliso ei voi käyttää hallintaoikeutta.

(Perintökaari)

Vierailija
137/266 |
17.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Valtaväestö ei enää avioidu ja näissä pitkissä liitoissa on enimmäkseen vanhoja ihmisiä tai lahkolaisia. Lisäksi kannattaa kiinnittää huomiota siihen, mikä se liiton laatu on: usein ukkomiehet harrastelevat omiaan ja pulleat tantat levittelevät myrkkyjään kylän seuroissa. Karseita ihmisiä kaikin puolin

Vierailija
138/266 |
17.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihminen on moniaviollinen ihmisapinalaji.

Lähempänä bonoboa kuin tavallista simpanssit?

Bonobot nussii kaikkien kanssa kaiken aikaa.

Ovat aika hyväluontoisia ja sopuisia.

Kyllä tiedetään, miksi te incelit kitisette ja kärttyilette koko ajan

:D

Vierailija
139/266 |
17.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun 1. avioliitto kesti kaikkineen 14v, nykyinen jo 28v. Kannatti vaihtaa.

Ystäväpiirissä on paljon sellaisia joiden 1. parisuhteet on kestäneet 24-35v ja jatkuu. 

Vierailija
140/266 |
17.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun taas sinä et ole ensimmäiseenkään parisuhteeseen kelvannut.

Olen eronnut sovussa  2 x ja nyt kolmatta kertaa kimpassa kivan tyypin kanssa. Ehkä me eronneet ollaankin rohkeampia etsimään onneamme ja vaihtamaan olosuhteita kuin ne, jotka kitkuttaa yhdessä hautaan saakka epäviihtyen?

Yhtään onnellista elinikäistä suhdetta en ole nähnyt. Vanhemmillenikin ehdottelin eroa, kun heillä ei ol

Saahan sitä selittää omat epäonnistumisensa rohkeudeksi.