Yhden avioliiton ihmiset harvassa
Melkein jokaisella on useampia liittoja ja uusperheitä.
Kommentit (266)
Mun serkku on Ekassa Avioliitossaan naisen kanssa, jolle se on jo 3. Avioliitto. Tosin serkullani on kaksi aiempaa pitkää avoliittoa
Vierailija kirjoitti:
Nykypäivänä suhteet kestää sen 5-8 vuotta. Yksikään kaveripiirissä ei ole naimisissa ensimmäisen kumppanin kanssa ja kaikkien liitto päättyi 5-8 vuodessa. Nyt kolme toisella kierroksella ja kaksi heistä tekee eroa ja ovat olleet tällä kieroksella 4 ja 5 viisi vuotta.
Aika paska kaveripiiri sulla.
Ihminen on sukua apinalle, ei joutsenelle. Geenipooli monipuolistuu, jos sikiää monelle eri pojalle. Näin tulee useampia eri geeniyhdistelmiä.
Normaali luonnon kiertokulku:
Paritellaan pojan 1 kanssa, porsitaan, erotaan.
Paritellaan pojan 2 kanssa, porsitaan, erotaan.
Paritellaan pojan 3 kanssa, porsitaan, erotaan.
Paritellaan pojan 4 kanssa, porsitaan, erotaan.
Paritellaan pojan 5 kanssa, porsitaan, erotaan.
jne.
No, jos kuuluu ns wt porukkaan, niin meno on tuollaista eli erotaan ja mennään uudelleen naimisiin ja taas erotaan.
Vierailija kirjoitti:
No, jos kuuluu ns wt porukkaan, niin meno on tuollaista eli erotaan ja mennään uudelleen naimisiin ja taas erotaan.
Itse olen wt-perheestä eivätkä vanhemmat ole eronneet vaikka kannattaisi.
Vierailija kirjoitti:
Monesko avioliitto sulla on menossa ja ikäsi?
niin, itse en ole vielä naimisissa koskaan ollut, tokko menenkään
T : N52
Vierailija kirjoitti:
niin, itse en ole vielä naimisissa koskaan ollut, tokko menenkään
T : N52
Siinä tapauksessa sä et ole pätevä keskustelemaan avioliiton kestosta.
Vierailija kirjoitti:
Erot keskittyvät vähemmän koulutetuille ja ansaitseville ihmisille, jos tilastoja katsotaan.
Omassa elämänpiirissäni on korkeasti koulutettuja ja hyvin ansaitsevia ihmisiä, joten erot ovat harvinaisia. Vanhempani ovat olleet yhdessä melkein 50 vuotta, me mieheni kanssa 35 vuotta. Ystäväpiiriini kuuluu vain kaksi eronnutta. Ongelmat noissa liitoissa olivat hyvin vakavia, riippuvuuteen liittyviä.
Miten tämä on mahdollista? Minkä ikäisiä olette, vanhempasi ja sinä?
Me olemme hiukan alle viisikymppisiä ja naimisissa pian 25 vuotta. Tuttavapiiri jakautuu aikalailla 50/50, noin puolet naimisiin menneistä on eronnut. Eronneista yksikään ei ole mennyt uusiin naimisiin. Osa ei ole koskaan pariutunutkaan vakavasti, vaan vielä viisikymppisenäkin menee kukasta kukkaan. Keskiluokkaisia olemme.
Minulla on ensimmäinen suhde kestänyt kohta 29 vuotta. Avioliittoa 22v. Paras ystäväni.
Musta on ollut tosi inihimillistä että miehelläni on liitto päättynyt, kun rouva rupesi perseilemään ihan huolella. Ihmisen perusluonne on itsekäs, joten siinä kai mitataan se hyvyys, mitä kaikkea on valmis antamaan anteeksi ja vastaavasti että miten pitkälle voi itsekkyyden vielä "riskillä" = koittaa onneaan vaikka tietäisi olevansa epäkunnioittava kumppania kohtaan. Mieheni on hyvä puoliso mutta olen itsekin ennalta jo asettanut rajat, milloin minä lähden lätkimään, koska tietää sitten milloin menettää minun kunnioitukseni.
Vierailija kirjoitti:
Vein mieheni haudalle kynttilän. Ystäväni vei molempien miestensä haudalle kynttilän ja entisen anoppinsa jonka ainoa poika oli hänen ensimmäinen miehensä. Toinen mies on haudattu ensimmäisen vaimonsa kanssa samaan hautaan lastensa vaatimuksesta.
No ei kai nyt lapsilla ole mitään sanomista tuollaiseen asiaan. Älytöntä haudata eksän hautaan, kun uusikin kumppani on olemassa. Ymmärtäisin jotenkin, jos olisivat eronneet mutta kumpikaan ei olisi koskaan löytänyt ketään uutta.
Älkää miehet ikinä ottako yh naista. Ennemmin vaikka yksin koko ikuisuuden. Jos nainen olisi sinut halunnut olisi hän tehnyt lapsen sinun kanssasi
Enää ei ole pakko jäädä huonoon suhteeseen : )
Menin -07 naimisiin ja olen edelleen naimisissa saman miehen kanssa.
Enemmän alempien sosiaaliluokkien juttu tuo eroaminen.
Mä olen 2. Kertaa naimisissa.
En edes näe, mitä ideaa on roikkua yhdessä ihmisessä koko elämänsä, varsinkin jos ei enää rakasta?
Ekaa eviomiestä en oikeastaan edes rakastanut.
Tokaan rakastuin tulenpalavasti ja kipinä on toistaiseksi kestänyt, yhdessä nyt 14 vuotta. Jos se joskus totaalisesti sammuu, en aio väkisin olla yhdessä koska en näe siinä mitään ideaa.
N41
Mun vanhemmat on olleet naimisissa jo reilut 50 vuotta ja meistä neljöstä lapsestakaan kukaan ei ole eronnut.
minulla on ihan päinvastainen fiilis, suurin osa ystävistäni on edelleen ensimmäisessä avioliitossaan, vain pari minun lisäkseni on eronnut. Ja olemme kohta jo kuusikymppisiä, joten viidenkympin kriiseistäkin ovat monet selvinneet (minä ikävä kyllä en).
Vain yksi mun kavereista on eronnut. Sukulaisista ei kukaan.