Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko asuntonne aina siinä kunnossa, että vieraat voi tulla vaikka kutsumatta tai lyhyellä varoajalla?

Vierailija
04.11.2023 |

Ei tule mitään "hups, en muista milloin vaihdoin vessaan käsipyyhkeet" tms.?

Kommentit (531)

Vierailija
61/531 |
04.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äiti opetti pitämään kodin siistinä,vaan ei ole oppi mennyt perille. Ei ole aikaa siivota,keksin aina muuta tekemistä. Sitten on koira ja kissat,ei voi kuin nauraa niitten tekemisille. Pöydältä tiputettu tavarat ja matot mytyssä,kun kissat leikkivät. Koira vie lelujaan minne milloinkin,sohvalle,pyykkikoriin,paperiroskikseen. Eläimet loukkaantuu,jos ihminen menee heti touhottamaan niitten perässä. Niillä on omat juttunsa ja koti on myös niiden koti. Tietenkin tiskit,pyykit, kissanhiekat ym päivittäiset jutut tehdään,mutta yleisilme on sotkuinen. 

Vierailija
62/531 |
04.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joka päivä jotakin teen siisteyden eteen, mutta eipä käy yllätysvieraat eikä muutkaan. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/531 |
04.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun yksin. Ja viihdyn siistissä kodissa. 

Vierailija
64/531 |
04.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hirveä sotku. Liika tavaraa, monta lasta, eläimiä ja vaativa työ.

Vierailija
65/531 |
04.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarpeeksi siistiä.

Mutten kaipaa yllätysvieraita enkä lyhyen varoitusajan vieraita.

Kolmen kuukauden päähän voidaan sopia joku vierailu, jos on ihan pakko.

Vierailija
66/531 |
04.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

On, mutta minä en tykkää vieraista enkä tutuista meillä. Koti on rauhoittumisen paikka.

Vierailija
67/531 |
04.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On, enimmäkseen. Olen aina tykännyt siitä, että tavarat ovat paikoillaan ja on puhdasta, silloinkin,kun talo oli täynnä lapsia. Voin henkisesti huonosti sotkun keskellä - mutta vain omassa kodissani. Jonkun muun kotona sotku ei haittaa pätkääkään. Mitähän Freud sanoisi omituisuudestani:)

Voitko kertoa, miten tämä onnistuu? Lapsia ei ole edes talollista, kaksi vain, ja silti sotku ja lika ovat ihan kamalat. Kärsin kovasti, mutta en vaan jaksa enempää... Puoliso ei myöskään jaksa. Aina tavarat leviää minne sattuu, ja ahtaahkossa kerrostaloasunnossa ei ole tilaa järjestää täydellisiä ja toimivia paikkoja kaikelle. Sitten kun roinaa on siellä täällä, likaakin tulee. Ja joo, yritetään kyllä karsia turhaa, mutta ei olla vielä ainakaan saavutettu sellaista minimalismia jossa lelut ja kurakamppeet ei olisi jatkuvasti hujanhajan... Tarvitsisin oikeasti neuvoja heiltä jotka ovat onnistuneet!

Vierailija
68/531 |
04.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulevat sellaiseen kotiin kuin se sillä hetkellä on, en ota stressiä onko kaikki ojennuksessa vai ei. Talo elää tavallaan jne.

Vierailija
69/531 |
05.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kämppä on siinä kunnossa että en kutsu sinne ketään ja jos joku on ovella niin en päästä sisään. En jaksa siivota, hyvä kun jaksan pestä itteni ja vaatteeni.

Vierailija
70/531 |
05.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos joku haluaa välttämättä meille tunkea, saa tulla siihen tilanteeseen mikä on. 

Vierailija
71/531 |
05.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itseä varten pidetään senlaisena missä viihdymme. En viihtyisi näyttelykodissa ja tarkkaan kaikki sisustus harkittu. Onnea ei tuo sellaiset.

Vierailija
72/531 |
05.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työpöydät ym. Aina siistissä kunnossa, en kestä epäjärjestystä ollenkaan.

Vierailija
73/531 |
05.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyyhkeet taas saattaa roikkua kauankin naulassa

Vierailija
74/531 |
05.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Välillä koti on aika siistissä kunnossa. Tällä hetkellä ei, pitäisi jaksaa siivota.

Vierailija
75/531 |
05.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun koti on mun koti enkä siivoile sitä vieraiden takia, muuten kyllä.

Vierailija
76/531 |
05.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harvemmin tulee kukaan pyytämättä kylään.

Vierailija
77/531 |
05.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervetuloa. Minimalistin kotiin on helppo tulla.

vierasvaraa ei ole, pitää sanoa tuokaaomat pullat mukaan. Kahvia on vain pikakahvia, teetä löytyy

Vierailija
78/531 |
05.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo. En hirveämmin välitä mitä ihmiset ajattelee. Kyllä täällä vielä kävelemään mahtuu ja palotietkin on vielä toistaiseksi esteettömiä

Vierailija
79/531 |
05.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei todellakaan ole, mutta eipä käy yllätysvieraitakaan, onneksi :-D

Mulla on aina monta projektia yhtä aikaa kesken ja tavarat levällään. Nyt oon ommellut viikonlopun ja lähden kohta pihahommiin, mutten tietenkään kerää näitä ompeluksia keittiön pöydältä pois, koska jatkan vielä illasta. Koira kantaa ulkoa turkissaan hiekkaa ja pientä roskaa, enkä todellakaan ala imuroimaan joka päivä. Kesämökki on rempassa, ja tänne on varastoitu sieltä sellaista tavaraa, jonka haluan pitää kunnossa, joten tavaraakin on liikaa. Autotallissa on huonekalujen kunnostus ja pari muuta projektia kesken, ja sielläkin niitä kesämökin tavaroita säilytyksessä. 

Ei ole siistiä, mutta pääasiahan on, että itse viihdyn ja minulla on mukavaa :-)

Vierailija
80/531 |
05.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä on. Jos jotain pikkujuttuja tarvitsisi tehdä, ne hoituu viidessä minuutissa, esim. vessan pesu. Sekään ei tokikaan mikään pinttynyt ole, kun säännöllisesti aina siivoan. 

Rakastan siisteyttä, järjestelyä ja siivoamista ja se näkyy. Kahden aikuisen, neljän lemmikin talous. Pian meillä on myös vauva, odotan innolla miten koti syöksyy kaaokseen ja hukun pyykkivuoriin ja tavaramäärään ihan vain koska lapsi ilmaantuu talouteen. Not. Meillä säilyy siisteys ja järjestys myös vauva-aikana ja yllätysvieraat ovat edelleen tervetulleita. Oikeasti jopa toivottuja, tykkään kun ihmiset käy kylässä. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän viisi