24-vuotias Saara ei halua lapsia, koska ilman lapsia saa nukkua pitempään
Ilman lapsia saa myös tehdä asioita vapaasti ja spontaanisti.
Kommentit (854)
Vierailija wrote:
No tuo Saara näyttää kyllä siltä, että naama on tyynyssä ollutkin pitkään.
24-vuotias ja näyttää... No: tuolta.
ja taas pitää mennä henkilön ulkonäköön, huoh.
jos et osaa pysyä aiheessa niin kannattaa jättää kommentoimatta. Annat itsestäsi vain tyhmän kuvan tällaisilla kommenteilla.
Tällä palstalla ihmisiä kannustetaan aina eroamaan mitä pienimmästäkin syystä, pysymään lapsettomana, juhlimatta häitään tai mitään muutakaan juhlaa koskaan, katkaisemaan välit kaikkiin mahdollisiin sukulaisiin ....
Sitä samaa scheissea vain kaikille. Yksin tietsikan ääreen kirjoittelemaan tuskaansa ulos.
En halua lapsia, koska muutenkin vituttaa jo ihan riittävästi. N28
Vierailija wrote:
Tällä palstalla ihmisiä kannustetaan aina eroamaan mitä pienimmästäkin syystä, pysymään lapsettomana, juhlimatta häitään tai mitään muutakaan juhlaa koskaan, katkaisemaan välit kaikkiin mahdollisiin sukulaisiin ....
Sitä samaa scheissea vain kaikille. Yksin tietsikan ääreen kirjoittelemaan tuskaansa ulos.
Ymmärsin 32-vuotiaana, etten halua elämältäni muuta kuin istua kotona koneella.
Miten voi toisen ihmisen lapsettomuuspäätös aiheuttaa niin voimakkaita tunteita, että aletaan solvaamaan henkilöä.
Kannattaa katsoa peiliin ja miettiä miksi oma elämä on niin kurjaa, että toisen ihmisen erilaiset näkemykset triggeröi niin pahasti.
Harmittaa vain nuorten naisten typeryys. Lapsen saanti on oikeasti ihan mahtavaa. En minäkään innostunut muiden lapsista yhtään ja vaikea pukea sanoiksi tätä fiilistä, taitaa olla jotkut hormonit asialla.
Säälittää lapsettomat, oma valinta jokaiselle, eikä kaikkien tarvitse / kannata hankkia lapsia, jos omasta itsestäkin huolehtiminen ottaa koville. Tuollainen väsymys ja energian puute ei muuten ole normaalia todennäköisesti joku raudan + vitamiinien puute.
Vierailija wrote:
Harmittaa vain nuorten naisten typeryys. Lapsen saanti on oikeasti ihan mahtavaa. En minäkään innostunut muiden lapsista yhtään ja vaikea pukea sanoiksi tätä fiilistä, taitaa olla jotkut hormonit asialla.
Säälittää lapsettomat, oma valinta jokaiselle, eikä kaikkien tarvitse / kannata hankkia lapsia, jos omasta itsestäkin huolehtiminen ottaa koville. Tuollainen väsymys ja energian puute ei muuten ole normaalia todennäköisesti joku raudan + vitamiinien puute.
Oikeasti kammottavaa että tällaisetkin ihmiset onnistuvat pullauttamaan lapsia maailmaan. Kaikki jotka eivät tykkää samoista asioista kuin sinä ovat typeriä. Lapsia käy todellakin sääliksi, ei ihme että nuoret voivat nykyään niin huonosti.
Se että haluaa nukkua rauhassa pitkään ei tarkoita että on erityisen väsynyt tai energiaa on vähän.
Vierailija wrote:
Kuinka monelta "en halua lapsia, ei ole mun juttu" jne. paljastuu taustalta ongelmaiset suhteet omiin vanhempiin, isättömyyttä, lapsettomuutta, joka naamioidaan tähän vela-verhoon.
Varmaan osalta, itseltäni ainakin, mutta ei se muuta sitä etten halua lapsia. Ei ole tukiverkkoja kun vanhempieni avun varaan ei voi jättää mitään ja miehen perhekuviot on yhtälailla sellaiset, että sen varaan ei voi laskea. Oma lapsuuteni jätti ikäviä kokemuksia perhe-elämästä ja ehkä pelkään että siirtäisin ne lapsiini. Toki voisin olla parempi äiti kuin oma äitini, mutta ei siitä ole takeita. Vauvakuumetta ei vaan ole tullut enkä pidä lapsiperhearkea tavoittelemisen arvoisena, en nauti pikkulasten seurasta ja mulle riittää että on hyviä ystäviä ja parisuhde. Vahinkoraskautta pelkään yli kaiken. Koiran tai kissan voisin ottaa. Olen 30v.
Vierailija wrote:
13-vuotias ärsyyntyi pikkuvauvaan ja tiesi, ettei halua vauvaa.
Kertoo asiasta ylpeänä 31-vuotiaana VAUVA-lehden palstalla.
Voi itku, mitä porukkaa oikeasti on olemassa.
Suomen peruskoulu on ajanut pahasti karille.
Tekisi mieli kysyä, että mistä näitä sikiää. Mutta onneksi tuon kirjoittaja on päättänyt, että ei sikiä enää.
Jotain fiksua sentään.
Ei siellä peruskoulussa opeteta tykkäämään vauvoista tai ohjata perheen perustamiseen. Koululla ei ole mitään tekemistä tämän aiheen kanssa.
-eri
Näin minäkin ajattelin 30-v.asti kunnes halusin. Ja lasten tullessa kouluikään otin vielä koiran jotta aamuheräilyt ja sitova hoitosuhde jatkuu. En ole katunut.
Olen itsekäs pullamössösukupolven edustaja, joka ajattelee vain itseään. Epikurolaiset tiesivät, että helppo, stressitön ja yksinkertainen elämä on suurinta nautintoa. En tosin istu oliivipuun alla, vaan kotona koneella.
Dating Over 40 Is Like Thrift Store Shopping. Joe DeVito - Full Special
Kannatan rodunjalostusta, mutta ainoa tapa toteuttaa sitä on estää omia geenejäni leviämästä. Sekin tosin auttaa jo paljon. ATM28, 175cm
Itsellä myös töihinmenemisen esteenä sama kuin 24-vuotiaalla Saaralla.
Viittaus peruskouluun tarkoitti vissiinkin sitä, että argumentointi ja sellainen yleinen rationaalisuus ym. on hyvin alhaisella tasolla. Tyyliin: en halua lapsia, koska näin 13-vuotiaana vauvan enkä tykännyt siitä.
Minua ei ärsytä kenenkään lapsettomuus tai lapsellisuus. Huomaan ärsyyntyväni ihmisistä, jotka eivät halua kokea minkäänlaista epämukavuutta elämässään. Kaiken pitäisi olla kivaa ja helppoa eikä minkään eteen jakseta tehdä työtä. Nämä ovat kanssaihmisinä hirvittäviä, työkavereina, naapureina, sukulaisina ja etenkin parisuhteessa. Jos itseäni ajattelen, niin se tuossa Saarassa ärsyttää. Itselläni on lapsia, mutta toivon salaa, että oma tyttäreni ei olisi vielä 24-vuotiaana äiti. Tämä on maailman ihanin pesti, mutta tähän ehtii :)
Mielestäni aivan liikaa puhutaan lasten tuomasta väsymyksestä ja miten on niin rankkaa ja ei ole omaa aikaa ja elämä on ohi lasten myötä. Itsekin luulin jääväni lapsettomaksi, kun vauvakuumetta ei vaan tullut, oma aika tuntui liian kallisarvoiselta menetettäväksi ja juhliminenkin oli niin kivaa, mutta onneksi tulinkin toisiin ajatuksiin ja sain yhden, ihanan, rauhallisen, suloisen ja äärettömän rakkaan lapsen, jonka kanssa jokainen päivä on suurta onnea. Tottakai on rankempiakin hetkiä, kun on kiukkua tai lapsi sairastaa, mutta elämä kaikkineen on äärettömän paljon parempaa ja onnellisempaa kuin ilman lasta.
Perhepedin ansiosta (lapsi kainalossa) sain nukuttua vauva-aikanakin hyvin, sitten lapsen sänky oli oman sängyn vieressä (helppo rauhoitella), kunnes hän 4-vuotiaana oli valmis siirtymään omaan huoneeseen nukkumaan rauhallisesti ilman painajaisia. Lapsen isä ja läheisten tukiverkot ovat varmistaneet, että ehdin harrastaa tai ihan vaan olla itsekseen ja käydä juhlimassakin. Nyt lapsi on jo koululainen ja koko ajan itsenäisempi, viihtyy paljon myös itsekseen ja kavereiden kanssa, toisinaan käymme mielenkiintoisia keskusteluja ja lapsi on mukavaa seuraa moniin menoihin.
Liian vähän puhutaan lapsen/lasten tuomasta onnesta ja kaikesta hyvästä. Varoituksen sana kuitenkin: älä hanki lapsia pienellä ikäerolla. Se on varma tie väsymykseen.
Vierailija wrote:
Viittaus peruskouluun tarkoitti vissiinkin sitä, että argumentointi ja sellainen yleinen rationaalisuus ym. on hyvin alhaisella tasolla. Tyyliin: en halua lapsia, koska näin 13-vuotiaana vauvan enkä tykännyt siitä.
Minua ei ärsytä kenenkään lapsettomuus tai lapsellisuus. Huomaan ärsyyntyväni ihmisistä, jotka eivät halua kokea minkäänlaista epämukavuutta elämässään. Kaiken pitäisi olla kivaa ja helppoa eikä minkään eteen jakseta tehdä työtä. Nämä ovat kanssaihmisinä hirvittäviä, työkavereina, naapureina, sukulaisina ja etenkin parisuhteessa. Jos itseäni ajattelen, niin se tuossa Saarassa ärsyttää. Itselläni on lapsia, mutta toivon salaa, että oma tyttäreni ei olisi vielä 24-vuotiaana äiti. Tämä on maailman ihanin pesti, mutta tähän ehtii :)
Olen aivan liian mukavuudenhaluinen ja laiska mihinkään parisuhteisiin, kokeilin kerran. Työkavereita nyt sietää sen 6 tuntia, kun tietää että loppuillan saa olla rauhassa kotona.
Vierailija wrote:
Ja minä taas en pidä "kärsi kärsi niin kirkkaamman kruunun saat" -ihmisistä. Olen järjestänyt koko elämäni niin että se on helppoa. Työhön ei tarvitse herätä aikaisin, saa olla kotona ja palkka juoksee, eikä tarvitse tehdä mitään mitä en halua. Asunto on pieni ja vuokrattu, en halua lainoja tai muita omistamiseen liittyviä murheita. En harrasta kuin mukavia ihmissuhteita.
Kyllä minä silti satunnaisista vaikeuksista olen selvinnyt, en ole heikko ihminen, mutta haluan vain olla rauhassa ja onnellinen. Ja sitten nämä "vain lapsi voi kasvattaa ihmisenä" -tyypit tulevat urputtamaan että elämä ei saa olla helppoa. Kyllä saa olla, ja onkin, ja esimerkiksi lapset ei todellakaan siihen kuulu. Mutta ei, väärin eletty.
No tuo Saara näyttää kyllä siltä, että naama on tyynyssä ollutkin pitkään.
24-vuotias ja näyttää... No: tuolta.