Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

24-vuotias Saara ei halua lapsia, koska ilman lapsia saa nukkua pitempään

Vierailija
31.10.2023 |

https://yle.fi/a/74-20056776

Ilman lapsia saa myös tehdä asioita vapaasti ja spontaanisti.

Kommentit (854)

Vierailija
1/854 |
31.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kannata näemmä kertoa toisille, miksi ei ole lapsia. 

Vierailija
2/854 |
31.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä perustelu. Ei myöskään huolta js murheita, miten niiden tässä maailmassa käy.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/854 |
31.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fiksu ihminen. Minäkin saisin nukkua vaikka kuinka pitkään, koska olen työkyvyttömyyseläkkeellä, mutta enpä saa koska pitää lapsen takia nousta klo 6 joka arkiaamu laittamaan se kouluun. 

Vierailija
4/854 |
31.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

10 vuoden päästä tuo etsii epätoivoisesti miestä isäksi.

Vierailija
5/854 |
31.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkien ei tarvitse ja kannata tehdä lapsia. Luulen, että on ihan hyvä, että tuo tyttö on päättänyt näin. 

Vierailija
6/854 |
31.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kiinnostanut lukea juttua. Tyhjää.

Vierailija
7/854 |
31.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yli miljoona lapsetonta ei kyllä ole mikään vähemmistö eikä syrjäyttävä tekijä yhteiskunnasta. 

Ja tottakai lapsiperheille tulee myöntää enemmän tukia, koska ne on niitä lapsia varten. Niitä, jotka kuitenkin on meidän yhteiskunnan tulevaisuus. 

Noin muuten, ei ketään enää nykyään ole liiemmin kiinnostunut kenenkään lapsettomuudesta. Yhtä paljon saa selitellä sitäkin että miksi hankkii lapsia, etenkin useampia.

Mummelit ja papat nyt viljelee kaikissa muissakin asioissa ummehtuneita käsityksiään ja todennäköisesti teemme niin myös itse vanhaksi tullessamme. Se on normaalia että eri sukupolvet omaa erilaisia arvoja ja käsityksiä. 

Vierailija
8/854 |
31.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Luultavasti. 

Vierailija
9/854 |
31.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ookoo. Toivottavasti on samaa mieltä 15 vuoden päästä. Sittenhän kaikki on hyvin.

Vierailija
10/854 |
31.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Tai sitten ei. Itse tiesin 22-vuotiaana etten halua lapsia. Olen nyt 56 eikä mieli koskaan muuttunut, ei edes kun tapasin elämäni miehen 25 vuotta sitten. Onneksi hänkään ei halunnut lapsia.

Vierailija
11/854 |
31.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haha,  mulla samat syyt😄 toki lukuisa joukko myös muita..

Vierailija
12/854 |
31.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Fiksu ihminen. Minäkin saisin nukkua vaikka kuinka pitkään, koska olen työkyvyttömyyseläkkeellä, mutta enpä saa koska pitää lapsen takia nousta klo 6 joka arkiaamu laittamaan se kouluun. 

Onpa elämäsi rankkaa.

Vierailija
13/854 |
31.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo pitäisi saada kirjallisena lupauksena niin, että sitten jos mieli muuttuisikin, niin esimerkiksi lapsettomuushoitoja ei annettaisi ollenkaan. 

Vierailija
14/854 |
31.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Tai sitten ei. Itse tiesin 22-vuotiaana etten halua lapsia. Olen nyt 56 eikä mieli koskaan muuttunut, ei edes kun tapasin elämäni miehen 25 vuotta sitten. Onneksi hänkään ei halunnut lapsia.

No hyvä, maailmassa on liikaa ihmisiä. 

Vierailija
15/854 |
31.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Jutussa ei ilmene, että Saralta puuttuisi isä.

Vierailija
16/854 |
31.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Tuo pitäisi saada kirjallisena lupauksena niin, että sitten jos mieli muuttuisikin, niin esimerkiksi lapsettomuushoitoja ei annettaisi ollenkaan. 

Syystä että?

Vierailija
17/854 |
31.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Yli miljoona lapsetonta ei kyllä ole mikään vähemmistö eikä syrjäyttävä tekijä yhteiskunnasta. 

Ja tottakai lapsiperheille tulee myöntää enemmän tukia, koska ne on niitä lapsia varten. Niitä, jotka kuitenkin on meidän yhteiskunnan tulevaisuus. 

Noin muuten, ei ketään enää nykyään ole liiemmin kiinnostunut kenenkään lapsettomuudesta. Yhtä paljon saa selitellä sitäkin että miksi hankkii lapsia, etenkin useampia.

Mummelit ja papat nyt viljelee kaikissa muissakin asioissa ummehtuneita käsityksiään ja todennäköisesti teemme niin myös itse vanhaksi tullessamme. Se on normaalia että eri sukupolvet omaa erilaisia arvoja ja käsityksiä. 

Tämä on ilmiö joka jää piiloon ellei itse ole lapseton. Se meinaan kiinnostaa todella monia ihmisiä sukulaisista ystäviin, ystävien ystäviin ja työkavereihin asti. Vastentahtoisesti lapsettomalta ystävältäni kysyttiin toissaviikolla työhaastattelussa onko hänellä lapsia tai onko niitä tulossa.

Vierailija
18/854 |
31.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Onpa elämäsi rankkaa.

On se. Rankempi kuin sinun, paljon rankempi, et tule ikinä olemaan yhtä hyvä ihminen kuin minä. Tulet aina olemaan heikko vinkuva paska joka on kateellinen jonkun valvomisesta ja työkyvyttömyydestä.

Vierailija
19/854 |
31.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsiperhe-elämä on muutenkin yliarvostettua yhteiskunnassa. Moni tajuaa liian myöhään elää itselleen.

Vierailija
20/854 |
31.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Ookoo. Toivottavasti on samaa mieltä 15 vuoden päästä. Sittenhän kaikki on hyvin.

Parempi se on kuin katua, että lapset tuli tehtyä. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme viisi