24-vuotias Saara ei halua lapsia, koska ilman lapsia saa nukkua pitempään
Ilman lapsia saa myös tehdä asioita vapaasti ja spontaanisti.
Kommentit (854)
Tuon takia mullakaan ei ole lapsia. Saan nukkua myöhään ja tehdä mitä huvittaa. Lähteä vaikka matkoille ex tempore. Ihanan vapaata elämää. Ajattelin hankkia etäryön ja lähteä ehkä kiertämään Eurooppaa vuodeksi tai pariksi. N38
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Saara ei oo kypsä äidiksi ja hyvä niin, nukuhan ja naati elämästä. Pidä varasi jos mieli muuttuu ja oot lähellä 40 ja haluatkin vauvvan ja ei vaan tule.
Miksi yli nelikymppinen haluaisi "vauvvvvvan" yhtään sen enempää kuin kaksikymppinenkään?
Olen yli 40 ja pelästyin viime vuonna aivan helvetisti, kun luulin olevani raskaana. Onneksi en ollut.
Pahin painajaiseni käsittelee näin 31-vuotiaana edelleen vahinkoraskautta. Herään niihin selkä hiessä ja tunnustelen vatsaani. Välillä meinaa tulla helpotuksesta itku.
Mutta kyllä se jäytävä vauvakuume vielä jossain vaiheessa varmasti iskee, pakkohan sen on kun niin sanotaan.
Jep, mä oon kans nuoresta asti nähnyt painajaisia että olen raskaana tai jo saanut lapsen. Pahimmassa niistä mulla on kaksoset ja koko uni on vain siten että miten pääsen niistä eroon, yritän jättää niitä erilaisiin turvallisiin paikkoihin joista joku toivottavasti ne ottaa. Helpotus on valtava aina kun herään. Olen 40v, kaipa se vauvakuume on vielä tulossa 🙄.
Vierailija wrote:
Tuon takia mullakaan ei ole lapsia. Saan nukkua myöhään ja tehdä mitä huvittaa. Lähteä vaikka matkoille ex tempore. Ihanan vapaata elämää. Ajattelin hankkia etäryön ja lähteä ehkä kiertämään Eurooppaa vuodeksi tai pariksi. N38
Mä tein saman, mutta pari vuotta onkin nyt 12 vuotta. Hups!
Tasapainotetaan tätä. Mä tiedän sellaisia joilla mieli on muuttunut sekä sellaisia joilla ei ole. Ihan niin kuin missä tahansa muussakin voi olla.
Vierailija wrote:
Tämänlainen minä minä minä ajattelu on kyllä käsittämättömän itsekästä. Elämän pitäisi olla vain jatkuvaa nautintoa, mutta vanhana huomaat sitten ja kadut, kun ei ole omia lapsia ja tajuat, että elämälläsi ollut mitään tarkoitusta.
Vierailija wrote:
"Huonolta kuulostaa, jos tekee valintansa elämässä siltä pohjalta, ettei ole valmis kuormittumaan mistään. Kuormitustahan nimittäin kyllä riittää, jos haluaa tässä elämässä yhtään mitään saavuttaa. Ihan sama, puhutaanko työurasta, parisuhteesta, ulkonäöstä tai vaikka harrastuksessa kehittymisestä. Mutta totta varmasti, että jos kuvitelma on että elämän tulee olla aina kivaa ja helppoa niin kannattaa tosiaan jättää lapset hankkimatta."
Olet aivan oikeassa! Olenkin niitä ihmisiä, jotka eivät halua erityisemmin "saavuttaa" mitään. En haikaile urakehitystä vaan olen täysin tyytyväinen perusduunari, perheellistymisen lisäksi parisuhdekaan ei minua kiinnosta, harrastuksenikin ovat sellaisia joissa ei voi varsinaisesti kehittyä, jne. Haluan vain elää monen mielestä varmasti tylsää ja tavallista perusarkea, välillä värittäen sitä vaikkapa matkustelulla tai ostoksilla. Mutta lopulta rahankäyttönikin on hyvin vaatimatonta, en halu
Olen samanlainen! Ja todella onnellinen näin. Olen saavuttanut jo sen mitä halusin eli muutin ulkomaille, ja nyt sitten nautin vapaudesta ja rauhallisuudesta. Olen valinnut työni niin etten joudu tekemään mitään epämiellyttävää enkä todellakaan koe kuormitusta tai paineita. Ei ole säästöjä mutta ei velkaakaan. Nautin kotona olosta, matkailusta, käsitöistä ja hyvästä ruoasta. Ihanaa elämää :).
Jos tuntuu siltä, että ei lapsia halua, niin se on ihan ok. Ei kuitenkaan kannata nolata itseään julkisesti lapsellisen kuuloisilla syillä. Kyllä sitä huomiota voi muutenkin saada.
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Tämänlainen minä minä minä ajattelu on kyllä käsittämättömän itsekästä. Elämän pitäisi olla vain jatkuvaa nautintoa, mutta vanhana huomaat sitten ja kadut, kun ei ole omia lapsia ja tajuat, että elämälläsi ollut mitään tarkoitusta.
No nyt oli katkera provo, yrittäisit edes!
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
En tiedä onko mikään itsekkäämpää, kuin se että pyrkii määrittelemään toisen ihmisen elämän tarkoituksen hänen puolestaan.
Vierailija wrote:
10 vuoden päästä tuo etsii epätoivoisesti miestä isäksi.
10 vuoden päästä vielä hyvin aikaa jos innostuu lapsentekoon.
Vierailija wrote:
Jos tuntuu siltä, että ei lapsia halua, niin se on ihan ok. Ei kuitenkaan kannata nolata itseään julkisesti lapsellisen kuuloisilla syillä. Kyllä sitä huomiota voi muutenkin saada.
Mitkäköhän ovat niitä hyväksyttyjä syitä lapsettomuuteen? Ei saa sanoa että haluaa nukkua omassa rauhassa pitkään, eikä varsinkaan saa sanoa ettei halua osallistua maailman liikakansoitukseen. Kerro yksi syy joka mielestäsi on oikea syy jonka saa sanoa ääneen?
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Tuollainen "ainoastaan lisääntyminen voi olla se elämän tarkoitus" ajattelu puolestaan on käsittämättömän typerää. En ole katunut, enkä kadu tulevaisuudessakaan lapsettomuuttani. Tiedoksesi myös, että kyllä minun elämälläni on tarkoitus, mutta se ei ole vaippojen vaihto tai kotitöille omistautuminen.
Oikeustiede avaa monenlaisia mahdollisuuksia vaikuttaa tähän ympäröivään yhteiskuntaan. Aion myös jatkaa opiskelua ja itseni kehittämistä koko loppuelämäni sekä muuttaa tätä maailmaa. Tavoitteeni on, että tämä pallo on hieman parempi paikka poistuessani siltä kuin se oli silloin, kun minä sille synnyin. Se riittää minulle.
Ihan hyviä syitä. Itse en saanut nukkua kahteen vuoteen, mutta lapsi oli kuitenkin toivottu.
Ja pikkulapsiaika on rankkaa, mutta omaa aikaa saa taas lisää kun lapsi kasvaa.
En ihmettele yhtään ettei nykyajan maailmaan, eikä tähän yhteiskuntaan tai maahan lapsia haluta. Ei välttämättä saa mitään apua mistään, ei ole oikein tukiverkkoja ja saattaa olla niin että jää hyvin yksin. Kaikki on myös kallista.
Ihmisiä ei ole tarkoitettu olemaan yksin pien(t)en kanssa 24/7 silmät selässäkin betonilaatikossa. On arvioitu että aivomme oli tarkoitettu noin 150 yksilön yhteisölle. Ennen koko kylä kasvatti lapsia.
Vierailija wrote:
Onhan tuo sääli, että suomalaiset naiset ajattelevat vain omaa napaa ja sitten meidän kansa kuolee sukupuuttoon. Pelkkää ruskeaa massaa Suomi täynnä tulevaisuudessa.
- Eikö sillä isällä sit ole mitään merkitystä? Yh.na oleminen on vielä rankempaa eli jos on huono mies, sillä ei tee yhtikäs mitään.
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Mitä jatkuvaa nautintoa? Onhan ihmisillä muitakin velvollisuuksia kuin lapset. Oletko koskaan kuullut vaikka työstä? Mietipä miksi sinä haluat ehdoin tahdoin kasata elämääsi paljon ikäviä asioita? Oletko masokisti vai mt-ongelmainen?
Vierailija wrote:
Onhan tuo sääli, että suomalaiset naiset ajattelevat vain omaa napaa ja sitten meidän kansa kuolee sukupuuttoon. Pelkkää ruskeaa massaa Suomi täynnä tulevaisuudessa.
Synnytyksessä voi vammautua tai jopa kuolla. Tosi itsekästä "ajatella omaa napaa" ja olla ottamatta moista turhaa riskiä.
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Yli miljoona lapsetonta ei kyllä ole mikään vähemmistö eikä syrjäyttävä tekijä yhteiskunnasta.
Ja tottakai lapsiperheille tulee myöntää enemmän tukia, koska ne on niitä lapsia varten. Niitä, jotka kuitenkin on meidän yhteiskunnan tulevaisuus.
Noin muuten, ei ketään enää nykyään ole liiemmin kiinnostunut kenenkään lapsettomuudesta. Yhtä paljon saa selitellä sitäkin että miksi hankkii lapsia, etenkin useampia.
Mummelit ja papat nyt viljelee kaikissa muissakin asioissa ummehtuneita käsityksiään ja todennäköisesti teemme niin myös itse vanhaksi tullessamme. Se on normaalia että eri sukupolvet omaa erilaisia arvoja ja käsityksiä.
Tämä on ilmiö joka jää piiloon ellei itse ole lapseton. Se meinaan kiinnostaa todella monia ihmisiä sukulaisista ystäviin,
Heh, lapsettomana miehenä tuo kuulostaa oudolta, kuk meidän lapsettomuus ei kinosta ketään.
24-vuotiaalta Saaralta hyvä päätös. Heikomman aineksen lisääntymättömyys päätös on aina kaikkien osapuolten kannalta hyvä asia. Lisääntykööt vain ne, joilla on siihen "aineksia".
Ja sama levy pyörii taas, pim pom!