Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

24-vuotias Saara ei halua lapsia, koska ilman lapsia saa nukkua pitempään

Vierailija
31.10.2023 |

https://yle.fi/a/74-20056776

Ilman lapsia saa myös tehdä asioita vapaasti ja spontaanisti.

Kommentit (854)

Vierailija
641/854 |
01.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

On Saaran syntymättömien lasten etu, että Saara ei halua lapsia.

oman kokemukseni perusteella 95% vapaaehtoisesti lapsettomista naisista olisi todella huonoja äitejä. Joten kaikki voittavat kun eivät hanki lapsia.

Ihan lapsia saaneista SUURI osa on huonoja vanhempia eikä heidän olisi koskaan pitänyt lisääntyä. Miettikää nyt paljonko on narskuja, riippuvaisia, emotionaalisesti kypsymättömiä, manipuloijia, lastensa kautta eläviä yms. yksinkertaisesti tasapainottomia ihmisiä vanhempina. Hyvin harvassa on oikeasti ehjät ja onnelliset lapsuudet.

Vierailija
642/854 |
01.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen luonnostani iltavirkku, mutta joudun nyt joustamaan siinä, sillä yksivuotiaani herää aina viimeistään aamukuudelta. Itselleni tämä on ok, sillä lapseni on tärkeämpi ja tiedostan, että tulevaisuudessa minulla on kyllä vielä aikaa valvoa iltaisin ja nukkua pitkään viikonloppuisin. Kaikille tällainen ei olisi ok, ja silloin lasten hankkimatta jättämistä tosiaan kannattaa harkita vakavissaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
643/854 |
01.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Ajatelkaapa, kun nämä länsimaiset kermat lakkaa lisääntymästä, mutta "kolmas maailma" ei. Fast forward 100 v = rewind 1000 v.

Näiln se vaan menee, mutta eihän sillä lapsettomalle ole mitään väliä.

Vierailija
644/854 |
01.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

On Saaran syntymättömien lasten etu, että Saara ei halua lapsia.

oman kokemukseni perusteella 95% vapaaehtoisesti lapsettomista naisista olisi todella huonoja äitejä. Joten kaikki voittavat kun eivät hanki lapsia.

Niin? Eikö se sitten ole hyvä, että mahdollisesti huonot äidit ja isät eivät lapsia hanki? On paljon myös huonoja vanhempia, valitettavasti. En kylläkään tajua mikä viestisi pointti oli.

Vierailija
645/854 |
01.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän nauratti kun tehdään juttu 24 vuotiaasta joka ei halua lapsia - nykyään aika harva tuossa iässä haluaa ja ihan turha selitellä että joku tietää tasan tarkkaan että hänen mielensä ei tule ikinä muuttumaan, niin kuin ei missään muussakaan asiassa. 

Lisäksi että oikeasti verrataan sitä että ei halua lapsia jostain kaapista ulostulemiseen niin on jo ihan pimeää hommaa 

Vierailija
646/854 |
01.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Harmittaa vain nuorten naisten typeryys. Lapsen saanti on oikeasti ihan mahtavaa. En minäkään innostunut muiden lapsista yhtään ja vaikea pukea sanoiksi tätä fiilistä, taitaa olla jotkut hormonit asialla.

Säälittää lapsettomat, oma valinta jokaiselle, eikä kaikkien tarvitse / kannata hankkia lapsia, jos omasta itsestäkin huolehtiminen ottaa koville. Tuollainen väsymys ja energian puute ei muuten ole normaalia todennäköisesti joku raudan + vitamiinien puute.

Sinä kuvittelet olevasi jotenkin parempi ihminen? Ei jestas. 

Vierailija
647/854 |
01.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vähän nauratti kun tehdään juttu 24 vuotiaasta joka ei halua lapsia - nykyään aika harva tuossa iässä haluaa ja ihan turha selitellä että joku tietää tasan tarkkaan että hänen mielensä ei tule ikinä muuttumaan, niin kuin ei missään muussakaan asiassa. 

Lisäksi että oikeasti verrataan sitä että ei halua lapsia jostain kaapista ulostulemiseen niin on jo ihan pimeää hommaa 

Kaikki jotka ovat lisääntyneet ovat tienneet haluavansa perheen jo viimeistään teini-iässä. Puhun tosiaan vain omista piireistäni, mutta aika harvinaista taitaa olla ettei tuossa iässä vielä tiedä haluaako lisääntyä vai ei.

Ja onhan se kaapista ulos tulemista, kun vapaaehtoiseen lapsettomuuteen suhtaudutaan lähinnä vihamielisesti.

Vierailija
648/854 |
01.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Kaikki jotka ovat lisääntyneet ovat tienneet haluavansa perheen jo viimeistään teini-iässä. Puhun tosiaan vain omista piireistäni, mutta aika harvinaista taitaa olla ettei tuossa iässä vielä tiedä haluaako lisääntyä vai ei.

Ja onhan se kaapista ulos tulemista, kun vapaaehtoiseen lapsettomuuteen suhtaudutaan lähinnä vihamielisesti.

Mun piirit on ihan toisenlaiset. Teini-iässä moni haaveili rokkitähden tai näyttelijän elämästä, toiset haaveilivat matkustelusta ja ehkä joku mietti että olisiko hänestä lääkäriksi. :) "Musta tulee sitten se siisti täti, jolla ei ole lapsia." oli aika yleinen ajatus.

Vierailija
649/854 |
01.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Ajatelkaapa, kun nämä länsimaiset kermat lakkaa lisääntymästä, mutta "kolmas maailma" ei. Fast forward 100 v = rewind 1000 v.

Niin, olen lapseton enkä ole -asisti. Hyvä näin, olen tyytyväinen.

Vierailija
650/854 |
01.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kyllä itse ole ikinä kenenkään lapsettomuutta miettinyt.

Mutta etenkin täällä palstalla taas saa usein kyseenalaistuksia, jos kertoo lapsiperhe-elämän olevan omasta mielestään mukavaa. Ei saisi siis ääneen sanoa, että lapsen hankkiminen oli MINULLE juuri oikea ratkaisu. Kun alkaa heti kommentit "No, jos niin haluat itsellesi valehdella :) " -kommentit.

Muistan kun lapseni syntyi ja asiasta kirjoitin onnellisena vauva-palstalle, eli tänne. 

No, sain vastauksen,  miten elämäni on nyt pilalla, ja kuinka kirjoittajan kaikki lapsen saaneet tuttavat kiehuvat kateudesta kun tämä kertoo lomaromansseistaan (joita lapsia saaneet eivät voi enää koskaan kokea) :D Että sellanen vauva-palsta.

Vierailija
651/854 |
01.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Niin, olen lapseton enkä ole -asisti. Hyvä näin, olen tyytyväinen.

Minä olen rsiti, mutta en ole sitä monigylddyyrhemmettiä enää näkemässä eivätkä olemattomat lapsenikaan ole, joten ihan sama minulle.

Vierailija
652/854 |
01.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Ilman lapsia pääsee tekemään paljon asioita. Nyt neljäkympisenä näen ja tajuan, kun katson ympärilleni, että ne, joilla on lapsia elävät hyvin rajoitetusti. Lapset tuovat mukanaan paljon rajoituksia, minkä myötä vanhemmat joutuvat joustamaan omista tavoitteistaan ja elämätavoistaan. 

Tää on tosiaan nollasummapeli. Jos haluaa elää perheellistä elämää, on jätettävä vapaampi elämä taakse puhumattakaan jokaöisen unen menetyksestä. 

T. lapseton 41-vuotias mies

Kun minä olen sinun ikäinen, minun lapset on jo isoja. Pienet lapset tietenkin rajoittaa elämää, mutta lapset kasvaa ja sitten ehtii taas keskittyä omiin asioihin ja elellä sitä vapaata elämää taas vaikka kuinka kauan. Mutta tietenkään ei pidä lapsia tehdä, jos ei ole valmis lapsiperhe-elämään. 

Okei aikuisvauva.

Vierailija
653/854 |
01.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Miksi minulle pitäisi olla jotain väliä sillä, että "kolmannen maailman" ihmiset lisääntyvät valtavasti? Ei se ole minun tekemisistäni mitenkään riippuvaista. En ole henkilökohtaisesti vastuussa siitä, millainen väestörakenne sadan vuoden päästä Suomessa on. Vaikka kaikki naiset itseni mukaanlukien nyt pyöräyttäisivät täällä muksun, niin Suomalaisia olisi silti vähemmistö siinä vaiheessa kun ilmaston muutoksen vuoksi alkava pakolaisaalto pyyhkäisee Eurooppaan. Väestö muuttuu, näin on aina ollut ja ihmislajille se on ihan hyväksi.

Vierailija
654/854 |
01.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Hah joo kyllä mekin tuossa iässä huudeltiin tyttökavereiden kanssa että ei lapsia! Ura! Kaikilla on nyt lapsia. Ja ihan hyvät uratkin.

Vierailija
655/854 |
01.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Miksi minulle pitäisi olla jotain väliä sillä, että "kolmannen maailman" ihmiset lisääntyvät valtavasti? Ei se ole minun tekemisistäni mitenkään riippuvaista. En ole henkilökohtaisesti vastuussa siitä, millainen väestörakenne sadan vuoden päästä Suomessa on. Vaikka kaikki naiset itseni mukaanlukien nyt pyöräyttäisivät täällä muksun, niin Suomalaisia olisi silti vähemmistö siinä vaiheessa kun ilmaston muutoksen vuoksi alkava pakolaisaalto pyyhkäisee Eurooppaan. Väestö muuttuu, näin on aina ollut ja ihmislajille se on ihan hyväksi.

Ei miksikään, sitähän minä sanoin. Jos _olisi_ lapsia tilanne tietysti muuttuisi, kun ne joutuisivat muzulmam inva siosta kärsimään, ellei asia sitten ratkea sodilla tms.

Vierailija
656/854 |
01.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsellisen negatiivinen suhtautuminen lapsettomiin voi juontua siitäkin, että kaveriporukassa kun yksi saa lapsen, hänen osallistumisensa jää yleensä vähemmälle kuin aiemmin, lapsettomat jatkavat keskenään suunnilleen kuten ennenkin, voi olla että lapsettomat eivät enää kutsu tai kutsuvat mutta viidennen perumisen jälkeen kyllästyvät eivätkä enää jaksa kutsua. Jolloin lapsellinen voi kokea tulleensa hylätyksi, katkeroituu ja alkaa keksiä, miten ne lapsettomat ovat kuitenkin tyytymättömiä elämäänsä, jos ei nyt niin joskus.

Itse asiassa luulen tämän olevan hyvinkin yleinen syy negatiivisiin ajatuksiin. Näitä ei kuitenkaan välttämättä sanoa kasvotusten, vaan puretaan mm. nettipalstalle.

Vierailija
657/854 |
01.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Hah joo kyllä mekin tuossa iässä huudeltiin tyttökavereiden kanssa että ei lapsia! Ura! Kaikilla on nyt lapsia. Ja ihan hyvät uratkin.

Ja miten se liittyy meihin oikeasti vakaumuksellisesti lapsettomiin, että te ette nuorempana tienneet vielä mitä halusitte? Miksi meille jauhetaan "muutat vielä mielesi" -virttä vähintään 25 vuoden ajan, siksi että TE muutitte?

Vierailija
658/854 |
01.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Melkoinen lässyttäjä taas. Sanoo, ettei muiden mielipiteet haittaa, mutta sitten kuitenkin pitää ruikuttaa kun ne haittaakin. 

Vierailija
659/854 |
01.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Ja miten se liittyy meihin oikeasti vakaumuksellisesti lapsettomiin, että te ette nuorempana tienneet vielä mitä halusitte? Miksi meille jauhetaan "muutat vielä mielesi" -virttä vähintään 25 vuoden ajan, siksi että TE muutitte?

Ei kaikki ole vakaumuksellisesti lapsettomia, eikä tällaiset viestit olekaan teille suunnattu. Vapaaehtoisesti lapsettomissa on paljon niitäkin jotka ihan oikeasti muuttavat mielipiteensä.

Vierailija
660/854 |
01.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Mutta me sitä valitusta ja utelua joudumme kuuntelemaan. Olemme itsekkäitä hedonisteja ja ties mitä vain siksi, että emme halua lisäntyä, kuka mistäkin syystä. Miksi ihmiset eivät anna toisten olla ja elää rauhassa?