24-vuotias Saara ei halua lapsia, koska ilman lapsia saa nukkua pitempään
Ilman lapsia saa myös tehdä asioita vapaasti ja spontaanisti.
Kommentit (854)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saaran elämä, Saaran valinta. Miksi tämä on vaikeaa käsittää?
Mutta miksi saaralle pitäisi painaa omat kaavakkeet, missä ei kysytä lapsilukua. Ei tässä ole kysymys siitä pitääkö lapsia tehdä, vaan siitä että lapsettomat vaatii jotain erityistä ymmärrystä.
Ei me vaadita sen ihmeellisempää ymmärrystä, vain samaa mitä lisääntyneet nauttivat. Vai montako kertaa sulta on kysytty että miksi hankit lapsia, mikset jättänyt hankkimatta, kadut varmaan vielä myöhemmin että hankit kun mieli muuttuu kuitenkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta miksi saaralle pitäisi painaa omat kaavakkeet, missä ei kysytä lapsilukua. Ei tässä ole kysymys siitä pitääkö lapsia tehdä, vaan siitä että lapsettomat vaatii jotain erityistä ymmärrystä.
Ei me vaadita sen ihmeellisempää ymmärrystä, vain samaa mitä lisääntyneet nauttivat. Vai montako kertaa sulta on kysytty että miksi hankit lapsia, mikset jättänyt hankkimatta, kadut varmaan vielä myöhemmin että hankit kun mieli muuttuu kuitenkin.
Jos sulta siis kysellään miksi et hanki/hankkinut lapsia niin voi olla vetämättä hernettä nenään ja keskustella asiasta rauhallisesti. Se on ihan normaalia että erilaisten maailmankuvien kohdatessa syntyy kysymyksiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos sulta siis kysellään miksi et hanki/hankkinut lapsia niin voi olla vetämättä hernettä nenään ja keskustella asiasta rauhallisesti. Se on ihan normaalia että erilaisten maailmankuvie
En minä vedä hernettä nenään, olen vain lopen kyllästynyt. En ala avaamaan henkilökohtaisia asioitani uteliaille ursuloille vain siksi että heitä kiinnostaa (teilata se mitä sanon, toim. huom). En vain pidä toisten lisääntymisasioista kiinnostuneita ihmisiä ihan täyspäisinä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija wrote:
10 vuoden päästä tuo etsii epätoivoisesti miestä isäksi.
Tai sitten ei. Itse tiesin 22-vuotiaana etten halua lapsia. Olen nyt 56 eikä mieli koskaan muuttunut, ei edes kun tapasin elämäni miehen 25 vuotta sitten. Onneksi hänkään ei halunnut lapsia.
Jotkut tietää 15-viuotiaana, jotkut 50-vuotiaana.
Jos sinulta olisi kysytty asiaa 21-vuotaana, olisit ilmeisesti vastannut, ettet ole varma haluatko vai et.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jotkut katuu myöhemmin, jotkut ei. Oli lapsia tai ei.
Yksilötasolla minulle on periaatteessa ihan sama mitä kukakin tekee. Yhteiskunnallisella tasolla minusta on itsekästä ja väärin nauttia hyvinvointiyhteiskunnan tarjoamista eduista jos ei aio osallistua sen tulevaisuuden rakentamiseen.
Vierailija kirjoitti:
Yksilötasolla minulle on periaatteessa ihan sama mitä kukakin tekee. Yhteiskunnallisella tasolla minusta on itsekästä ja väärin nauttia hyvinvointiyhteiskunnan tarjoamista eduista jos ei aio osallistua sen tulevaisuuden rakentamiseen.
Minusta taas on itsekästä ja väärin nauttia hyvinvointiyhteiskunnan tarjoamista eduista jos samalla osallistuu sen tulevaisuuden tuhoamiseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minusta taas on itsekästä ja väärin nauttia hyvinvointiyhteiskunnan tarjoamista eduista jos samalla osallistuu sen tulevaisuuden tuhoamiseen.
Nojoo mutta yhteiskunta löytää aina keinon, löysi jopa ydinsodan jälkeen (ww2) jälkeen, hetkeksi. Syvällä se voi toki käydä. Joten äläs nyt ole pessimisti, tuosta tulee helposti itseään toteuttava ennustus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nojoo mutta yhteiskunta löytää aina keinon, löysi jopa ydinsodan jälkeen (ww2) jälkeen, hetkeksi. Syvällä se voi toki käydä. Joten äläs nyt ole pessimisti, tuosta tulee helposti itseään toteuttava ennustus.
Toivon sitä hartaasti.
Vierailija kirjoitti:
Mä en yleensäkään ymmärrä miksi sitä lapsettomuutta halutaan niin kovasti perustella. Ei niitä lapsiperheitä tai meitä muita lapsettomia kiinnosta pätkääkään teidän lapsettomuutemme. Keskitytään vaan omiin elämiin, niin kaikilla hyvin.
Kyllä kiinnostaa, työkavereista sukulaisiin ja ystävien kavereihin asti.
Evoluutio hoitaa. Sellaiset ihmiset jotka näkevät elämässä muutakin arvoa kuin tarpeen nukkua pitkään, jatkavat ihmiskunnan historiaa.
nykynuorten minäminäminä eihän sitä minäaikaa voi kelkekään muulle jakaa
Mä en yleensäkään ymmärrä miksi sitä lapsettomuutta halutaan niin kovasti perustella. Ei niitä lapsiperheitä tai meitä muita lapsettomia kiinnosta pätkääkään teidän lapsettomuutemme. Keskitytään vaan omiin elämiin, niin kaikilla hyvin.