Palsta on aiheuttanut epäluuloa ja pettymystä miehiin
Kyllä minä vieläkin arvostan miehiä monin tavoin, mutta silti. Itse kun en ole milloinkaan laskelmoinut miesten suhteen (ajattelematon olen kyllä ollut), niin tuntuu aika karulta moni asia. Alkaen siitä, että tulen aina arvioiduksi nimenomaan ulkonäön ja seksikkyyden kannalta. Luulin, että sellaista harrastavat vain idiootit ja mulla on ollut sitä varten suodatin, jossa suodattuvat pahimmat pois.
No, kyllä naisetkin täällä näyttävät parhaat puolensa päivittäin. Ehkä jopa ilkeämpiä kuin miehet. Sitä kateuden ja katkeruuden määrää! Mutta siitä vastaavat vain pieni osa naiskävijöistä, he sitten ovat sitäkin ilkeämpiä, miehet jäävät kyllä toiseksi.
Just saying. Ehkä silmien onkin aika avautua näin korkeassa iässä. Mutta eipä varmasti tulisi uutta miestä hommattua, jos olisin miestä vaille.
Kommentit (230)
Ai luulitko miehistä että naisia jahdataan sen takia kun niiden kanssa on niin mielenkiintoista keskustella? 😆😆
Aijaan, mulla miehet ovat omalla toiminnallaan aiheuttaneet epäluuloa ja pettymystä miehiin. Pahimpia ovat yleensä perheelliset miehet, valmentajat ja sellaiset, jotka hakeutuvat nuorten tyttöjen yhteyteen.
Vierailija wrote:
Eli... suhtaudut ihmisiin oikeassa elämässä sen perusteella millaisia nimettömät ja kasvottomat tyypit tällä palstalla ovat?
Tervehenkistä! Tai ehkä ei sittenkään.
Voihan ne tosielämän tyypitkin palstailla.
Minä olen oppinut etten uskalla kokeilla nettideittailua. En ole tarpeeksi kovanahkainen siihen. Mua jäis vaivaamaan kun joku ghostaisi yhtäkkiä, mikä on ilmeisesti tosi yleistä.
Vierailija wrote:
Jos tekee päätelmiä miehistä naisvaltaisen ja anonyymin palstan mukaan, niin ei ole ainakaan älyllä siunattu yksilö.
Ai että nää ei olekaan oikeita miehiä, jotka täälä kirjottelee? :o ohhoh
Vierailija wrote:
Olen huomannut saman. Tämä palsta vaikuttaa paljon, liikaakin, siihen miten näkee miehet. Käyn täällä lähinnä siksi että haluan tietää miesten ajatuksia naisista. Aina toivon hirveästi että saisin lukea jotain toivoa antavaa. Oikein etsin sellaisia kommentteja joissa joku mies antaisi ymmärtää että suomalainen mies voi rakastaa suomalaista naista, muutenkin kuin ulkonäön takia ja vielä sittenkin kun nainen ei enää ole nuori. Joskus löydänkin sellaisia kommentteja mutta samalla tulen lukeneeksi kymmeniä vastakkaisia kommentteja. Tiedän, että osa on trollausta, mutta silti ne vaikuttavat tiedostamatta. Ja osa on varmasti ihan oikeita mielipiteitä, anonymiteetin suojissa kun ei tarvitse peitellä.
Huomaan että tämä vaikuttaa haluuni etsiä parisuhdetta tai perustaa perhettä. Pitäisi lopettaa, mutta aina palaan etsimään tietoa siitä, mitä miehet "todella" ajattelevat meistä naisista, säikähdän ja etäännyn taas tosielämän miehistä.
Ap tässä, on ihme ettei tätä ketjua poistettu!
Minkä ikäinen olet? Onneksi en itse nuorempana törmännyt tällaisiin palstoihin, johtopäätökseni olisi varmasti ollut sama. Olin muutenkin avioliittoa vastaan alun perin, mutta loppujen lopuksi avioiduin ja sain lapsia ystäväpiirini ensimmäisenä. Kun löytyi niin hyvä mies. Mies jota voin edelleen arvostaa, kunnioittaa ja katsoa ylöspäin. En ainakaan koskaan ole kuullut hänen ajattelevan tavalla, joka täältä lukiessa häiritsee. Sellaisia miehiä on tietysti muitakin, täällä myös.
Laitan jatkossa perään ap, kun keskustelua on jo sen verran. Ap
53. Olet oikeassa. Osa ei vaivaudu teeskentelemään muuta kuin ovat, ehkä jopa ylpeilevät huonolla käytöksellä. Osa taas ei ole riittävän fiksuja käsittääkseen miten muiden kanssa kannattaa toimia.
Joten jäljelle jäävät ne fiksut, jotka osaavat pitää suunsa kiinni, jos ei ole mitään myönteistä sanottavaa. Osa puhujista siis kertoo täällä todelliset ajatuksensa ja sitä aloitukseni käsittelee. Ap
Meinaateko, että täältä JÄTÄ SE SIKA palstalta järkevää miestä????? Minä jos joku on toidiste tämän palstan miesten järjetömyydestä!
61. Puit sanoiksi sen mitä tässä haen minuakin paremmin. Kiitos.
Ei se ole miesten vika, että olen elänyt illuusiokuplassa, kunhan tässä sulattelen pettymystäni. Koska jotenkin ajattelin, että miehillä on asennetta, ryhtiä, ritarillisuutta ja heistä puuttuu pikkumaisuutta. Tuollaisia miehiä kyllä edelleen ihailen vai oliko se sittenkin pelkkää idealisaatioita. Se karahtaa kiville ennen pitkää aina.
Sellainen mies ei ole ideaalikuvani mukainen, joka ei kohtele muita naisia yhtä hyvin kuin minua. Ap
Vierailija wrote:
53. Olet oikeassa. Osa ei vaivaudu teeskentelemään muuta kuin ovat, ehkä jopa ylpeilevät huonolla käytöksellä. Osa taas ei ole riittävän fiksuja käsittääkseen miten muiden kanssa kannattaa toimia.
Joten jäljelle jäävät ne fiksut, jotka osaavat pitää suunsa kiinni, jos ei ole mitään myönteistä sanottavaa. Osa puhujista siis kertoo täällä todelliset ajatuksensa ja sitä aloitukseni käsittelee. Ap
Mikä on se uteliaisuuden kipinä joka saa kirjoitamaan puoliprovon tänne? TÄHÄH? Jotain on vialla jos se syy ei ole uteliaisuus.
Vierailija wrote:
Oletko ensimmäistä kertaa internetissä?
Tällaisella palstalla kyllä. Eivät minun tuntemani ihmiset vietä aikaansa tällaisilla palstoilla, ei heillä ole aikaa. Ei minullakaan ollut ennen pandemiaa, nyt on toisenlainen elämäntilanne. Sinulle tulee ilmeisesti yllätyksenä, että suuri joukko ihmisiä ei vietä aikaa netissä yhtään enempää kuin on ihan pakko. Ap
Minulle tämä palsta on aiheuttanut sen että en ottaisi elämääni enää suomalaista naista, jos tämä palsta todellakin edustaa kattavaa otantaa suomalaisista nykynaisista. Syynä ylimielisyys ja koppava käytös.
62. Hyvä että suomalaisuus tuli puheeksi. Asia on kutakuinkin niin, että tällä pallonkulmalla hyviä miehiä on enemmän kuin missään muualla. Eli kaikki on suhteellista. Jos mietin itänaapuria tai eteisempää Eurooppaa tai etelöisempiä maanosia, niin ongelmat ovat aivan toisesssa mittaluokassa mielenpahoittamiseen verrattuna, mistä nyt kuitenkin vain on kyse. Ap
Vierailija wrote:
Meinaateko, että täältä JÄTÄ SE SIKA palstalta järkevää miestä????? Minä jos joku on toidiste tämän palstan miesten järjetömyydestä!
Millä lailla olet todiste? Ap
Vierailija wrote:
Ai luulitko miehistä että naisia jahdataan sen takia kun niiden kanssa on niin mielenkiintoista keskustella? 😆😆
Varmaan luulin, että miehet haluavat keskustella, ainakin osa. Ja tehdä moniakin asioita yhdessä naisen kanssa. Olen siis mielestäsi väärässä? Kertoisitko tästä lisää? Ap
Vierailija wrote:
Minulle tämä palsta on aiheuttanut sen että en ottaisi elämääni enää suomalaista naista, jos tämä palsta todellakin edustaa kattavaa otantaa suomalaisista nykynaisista. Syynä ylimielisyys ja koppava käytös.
On hyvä tietää mitä haluaa ja mitä ei halua. Kyllä tämä palsta naisistakin kertoo eikä vain miehistä kuten aloitukseenikin kirjoitin. Ap
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Olen huomannut saman. Tämä palsta vaikuttaa paljon, liikaakin, siihen miten näkee miehet. Käyn täällä lähinnä siksi että haluan tietää miesten ajatuksia naisista. Aina toivon hirveästi että saisin lukea jotain toivoa antavaa. Oikein etsin sellaisia kommentteja joissa joku mies antaisi ymmärtää että suomalainen mies voi rakastaa suomalaista naista, muutenkin kuin ulkonäön takia ja vielä sittenkin kun nainen ei enää ole nuori. Joskus löydänkin sellaisia kommentteja mutta samalla tulen lukeneeksi kymmeniä vastakkaisia kommentteja. Tiedän, että osa on trollausta, mutta silti ne vaikuttavat tiedostamatta. Ja osa on varmasti ihan oikeita mielipiteitä, anonymiteetin suojissa kun ei tarvitse peitellä.
Huomaan että tämä vaikuttaa haluuni etsiä parisuhdetta tai perustaa perhettä. Pitäisi lopettaa, mutta aina palaan etsimään tietoa siitä, mitä miehet "todella" ajattelevat meistä naisista, säikä
Kyse on kommenttien suhteesta. Joskus näen täällä naisten haukkuvan miehiä. Mutta näen kuitenkin valtavasti myös viestejä missä naiset kehuvat miehiään, ja kertovat näistä todella kauniisti. Haukkuminenkin on usein sitä, että haukutaan miehen käytöstä. Vastaavia yritän etsiä miehiltä, mutta sellaisia on todella, todella harvoin. Miehet solvaavat naisia, ainakin suomalaisia, tuntuvat pääasiassa vihaavan puolisoitaan, valittavat näiden ulkonäöstä ja kerskailevat miten aikovat vaihtaa nämä nuorempiin.
Mutta kuka nuori enää haluaa parisuhdetta miehen kanssa kun se näyttäytyy tuollaisena?
Vierailija wrote:
Ei mun elinpiirin miehet ole onneksi sellaisia kuin nettimiehet, mutta ei palsta myöskään ole muuttanut mieskäsitystäni mihinkään, sillä olen kyllä lukenut lapsesta asti sen verran paljon kaikenlaista kirjallisuutta ja historiaa, tutustunut kulttuureihin ja tarkkaillut ympäristöä (esim. koulumaailmassa näkyy kyllä ne jotkut mädät omenat ja epäempaattiset tyypit) eli tiennyt sen ettei kaikki miehet ole hyviä ihmisiä. Historia varsinkin aika karu, ja jatkuvasti ympäri maailmaa tapahtuu kaikkea kamalaa naisille/tytöille.
Suomalaiset naiset antaneet kyllä itsestään huonon kuvan täällä, siis sellaisen tylyn ja kylmän epäempaattisen, mutta sellaisiahan osa naisistakin tietysti on. Myös tietynlainen tyhmyys korostuu täällä, en itse jaksa hengailla tyhmien naisten kanssa mutta palstan myötä niitä tunnistaa enempi myös IRL.
Ihan mielenkiinnosta kysyn, etkö tunnista miehissä sitä kylmyyttä, tylyyttä ja epäempaattisuutta, kun mainitsit sen vain naisten viaksi? En nimittäin ole valehtelematta kertaakaan nähnyt miehen osoittavan palstalla empatiaa ketään kohtaan. Millään tavalla. Ikinä. Ja olen käynyt täällä kauemmin kuin viitsin sanoa.
Ja aika harvinaista miehen empaattisuus on oikeassa elämässäkin. Se herättää huomiota joka kerta.
Vierailija wrote:
Live-elämässä sosiaalinen paine ja yleiset käytöstavat estävät ihmisiä laukomasta tiettyjä sisimpiä ajatuksiaan lähipiirilleen, työpaikallaan tai kavereilleen.
Itse näen tämän palstan kirjoittelut myös totuudentorvina. Tänne ihmiset uskaltavat suoltaa nimettömänä sisimmät ajatuksensa.
Osaan tunnistaa ilmiselvät trollit, mutta kyllä täältä saa välillä kylmäävää faktaa, mitä ihmiset tosissaan ajattelevat, mitä eivät kuitenkaan tuo ikinä livenä esille.
Live-elämässä kohtaat siloiteltua sosiaalisen paineen mukaista käytöstä ja tästä palstasta saat silmiesi eteen sen totuuden.
Mikä tekee tästä palstasta totuuden ja live-elämän käytöksestä feikkiä? Miksi ei voi olla toisin päin?
Todellakin. Tämä on varoittava muistutus siitä, miksi suomalaisilla on nykyään niin valtavan paljon mielenterveysongelmia. Nimittäin siksi, että he asuvat toisten suomalaisten kanssa. Yksin on kevyempää henkisesti.