Palsta on aiheuttanut epäluuloa ja pettymystä miehiin
Kyllä minä vieläkin arvostan miehiä monin tavoin, mutta silti. Itse kun en ole milloinkaan laskelmoinut miesten suhteen (ajattelematon olen kyllä ollut), niin tuntuu aika karulta moni asia. Alkaen siitä, että tulen aina arvioiduksi nimenomaan ulkonäön ja seksikkyyden kannalta. Luulin, että sellaista harrastavat vain idiootit ja mulla on ollut sitä varten suodatin, jossa suodattuvat pahimmat pois.
No, kyllä naisetkin täällä näyttävät parhaat puolensa päivittäin. Ehkä jopa ilkeämpiä kuin miehet. Sitä kateuden ja katkeruuden määrää! Mutta siitä vastaavat vain pieni osa naiskävijöistä, he sitten ovat sitäkin ilkeämpiä, miehet jäävät kyllä toiseksi.
Just saying. Ehkä silmien onkin aika avautua näin korkeassa iässä. Mutta eipä varmasti tulisi uutta miestä hommattua, jos olisin miestä vaille.
Kommentit (230)
41. Joo en eksy Ylilaudalle, tässäkin on mulle ihan liikaa.
Panen toivoni siihen, etten koskaan opi lukemaan muiden ajatuksia.
42. Minä en huomioi muiden ulkonäköä ellei se ole jotenkin poikkeuksellinen ja harvalla on.
Kuten jo aiemmin kirjoitin, niin ihmisillä on taipumus kuvitella että muut ovat samanlaisia kuin itse on. Itsekin kuvittelin että miehet muistuttavat ajatuksiltaan minua. Samoin sinä kuvittelet, että jokainen arvostelee muiden ulkonäköä kuten sinä teet.
Ulkonäöllä on merkitystä mutta muiden arvostelu on aivan eri asia. Kyse on myös isommista asioista kuin arvostelusta. Siis epärehellisyydestä.
Minä olen menettänyt uskoni ihmisiin osittain tämän palstan ja koronan myötä. Käsitykseni ei koskaan ollut kovin korkea mutta ikään kuin toivoin parasta kuitenkin. Nyt en vain välitä enää, tosin jossain määrin odotan sitä hetkeä kun ns. maallinen taivallukseni päättyy eikä tarvitse kestää enää yhtäkään kamalaa ihmistä. Valitettavasti en usko, että se miltä ihmiset vaikuttavat normaalielämässä olisivat se oikea totuus ja, että tämä palsta olisi pelkkää teatteria. Totuus on jossain välimaastossa. Eivätkä ihmiset kyllä arkielämässäkään aina kovin mukavia ole, suhteellisen fiksu tuttavapiiri antaa väärän kuvan kokonaistilanteesta. Mielestäni on silti paras nähdä asia kuin asia mahdollisimman oikein eikä elää harhoissa.
Olen huomannut saman. Tämä palsta vaikuttaa paljon, liikaakin, siihen miten näkee miehet. Käyn täällä lähinnä siksi että haluan tietää miesten ajatuksia naisista. Aina toivon hirveästi että saisin lukea jotain toivoa antavaa. Oikein etsin sellaisia kommentteja joissa joku mies antaisi ymmärtää että suomalainen mies voi rakastaa suomalaista naista, muutenkin kuin ulkonäön takia ja vielä sittenkin kun nainen ei enää ole nuori. Joskus löydänkin sellaisia kommentteja mutta samalla tulen lukeneeksi kymmeniä vastakkaisia kommentteja. Tiedän, että osa on trollausta, mutta silti ne vaikuttavat tiedostamatta. Ja osa on varmasti ihan oikeita mielipiteitä, anonymiteetin suojissa kun ei tarvitse peitellä.
Huomaan että tämä vaikuttaa haluuni etsiä parisuhdetta tai perustaa perhettä. Pitäisi lopettaa, mutta aina palaan etsimään tietoa siitä, mitä miehet "todella" ajattelevat meistä naisista, säikähdän ja etäännyn taas tosielämän miehistä.
Vierailija wrote:
Olen huomannut saman. Tämä palsta vaikuttaa paljon, liikaakin, siihen miten näkee miehet. Käyn täällä lähinnä siksi että haluan tietää miesten ajatuksia naisista. Aina toivon hirveästi että saisin lukea jotain toivoa antavaa. Oikein etsin sellaisia kommentteja joissa joku mies antaisi ymmärtää että suomalainen mies voi rakastaa suomalaista naista, muutenkin kuin ulkonäön takia ja vielä sittenkin kun nainen ei enää ole nuori. Joskus löydänkin sellaisia kommentteja mutta samalla tulen lukeneeksi kymmeniä vastakkaisia kommentteja. Tiedän, että osa on trollausta, mutta silti ne vaikuttavat tiedostamatta. Ja osa on varmasti ihan oikeita mielipiteitä, anonymiteetin suojissa kun ei tarvitse peitellä.
Huomaan että tämä vaikuttaa haluuni etsiä parisuhdetta tai perustaa perhettä. Pitäisi lopettaa, mutta aina palaan etsimään tietoa siitä, mitä miehet "todella" ajattelevat meistä naisista, säikähdän ja etäännyn taas tosielämän miehistä.
Kun naiset täällä joukolla vähättelevät ja halveksivat suomalaisia miehiä, niin yleistätkö sä silloinkin tuon mielipiteen koskemaan koko sukupuolta, myös itseäsi? Eli tuleeko sinustakin miesvihaaja, kun muut naiset avoimesti vihaavat miehiä?
Hieman samaa olen itsessänikin huomannut, että palsta on tehnyt musta tosi varovaisen ja epäluuloisen vaikka ei ne omat nuoruuden parisuhteetkaan nyt millään mittarilla olleet menestyksiä vaan aikaan sai sen, että ihan mieluusti pysyi jatkossa sinkkuna.
Sekin tuli jo nuorena tajuttua, että naisen ei vaan kannata olla aloitteellinen koska mies todennäköisesti suostuu treffeille ja saattaa jopa päätyä parisuhteeseenkin vain siksi, että olisi edes joku ja saisi seksiä.
Sinänsä palsta on kyllä antanut vertaistukeakin, koska tuolloin aikanaan ei nettiä ollut eikä näistä kehdannut kasvokkainkaan kenellekään puhua ja etenkään kun tuntui, että moni ystävä ja kaveri eli aivan toisenlaisessa treffailu/parisuhde-todellisuudessa mitä itse eikä siinä naisen itsensä edes tarvinnut ajatella olevansa aloitteellinen toisin kuin minun piti.
Mut joo, nyt sitten olin pyöritellyt mielessäni yhtä vanhaa tuttua jonka kanssa synkkasi mainiosti ja yhtäkkiä tiet vain erosi vaikka osin oli yhteistä kaveripiiriä ja muutenkin samoja ympyröitä. Molemminpuolista kiinnostustakin taisi olla, mutta itse olin jo tuossa vaiheessa läksyni oppinut aloitteellisuuden suhteen eikä tämä mieskään ollut mikään sosiaalinen virtuoosi saati naistennaurattaja vaan melko ujo. Toki sekin mahdollisuus on, ettei hän ollut kiinnostunut lainkaan ja kaikki oli aikoinaankin omaa kuvitelmaani.
Nyt sitten ihan sattumalta tämä mies ilmaantui elämääni parin mutkan kautta, mutta niin ettei hän tiedä tästä yhteydestä eikä siten minustakaan mitään. Mielessä on käynyt laittaa jokin viesti, mutta sitten taas muistuu mieleen nämä palstamiesten jutut (hänhän voi vaikka itsekin palstailija) ja omat kokemukset ja sitten idea onkin ihan huono, koska pelkään että tuo yhteydenotto ei aiheutakaan mitään positiivista eikä edes neutraalia vaan parempi on vain helliä mielessään ajatusta, mitä jos?
Vierailija wrote:
Minä olen menettänyt uskoni ihmisiin osittain tämän palstan ja koronan myötä. Käsitykseni ei koskaan ollut kovin korkea mutta ikään kuin toivoin parasta kuitenkin. Nyt en vain välitä enää, tosin jossain määrin odotan sitä hetkeä kun ns. maallinen taivallukseni päättyy eikä tarvitse kestää enää yhtäkään kamalaa ihmistä. Valitettavasti en usko, että se miltä ihmiset vaikuttavat normaalielämässä olisivat se oikea totuus ja, että tämä palsta olisi pelkkää teatteria. Totuus on jossain välimaastossa. Eivätkä ihmiset kyllä arkielämässäkään aina kovin mukavia ole, suhteellisen fiksu tuttavapiiri antaa väärän kuvan kokonaistilanteesta. Mielestäni on silti paras nähdä asia kuin asia mahdollisimman oikein eikä elää harhoissa.
Fiksut ihmiset ovat fiksuja, koska osaavat pitää suunsa kiinni ja hallita itseään.
Täällä näkee todellisuuden kuinka huonosti naiset oikeasti kohtelevat miehiä kun naisen ei tarvi kantaa vastuuta nimellään tai kasvoillaa ja naiselle ei tule ongelmia niin naisten ei tarvi siivota tai sensuroida itseään mitenkään ja saa aivan vapaasti vihata kaikkia miehiä ja varsinkin kun yksikään nainen ei suostu miesvihaa lopettamaan vaikka joka nainen vaatii että miesten on lopetettava naisten vihaaminen.
Miehet ilmeisesti sanoneet etteivät osallistu MM-kilpailuihin. Se on seksuaalirikos, kuolemantuottamus ja mitä muuta.
Vierailija wrote:
Hieman samaa olen itsessänikin huomannut, että palsta on tehnyt musta tosi varovaisen ja epäluuloisen vaikka ei ne omat nuoruuden parisuhteetkaan nyt millään mittarilla olleet menestyksiä vaan aikaan sai sen, että ihan mieluusti pysyi jatkossa sinkkuna.
Sekin tuli jo nuorena tajuttua, että naisen ei vaan kannata olla aloitteellinen koska mies todennäköisesti suostuu treffeille ja saattaa jopa päätyä parisuhteeseenkin vain siksi, että olisi edes joku ja saisi seksiä.
Sinänsä palsta on kyllä antanut vertaistukeakin, koska tuolloin aikanaan ei nettiä ollut eikä näistä kehdannut kasvokkainkaan kenellekään puhua ja etenkään kun tuntui, että moni ystävä ja kaveri eli aivan toisenlaisessa treffailu/parisuhde-todellisuudessa mitä itse eikä siinä naisen itsensä edes tarvinnut ajatella olevansa aloitteellinen toisin kuin minun piti.
Mut joo, nyt sitten olin pyöritellyt mielessäni yhtä vanhaa tuttua jonka kanssa synkkasi m
Voihan tuon oman pelkurimaisuuden noinkin kietoa.
Kyse ei ole sumutuksesta. Kyllä sulla naisena on vastuu kattoa kenen matkaan lähdet. Valitettavasti huonoja miehiä (ja naisia) löytyy. Se että heistä puhutaan EI TARKOITA selibaattia. Opi tunnistamaan mädät.
Vierailija wrote:
1. Entäpä jos totuudenmukaisempi kuva onkin täällä eikä tosielämässä, jossa noudatetaan hyviä tapoja jne.?
Mahdollista tuokin, mutta eihän se silti sitä muuta mitä aiempi kirjoittaja tarkoitti. Eihän kaikki esitä ihmisten ilmoilla todellista parempaa tai jopa kuin toista ihmistä vaan ovat ajatuksiltaan ihan samanlaisia niin livenä kuin netissäkin.
Osa hyvässä, osa pahassa.
Vierailija wrote:
Täällä näkee todellisuuden kuinka huonosti naiset oikeasti kohtelevat miehiä kun naisen ei tarvi kantaa vastuuta nimellään tai kasvoillaa ja naiselle ei tule ongelmia niin naisten ei tarvi siivota tai sensuroida itseään mitenkään ja saa aivan vapaasti vihata kaikkia miehiä ja varsinkin kun yksikään nainen ei suostu miesvihaa lopettamaan vaikka joka nainen vaatii että miesten on lopetettava naisten vihaaminen.
Sekö on vihaa ettei suostu samaan mihin oma äiti? Kuuleppa. Meidät äidit opetettiin pitämään kiukku sisällä. Mee Tiktokkiin. Näet miltä kuulostaa vuosikymmeniä kiukkunsa nielly eläkeläisrouva.
Palsta on paljastanut suominaisten asenteen miehiä kohtaan.
Vierailija wrote:
Palsta on paljastanut suominaisten asenteen miehiä kohtaan.
Mihin jäi taloudellisesta väkivallasta puhuminen? Se että saat jonkun elämään saman katon alle rahaa vasten ei ole rakkautta. Kumpikin pysyy siinä liitossa puhtaasti järkisyistä.
Vierailija wrote:
Kyse ei ole sumutuksesta. Kyllä sulla naisena on vastuu kattoa kenen matkaan lähdet. Valitettavasti huonoja miehiä (ja naisia) löytyy. Se että heistä puhutaan EI TARKOITA selibaattia. Opi tunnistamaan mädät.
No mutta niinhän tämä palsta on opettanutkin tunnistamaan heidät aiempaa paremmin eikä esim enää herkästi ajattelekaan niin, että syrjäänvetäytyvämpi ei-hamesankarimies tai ns siipimies olisi jotenkin varmemmin naista kunnioittava, hyvä mies kuin mitä se suupaltti naistenkaataja.
Sitä naistenkaatajaa sen sijaan osasi varoa ja välttää ihan automaattisesti ja valmiiksi.
Oletko ensimmäistä kertaa internetissä?
51: kutsu miksi haluat, mutta minusta tuntuu mukavammalle muistaa hänet sellaisena ihmisenä johon tekee vielä vuosien jälkeenkin ottaa yhteyttä, kuin tietää hänet sellaiseksi johon yhteydenottamista ainoastaan katuu.
Live-elämässä sosiaalinen paine ja yleiset käytöstavat estävät ihmisiä laukomasta tiettyjä sisimpiä ajatuksiaan lähipiirilleen, työpaikallaan tai kavereilleen.
Itse näen tämän palstan kirjoittelut myös totuudentorvina. Tänne ihmiset uskaltavat suoltaa nimettömänä sisimmät ajatuksensa.
Osaan tunnistaa ilmiselvät trollit, mutta kyllä täältä saa välillä kylmäävää faktaa, mitä ihmiset tosissaan ajattelevat, mitä eivät kuitenkaan tuo ikinä livenä esille.
Live-elämässä kohtaat siloiteltua sosiaalisen paineen mukaista käytöstä ja tästä palstasta saat silmiesi eteen sen totuuden.
Totuus monesti järkyttää kaunopuheisuuden jumalan teatterissa. Itselle nämä naisten mielipiteet eivät ole olleet mikään yllätys kun saman voi todeta sanattomasta viestinnästä tuolla kaukana todellisuudessakin. Hyvähän se vain on että ihmisillä kanava, minne purkautua raivo rehellisesti.
Ja jokainen ihminen valehtelee itselleen, jos ei muka huomioi ulkonäköä ynnä muuta hyvin oleellista ihmisissä. Ihme sepityksiä kuolleille sieluille.