Tavallinen nainen testasi poliisikoulun kuntotestit
https://www.is.fi/menaiset/ilmiot/art-2000009874228.html
Tavallinen nainen testasi poliisikoulun kuntotestit. Mites luulette, miten pärjäisitte?
Liikun itse paljon, käyn salilla jne, mutta en silti olisi varma pääsisinkö kaikkia osioita läpi. Esim. tuo 1500 m juoksu on oikeasti aika kova.
Kommentit (141)
Vierailija kirjoitti:
Tämä ei ollut tavallinen nainen. Hänellä oli karate taustaa ja jotain muuta. Kaikista tuntemistani naisista/tytöistä oikeeta urheiluseura/kilpaurheilutaustaa on ehkä 3/10stä. Siis niin että ei ole pelkästään käyty joskus jossain harkoissa, vaan poikeesti harrastettu kilpaillen vaikka 10 vuotta. Eli se tavallinen nainen useimmiten on sohvaperuna. Ei liikuntaan tottunut, ei osaa harjoitella itsenäisesti, ei ymmärrä mitään kuntosalilaitteista. Jne. Monesti ylipainoinenkin. Väärin otsikoitu.
Hän on pelannut koripalloa nuorena. Loukkaantunut 16 vuotiaana vakavasti ja ollut pitkässä urheilukiellossa.
Vierailija kirjoitti:
Olen aina säästellyt käsieni voimia. Käytän mieluummin keskivartaloa ja käsivarsista vain tarpeellisen voiman. Tahdon pitää olka-, kyynär- ja rannenivelet terveinä. Jalat ovat vahvat.
Nivelten terveydelle säännöllinen liikkuminen ja ennen kaikkea vahvat lihakset ovat elinehto. Tuolla metodilla teet nivelillesi vain hallaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikille pitäisi olla samat testirajat. Poliisin työn fyysinen vaativuus ei vähene vaikka olisit eri sukupuolta.
Kuitenkin fyysinen osuus on vain 20% pääsykoepisteistä eli pääpaino on muissa kuin fyysisessä voimassa.
Jos saa tarpeeksi huonot pisteet fyysisistä testeistä niin karsiutuu pois kokonaan.
Tuo juoksu on jännä juttu. Vaikka olisi harjoitellut tuon 1500m että takuulla kulkee alle aikarajan, niin edellisviikon flunssa tai vaikka pskahätä juuri testissä pilaa homman. Eikun odottamaan seuraavaa kertaa.
Aina jutuissa keskitytään tähän testiin, vaikka muut merkitsee paljon enemmän, esim. se että osaa kirjoittaa ja lukea :).
Vierailija kirjoitti:
Miksei naispoliisit koskaan muodosta partiota?
Kyllä muodostaa. Poliisikielessä tällaista partioita kutsutaan (tai kutsuttiin, nykyään ei suotavaa) "enkelipartioksi."
Vierailija kirjoitti:
Tämä ei ollut tavallinen nainen. Hänellä oli karate taustaa ja jotain muuta. Kaikista tuntemistani naisista/tytöistä oikeeta urheiluseura/kilpaurheilutaustaa on ehkä 3/10stä. Siis niin että ei ole pelkästään käyty joskus jossain harkoissa, vaan poikeesti harrastettu kilpaillen vaikka 10 vuotta. Eli se tavallinen nainen useimmiten on sohvaperuna. Ei liikuntaan tottunut, ei osaa harjoitella itsenäisesti, ei ymmärrä mitään kuntosalilaitteista. Jne. Monesti ylipainoinenkin. Väärin otsikoitu.
Se että sinä olet hakeutunut piireihin, joissa ei mitään osata eikä tehdä, ei tarkoita sitä, ettei normaalit naiset osaa ja tee. Minun piireissäni tavallinen nainen on hyvässä kunnossa, harjoittelee itsenäisesti jos haluaa ja osaa käyttää kuntosalilaitteita. Jopa ne 70v mummotkin ja ylipainoiset.
Aika huonossa seurassa liikut, jos ympärilläsi on vain luusereita.
Juoksu ja ketteryys menisi, mutta penkkipunnerrus tuskin. Enkä tiedä ylätaljastakaan. Minulla on aina ollut surkeat käsivoimat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se että sinä olet hakeutunut piireihin, joissa ei mitään osata eikä tehdä, ei tarkoita sitä, ettei normaalit naiset osaa ja tee. Minun piireissäni tavallinen nainen on hyvässä kunnossa, harjoittelee itsenäisesti jos haluaa ja osaa käyttää kuntosalilaitteita. Jopa ne 70v mummotkin ja ylipainoiset.
Aika huonossa seurassa liikut, jos ympärilläsi on vain luusereita.
Juu kyllä minunkin piireissä suurin osa liikkuu ja osaa käyttää kuntosalilaitteita. Mutta on niitäkin jotka ei osaa, ja liikuntamuotona toimii lähinnä hyötyliikunta ja kävely, eikä hekään ole epänormaaleita luusereita.
Tosi hyvin kirjoitettu juttu, asenne oli kohdillaan ja reipas tekemisen meininki. Jos joku nainen haluaa poliisiksi, niin jutun luettua on pikkuisen viisaampi mitä siihen vaaditaan.
Harvoin tulee MeNaisia näin miehenä luettua, mutta iso peukku jutun tekijälle joka laittoi itsensä likoon ja lähti kokeilemaan omia rajojaan. Tosi hyvää pohdiskelua oli testien ohessa:
Poliisiorganisaatiossa on pohdittu paljon myös sitä, pitäisikö koulutusta ja valintaperusteita eriyttää niin, että osa opiskelijoista valittaisiin suoraan rikostutkinnan koulutukseen nykyisen yleispoliisimallin sijaan. Se mahdollistaisi poliisin ammatin esimerkiksi niille, joille fyysiset rajoitukset tällä hetkellä estävät haun ammattiin.
– Tällä hetkellä se ei ole mahdollista, mutta uskon, että erilliset koulutuslinjat ovat tulevaisuutta. Rikollisuus on mennyt verkkoon, ja poliisi tarvitsee rikostorjuntaan esimerkiksi kyberalan erikoisosaajia, Haapala toteaa.
Vierailija kirjoitti:
Juoksu ei välttämättä nyt taittuisi, koska synnytin 3 kk sitten. Muuten kyllä. Ylätalja menisi nyt vähintään 12 toistoa, tosin treenaan leukoja ja ennen raskautta sain helposti yli 10 leukaa putkeen, parhaimmillaan 17. Penakin menisi ainakin 12 toistoa. Ihmettelen vaan, että onko noilla tanko 25 kg (lähes kaikki tangot salilla ovat järjestään 20 kg), koska kuvissa toimittajalla on 5 kg levypaino molemmissa päissä...
N28
Noi isot lukot on 2,5 kg kappale.
Vierailija kirjoitti:
No sen voi jokainen miettiä, että onko sinusta taltuttamaan satakiloista, kännissä riehuvaa miestä. Ei siihen pysty kaikki miehetkään.
Anna mulle pamppu ja etälamautin, niin eiköhän se onnistu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No sen voi jokainen miettiä, että onko sinusta taltuttamaan satakiloista, kännissä riehuvaa miestä. Ei siihen pysty kaikki miehetkään.
En tiedä oliko tämä huumoria, mutta poliisin ja muiden ammatissaan voimaa käyttävien kuuluisi pystyä hallitsemaan asiakkaita ilman hillitöntä väkivaltaa. Tämän takia naiset ja fyysisesti tai henkisesti heikot miehet ovat riski asiakkaalle ja poliisin maineelle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En tiedä oliko tämä huumoria, mutta poliisin ja muiden ammatissaan voimaa käyttävien kuuluisi pystyä hallitsemaan asiakkaita ilman hillitöntä väkivaltaa. Tämän takia naiset ja fyysisesti tai henkisesti heikot miehet ovat riski asiakkaalle ja poliisin maineelle.
Ensimmäisiä asioita mitä meille alokkaille kerrottiin armeijassa, kouluttaja sanoi että täällä ei kaivata sitten mitään John Ramboja, ne on vain elokuvia. Luulen, että tuonnekaan ei kaivata mitään John Ramboja.
Vierailija kirjoitti:
Aina jutuissa keskitytään tähän testiin, vaikka muut merkitsee paljon enemmän, esim. se että osaa kirjoittaa ja lukea :).
Sitähän ei jutussa mainita, että jos se menee vääntämiseksi, niin miespoliisit haluavat partiokaveriksi toisen miespoliisin, siis sen raamikkaan kaljupään.
Vierailija kirjoitti:
Juoksu ja ketteryys menisi, mutta penkkipunnerrus tuskin. Enkä tiedä ylätaljastakaan. Minulla on aina ollut surkeat käsivoimat.
No ootko koskaan treenannu ? ei ne voimat itsestään tule
Leuanveto menisi helposti. (10 leukaa) Nuorempana ois juoksutestikin menny kun cooperissa meni 2650m .
Miehille ja naisille pitäs olla samat vaatimukset , kun samaa työtehtävää mennään tekemään.
Vierailija kirjoitti:
Olen reilusti + 40 v ja mulle on lääkäri sanonut älä sinä hyvä keski-ikäinen nainen enää juokse. Polvia ja lonkkia saa hyllystä, mutta nilkkoja ei.
Tietääkseni juokseminen avojaloin on ihmiselle luonnollista toimintaa.
Miksi naisilla on helpommat kuntotestit vaikka samaa työtä ne poliisit tekee? Palomiehillähän on samat testit sukupuolesta riippumatta joten miksi poliiseilla ei ole?
Onko tämä teistä tasa-arvoa että naisia suositaan poliisin pääsykokeissa?
Pisti kans silmään. peace of cake..juoksua pitäis treenata.