Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tavallinen nainen testasi poliisikoulun kuntotestit

Vierailija
26.09.2023 |

https://www.is.fi/menaiset/ilmiot/art-2000009874228.html

Tavallinen nainen testasi poliisikoulun kuntotestit. Mites luulette, miten pärjäisitte?

Liikun itse paljon, käyn salilla jne, mutta en silti olisi varma pääsisinkö kaikkia osioita läpi. Esim. tuo 1500 m juoksu on oikeasti aika kova.

Kommentit (141)

Vierailija
41/141 |
26.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikille pitäisi olla samat testirajat. Poliisin työn fyysinen vaativuus ei vähene vaikka olisit eri sukupuolta.

Vierailija
42/141 |
26.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juoksuharrastajana en olisi tuosta juoksuosasta huolissani, samoin ketteryystesti onnistunee väsyneilläkin jaloilla ja ylätaljan vaatimus naisille oli helppo kun mikä, mutta penkkipunnerrus voisi olla omalla kohdalla kompastuskivi. 35 kiloa ei sinällään ole paljon, mutta kun oma elopaino on sen 54 kiloa ja penkkiä en ole koskaan erityisen aktiivisesti treenannut, niin siihen saattaisi jäädä.

Oletko ikinä kokeillut ylätaljaa? Minä painan 64kg ja sain tuon omalle kohdalleni lasketun just ja just 3 kertaa, olen kuitenkin käynyt salilla jo vuosia.

Juu olen, mulla on -kiitos muiden harrastusten- vahva yläkroppa ja leuanvedolla saan päivästä riippuen 6-8 puhdasta suoritusta. Penkki ei vaan ole koskaan ollut oikein se vahvuus, pari kertaa kokeillut ja masentunut :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/141 |
26.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juoksuharrastajana en olisi tuosta juoksuosasta huolissani, samoin ketteryystesti onnistunee väsyneilläkin jaloilla ja ylätaljan vaatimus naisille oli helppo kun mikä, mutta penkkipunnerrus voisi olla omalla kohdalla kompastuskivi. 35 kiloa ei sinällään ole paljon, mutta kun oma elopaino on sen 54 kiloa ja penkkiä en ole koskaan erityisen aktiivisesti treenannut, niin siihen saattaisi jäädä.

Oletko ikinä kokeillut ylätaljaa? Minä painan 64kg ja sain tuon omalle kohdalleni lasketun just ja just 3 kertaa, olen kuitenkin käynyt salilla jo vuosia.

Pystyn vetämään viisi leukaa myötäotteella, joten olettaisin, että ylätalja tuolla pros.osuudella kehon painosta ei tuota minkäänlaista ongelmaa. Kyseenalaistan, mitä olet kuntosalilla tehnyt vuosia.

Vierailija
44/141 |
26.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikille pitäisi olla samat testirajat. Poliisin työn fyysinen vaativuus ei vähene vaikka olisit eri sukupuolta.

Pelastusopiston testeissähän näin on.

Vierailija
45/141 |
26.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juoksutestistä saa hyväksytyn tuloksen jo kahden tunnin puolimaratonvauhdilla. Ja sitä ei tarvitse ylläpitää kuin 1,5 kilometriä. Ei mikään mahdoton rasti jos on edes hieman juossut, ja luulisi jokaisen poliisiksi havittelevan juosseen.

Kahden tunnin puolimaraton on jo todella kova aika. Siitä tosin samaa mieltä että 1,5km tuota pitäisi kyllä terveen ja itsestään huolta pitävän ihmisen pitää ylläpitämään.

No todella kova ja todella kova... Onhan se hyvä suoritus kuntoilijalle, mutta ihan vakavissaan, ei se ainakaan nuorelle ihmiselle ole mikään huippukunnon merkki, vaan ihan perus harrastajan suoritus. Itsekin pystyn siihen tällaisena nelikymppisenä normaalipainon ylärajoilla kiikkuvana perheenisänä, joka on harrastanut juoksua muutaman vuoden ja ennen sitä ei ollut mitään taustaa juoksusta. 

Sinun miehenä pitäisi juosta puolimaraton aikaan 1h38min jotta hyväksytyn saisit. En ihan heti usko että tuohon aikaan sitä juoksisit.

Ei, vaan minun pitäisi pystyä juoksemaan 1,5 km seitsemään minuuttiin. Se on aika eri asia kuin juosta puolimaraton 1 h 38 min. En tiedä, pääsisinkö siihen, en ole ikinä testannut tuota matkaa, eikä mun appini tallenna ennätyksiä 1,5 kilsalle, mutta kilometrin ennätys jonkun pidemmän lenkin yhteydessä näyttää olevan 4:47. Ei ihan riitä, mutta tuolla vauhdilla menisi vain muutaman sekunnin yli. 

Joka tapauksessa kommentoin vain, että kahden tunnin puolimaraton ei ole TODELLA kova suoritus, vaan ihan hyvää harrastajatasoa.  

Pahoitteluni, sanoin huonosti. Ymmärsit onneksi mitä yritin sanoa. Ja kyllä se on kova suoritus, siitä ei pääse yli eikä ympäri. Ikäni puolimaratoneja olen harrastanut.

Vierailija
46/141 |
26.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ne miesten kuntotestit myös helppoja jos poliisiksi tahtoo. Muutaman kuukauden treenillä pääsee tavisjamppa poliisin kuntotesteistä.

Vierailija
47/141 |
26.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikamoisia juoksijoita täällä. Kilsa pitää siis vetää alle viiteen minuuttiin, ja tällä vauhdilla 1.5 km. Ei ole ihan normivauhti mulla, vaikka olen hölkännyt vuosia :) Normaalivauhtini 10 km lenkillä on hieman alle 6 min/km. Jos koittaisin oikein kovaa mennä, niin varmaankin pystyisin tuohon alle 5 min/km vauhtiin vaaditun 1.5 km matkan ajan. 

Vierailija
48/141 |
26.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aikamoisia juoksijoita täällä. Kilsa pitää siis vetää alle viiteen minuuttiin, ja tällä vauhdilla 1.5 km. Ei ole ihan normivauhti mulla, vaikka olen hölkännyt vuosia :) Normaalivauhtini 10 km lenkillä on hieman alle 6 min/km. Jos koittaisin oikein kovaa mennä, niin varmaankin pystyisin tuohon alle 5 min/km vauhtiin vaaditun 1.5 km matkan ajan. 

Ei sen kuulukaan olla mikään normivauhti, vaan ihan maksimisuoritus 1500 metrin matkalla.

Vierailija
49/141 |
26.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä ihmettä nyt horiset? Kerrot itsekin, että perushölkkääjänä pystyisit tuohon. Ei tuota testiä ole tarkoituskaan hölkötellä kympin sunnuntaipitkisvauhtia, tai edes kovempien vk-lenkkien vauhtia, vaan nimenomaan tehdä parhaansa, oma maksimisuoritus ja mielellään vähän yli tuolla matkalla. Tai kuten itse ilmaiset "koittaa oikein kovaa mennä".

Vierailija
50/141 |
26.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sama homma. En lukenut juttua kun vain silmäillen, mutta penkkipunnerrus ja leuanveto / punnerrukset on ne mihin itsellä voisi tyssätä, yläkropassa ja käsissä ei ole juuri voimaa mutta kestävyyskuntoa ja voimaa jaloista löytyy. 

Vierailija
51/141 |
26.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miesten testi huomattavasti vaativampi. Mutta tämmöistä se on.

On oikeastaan vähän kummallista, että sukupuolille on eri testit. Jos poliisin työhön kerran riittää naisen voimataso, niin miksi testit karsivat pois miehiä, joilla on naisen voimataso?

Niinpä. Naisten rimaa voidaan kyllä laskea, jotta saadaan enemmän naispoliiseja, mutta samaa ei kuitenkaan tehdä vaikkapa opettajankoulutuksessa, jotta saataisiin enemmän miesopeja.

Liikunnanopettaja taitaa olla ainoa sellainen opettaja, jolla on fyysiset pääsykokeet ja heistä enemmistö on jo nyt miehiä.

Ei olennaista ollut vaatimusten fyysisyys, vaan se, että naisilta vaaditaan vähemmän kuin miehiltä, jotta saataisiin enemmän naispoliiseja. Miehiltä voitaisiin vaatia vähemmän aloilla, joihin tarvittaisiin lisää miehiä. Mutta näin ei tehdä.

Jos tarkoitat esimerkiksi opettajan ammattia, niin en näe pointtia, koska naisten ja miesten lihasvoimat ovat biologisista syistä erilaiset kun taas älykkyyden osalta ei tuollaista jakoa ole. Toki olisi hienoa jos useampi mies kiinnostuisi hakemaan, ja erityisesti myös hoiva-alalle, jossa voimasta on usein hyötyä.

Vierailija
52/141 |
26.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyisellä kunnolla reputtaisin itse varmasti jokaisen osion, mutta ihmettelin kun jutussa kerrottiin miten osa putosi jo siinä juoksussa.

Jos sinne kouluun on ihan omasta tahdostaan hakemassa niin luulisi että olisi sen verran valmistautunut ettei tyssää heti tuohon. Saatika että käy siellä kokeissa useamman kerran kokeilemassa onneaan, vaikka tehtävät on selvillä ja ne voi sujuviksi treenata.

Vierailija
53/141 |
26.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nykyisellä kunnolla reputtaisin itse varmasti jokaisen osion, mutta ihmettelin kun jutussa kerrottiin miten osa putosi jo siinä juoksussa.

Jos sinne kouluun on ihan omasta tahdostaan hakemassa niin luulisi että olisi sen verran valmistautunut ettei tyssää heti tuohon. Saatika että käy siellä kokeissa useamman kerran kokeilemassa onneaan, vaikka tehtävät on selvillä ja ne voi sujuviksi treenata.

Mulla ainakin juoksipäivät on tosi erilaisia. Jos on vaikka maha jumissa tai heikottaa niin aivan kuin eri keho olisi alla.

Vierailija
54/141 |
26.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin poliisikoulun testeissä 6 vuotta sitten ja tuon liikunta osuuden pääsin helposti läpi sillä nuoresta lähtien olen urheillut jalkapalloa ja salibandya jossa juostaan kovaa. Sain juoksuosuudesta 5 pistettä muistaakseni, samoin penkkipunnerruksesta, ylätaljasta 3 pojoo ja ketteryyskokeesta 4. En sitten tainnut päästä niistä psygoloki testejä läpi.

Vierailija
55/141 |
26.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla ainakin juoksipäivät on tosi erilaisia. Jos on vaikka maha jumissa tai heikottaa niin aivan kuin eri keho olisi alla.

Juuri niin. 6 kuukautta kannatta treenata sitä juoksua ennen jo kun menee tuonne kokeisiin että pääsee siitä läpi

Vierailija
56/141 |
26.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En nyt sanoisi ihan tavalliseksi naiseksi. Tavikselta ei onnistu tuo juoksu tai penkkipunnerrus.

Ei ole tavallinen suomalainen nainen.

Hyvät tissit, omaa vyötärön, naiselliset muodot olematta läski. Harrastaa liikuntaa, jonka tulokset näkyvät tosielämän testissäkin eikä pelkästään Tinderprofiilin biossa sanallisessa muodossa.

Naamastakin ihan nätti.

Todellakaan ole mikään tavallinen suomalainen nainen vaan sieltä top ylähyllyltä otettu.

Vierailija
57/141 |
26.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

7 minuuttia aikaa juosta 1500m?

15 vuotiaana vedin cooperissa 3km ilman urheilutaustaa, tommosenhan nyt nykäisee vaikka kontaten.

Vierailija
58/141 |
26.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eräässä jutussa kerrottiin miten testisuoritukset tehdään lyhyessä ajassa, välissä ei taukoja paljon pidellä ja osalla voi tökätä siihen että on panostanut aiempiin juttuihin niin paljon ettei sitten paukut riitä seuraaviin. Myös testijännitys tekee tehtävänsä, ei esim. muista hengittää kunnolla. Sitä en tiedä miksi joku ei useammallakaan kerralla pääse. 

Itsellä menisi ylätalja ja luultavasti penkki, ehkä ketteryyskin mutta juoksu ei millään. Enkä osaa uida joten tuo ammattihaave kaatuisi viimeistään siihen.

Vierailija
59/141 |
26.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan pikkasen eri asia vedetäänkö 1500m nopsaan vai jolkotellaanko 10km.

Vierailija
60/141 |
26.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikista tulisi helposti täydet pisteet mutta noi kuntotestit on vain 20% kaikista soveltuvuus testeistä ja niissä sitten kosahtais ainakin mulla koska oon liika äkkipikainen luonne.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan kolme