Tavallinen nainen testasi poliisikoulun kuntotestit
https://www.is.fi/menaiset/ilmiot/art-2000009874228.html
Tavallinen nainen testasi poliisikoulun kuntotestit. Mites luulette, miten pärjäisitte?
Liikun itse paljon, käyn salilla jne, mutta en silti olisi varma pääsisinkö kaikkia osioita läpi. Esim. tuo 1500 m juoksu on oikeasti aika kova.
Kommentit (141)
Tämä ei ollut tavallinen nainen. Hänellä oli karate taustaa ja jotain muuta. Kaikista tuntemistani naisista/tytöistä oikeeta urheiluseura/kilpaurheilutaustaa on ehkä 3/10stä. Siis niin että ei ole pelkästään käyty joskus jossain harkoissa, vaan poikeesti harrastettu kilpaillen vaikka 10 vuotta. Eli se tavallinen nainen useimmiten on sohvaperuna. Ei liikuntaan tottunut, ei osaa harjoitella itsenäisesti, ei ymmärrä mitään kuntosalilaitteista. Jne. Monesti ylipainoinenkin. Väärin otsikoitu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juoksuharrastajana en olisi tuosta juoksuosasta huolissani, samoin ketteryystesti onnistunee väsyneilläkin jaloilla ja ylätaljan vaatimus naisille oli helppo kun mikä, mutta penkkipunnerrus voisi olla omalla kohdalla kompastuskivi. 35 kiloa ei sinällään ole paljon, mutta kun oma elopaino on sen 54 kiloa ja penkkiä en ole koskaan erityisen aktiivisesti treenannut, niin siihen saattaisi jäädä.
Oletko ikinä kokeillut ylätaljaa? Minä painan 64kg ja sain tuon omalle kohdalleni lasketun just ja just 3 kertaa, olen kuitenkin käynyt salilla jo vuosia.
Juu olen, mulla on -kiitos muiden harrastusten- vahva yläkroppa ja leuanvedolla saan päivästä riippuen 6-8 puhdasta suoritusta. Penkki ei vaan ole koskaan ollut oikein se vahvuus, pari kertaa kokeillut ja masentunut :)
Onpa outoa. Minä taas nostan penkistä suht helposti 60kg mutta tuota ylätaljaa en saa kyllä millään, en tiedä mitä lihaksia siihen sitten tarvitaan, vahva yläkroppa täälläkin.
Vierailija kirjoitti:
Olen aina säästellyt käsieni voimia. Käytän mieluummin keskivartaloa ja käsivarsista vain tarpeellisen voiman. Tahdon pitää olka-, kyynär- ja rannenivelet terveinä. Jalat ovat vahvat.
Mitä hittoa mä just luin?
Miksei naispoliisit koskaan muodosta partiota?
Muut luultavasti onnistuisivat, juoksu komeastikin, mutta tuo penkkipunnerrus olisi ihan mahdoton minulle. Painan 50 kiloa, joten 16 toistoa 35 kilon painolla olisi todella haastava. Kyllä varmaan muutaman saisin, mutta en kyllä mitenkään hyviä pisteitä tuosta.
Aika rautaista kuntoa täällä. Ei taida urheilu olla mammojen juttu
Vierailija kirjoitti:
Olen reilusti + 40 v ja mulle on lääkäri sanonut älä sinä hyvä keski-ikäinen nainen enää juokse. Polvia ja lonkkia saa hyllystä, mutta nilkkoja ei.
Kävit sitten eläinlääkärillä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juoksuharrastajana en olisi tuosta juoksuosasta huolissani, samoin ketteryystesti onnistunee väsyneilläkin jaloilla ja ylätaljan vaatimus naisille oli helppo kun mikä, mutta penkkipunnerrus voisi olla omalla kohdalla kompastuskivi. 35 kiloa ei sinällään ole paljon, mutta kun oma elopaino on sen 54 kiloa ja penkkiä en ole koskaan erityisen aktiivisesti treenannut, niin siihen saattaisi jäädä.
Oletko ikinä kokeillut ylätaljaa? Minä painan 64kg ja sain tuon omalle kohdalleni lasketun just ja just 3 kertaa, olen kuitenkin käynyt salilla jo vuosia.
Juu olen, mulla on -kiitos muiden harrastusten- vahva yläkroppa ja leuanvedolla saan päivästä riippuen 6-8 puhdasta suoritusta. Penkki ei vaan ole koskaan ollut oikein se vahvuus, pari kertaa kokeillut ja masentunut :)
Onpa outoa. Minä taas nostan penkistä suht helposti 60kg mutta tuota ylätaljaa en saa kyllä millään, en tiedä mitä lihaksia siihen sitten tarvitaan, vahva yläkroppa täälläkin.
No onpa outoa tosiaan, että me ihmiset ollaan erilaisia. 😁 Esim. minulla 56kg ei ole toivoakaan saada 60kg penkistä, hyvä jos sen 35kg saan kerran vaikka olen käsiä yrittänyt treenata. Ylätalja itselle luontevampi. Samaten minä en jaksa punnertaa / vetää leukoja, mutta helposti jalkaprässissä menee joku 130kg. Kaikilla meistä ei ole voimaa ylävartalossa, joillain voi olla alavartalossa ja kestävyyskunnossa. Voin juosta 10km alle tuntiin jne, mutta yläkropan kanssa haasteita.
Vierailija kirjoitti:
Kuka ajaisi?
Vierailija kirjoitti:
Olisi mielenkiintoista tehdä testi.
Olin nimittäin hyvin hämmästynyt, kun mulle tehtiin rasitustesti kahden kolmen viikon täydellisen levon jälkeen (oli vuotoanemia, sydänperäinen syy suljettiin pois), niin omasta mielestäni olin rapakunnossa ollut koko kesän (hb niin alhainen kun verta tihkui) ja olin testin mukaan "hyväkuntoinen". Kuinka huonokuntoisia muut 50+ naiset sitten oikein ovat? Sh sanoi, että iso osa rasitustestin tekijöistä ei edes pysty polkemaan tarvittua aikaa kokonaan.
Toki rasitustestiä sairaalassa tekevillä varmaan on sydän- ja verisuonisairauksia, mutta silti. Onhan noissa kuntorajoissa mukana myös työterveyshuollon ihmiset. Itse en edes pidä itseäni erikoisempana urheilijana, mutta arkiliikuntaa ja kävelyä aktiivisen ja energisen koiran kanssa tulee. Jumppia on vain talvisin pari kertaa viikossa.
Kyllä se taitaa olla niin, että monet ovat huonokuntoisia. Varsin vaatimattomillakin asioilla pääsee nykytaulukoiden mukaan hyväkuntoisten joukkoon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No onpa outoa tosiaan, että me ihmiset ollaan erilaisia. 😁 Esim. minulla 56kg ei ole toivoakaan saada 60kg penkistä, hyvä jos sen 35kg saan kerran vaikka olen käsiä yrittänyt treenata. Ylätalja itselle luontevampi. Samaten minä en jaksa punnertaa / vetää leukoja, mutta helposti jalkaprässissä menee joku 130kg. Kaikilla meistä ei ole voimaa ylävartalossa, joillain voi olla alavartalossa ja kestävyyskunnossa. Voin juosta 10km alle tuntiin jne, mutta yläkropan kanssa haasteita.
Jalkaprässi on aika huono mittari voimalle, koska 130 kg painoa voi siinä olla loivemmassa tai jyrkemmässä kulmassa. Esim takakyykky on aina saman verran.
Juoksu ei välttämättä nyt taittuisi, koska synnytin 3 kk sitten. Muuten kyllä. Ylätalja menisi nyt vähintään 12 toistoa, tosin treenaan leukoja ja ennen raskautta sain helposti yli 10 leukaa putkeen, parhaimmillaan 17. Penakin menisi ainakin 12 toistoa. Ihmettelen vaan, että onko noilla tanko 25 kg (lähes kaikki tangot salilla ovat järjestään 20 kg), koska kuvissa toimittajalla on 5 kg levypaino molemmissa päissä...
N28
Miksi pitää painia rikollisten kanssa? Onhan taserit ja kaasut.
Olen 40v tavallinen kuntoilijanainen. En siis urheile vaan liikun oman hyvinvoinnin takia. Penkki ja ylätalja menisi läpi, mutta ei hyvillä pisteillä. Juoksu ei varmaan onnistuisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuka ajaisi?
Aika usein nainen+mies partiossa se nainen on kuljettaja.
Poliisislangi tuntee sanan "marttapartio", eli kahden naispoliisin muodostama partio. Siitä voi päätellä että kyllä sellaisia on ainakin joskus ollut.
Ainoa asia mikä testissä pisti silmään on se, että 100kg ylätalja on paljon kevyempi liike kuin leuanveto. (Miehillä oli nuo vaihtoehdot)
t: setämies
Vierailija kirjoitti:
Kaikille pitäisi olla samat testirajat. Poliisin työn fyysinen vaativuus ei vähene vaikka olisit eri sukupuolta.
Kuitenkin fyysinen osuus on vain 20% pääsykoepisteistä eli pääpaino on muissa kuin fyysisessä voimassa.
Vierailija kirjoitti:
En nyt sanoisi ihan tavalliseksi naiseksi. Tavikselta ei onnistu tuo juoksu tai penkkipunnerrus.
Tavallisella naisella ei myöskään ole sinistä vyötä karatessa. Eikö se ole karaten arvoasteikolla toiseksi paras?
Juoksen joka vuosi huvikseni 1500 metriä, kun oppilaat juoksevat sen. Opetan historiaa, mutta huvikseni testaan. 6.19 oli tämän vuoden aika, olin pettynyt. Ovatko ihmiset oikeasti noin huonossa kunnossa, etteivät muka jaksa juosta lainkaan?
N32
Niin pitää, mutta ns. talonpoikaisjärki on tärkein ominaisuus. Ilman sitä ei poliisihommista tule muuta kuin sanomista ja turhaa "voimakeinojen" käyttöä.