Kuinka hammasvälit puhtaaksi?
Hammaslääkäri käski langata mutta muistin taas miksei sitä lankaa tule käytettyä, kun välit on niin tiukat ettei se lanka edes meinaa mahtua sinne ja sitten rispaantuu säikeiksi jotka saattavat jäädä sinne väliin jumiin.
Kommentit (35)
Entä Silk hammaslanka, on ohut ja luistava. Satin Floss Oral B. Joillakin merkeillä taas on paksumpi ja ei luista.
Mene nakkikiskalle aukomaan päätäsi, niin saat oikomishoidon ilmaiseksi.
Oletko kokeillut nimenomaan kapeille hammasväleille tarkoitettuja?
Esim. Jordan Clinic Easy Slide Floss.
Vierailija kirjoitti:
Entä Silk hammaslanka, on ohut ja luistava. Satin Floss Oral B. Joillakin merkeillä taas on paksumpi ja ei luista.
Just tota Satin Flossia olin tulossa kehumaan. Mulla on siis todella ahtaat hammasvälit (on pari isompaakin), ja tuo on ainoa, joka mahtuu. Hienoa, aloittaja, jos aloitat hammasvälien puhdistamisen. Se todella auttaa reikiintymisen ja hammaskiven torjunnassa. Alussa voi tulla verta ja olla ikävää, mutta sitten siihen tottuu. Mulla on sellainen tapa, että pidän kaksi päivää viikossa "lankausvapaata". Se auttaa mua pitämään tapaa yllä.
Vierailija kirjoitti:
Jos hammasvälit ovat liian tiukat, oikomishoidolla saisi vähän tilaa.
Minulla auttoi ikä. Alle parikymppisenä oli ahtaat välit, eipä ole enää.
Olisit kysynyt hammaslääkäriltä, osaavat kyllä neuvoa ja antaa hammaslanka näytekappaleen. Apteekissa osaavat myös auttaa.
Vierailija kirjoitti:
Mene nakkikiskalle aukomaan päätäsi, niin saat oikomishoidon ilmaiseksi.
Pitihän se jonkun persun eksyä taas ketjuun.
Harjaus sähköhammasharjalla kahdesti päivässä, illalla hampaanvälien puhdistus hammasväliharjalla ennen pesua, pesun jälkeen lankaus mahdollisimman ohuella hammaslangalla.
Vierailija kirjoitti:
Olisit kysynyt hammaslääkäriltä, osaavat kyllä neuvoa ja antaa hammaslanka näytekappaleen. Apteekissa osaavat myös auttaa.
Apteekissa auttavat kyllä pääsemään rahoista. Aina hammaslääkärin jälkeen vakio että suosittelee hammaskiven rassaamisen jälkeen käytettäväksi sitä jotain suuvettä joka maksaa apteekissa kympin eikä varmaan voi jostain syystä ostaa vaikka jotain halpaa parin euron suuvettä. Vissiin ne lekurit saa näistä apteekkikaupitteluista jotain rahaa itelleen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Apteekissa auttavat kyllä pääsemään rahoista. Aina hammaslääkärin jälkeen vakio että suosittelee hammaskiven rassaamisen jälkeen käytettäväksi sitä jotain suuvettä joka maksaa apteekissa kympin eikä varmaan voi jostain syystä ostaa vaikka jotain halpaa parin euron suuvettä. Vissiin ne lekurit saa näistä apteekkikaupitteluista jotain rahaa itelleen.
Jos tarkoitat Corsodyl liuosta, niin se on lääke.
Lankaimet taitaa olla vähän kestävämpää matskua siinä mielessä ettei helposti rispaannu. Ja on ohut lanka.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Paroex ehkä? Sitä mulle on suositeltu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei vaan jotain Gum Parolexia jota on joka kerralla suositellut. Viimeksi kysyi käytänkö jotain suuvettä ikäänkuin siihen olisi käynyt mikä tahansa suuvesi mutta apteekista olisi kuitenkin tuota kallista pitänyt lopulta hakea kun sanoin etten käytä suuvesiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulle ei ole koskaan ehdotettu apteekissa mitään suuvettä, ja enemmän rahaa sulla menee turhiin kokeiluihin kun siihen että apteekissa myyjä tietää heti mikä lanka sopii sun hammasväleihin. Mutta kokeile vaan, kaikkia ja vielä turhaan. Mulla on ahtaisiin hammasväleihin erikois hammaslankaa, joo apteekista, koska sitä ei myydä tavan kaupoissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulle ei ole koskaan ehdotettu apteekissa mitään suuvettä, ja enemmän rahaa sulla menee turhiin kokeiluihin kun siihen että apteekissa myyjä tietää heti mikä lanka sopii sun hammasväleihin. Mutta kokeile vaan, kaikkia ja vielä turhaan. Mulla on ahtaisiin hammasväleihin erikois hammaslankaa, joo apteekista, kosk
Eikö sulle toimi tuo Satin Floss?
Vierailija kirjoitti:
Lankaimet taitaa olla vähän kestävämpää matskua siinä mielessä ettei helposti rispaannu. Ja on ohut lanka.
Lankaimet on kyllä ihan vihoviimeisiä ahtaille hammasväleille! Lanka on pingotettu tiukalle ja sillä saa vaan ikenet rikki, kun joutuu voimalla painamaan läpi. Jää myös helposti jumiin, joutuu leikkaamaan saksilla irti.
Itse käytän GUM Soft-Picks PRO Small -hammasväliharjoja ja ylätakahampaisiin sekä etualahampaisiin DENTOTAPE ORIGINAL VAHATTU, koska niihin ei harja mahdu.
Luulisi, että sinne hammasvälin alaosaan, lähelle ikeniä, saa kyllä menemään sen pienen hammastikkua muistuttavan hammasvälijarjan, joita saa marketeistakin. Hammasvälihän on tiukka sieltä yläosasta, josta lanka piyäidi saada menemään läpi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei vaan jotain Gum Parolexia jota on joka kerralla suositellut. Viimeksi kysyi käytänkö jotain suuvettä ikäänkuin siihen olisi käynyt mikä tahansa suuvesi mutta apteekista olisi kuitenkin tuota kallista p
Kysyin apteekkityypiltä missä tuo litku sijaitsee ja kas kun sattumalta hän valikoi minulle käteen hyllystä sen kalliimman vaihtoehdon vaikka näytti kahta sorttia olevan ja toinen halvempi.
Vuosi 2025 kohta eikä ole keksitty nanohammastahnaa joka hävittäisi kaikki ylimääräiset mönjät suusta ja kunnostaisi hammaskiilteen. Tällaisten keskiaikaisten välineiden kanssa vaan joutuu kikkailla.
Jos hammasvälit ovat liian tiukat, oikomishoidolla saisi vähän tilaa.