Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten toimisit tälläisessä tilanteessa äitinä. Tulisit kaupasta kävellen kotiin ja 14v tyttäresi

Vierailija
01.09.2008 |

kavereineen olisi siinä matkan varrella... ja kaikilla tytöistä olisi päällään vain hihattomat/ohuet hihalliset puserot ja naamalla RUTOSTI MEIKKIÄ, vaikka ainakin oma tyttösi olisi aamulla lähtenyt kouluun meikittä. Hiukset olisi pöyhitty hassusti sojottaviksi. Istuisivat ruokatunnin aikaan keskustassa ja söisivät KARKKIA!

Minä pistin asiasta ison mekkalan pystyyn heti siinä. Tyttö itki kotona, että nolasin hänet täydellisesti vaahtoamalla lämpimästä pukeutumisesta, siitä ettei tolla tavalla ton ikäiset meikkaa ja kouluruokailun tärkeydestä, karkin epäterveellisyydestä jne.

Tytär oli sitä mieltä että KENENKÄÄN MUUN ÄITI ei olisi nolannut samalla tavalla. Lähellä oli kuulemma ollut joitain ylempiluokkalaisia poikiakin ja kuulleet (niin, mitä sitten...?)

Miten te olisitte toimineet?

Kommentit (99)

Vierailija
61/99 |
01.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinun käyttäytymisesi on huonoa ja valitettavaa sinun ikäisellesi. Luulisi, että olisit oppinut, miten asioista kannattaa sanoa. Tuo valitsemasi keino on se idioottimaisin.

Minä olisin kotona keskustellut perin juurin terveellisestä syömisestä, kouluruokailun tarpeellisuudesta, meikkaamisesta, seksistä ja eroottisuudesta, hyvistä tavoista ja omanarvontunnosta.

Sinulla nyt ei oikein tunnu olevan pohjaa käsitellä edellisiä käytöksesi perusteella.

Taisi ottaa päähän, kun näit kadulla kasvatuksesi tuloksen. Älä pura sitä lapseesi, mene peilin eteen.

Vierailija
62/99 |
01.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun äitini toimi tilanteessa kuin tilanteessa siten että nolasi julkisesti. Ja piti joka kerta huolen siitä että mahdollisimman moni kuulee.

Kerran kun minä sain tehtäväkseni viedä joulukortit postiin joulumerkin hinnalla, en vienytkään ajoissa ja myöhästyivät joulumerkin hinnasta. Äitini maksatti minulla normaalihintaiset postimerkit kaikkiin joulukortteihin, ja lisäksi soitti läpi kortinsaajat ja kertoi että minä olen törttöillyt ja että on minun syyni ettei kortit olekaan tulleet kuten piti.

Minun äitini olisi reagoinut juuri siten kuin sinäkin, lisäksi olisi varmaan taluttanut minut kouluun muutaman päivän ajan ja selittänyt ihmetteleville opettajille ja luokkakavereille kovaan ääneen että tuo minut kouluun koska olen vielä nelivuotiaan tasolla enkä osaa pukeutua tarpeeksi lämpimästi vaan hillun ulkona hihattomassa paidassa variksenpelätiltä näyttäen.

Mutta, minulla ei ollutkaan minkäänlaisia välejä äitiini. Muutin kotoa nuorena, nimenomaan äitini takia, emmekä ole olleet tekemisissä sen koommin.

Pidä välit lapseesi, julkinen nolaaminen on nöyryyttävää kenelle tahansa. Rangaista voi myös muutenkin. Itse olisin ottanut tytön mukaani saman tien, takki päälle ja heti kotiinpäästessä naamapesulle ja sitten puhuttelu siitä mikä on sopivaa ja mikä on suorastaan tyhmää (palelluttaa itsensä ulkona) ja mitä kaikkea kannattaa jättää tekemättä vaan sen takia että kaikki muutkin tekee.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/99 |
01.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

häpeä ap

Vierailija
64/99 |
01.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai saa lapsi oikein teidän kaikkien sympatianne kun äiti meni muiden nähden ja kuullen komentamaan!

Jos lapsi läyttäytyy kuin vauva niin joli syytäkin nolostua.

Kyllä tuon ikäisen pitäisi jo tietää mikä on soveliasta ja mikä ei.

Älä ap-huoli muista teit ihan oikein.

Nykyään on vallallla trendi jonka mukaan ei lapselle saa sanoa mitään ettei sille vain tulisi paha mieli,voi,voi...

ja sitten ihmetellään kun tulee alkoholi yms. kuvioon.

Kyllä pahat tavat pitää kitkeä jo varhain.

Eipä muuta kuin kukkaron nyörit tiulemmalle jotta ei ole lapsella varaa turhuuksiin.

Meikkaus on sinänsä o.k. jos se tehdään siististi,mutta ap.n tekstistä tuli kuva et se oli tehty överisti.

Pukeutuminen sääolojen mukaan pitäisi olla itsestään selvyys jopa teini-ikäiselle.

Minkä ihmeen takia te yritätte olla KAVEREITA lastenne kanssa. Ei vanhempien tehtävä ole olla lapsensa kaveri vaan rajojen laatija ja valvoja.

Kyllä on jptain pahasti pielessä jos vanhemmat on lastensa kavereita ja keskustelevat leppoisasti lapsellensa että voi voi kun noin ei nyt olisi kovin kiva tehdä,... just joo ja lapsi tekee ihan niin kuin itse haluaa eikä vanhemmat voi sille yhtään mitään.

Vierailija
65/99 |
01.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai saa lapsi oikein teidän kaikkien sympatianne kun äiti meni muiden nähden ja kuullen komentamaan!

Jos lapsi läyttäytyy kuin vauva niin joli syytäkin nolostua.

Kyllä tuon ikäisen pitäisi jo tietää mikä on soveliasta ja mikä ei.

Älä ap-huoli muista teit ihan oikein.

Nykyään on vallallla trendi jonka mukaan ei lapselle saa sanoa mitään ettei sille vain tulisi paha mieli,voi,voi...

ja sitten ihmetellään kun tulee alkoholi yms. kuvioon.

Kyllä pahat tavat pitää kitkeä jo varhain.

Eipä muuta kuin kukkaron nyörit tiulemmalle jotta ei ole lapsella varaa turhuuksiin.

Meikkaus on sinänsä o.k. jos se tehdään siististi,mutta ap.n tekstistä tuli kuva et se oli tehty överisti.

Pukeutuminen sääolojen mukaan pitäisi olla itsestään selvyys jopa teini-ikäiselle.

Minkä ihmeen takia te yritätte olla KAVEREITA lastenne kanssa. Ei vanhempien tehtävä ole olla lapsensa kaveri vaan rajojen laatija ja valvoja.

Kyllä on jptain pahasti pielessä jos vanhemmat on lastensa kavereita ja keskustelevat leppoisasti lapsellensa että voi voi kun noin ei nyt olisi kovin kiva tehdä,... just joo ja lapsi tekee ihan niin kuin itse haluaa eikä vanhemmat voi sille yhtään mitään.

Mutta nollaminen on tosi pahasta, sen muistaa vielö vuosienkin pästä ja ei taatusti edistä asiaa, päinvastoin!

Vierailija
66/99 |
01.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

heittänyt jonkun kommentit kimuleiden ohi kulkiessani, mutta en olisi missään nimessä siinä tilanteessa jäänyt sanomaan lapselleni yhtään mitään saati nolaamaan hänet ystäviensä edessä.

Kotona olisin voinut asiasta hänen kanssaan sitten ihan asiallisesti, hermostumatta jutella, että kun ilmat alkaa kylmetä, olisi syytä pukeutua sään mukaisesti. Meikkiin en ottaisi kantaa, tuon ikäinen meikatkoon jos tykkää niin tehdä. Oma tyttäreni on 15-vuotias ja on meikannut 13-vuotiaasta lähtien, ihan minun luvallani.

Vierailija
67/99 |
01.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä lapselle voi kuria pitää ja pitääkin pitää, mutta kyllä kai se jo kuuluu ihan perussivistykseen, että ihmisiä - myös omia lapsia! - tulee kohdella arvostavasti ja kunnioittavasti. Musta ap on käyttäytynyt tosi rumasti ja moukkamaisesti tytärtään kohtaan. Varmaan kuuluu siihen naisrotuun, joka nalkuttaa miehelleenkin julkisesti ja mollaa tätä kaikkien kuullen...

Vierailija
68/99 |
01.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

yläasteelta ei saa joo poistua kesken päivän, mutta ei ne välitunti valvojatkaan aina vältt. tunne kaikkia oppilaita, ja osa poistuu mm. metsän kautta...voi zsiisus kun tietäisitte mitä kaikkea noi nuoret keksi...sitten vedetään limpparia ja karkkia pitkin välituntia, olkoon aamulla ennen koulua ostettu, välkällä (luvattomasti koulualueelta poistuen) tai eilispäivänä. Kotiin kun soittaa, niin vanhemmat ei usko, kun "ei se kotonakaan karkkia niin paljon syö", "ei sillä kyllä kotona ole koskaan 1,5 l cokispulloa"....jep, ei varmaan niin...

Ihan oikein ap:lta! Vähän nyt ryhtiä tähän suomalaisnuorten kasvatukseen! Aikamoiseksi lössytouhuksi mennyt tämä kasvatus nykyään.

Kun kaiken pitäis olla vaan kivaa ja hauskaa, ja nuorten kanssa pitäis vanhempien olla kavereita...joopa.

Vierailija
69/99 |
01.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytyy myöntää että mä en nähnyt tossa ap:n selostamassa tilanteessa mitään katastrofaalista - siis siinä että ne tytöt söivät siellä karkkia. Haloo! Ne on 14-vuotiaita! Ettekö itse muista millasta oli olla 14? Kyllä ainakin mulla sillon tuli tehtyä kaikkea hölmöä, vaikka kiltti tyttö olinkin. Kerrankos sitä ruokiksella syö karkkia, kyllä mäkin juuri syön keksiä, vaikka onkin iltaruoan aika. Eihän toi oikeesti niin kovin vakavaa ollut - paitsi tietysti jos sitten lintsasivat koulusta, mutta siitä kai ei ollut kyse. Ap voisi olla iloinen siitä, etteivät tytöt polttaneet tupakkaa, kuten esim. me aikoinaan teimme.

En ikinä olisi mennyt ap:n tavoin nolaamaan tyttöäni kavereiden edessä. Se on kova paikka teininä. Asiat saa tosiaan menemään perille kätevämminkin.

Vierailija
70/99 |
01.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kysäissyt, että miksi on keskustassa eikä ruokatunnilla.

Kotona oltaisiin sitten juteltu niistä meikeistä ja vaatteista, jos niissä jotain epäsopivaa oli.

Karkkia? Kamoon, 14-vuotias tyttö voisi tunkea suuhunsa kullia tai koskenkorvaakin, mitä väliä jostain karkista???!!! :D

Vierailija
71/99 |
01.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan oikein ap:lta! Vähän nyt ryhtiä tähän suomalaisnuorten kasvatukseen! Aikamoiseksi lössytouhuksi mennyt tämä kasvatus nykyään.

Kun kaiken pitäis olla vaan kivaa ja hauskaa, ja nuorten kanssa pitäis vanhempien olla kavereita...joopa.

kavereiden kanssa? Itse olen ollut tilanteessa, jossa 14-vuotiaani jäi kiinni tupakoinnista, kun satuin tulemaan kulman takaa kävelyltä heidän kokoontumispaikkansa ohitse. Ei tullut mieleenikään jäädä siihen sättimään lastani ja häntä rökittämään - joidenkin mielestä siis kasvattamaan - vaan jatkoin matkaani ja sanoin lapselle, että tulee kotiin viidentoista minuutin päästä. Sitten kävimme tämän "kasvatuskeskustelun" ihan rauhassa kotona oman väen kesken. Lapsi sai viikon kotiarestia seurauksena, minusta se oli ihan kohtuullinen rangaistus ja lapsikin sen mukisematta hyväksyi ja oli erittäin nolona ja katuvainen. Tiedän, että luultavasti poltti senkin jälkeen, ei vaan koskaan enää jäänyt siitä kiinni.

Minusta tuollainen julkien nolaaminen on erittäin moukkamaista ja sivistymätöntä käytöstä, eikä varmastikaan ole kovinkaan kasvattavaa... Ei se, että kohtelee lastaan kunnioittavasti, vaikka tämä olisi tehnytkin jotain väärää, tarkoita todellakaan sitä että olisi lapselle kuin kaveri ja haluaisi vaan pitää hauskaa hänen kanssaan.

Vierailija
72/99 |
01.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se että karkeille yms on omat paikkansa ja aikansa.

Yleis ilme ja käyttäytyminenhän tässä oli aiken a ja o. ei niinkään se että söi karkkia.

Luvaton käytöshän se ap huoletti.

Voi hyvänen aika nykynuorison vanhempia!

Meillä oli yläasteella aikoinaan sellainen kuri että älyttömyydet jäi kyllä tekemättä ja opettajia kunnoitettiin.

Nykyään opettajillakaan ei ole enään mitään sanan valtaa oppilaisiinsa. mistäköhän se taas johtuu? oiskohan tämä nykyajan lepsun kasvatuksen syytä!!!

Jos lapsi tunsi itsensä nolatuksi niin silloinhan hän TIESI tehneensä jotain älytöttömän hölmöä.

Ei ne asiat kuulkaa kaverihengessä kotona kekustelemalla parane.

Kyllä kuri ja järjestys olla pitää.

Mikäli tapahtuma ei olisi ollut kouluaikana olisin vastavassa tilanteessa komentanut tytön heti mukanani kotiin.

Vastaavanlaisen tempauksen välttämiseksi olisi joutunut tiukemman tarkkailun alaiseksi.

Totinen tosi on että nykyään teineillä ei ole tapoja eikä kuria.

Vanhemamt ei välitä mistään ja vain kohauttelevat olkiansa kun jostain huomautaa. sou.. eipä hyvin voi nykynuoriso ei.

Jos vähän komentaa on heti joku natsi tms ja saa olla onnellinen ettei tyttö ollut kännissä tai sekstailemassa.

Käsittääkseni ei kurin pito siihen ainakaan yllytä.

Mikäli moista (seksi käyttäytymistä / alkoholin juomista) omalla lapsellani havaitsisin niin alaikäisen vanhempana puutuisin siihen vaikka viranomaisten kanssa.

Herätkää jo pahvit! 15-vuotias on vasta lapsi ei mikään nuori aikuinen!

Millä oikeudella ap:n tyttö käyttäytyi sovittujen sääntöjen vastaisesti?

miksi luoda sääntöjä ja rajoja jos ei niistä tarvi pitää kiinni.

Kyllä moisesta sääntörikkomuksesta pitääkin joutua kuulemaan huomautuksia vaikka olisi koko koulu vieressä kuuntelemassa.

Mitäs oli niin hölmö että meni moista ylipäätänsäkään tekemään.

Ei riitä syyksi että kun muutkin tekee. vanha ja aina yhtä huono teko syy.

Teinit uhmaa joo,mutta ei kaikkea tarvi ymmärtää.

ystävyys keskustelut ei johda mihinkään.

Kuri ja järjestys se teininkin pitää oikealla tiellä.

Vierailija
73/99 |
01.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

On normaalia, että 14-vuotias meikkaa, rajustikin. Mitä sitten? Se kuuluu ikään. Se että 14-vuotias syö karkkia ei ole kovin paha juttu. Aika moni tuonikäinen juo kaljaa ja se on oikeasti ongelma. Teini-ikäisen ulkonäköön en puuttuisi. Ainoa mistä huomauttaisin olisi lämmin pukeutuminen, mutta en nyt mitään showta laittaisi pystyyn. Kouluruokailusta voitaisiin puhua sitten kotona.

Muistatko vielä millaista oli olla 14-vuotias ja ihastunut ylempiluokkalaiseen poikaan? Minä muistan, vaikka siitä onkin jo 20 vuotta aikaa. Onneksi oma äitini ei minua koskaan nolannut. Isä kyllä kerran pakotti pukemaan pipon päähän, kun olin lähdössä koulun limudiskoon pikkupakkasessa (matkaa puolisen kilometriä). Kyllä otti päähän lytätä juuri laitettuja hiuksia.

Vierailija
74/99 |
01.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa ihan siltä kuin kyseessä olisi ollut joku nuorisorikollisjengi. Hirveitä nipoja täällä. Kapinointi ja omien rajojen hakeminen kuuluu tuohon ikään.

Vierailija
75/99 |
01.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se että karkeille yms on omat paikkansa ja aikansa.

Yleis ilme ja käyttäytyminenhän tässä oli aiken a ja o. ei niinkään se että söi karkkia.

Luvaton käytöshän se ap huoletti.

Voi hyvänen aika nykynuorison vanhempia!

Meillä oli yläasteella aikoinaan sellainen kuri että älyttömyydet jäi kyllä tekemättä ja opettajia kunnoitettiin.

Nykyään opettajillakaan ei ole enään mitään sanan valtaa oppilaisiinsa. mistäköhän se taas johtuu? oiskohan tämä nykyajan lepsun kasvatuksen syytä!!!

Jos lapsi tunsi itsensä nolatuksi niin silloinhan hän TIESI tehneensä jotain älytöttömän hölmöä.

Ei ne asiat kuulkaa kaverihengessä kotona kekustelemalla parane.

Kyllä kuri ja järjestys olla pitää.

Mikäli tapahtuma ei olisi ollut kouluaikana olisin vastavassa tilanteessa komentanut tytön heti mukanani kotiin.

Vastaavanlaisen tempauksen välttämiseksi olisi joutunut tiukemman tarkkailun alaiseksi.

Totinen tosi on että nykyään teineillä ei ole tapoja eikä kuria.

Vanhemamt ei välitä mistään ja vain kohauttelevat olkiansa kun jostain huomautaa. sou.. eipä hyvin voi nykynuoriso ei.

Jos vähän komentaa on heti joku natsi tms ja saa olla onnellinen ettei tyttö ollut kännissä tai sekstailemassa.

Käsittääkseni ei kurin pito siihen ainakaan yllytä.

Mikäli moista (seksi käyttäytymistä / alkoholin juomista) omalla lapsellani havaitsisin niin alaikäisen vanhempana puutuisin siihen vaikka viranomaisten kanssa.

Herätkää jo pahvit! 15-vuotias on vasta lapsi ei mikään nuori aikuinen!

Millä oikeudella ap:n tyttö käyttäytyi sovittujen sääntöjen vastaisesti?

miksi luoda sääntöjä ja rajoja jos ei niistä tarvi pitää kiinni.

Kyllä moisesta sääntörikkomuksesta pitääkin joutua kuulemaan huomautuksia vaikka olisi koko koulu vieressä kuuntelemassa.

Mitäs oli niin hölmö että meni moista ylipäätänsäkään tekemään.

Ei riitä syyksi että kun muutkin tekee. vanha ja aina yhtä huono teko syy.

Teinit uhmaa joo,mutta ei kaikkea tarvi ymmärtää.

ystävyys keskustelut ei johda mihinkään.

Vierailija
76/99 |
01.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

...että teini-ikäinen lintsaa koulusta, syö ruuan tilalla karkkia ja on poistunut koulualueelta.

Minun mielestä vanhempien kuuluu ojentaa lapsiaan ja aina ei tuossa välty nolaamiselta. Minut on haettu kaverien keskeltä kotiin kyliltä. Hävetti silloin joo, mutta jotkut sen aikaisista kavereista käy edelleen meillä, eikä meidän äiti ole heidän silmissään enää yhtään hullu. Ja oma äitini on edelleen minulle tärkeä ja läheinen.

Olen samaa mieltä kuin muutama muukin tässä ketjussa, että vanhemmuus on hukassa. Ollaan vaan lasten kavereita, eikä uskalleta komentaa, kun siitähän tulee paha mieli. Joopa, pikkutyranneja kasvaa sillä keinoin.

Vierailija
77/99 |
01.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai nyt kaikki yläasteikäiset koulualueelta joskus poistuu. Niin oli jo 20 vuotta sitten, kun itse olin yläasteella. Opettajatkin katsoivat asiaa läpi sormien.

Vierailija
78/99 |
01.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

...että teini-ikäinen lintsaa koulusta, syö ruuan tilalla karkkia ja on poistunut koulualueelta.

Minun mielestä vanhempien kuuluu ojentaa lapsiaan ja aina ei tuossa välty nolaamiselta. Minut on haettu kaverien keskeltä kotiin kyliltä. Hävetti silloin joo, mutta jotkut sen aikaisista kavereista käy edelleen meillä, eikä meidän äiti ole heidän silmissään enää yhtään hullu. Ja oma äitini on edelleen minulle tärkeä ja läheinen.

Olen samaa mieltä kuin muutama muukin tässä ketjussa, että vanhemmuus on hukassa. Ollaan vaan lasten kavereita, eikä uskalleta komentaa, kun siitähän tulee paha mieli. Joopa, pikkutyranneja kasvaa sillä keinoin.

mielestäni lasta tulee ojentaa, jos he tekevät väärin. MUTTA täytyy osata olla sen verran aikuinen, että valitsee ajan ja paikan jossa sitä tekee. Miksi teidän mielestänne oman teini-ikäisen julkinen nolaaminen on jotenkin kasvattavaa? Mitä se teini-ikäinen siinä tilanteessa oppii? Että äiti on v-mainen ämmä joka nolaa hänet kavereiden kanssa. Ja teini-ikäinen on vihainen äidilleen ja päättää varmasti kapinoida vastakin, kun noin pottumaisen tempun äiti hälle teki. eikä todellakaan mieti yhtään, mitä itse asiassa oli tehnyt ja MIKSI äiti hänet nolasi.

Sen sijaan, jos teini-ikäistä kohtelee kuin ihmistä, keskustelee hänen kanssaan rauhallisesti ja AIKUISMAISESTI, teini-ikäinen voi jopa tajuta, mistä on kyse, miksi äiti ei hyväksy hänen käytöstään ja voi jopa ottaa opikseen ja parantaa tapansa.

Aivan samoin kuin nainen, joka nalkuttaa miehelleen tämän kaljanjuomisesta, ei varmastikaan saa miestään lopettamaan sitä sillä keinolla. (jos yleensä millään), sillä se vain ärsyttää miestä ja antaa hyvän syyn jatkaa juomista, aivan samoin kapinoiva teini-ikäinen saa hyvän syyn jatkaa ärsyttävää ja kiellettyä käytöstään, kun kerran hänellä on niin v-mäinen vanhempi.

Kaveruudesta ja hyssyttelystä ei tässä ole kyse, vaan fiksuudesta. kumpi tapa oikeasti tuo paremman tuloksen? Miettikääpä sitä, te lapsianne nolaavat ja miehillenne nalkuttavat naisihmiset...

Vierailija
79/99 |
01.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mun äiti oli juuri tuollainen kuin sinä. Halusi uskoa että olin kiltti ja kunnollinen aina (poikakaverin voi hankkia kun on yo-todistus hankittuna ja kaupungille ei ollut mitään asiaa ennen lukion loppua jne jne). Mä tein ihan saman kun sun tyttäresi, salasin asioita. Salassa meikkaamisella se alkoi, poikaystävät, tupakoinnin ja viikonloppu juomiset opin tosi tehokkaasti valehtelemaan. Mun luokkakaverit alkoivat levittää juoruja mun äidin kuulumisesta uskonlahkoon koska oli niin tiukka kuri. Tämä omituinen juoru on seurannut mun aikuiselle iälle saakka, ja sitä sain olla todistelemassa vääräksi olemalla "kovis". kotona pesin ekakasi meikit pois, piilotin tupakat ja uskottelin poikaystäville että harrastus piti kiireisenä illat.

No kun muutin kotoa yo-kirjoitusten jälkeen niin johan repesi. Mä olin se bileiden kuningatar ja monet opiskelijatempaukset meni aika överiksi kun itsehillintää en kotona oppinut, salaamisen kyllä todella hyvin. No, onneksi kunnialla selvisin eikä pahempaa sattunut.

Mutta. Älä pilaa välejäsi tyttöösi koska haluat "olla se aikuinen joka kertoo karkin haitoista ja lämpimästi pukeutumisesta koska on Äiti ja välittää".

Välitä ennemmin niin että mietit miksi tyttösi salaa meikkaamisen ja kuinka voisit itse joustaa tiukkuudestasi ja saada aikaan oikeat välit tyttösi kanssa.Se kannattaisi tuhannesti enemmän kun karkista lässyttäminen 14v. teinille!

Vierailija
80/99 |
01.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

4-vuotias lapseni...