IL: Nordean asiakkaat ihmeissään: "En saa vuokraani maksettua"
Nordean asiakkailta on rahaa kadonnut tileiltä ja pankki ohjeistaa vain "odottamaan".
Mistä lähtien tämmöisestä on tullut hyväksyttävää, ja olisiko jo aika että Finanssivalvonta puuttuu Nordean toistuviin häiriöihin? Ihmiset voivat joutua pulaan, jos eivät saa vuokraansa tai muita välttämättömiä kulujaan maksettua.
https://www.iltalehti.fi/digiuutiset/a/ea6c6791-7281-4dfc-ad0e-141e9318…
Kommentit (57)
Onko jälleen joku omahyväinen työntekijä vienyt rahaa? Ehkä siitä sittenkin saa liian lyhyen tuomion.
Toivottavasti tästä aletaan mölyämään enemmän. Itseäni krrrpii tuo Nordean homma. Erityisesti se, että eivät ota mitään vastuuta. Tuplaveloituksista on tullut jatkuva ries. Syyttävät kauppaa, vaikka ovat itse syypäitä. Käskevät odottaa ja odottaa palautuksia. Aina joutuu soittelemaan tai laittamaan viestiä ja pyytelemään tuplaveloitusten perumista. Eniten veetuttaa heidän asenteensa.
Plääh...ne on varmaan taas suomalaisten modeemit syypäitä.
Pitäsköhän määrätä lailla että kaikki ostas laadukkaammat tuotteet kalliimmalla operaattoreilta joihin tulee myös päivitykset.
Elisa tietoturva on kyllä aika sybältä kun menee katsomaan jonkun säilöön teljetyn vaikkapa troijalaisen tai viiruksen tietoja niin sivu onkin yllätysyllätys ulkomaan kielellä.
Paskan möivät.
Ehkä se muuttuu paremmaksi, kun Nordea julisti vastikään aloittavansa yt-neuvottelut, aikoo irtisanoa ja korvata työntekijöitä tekoälyllä.
Nordea tekee paraillaan isoja turvallisuutta parantavia(?) muutoksia mobiili- ja verkkopankissa. Ehkä nykyinen hämminki liittyy niihin. Touko-kesäkuussa mm. loppuu tuki vanhemmille OS:lle. Mullakin tulee pakosta uuden puhelimen hankkiminen, jos haluan käyttää mobiilia.
Miten Nordean asiakkailla pysyy luottamus näiden kaikkien ongelmien jälkeen? En itse asioi Nordean kanssa enää, mutta hirvittää hieman esim omien ikääntyvien vanhempien puolesta, joilla tilit Nordeassa. Vanhukset ei varmasti ymmärrä, mistä kyse ja miksi rahat kadonneet.
Olen ollut jo 22 vuotta op asiakas ja seurannut tätä Nordeaa sillä silmällä jos vaihtais. Ei taida mennä puolta vuotta ettei ole joku ongelma?
Temusta ostettu intialaisella työvoimalla toteutettu tekoälykoodaus kostautui?
Vierailija kirjoitti:
Olen ollut jo 22 vuotta op asiakas ja seurannut tätä Nordeaa sillä silmällä jos vaihtais. Ei taida mennä puolta vuotta ettei ole joku ongelma?
niin tähän lisään kun unohdin mainita: 22 vuoden aikana ei ole ollut mitään ongelmia. ikuna. Mietin vain etuja jos olis ollut Nordealla.
Vaihdoin jo vuosikymmeniä sitten pois Nordeasta. Minulle riitti kun tilini kummasti katosi ja ei ole vieläkään löytynyt. Muissa pankeissa ei ole tilit vielä mystisesti kadonneet.
Finanssivalvonta on viimevuosina muuttunut pankkien edunvalvonta järjestöksi ja kun viimeksi itse olin yhteydessä finanssivalvontaan OP:n toiminnasta niin sieltä vain todettiin että meidän on vain hyväksyttävä pankin lainrikkominen emmekä saa puuttua siihen mitenkäön
Myin isoon suomalaiseen autokauppaan autoni, hintaan 9500€.
Rahojen piti tulla minulle 1-2vrk sisällä.
Kun katsoin tiliäni, siellä näkyi -9500€ katevaraus, vaikka rahan piti liikkua ihan toiseen suuntaan!
Pankki syytti autokauppaa. Autokauppa syytti pankkia. Kumpaakaan ei tehnyt asialle mitään.
Kauheen kiva oli olla tili monta tonnia miinuksella muutaman päivän, jotenkin mystisesti tuo aikanaan selvisi ja 9500€ näkyikin plussana tilillä..
Vierailija kirjoitti:
Ehkä se muuttuu paremmaksi, kun Nordea julisti vastikään aloittavansa yt-neuvottelut, aikoo irtisanoa ja korvata työntekijöitä tekoälyllä.
Juu. Microsoftkin on korvannut koodareitaan tekoälyllä ja nyt Windows 11:en päivityksissä on jatkuvasti isojakin bugeja. Ainahan niitä on ollut mutta ei siinä mittakaavassa kuin nykyään.
Itse mietin vaihtamista johonkin pienempään pankkiin. En ole esimerkiksi ikinä kuullut, että Pop pankilla olisi ollut ongelmia...? En tarvitse enää lainoja ihan perus pankkipalvelut riittäisivät.
Vierailija kirjoitti:
Myin isoon suomalaiseen autokauppaan autoni, hintaan 9500€.
Rahojen piti tulla minulle 1-2vrk sisällä.
Kun katsoin tiliäni, siellä näkyi -9500€ katevaraus, vaikka rahan piti liikkua ihan toiseen suuntaan!
Pankki syytti autokauppaa. Autokauppa syytti pankkia. Kumpaakaan ei tehnyt asialle mitään.
Kauheen kiva oli olla tili monta tonnia miinuksella muutaman päivän, jotenkin mystisesti tuo aikanaan selvisi ja 9500€ näkyikin plussana tilillä..
joku kesä hessu? Vai onko RaTe tutkinta ollu?
Ei ole ollut mitään häiriötä . Ukrainan sodan takia venäläiset kortit ei toimi eikä voi maksaa mitään tai siirtää rahaa eikä nostaa . Jos olet Venäjän kansalainen kärsit Ukrainan sodasta ja voit palata Venäjälle .
Nyt hiljaa kaikki. Ukrainan sodan takia venäläisten tilit eikä kortit toimi. Ei koske muiden maiden kansalaisia . Se että joidenkin tililtä puuttuu rahaa tai on liian pieni summa pitää selvittää se maksajan kanssa. Rikollisia toki on .
Mit vit? Maksoin laskuni ja tulin hetki sitten kaupasta (maksoin kortilla). Ei ongelmia vaikka Nordea.
Koskaan ei ole rahat kadonnut.
Mitä teen väärin🤔
Et voi maksaa osan mitään minkään venäläiseen PAKOTTEIDEN TAKIA YRITYKSEEN . Ne rahat summat palautuu takaisin. Et myös missään muussa maassa . Et voi haukkua Suomen kansalaisia meidän omassa maassa venäläinen tai muu maalainen .
On tuo silti pienempi paha kuin S-pankin tietovuodot