Minkälaisia ovat ihmiset jotka kehoittavat köyhiä ja työttömiä säästämään hakemalla -30% ja -60% "aletuotteita"? Kuvittelevatko he että niitä on vapaasti saatavilla kaikille halukkaille?
Minä olen tänä vuonna yrittänyt metsästää itselleni noita alennuslapuilla olevia tuotteita sekä ennen, että jälkeen iltayhdeksän.
Voin kertoa että niitä ei ole todellakaan helppo löytää, varsinkaan ysin jälkeen.
Koko ajan löytyy vain vähemmän ja vähemmän, kun ajat ovat koventuneet ja kovenevat.
Alelaputetuista tuotteista on erittäin kova kilpailu nykyään.
Eivätkö nämä "neuvojat" vain ymmärrä, vai ovatko vain jotenkin muuten yksinkertaisia?
Kommentit (76)
Niin, en tiedä paljonko noita isoissa marketeissa sitten on, mutta meillä ei sellaisia ole.
Käyn itsekin lähes aina kaupassa ilta-alen aikaan, ja aika vähän niitä alelaputettuja on. Viimeksi näkyi joku lähtöhinnaltaankin varsin kallis lihapaketti olevan, ja yksi leikkelepaketti, pari homejuustoa ja nakkipaketti.
No, sainpa vähän laadukkaampia nakkeja halpisten hinnalla, mutta säästöähän siinä ei tullut.
Vierailija kirjoitti:
Niin, en tiedä paljonko noita isoissa marketeissa sitten on, mutta meillä ei sellaisia ole.
Käyn itsekin lähes aina kaupassa ilta-alen aikaan, ja aika vähän niitä alelaputettuja on. Viimeksi näkyi joku lähtöhinnaltaankin varsin kallis lihapaketti olevan, ja yksi leikkelepaketti, pari homejuustoa ja nakkipaketti.
No, sainpa vähän laadukkaampia nakkeja halpisten hinnalla, mutta säästöähän siinä ei tullut.
Niin, ei niitä ole enää missään.
Välillä käy hirveä tuuri kuten sinun esimerkissäsi.
Minä ennen ostin niitä kun olen köyhä, mutta enää ei löydy
Ne on just näitä jotka luulee että työttömille kela maksaa vuokrat, lääkkeet,vedet,sähköt,autot,vakuutukset,bussiliput, vakuutukset, lääkärireissut, kuntosalikortit ja jne. Bonuksena toki kaiken tuon päälle 500 egeä puhtaana käteen... Tällä palstalla pyörii niin tyhmät kuin naiivit ja trollit, joiden tarkoituksena on vain saada porukka reagoimaan. Toiset on vain niin ulalla todellisuudesta, koska eivät ole itse ikinä kokeneet tätä puolta elämästä..
Kävin tuossa yksi ilta katselemassa, eikä ollut kyllä laputettuja juuri yhtään. Kaikki nuoret teiniparit siellä näytti olevan liikenteessä varmaan niitä samoja lapputuotteita metsästämässä.
Ihan fiksuja. Sit jos ei löydy niin ei löydy mut miksei kannattais edes yrittää? Ei mitään kalliita viiriäisenmunia tarjouslaputettuna kuitenkaan, kilohinta pitää silti katsoa.
En ole nähnyt aikoihin mitään punalaputettua kaupoissa.
Olen pienituloinen ja ostan sitä, mihin on varaa. Pakkohan se on. Oli laputettua tai ei.
Lopulta ruoan on pakko halventua, kun ihmiset eivät enää osta. Niin on käynyt lohellekin, mitä meillä ei ole aikoihin syöty. Nyt sen hinta on tullut jo alemmas.
Vaasassa on näitä punalaputettuja tuotteita mutta olen huomannut että ovat homeessa ja niin vanhan näköisiä että täytyy olla tosi tosi nälkä ja tosi tosi tosi tiukkaa jos sellaisia suuhunsa laittaa.
Vierailija kirjoitti:
Ne on just näitä jotka luulee että työttömille kela maksaa vuokrat, lääkkeet,vedet,sähköt,autot,vakuutukset,bussiliput, vakuutukset, lääkärireissut, kuntosalikortit ja jne. Bonuksena toki kaiken tuon päälle 500 egeä puhtaana käteen... Tällä palstalla pyörii niin tyhmät kuin naiivit ja trollit, joiden tarkoituksena on vain saada porukka reagoimaan. Toiset on vain niin ulalla todellisuudesta, koska eivät ole itse ikinä kokeneet tätä puolta elämästä..
+ niitä jotka luulee että meillä kaikilla yksinasuvilla sinkuilla on paljon enemmän rahaa millä hommailla ja pärjäämme palkalla ja pystyy ostamaan vaikka mitä! Sinkut yksinasuvathan eivät maksa/tarvitse sähköä,ruokaa,vaatteita tms...eivätkä taistele samojen ongelmien kanssa kuin perheelliset.
Vierailija kirjoitti:
Vaasassa on näitä punalaputettuja tuotteita mutta olen huomannut että ovat homeessa ja niin vanhan näköisiä että täytyy olla tosi tosi nälkä ja tosi tosi tosi tiukkaa jos sellaisia suuhunsa laittaa.
No ei ole ainakaan lihat ikinä missään homeessa olleet.
Välillä toki löytyy, mutta koska ei viitsi heräteostosten pelossa norkoilla melkein rahattomana kaupoissa useampana iltana viikossa, niin turhan harvoin noita löytää. Toki jos lihaa tai leipää löydän, niin saatan ostaa useamman paketin, kaksi tai kolme tarkennuksena, ettei nyt ihan hamstraajaksi syytetä.
Paikallisessa Citymarketissa on joka aamu saatavilla runsas valikoima -50%-laputettuja tuotteita. Eilenkin hain sieltä lohisuikaleita, kassleria, valmissalaattirasian ja maksamakkaraa itselleni.
Vierailija kirjoitti:
Paikallisessa Citymarketissa on joka aamu saatavilla runsas valikoima -50%-laputettuja tuotteita. Eilenkin hain sieltä lohisuikaleita, kassleria, valmissalaattirasian ja maksamakkaraa itselleni.
Toki on, niinhän sinä ainakin netissä sanot.
Kumma kun ei täällä näy.
Kumma juttu kun niissä S-Marketeissa, joissa minä käyn, on punalaputettuja tuotteita joka ilta vaikka kuinka paljon. Niitä on myös ihan yhtä paljon saatavilla kuin ennenkin. Tietysti jos etsitte niitä Prismoista, niin sitten ymmärrän. Prismoissa niitä on aina ollut todella niukasti.
Työntekijät on varannu alelaputetut itselleen. Maksavat vuoron päätteeksi. Näin tein itse kun olin kaupassa töissä. Ennen iltavuoron alkua kiersin kaupan läpi ja keräsin punalaputetut koriin. Vein korin varaston kylmiöön ja maksoin kun kauppa oli mennyt kiinni. En ole enää kaupassa töissä mutta luulen työkavereiden edelleen harrastavan tätä samaa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
+ niitä jotka luulee että meillä kaikilla yksinasuvilla sinkuilla on paljon enemmän rahaa millä hommailla ja pärjäämme palkalla ja pystyy ostamaan vaikka mitä! Sinkut yksinasuvathan eivät maksa/tarvitse sähköä,ruokaa,vaatteita tms...eivätkä taistele samojen ongelmien kanssa kuin perheelliset.
sinkut joutuvat maksamaan yksin sen, mihin perheissä on 2 maksajaa + tuet
Uskoisin, että on paljon kiinni siitä, missä kaupassa käy/ missä kaupungissa. Pikku paikkakunnilla kaikki eivät kehtaa niitä ostaa, mutta omassa lähikaupassani Vantaalla ei ole puoli ysin jäljeen enää mitään jäljellä.
Vierailija kirjoitti:
Työntekijät on varannu alelaputetut itselleen. Maksavat vuoron päätteeksi. Näin tein itse kun olin kaupassa töissä. Ennen iltavuoron alkua kiersin kaupan läpi ja keräsin punalaputetut koriin. Vein korin varaston kylmiöön ja maksoin kun kauppa oli mennyt kiinni. En ole enää kaupassa töissä mutta luulen työkavereiden edelleen harrastavan tätä samaa
Niin ja aamuvuorossa sama mut silloin sai vain -30% alennuksen
En itsekään ymmärrä.
Ei ole omassa kaupassanikaan enää aikoihin näkynyt