Onko eettistä, että Antti Tuisku laskuttaa lyhytterapian etävastaanotostaan 199e/60 min?
Kommentit (373)
Vierailija kirjoitti:
Pidän kaikkea ysiysihinnoittelua asiakkaiden halveksimisena.
Jos joku ottaa etäterapiaa A.Tuiskulta niin miksei voida ihan hyvin jo kusettaa kahdesti?
Ei tuossa ole mitään väärää, päinvastoin.
Pitäisikö hinta olla 30€ niin ap olisi tyytyväinen?
Ei ! On kyllä kiskuri hinnat ja Onko Antti edes valmistunut vielä mihinkään ammattiiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Antti käyttää hyväksi julkkisstatustaan ja fanit haluavat hänen terapiasessioonsa. Hänellä on joku minikoulutuskin.
Suorastaan nerokasta mielestäni, löysi hyvän markkinaraon itselleen. Itseä kiinnostava kiva työ lyhyellä koulutuksella ja asiakkaita tulee ovista ja ikkunoista. Mikäs sen parempaa?
Ja ennen kaikkea TÄRKEÄ työ! Auttaa ihmisiä tekemään elämänlaadustaan parempaa. En keksi mitään huonoa asiassa.
Eikö tuon saman voi tehdä ilmaiseksi menemällä kirjastoon? Tai lenkille?
Tarvitaanko aina kädestäpitelijää?
Minä voin kuunnella huoliasi kympin halvemmalla. Saat vielä muualta kopioituja harjoitteita kaupan päälle.
Loukkaannun hurahtaneiden fanien puolesta, jotka menettää nyt rahansa. Auttakaa canseloimaan Antti.
Tuisku on tottunut leveään elämäntyyliin, eikä asiakkaita varmasti ole jonoksi asti.
Mulle se on turn off, jos terapeutti on joku julkkis. Käyn mieluummin jonkun tuntemattoman luona avautumassa ongelmistani, se tuntuu helpommalta. Mielestäni Antti saa pyytää palveluksistaan ihan mitä huvittaa, asiakas äänestää jaloillaan siitä, kenen luona käy.
En tiedä mitä Antti tekee mutta itse menisin jos asiaa psykologin puheille.
No huh huh! Ei ole todellista!!!
Jokainen yrittäjä saa palvelunsa hinnoitella miten haluaa. Jos tuolla hinnalla tulee asiakkaita riittävästi, niin hinta on kohdillaan. Ei sillä etiikan kanssa ole mitään tekemistä.
Mahdollisimman halvalla myyminen sen sijaan on vain tyhmää. Rahan takia hän sitä työtä tekee - laskut pitää saada maksettua, kuten meillä jokaisella. Jos tekee pienellä korvauksella 24/7 töitä ja käteen jää summa X, verrattuna kunnon korvauksella 2/7 töitä ja lopulta käteen jää sama summa. X. Eiköhän jokainen valitse jälkimmäisen vaihtoehdon.
Ostavathan ihmiset (energia)kiviäkin hyvällä hinnalla. Tai ilmaa / vettä joka on pullotettu jossain toisella puolella maapalloa, maassa jossa on maailman puhtaimmat juomavedet ja parhain ilmanlaatu.
Kaverilla upposi 400€ polttareihin, kai nyt joku voi 200€ maksaa terapiasta jos hänelle siitä on apua.
Ei Antti ole kellekään mitään terapiaa velkaa. :D Saa laskuttaa miten itse lystää. Ja eiköhän hänen pakeilleen hakeudu fanit ja muut hänen toiminnastaan kiinnostuneet, ja ovat silloin valmiita maksamaan pyydetyn hinnan. Terapiaa saa muiltakin tahoilta kuin Antilta.
Vierailija kirjoitti:
Ei ! On kyllä kiskuri hinnat ja Onko Antti edes valmistunut vielä mihinkään ammattiiin.
Koulutus vastaa jotain suppeita sivuaineopintoja AMK:ssa tai amiksessa. Nimike ei ole suojattu eli koulutuksen sisältö voi olla mitä vaan.
Niin kauan kuin mikään virallinen taho ei auktorisoi lyhytterapiaa ja lyhytterapeutteja kyseessä on uskomushoito, johon ei pidä käyttää ainakaan verovaroja. Hoito voi toki olla huuhaata auktorisoinnin jälkeenkin, mutta jonkunhan se on se raja johonkin vedettävä.
Lähiterapian käypähoitosuositusta ja auktorisointia ajavat luonnollisesti lähiterapeutit ja heidän asiakkaansa, jotka uskovat/kokevat saavannsa hyötyä terapiasta. Tulee mieleen Karin vanha vaalipiirros, jossa hänen puoluehahmonsa lstuvat ongella ja kala puikahtaa pinnalle toteamaan: Pst, koukku näkyy!
Mitä hinoitteluun tulee, niin joillakin aloilla yhteiskunnan tuki määrittelee katon, jonka asiakkaat pystyvät / ovat valmiita maksamaan. Joillakin aloilla on omat suositushinnat. Jollei alalla ole lakisääteisiä hintoja, nämä ovat kuitenkin vain suosituksia ja kukin yrittäjä voi päättää itse hintansa. Niin kauan kuin asiakas tietää hinnan etukäteen, hän voi itse päättää mihin hänellä on varaa.
Yittäjällä on käytössään vain rajallinen määrä työtunteja. Markkinatalous toimii siten, että jos asiakkaita on tulossa enemmän kuin varauskirjaan mahtuu, hinta on sopiva tai sitä on jopa vara nostaa. Hinnan nostaminen mahdollistaa esimerkiksi lyhyemmän työajan. Terapeutin kannalta ei ole mitään järkeä laskea hintaa.
Jonain päivänä jono julkkisterapeutin vastaanotolle voi lyhetä, ja silloin on laskettava hintaa lähemmäs tavisterapeuttien hintoja tai keksittävä muita hommia. Tämä sama logiikka toimii myös esimerkiksi musikkkibisneksessä, paitsi että keikkahinnat tai yksittäisen artistin osuus niistä eivät yleensä ole julkisia.
Lyhytterapeutiksi voi lukea kuka vaan. Itsekin olen lukenut. Pohjalla minulla yliopistotutkinto ja työkokemusta mm. kriisi -ja traumatyöstä 25 vuotta. Miten lie tuon Antin kohdalla?
Lyhytterapeutti ei ole Valviran hyväksymä ammattinimike.
En tunne yhtäkään oikeaa psykoterapeuttia, joka laskuttaisi yli satasta/ käynti.
On. Kerätäänhän meillä verojakin. Kenenkään ei ole pakko tilata Tuiskun palvelua.
Vierailija kirjoitti:
Mikä hinta olisi sitten eettinen? Miksi?
Eettinen hinta olisi vaikkapa keskimääräinen aloittelevan terapeutin hinta. Siinä olisi vertailukohtaa.
Se on sitten sama, kannattaako etiikan tai moraalin kaltaisten pikkuasioiden ohjailla elämäänsä. En minäkään toisista ihmisistä liiemmin välitä ja ottaisin kyllä itselleni aina enemmän eli isomman siivun tästä kaikesta, oikein mielelläni.
Tuli het mieleen Ukrainasta Zelenskyn rouvan viime joulun puolen miljoonan jouluostokset Pariisissa. Lieköhän näitä suomalaisten lahjoitusrahoja yhtään joukossa?