Vitu##aa ihmisten piheys kirpputorilla
Mitään ei osteta vaan kaikki pitäisi saada ilmaiseksi.
Kommentit (452)
Tärkein sääntö maksimoida voitto kirpputoripöydällä, on se, että sitä pidetään vain viikko. Jos jokin ei ole mennyt viikkoon kaupaksi, niin ei se mene toisellakaan viikolla, mutta pöytävuokra kaksinkertaistuu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi ihmeessä oletetaan automaattisesti että mahdolliset ostajat on pihejä ja yritetään syyllistää kun eivät tuhlaile ehkä jo ennestään vähiä rahojaan johonkin mikä selkeästi kunnoltaan ylihinnoiteltu tai eivät vain tarvitse sitä? Ei varmastikaan kovinkaan moni ole ilmaiseksi mitään ruinaamassakaan mutta jokin järki olisi hyvä olla niin myytävien kuntoluokituksessa sekä hinnoittelussa. Ei ostaja ole vastuussa eikä syyllinen siihen ettei myyjä tienaa omasta mielestään tarpeeksi.
Ei ostaja tietenkään ole syyllinen siihen että jättää ostamatta. Kenelläkään ei ole velvollisuutta ostaa mitään. Mutta fakta se nyt kuitenkin on, että kirppis ei toimi, jos sekä ostaja ja myyjä eivät hyödy siitä jotain. Kirpparien olemassaolon tarkoitus ei ole pelkästään toimittaa puoli-ilmaista tavaraa ostajille.
En kyllä yleensäkään ymmärrä näitä ketjuja, sillä ostajana en törmää kirppiksillä juurikaan ylihintaiseen roskaan. Noin 90% tavaroista mitä näen on sopivasti hinnoiteltu. Ostan silti vain sitä mitä tarvitsen.
-eri
Kyllä minä hyödyn siitä, että saan turhan tavaran pois nurkista. En odota rikastuvani.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi ihmeessä oletetaan automaattisesti että mahdolliset ostajat on pihejä ja yritetään syyllistää kun eivät tuhlaile ehkä jo ennestään vähiä rahojaan johonkin mikä selkeästi kunnoltaan ylihinnoiteltu tai eivät vain tarvitse sitä? Ei varmastikaan kovinkaan moni ole ilmaiseksi mitään ruinaamassakaan mutta jokin järki olisi hyvä olla niin myytävien kuntoluokituksessa sekä hinnoittelussa. Ei ostaja ole vastuussa eikä syyllinen siihen ettei myyjä tienaa omasta mielestään tarpeeksi.
Ei ostaja tietenkään ole syyllinen siihen että jättää ostamatta. Kenelläkään ei ole velvollisuutta ostaa mitään. Mutta fakta se nyt kuitenkin on, että kirppis ei toimi, jos sekä ostaja ja myyjä eivät hyödy siitä jotain. Kirpparien olemassaolon tarkoitus ei ole pelkästään toimittaa puoli-ilmaista tavaraa ostajille.
En kyllä yleensäkään ymmärrä näitä ketjuja, sillä ostajana en törmää kirppiksillä juurikaan ylihintaiseen roskaan. Noin 90% tavaroista mitä näen on sopivasti hinnoiteltu. Ostan silti vain sitä mitä tarvitsen.
-eri
Sinun hintatietoisuus ei ole yhtä hyvä kuin meillä muilla, ei tuota muu voi selittää. Tietysti hintaa verrataan vastaavaan uuteen, ja monesti se uusi on ihan oikeasti halvempi.
Kyllä, varsinkin aleista saa nyt tosi halvalla esimerkiksi vaatteita ja kenkiä. Ostin treenitrikoot alennusmyynnistä hintaan 20e, vastaavia käytettyjä porukka myy Torissa alkaen samasta hinnasta, osa myös kalliimmalla. Ostin myös hetki sitten tennarit alesta 40e (ovh. 140e), saman mallisia käytettyjä tennareita Torissa alkaen 40e.
Kirpparit ovat sitä varten olemassa, että persaukiset voivat hetken kuvitella, että heillä on ostovoimaa. Ei sillä minkään kierrättämisen kanssa ole oikeasti tekemistä, vaan kuluttamisen eli shoppailun.
Hävytöntä, kuinka kehdattiin pyytää kahdesta pölyisestä Arabian kahdenlitran Papukaijakannusta (2450) viittä euroa kappaleelta. Sillä hinnalla saa jo uuden kannun Tokmannilta tai Ikeasta! Rikollista ahneutta sanon minä, mutta lapset tahtoivat kannut leikkeihinsä.. joten oli sitten pakko.
Onneksi on SPR-kontti jne paikat, minne voi vielä ylimääräisen roinan.
Just ihmettelin kirpparilla, että joku myy Lindexin käytettyjä vauvanvaatteita yli 5 euron hinnalla! Siis bodyja, yöpukuja jne. Joku keltainen tahra vielä kruunaa kaiken ja hinta 7€.
Vierailija kirjoitti:
Katselin yksi päivä hintoja kirppiksellä. Tässä muutama bongaus:
-NewYorkerin paita: 8e
-Nyppyyntyneet urheilulegginssit: 12e
-Ikean hopeanvärinen (muovinen) kynttilänjalka: 15e
-2kpl harmaat, tähtikuvioiset koristetyynynpäälliset: 10e
Joo-o.
Suurimpiin kestohuvituksiini kirppis"löytöjen" joukossa kuuluvat 1) avattu ja vanhentunut kosmetiikka ja 2) tyhjät säilyketölkit ym. pakkaukset, jotka on pistetty tyhjinä myyntiin samalla hinnalla kuin mitä se hillotölkki *sisältöineen* maksaa ruokakaupassa. Noita näkyy vuodesta ja vuosikymmenestä toiseen. Onko kukaan IKINÄ ostanut niitä?
Vierailija kirjoitti:
Kirpparit ovat sitä varten olemassa, että persaukiset voivat hetken kuvitella, että heillä on ostovoimaa. Ei sillä minkään kierrättämisen kanssa ole oikeasti tekemistä, vaan kuluttamisen eli shoppailun.
Minulla on rahaa, mutta haluan ostaa kirpparilta nimenomaan kierrätyksen vuoksi. Miksi ostaa vauvalle uusia vaatteita, kun kirpparilta saa uudenveroisia parilla eurolla ja ne on päällä muutaman kerran? Olen löytänyt hyvällä hinnalla myös hyväkuntoisia merkkivaatteita ja kenkiä. Löysin hetki sitten laadukkaan uudenveroisen kuoripuvun parilla kympillä ja ovh on toista sataa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Iso osa kirpparillakävijöistä ei ymmärrä että sille myyjälle tulee kuluja siitä että ne asiat ovat myynnissä siellä kirpparilla. Ei se myyjä saa niitä rahoja puhtaana käteen.
Jos myynti uhkaa jäädä pöytävuoran kulujen takia tappiolliseksi niin se ei ole ostajan vika vaan syynä on joko ryöstöhintainen pöytävuokra tai se, että myyt tavaraa, jota kukaan ei yksinkertaisesti halua.
Tai sitten ylimääräistä tavaraa ei yksinkertaisesti ole tarpeeksi myytäväksi. Ei kaikilla ole mitään julmettua tavarapaljoutta kotona.
Vierailija kirjoitti:
Ensin kirpputorin ylläpitäjä perkaa pöydän ja sen jälkeen trokari niin ei ihme että pöytään jää vain jätettä.
Mua ei kirppismyyjänä kiinnosta yhtään, kuka ne tuotteet ostaa, kun maksavat mitä pyydetään. Enempi harmittaa nämä viiden sormen alennusta käyttävät.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-eri
Kyllä minä hyödyn siitä, että saan turhan tavaran pois nurkista. En odota rikastuvani.
Tänä päivänä taitaa enemmistön myyjistä kohdalla olla niin että myyjälle pitää olla mahdollisimman iso hyöty, myös rahallisesti, että pääsee eroon turhista tavaroistaan ja sitten se pää on siellä pilvilinnoissa ja se näkyy myytävien hinnoittelussa jotka eivät aina ole todellisuuden tältä puolen. Onneksi kuitenkin löytyy vielä järjissäänkin olevia myyjiä joille se on vain lisätienestiä ajatuksella:"jos nyt jotain vähän edes tulis samalla kun saa turhakkeet pois viemästä tilaa." En itse odota saavani 2 kertaa käytettyjä 100 euron farkkuja 0,50 e hintaan mutta joskus näkee farkkuja jotka jotain tiettyä suosittua merkkiä ja se, että pidetty on ja niistä sitten pyydetään melkein 60 euroa tmv.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Katselin yksi päivä hintoja kirppiksellä. Tässä muutama bongaus:
-NewYorkerin paita: 8e
-Nyppyyntyneet urheilulegginssit: 12e
-Ikean hopeanvärinen (muovinen) kynttilänjalka: 15e
-2kpl harmaat, tähtikuvioiset koristetyynynpäälliset: 10e
Joo-o.Suurimpiin kestohuvituksiini kirppis"löytöjen" joukossa kuuluvat 1) avattu ja vanhentunut kosmetiikka ja 2) tyhjät säilyketölkit ym. pakkaukset, jotka on pistetty tyhjinä myyntiin samalla hinnalla kuin mitä se hillotölkki *sisältöineen* maksaa ruokakaupassa. Noita näkyy vuodesta ja vuosikymmenestä toiseen. Onko kukaan IKINÄ ostanut niitä?
Noita säilyketölkkien ja muun kummallisen roinan myyjiä on oikeasti tosi vähän kaikista, ja sinun on mahdoton tietää, mitä siinä on taustalla. Todennäköisesti kyseisellä ihmisellä on pahempiakin ongelmia elämässä kuin nolot kirppistavarat.
Vierailija kirjoitti:
Tärkein sääntö maksimoida voitto kirpputoripöydällä, on se, että sitä pidetään vain viikko. Jos jokin ei ole mennyt viikkoon kaupaksi, niin ei se mene toisellakaan viikolla, mutta pöytävuokra kaksinkertaistuu.
Mulla on yksi hyvä muisto liittyen kirrputoripöytään. Pesin miehen vanhan laskettelutakin ja laitoin sen kirppikselle. Myöhemmin kirppiksen pitäjä kertoi tuon takin päätyneen todella tarvitsevalle. Taisin laittaa 5 euroa hinnaksi.
Monet käy kirppareilla etsimässä halpoja tuotteita, joko pihiyden tai köyhyyden takia. Silloin se tuotteen lähtöhinta on ihan se ja sama, ei nämä ihmiset halua ostaa 200€ farkkuja todella halpaan 100 euron hintaan, he etsivät nimenomaan halpoja farkkuja koska ei ole kuin 20€ laittaa niihin uusiin housuihin.
Muutamia kertoja olen törmännyt pöytiin jossa on käytetyt vaatteet 100-500!!!e.. Eipä niistä kukaan mitään ostanut.. Vaikka kuinka ois merkkivaatetta, niin KIRPPIS hinta on silti 1-10e. Itse ostan alle 5e, ja pitää olla puhdas, tuoksuton ja ehyt, koska KIRPPIS on KIRPPIS.
Vierailija kirjoitti:
Tämä on myös hyvä vaihtoehto. Lahjoittaa Ukrainaan, ei maksa mitään. Tavaralista mitä juuri nyt tarvitaan päivittyy koko ajan:
Ei nekään mitään loppuunajettuja lumppuja tarvitse.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihme mouhotusta kun kyse on yksinkertaisesti kysynnän ja tarjonnan laista. Jos tavara ei liiku, se ei selvästikään ole sen arvoista kuin kuvittelet sen olevan. Laadukkaasta vintagesta saatetaan maksaa ihan mukisematta kymppejä tai satasia, kun taas niitä 15 vuotta vanhoja hennesin toppeja ei kannata lähteä myymään välttämättä ollenkaan, niiden oikea kirppishinta on 50 senttiä.
Paitsi että ne 15 vuotta vanhat Hennesin topit ovat kohta parhaimmillaan haluttua vintagea myös :)
Ikävä lannistaa toiveikas vaatteiden hilloaja mutta tämä nykyinen pikamuoti ei tule koskaan olemaan haluttua vintagea koska se on aivan liian huonolaatuista siihen. Kaikki eivät tätä eroa tajua mutta olen itse perinyt muutamia hameita ja mekkoja joita isoäitini käytti kolmekymppisenä 60-luvulla ja ne ovat edelleen paremmassa kunnossa kuin useimmat vaatteet joita olen ostanut vaikka hennesiltä tai Lindexiltä alle 10 vuotta sitten.
Vierailija kirjoitti:
Iso osa kirpparillakävijöistä ei ymmärrä että sille myyjälle tulee kuluja siitä että ne asiat ovat myynnissä siellä kirpparilla. Ei se myyjä saa niitä rahoja puhtaana käteen.
Kulta, kyllä me ymmärrämme. Meitä ei vain kiinnosta pätkääkään, vaikkei myyjälle tulisi persnettoa.
Minä maksan tavarasta sen, minkä arvoinen se MINULLE on, enkä senttiäkään enempää. Yksinkertaista.
Oikeasti en kyllä edes käy noissa saastapesissä, mitä kirpputoreiksi kutsutaan.
Aika useassa kaupungissa olen käynyt kirppiksellä, ja monessa, ellei jokaisessa, löytyy loppuun pestyjä h&m:n t-paitoja (ja muuta vastaavaa roskiskamaa) vitosella jne. Toki löytyy hyvääkin tavaraa, mutta ihan liian paljon on roskaa.
Vaikka kuinka takki maksaa kaupassa uutena 120€, niin on naurettavaa olettaa, että joku maksaa siitä kirpputorilla saman, vaikka on kuinka olisi laput kiinni.