Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Meidän köyhä joulu :(

Vierailija
19.12.2006 |

Meillä rahat niin tiukalla että tavallinen elämäkin todella kitkuttelua (mies työttämänä, minä hoitovapaalla), jouluun ei oo varaa satsata mitään ylimääräistä :( joulupöytään on pieni kinkkurulla, porkkana- ja lanttulaatikko, muusta en vielä tiedä, ei taida olla rahaa.. Lahjoja ei ole pystytty hankkimaan mitään, lasten kummien paketit on kaapissa odottamassa, ehkä mummulasta tulee vielä jotain, toista mummulaa ei olekaan.. meilläkin yksi kummilapsi jolle ei ole vielä mitään, en tiedä mitä keksis :( Jotain vanhoja koristeita oon koittanut tuolta kaivaa, mutta ei paljon mitään oo kun tämä elämä on ollut jo pitkään tällaista..

Onko ideoita miten saisi joulusta joulun etenkin lapsille?

Kommentit (116)

Vierailija
21/116 |
19.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin että joulun saat luotua teille sillä, kun itse uskot siihen, että teillä on hyvä joulu. Käytte pihalla etsimässä tontunjälkiä ja katatte joulupöydän ihanasti. Mitä väliä sillä on, jos siinä on arkiruokaakin, eikä kiloittain kinkkua? Laulatte paljon joululauluja ja piirrätte joulukuvia. Paljon yhdessä pelaamista ja leikkimistä, rajattomasti vanhempien syliä ja huomiota.

Voi olla, että jää lasten muistiin vaikka parhaana jouluna ikinä! Ei heillä ole samat kriteerit kuin meillä aikuisilla, eivätkä ymmärrä yhtään, pitäisikö olla isompi kinkku ;)

Joulumieltä toivottelee toinen köyhä, jonka lapset muistelevat viime joulua innoissaan ja silloin oltiin tosi persaukisia eikä ollut paljonkaan laittaa. Mutta ei muksut huomanneet mitään! Tänä jouluna onneksi toisin, varmaan teilläkin jo ensi jouluna.

Vierailija
22/116 |
19.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinä tapauksessa ensi vuonna pystyt ostamaan lahjoja ihan eri tavalla, aloita jo ajoissa esim. kesän alennusmyynneistä.

Lapsesi ovat todellakin (onneksi) niin pieniä vielä, etteivät osaa kaivata kauheaa lahjaröykkiötä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/116 |
19.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta olisi mukava tuottaa jouluiloa myös johonkin toiseen perheeseen. Jos laittaisin paketin tänään postiin niin se ehtisi vielä jouluksi.

Laitahan sähköpostiosoitteesi tänne, niin otan sinuun yhteyttä!

Vierailija
24/116 |
19.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joulun perimmäinen sanoma on tainnut monelta hukkua lahjakasan alle.

Jos ei ole rahaa ostaa kummilapselle lahjaa, sen voi myös antaa esim. lahjakorttina, jolla lahjoitat kahdenkeskistä aikaa kummilapselle vaikka metsäretken muodossa. Sama pätee omaan lapseesi: joululahjaksi viet lapsesi talviseen taikametsään tonttua tapaamaan. Tai teet itse lapsellesi joulusadun, kirjoitat vaikka vihkoon käsin jos ei ole konetta ja tulostuspaperia. Ja kuvitat kivoilla kuvilla, leikkaat vaikka lehdistä jos et osaa itse piirtää. Nämä nyt ovat vain kuvitteellisia esimerkkejä, mutta itse keksit varmasti parempia. Vaikka jouluna olisi ruokana nakkikastiketta, siitäkin saa juhlavan aterian kun kattaa kauniit lautaset ja välineet ja laittaa juhlavan pöydän ja juhlavaatteet päälle ja syö kynttilänvalossa kaikessa rauhassa, ei tv:tä eikä radiota taustalla mölyämässä. Ei lapset tarvitse eivätkä vaadi kalliita lahjuksia, se on vain aikuisten hössötystä kaikki tyynni. Joulu syntyy sydämissä, ei tavaratalon kassalla.

Vierailija
25/116 |
19.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Köyhää joulua on viettämässä ja miettii miten lapset tulevat kärsimään, ruokaa ei ole pöytään MUTTA ei tiedä saako lapsiperheet kirkolta tai sossuta avustusta. Miten mun nenään tää TAAS haiskahtaa provolta ??? Oisko todellakin niin ettei ap ole koskaan pyytänyt mitään sossusta tai muualtakaan rahallista apua. Sukulaiset eivät voi auttaa ja miten lapsilisät. Juodaanko ne ?

Jos ihminen on todellakin tuossa tilanteessa, niin luulisi miettivät että mistä saisi perheelle joulun tehtyä. Itse ainakin etsisin netistä tietoa ja soittaisin sossuun ja kirkoon. En ensimmäiseksi alkaisi vauva-lehden palstalla vinkumaan asiasta.

Vierailija
26/116 |
19.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirkon diakonille voi saada ajan, että saa ruokakassin ja ehkä ruokakuponkeja.

Vierailija
27/116 |
19.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Itse ainakin etsisin netistä tietoa ja soittaisin sossuun ja kirkoon. En ensimmäiseksi alkaisi vauva-lehden palstalla vinkumaan asiasta.

Vierailija
28/116 |
19.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

maata vielä vuosia ??

Miksi et ole mennyt töihin, jos jo vuosia on ollut tuollaista. Ei ole edes joulukoristeihin varaa....MENE HYVÄ NAINEN TÖIHIN.

Vierailija
29/116 |
19.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapset 3 ja 5 v. Köyhää on ollut jo vuosia ??? HALOO. Miksi ei ole käynnyt töissä ????

Ei mukamas ole saanut mitään avustuksia koskaan. Jos vuosia on ollut jo noin köyhää ( ettei varaa edes muutaman euron joulukoristeihin) niin huh huh. Ei kukaan voi olla noin avuton.

Vierailija
30/116 |
19.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei asu pk-seudulla niin ei töihin niin vain mennä. Enkä tiedä mennäänkö sielläkään. Itseani ei oteta edes siivoamaan kun olen ylikoulutettu...

Vierailija
31/116 |
19.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

En löytänyt.

Vierailija
32/116 |
19.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervetuloa tänne muiden joukkoon etelä-suomeen

Vierailija
33/116 |
19.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä päättelette, että ap voisi vain mennä töihin?? Entä jos asuu paikkakunnalla jossa ei ole töitä??

Voi että te helsinkiläiset olette kummallisia.. Ei ole vain mennä siivoojaksi tai kaupan kassalle.. Normaaleilla pikkupaikkakunnilla jopa nämä paikat ovat suuren kilpailun alla ja ihmiset saavat olla kiitollisia, että edes jotain työtä saavat!!

Silti ap, ihmettelen kyllä mihin rahanne pistätte? Jos ei ole autoa ja asutte pikkupaikkakunnalla.. Saatte asumistuen yms.. Niin teillä pitäisi olla todella paljon rahaa.. köyhiksi siis!

Itse olemme olleet miehen kanssa työttöminä ja silti meillä oli varaa ostaa auto ja ylläpitää sitä!

Töitä ei ehkä löydy, mutta pitäisi osata elää sen mukaan mitä rahaa tulee!

Epäilen kovasti, että siellä ollaan joko velkahelvetissä kulutusluottojen kanssa mennyt luottotiedot.. Ei edes postimyynnistä ole muka lahjoja tilattu.. Tai sitten rahat menee viinaan ja tupakkaan..

Muuten teidän taloudellinen tilanne pitäisi olla oikein hyvä.. ja kyllä pitäisi tulla toimeen normaaliolosuhteissa!

Ja se miksi et ole ottanut mihinkään avustusjärjestöön yhteyttä, tiedät, että teidän pitäisi pärjätä sillä minkä saatte.. Tuli vaan törsättyä johonkin turhaan??

Vierailija
34/116 |
19.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluaisin auttaa, voisiko sinulle lähettää jonkun lelun tms? missäpäin asut? ehtiikö vielä jouluksi jos postitan illalla klo 17 jälkeen?

Vierailija
35/116 |
19.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisin lähettää lapsille jotakin, jos laitat osoitteenne sähköpostiini: solifer @ hotmail . com (ilman välejä tietty)

Vierailija
36/116 |
19.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

älkää viitsikö mollata ap:ta! Minäkin osallistuisin mielelläni joulumielen luomiseen perheessänne. Jos laitat sähköpostiosoitteen niin voisin sitä kautta lähettää jotakin tai laittaa hieman rahaa tilille.

Vierailija
37/116 |
19.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensinnäkin en sanonut että meillä on jo vuosia ollut tällainen tilanne vaan pitkään. Mies jäi alkuvuodesta työttömäksi ja sen jälkeen on ollut tosi tiukkaa. Minä en ole siksi töissä että täällä käpykylässä ei kertakaikkiaan ole työpaikkoja. Keväällä aukeaa tuohon s-markettiin iltasiivoojan paikka kun entinen jää eläkkeelle ja minä elättelen suuria toiveita sen suhteen että tuon työn saisin. Ei täällä niin vaan mennä töihin niinkuin moni on sanonut.

Ahdingon suurin syy on että maksamme vanhoista virheistämme 300¿ joka kuukausi pankille. Sossusta on pyydetty, ei saada, muulloin olemme pärjänneet jotenkin, mutta tän kuun ahdinkoa on lisännyt miehen veromätkyt ja kummitätini kuolema (alkukuusta ostettiin kukkalaite ja junamatka hautajaisiin). Anteeksi nyt että " vinguin" täällä ja annoin ymmärtää että rahaa ei ole edes ruokaan, alkuperäisen viestin tarkoitus oli kertoa siitä kuinka erityisesti tämä kuu ahdistaa kun pitäisi pakosta yrittää tehdä joulua vaikka just sattuu olemaan vuoden vaikein kuukausi menossa. Meillä ei juoda eikä polteta eikä muutenkaan tuhlailla miten sattuu.

Ja tuohon että miten edelleenkin olen hoitovapaalla vaikka lapset on 3 ja 5 niin johan sanon että nuorimmainen on 2v 10kk ja sanotaan nyt sitten vielä että vanhin on 5v 4kk että ketään ei jää haittaamaan.

Kiitos kaikille teille ihanille posiviitivisista viesteistä, just tuollaisia askartelu ja muuta vinkkiä kaipasinkin kysyessäni että miten saataisiin meidänkin lapsille joulu. Lahjoituksia en taida uskaltaa vastaan ottaa kun täällä niin kärkkäästi minua provoksi haukutaan.

Kiitos kaikille!

T. Ap, ihminen minäkin vaikka monen mielestä tällaista pohjasakkaa ei suomessa enää edes ole.

Vierailija
38/116 |
19.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kerää joululahjoja ja avustuksia vähävaraisille =o

Minä ainakin olen joka vuosi vienyt pataan lahjoja. Leluja lapsille sekä säilyviä jouluherkkuja, keksejä, suklaata, mehua, kahvia ja teetä koko perheelle.

Kannattaa kysellä apuja pelastusarmeijalta :)

Vierailija
39/116 |
19.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuli mieleen, että osaisiko miehesi tehdä esim. puutöitä? Hänhän voisi tehdä tytöille vaikka nukensängyt, jollei sellaisia jo ole.

Minä uskon sinua ja jos vain haluat, niin laita osoitteesi sähköpostilla, niin koetan keksiä tytöille jotakin pientä.

T: 43

Vierailija
40/116 |
19.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

asumiskustannusten jälkeen 500 euroa kuussa kolmen ihmisen ruokaan, vaatteisiin, lääkkeisiin ja muuhun? Ruokana on usein jotain vähän parempaakin. Joululahjatkin sain ostettua omalle perheelle ja sukulaisille. Laskutkin maksetaan ja velkaa ei ole.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan viisi