Meidän köyhä joulu :(
Meillä rahat niin tiukalla että tavallinen elämäkin todella kitkuttelua (mies työttämänä, minä hoitovapaalla), jouluun ei oo varaa satsata mitään ylimääräistä :( joulupöytään on pieni kinkkurulla, porkkana- ja lanttulaatikko, muusta en vielä tiedä, ei taida olla rahaa.. Lahjoja ei ole pystytty hankkimaan mitään, lasten kummien paketit on kaapissa odottamassa, ehkä mummulasta tulee vielä jotain, toista mummulaa ei olekaan.. meilläkin yksi kummilapsi jolle ei ole vielä mitään, en tiedä mitä keksis :( Jotain vanhoja koristeita oon koittanut tuolta kaivaa, mutta ei paljon mitään oo kun tämä elämä on ollut jo pitkään tällaista..
Onko ideoita miten saisi joulusta joulun etenkin lapsille?
Kommentit (116)
Ohjeita löydät netistä tai kirjaston käsityölehdistä. Tai ihan oman pääsi mukaan.
Ei saa lamaantua ja antaa periksi!
Hyvää Joulua koko perheellesi!
viemässä vaatteita pelastusarmeijalle tänään, joten niistäkin olisin voinut osan lähettää tarvitsevalle suoraan.
Onko oma asunto ?? Vai saatteko asumistukea ?
Jos maalla asutte, niin kai sieltä bussi sentään kulkee kaupunkiin ??
Moni muukin menee julkisilla töihin, kuten voisi ap mennä jos vaan haluaisi.
Kyllä tää haiskahtaa minunkin nenään vähän.
Mutta kuten olen jo sanonut tällä kuulla meni 300¿ pankille, 232¿ veromätkyihin ja liki 100¿ hautajaisreissuun. Lisäksi sitten oli vuokra, ja puhelinlasku. Ja tietysti kaikki muu eläminen, tässä kuussa on muitakin päiviä kuin jouluaatto. Lapsilisästä 46¿ menee sähkölaskuun ja lopuilla pitää elää tammikuulle asti.
T. Ap
Vierailija:
Jos ei asu pk-seudulla niin ei töihin niin vain mennä. Enkä tiedä mennäänkö sielläkään. Itseani ei oteta edes siivoamaan kun olen ylikoulutettu...
Ja itsekään en asu pk-seudulla vaan pienellä paikkakunnalla ja pääsen töihin. Ai et tiedä mennäänkö pk-seudullakaan töihin ? Hei, ei me kaikki olla samanlaisia lusmuja kuten sinä.
Minäkin alan sellaista täällä juuri värkätä. Tulostan netistä löytämiäni loruja, liimaan kartongille, ompelen tilkuista pussin ja pussin suuhun narun ja panen lorut pussiin. Lapset saavat sitten sokkona ottaa lorun luettavaksi (tai laulun laulettavaksi).
Meillä ei ole tällä hetkellä rahasta pulaa, mutta en silti anna kaksivuotiaalleni juuri muuta. Tiedän, mitä hän saa sukulaisilta, ja koska en keksi, mitä erityistä hän vielä voisi haluta tai tarvita, en osta väkisin.
Ai niin, on minulla lapsilleni vielä yhdet lahjat, jotka toden totta aioin kääriä lahjapaperiin: hammasharjat ja tahnat. Olen huomannut, että pienille lapsille on lahjasta suurempi ilo, jos he ymmärtävät mikä se on! Kuulin eräästä pienestä tytöstä, joka oli iloinnut kovasti saamastaan omasta shampoopullosta : )
joulun saat. Vai kaviaariako pöytään meinasit laittaa ??
Ette sitten osanneet niihin säästää aikasemmin ????
Mutta tätähän ette usko vaan haukutte provoksi!
Kiitos muuten lorupussi-ideasta!! Ehkä sellaisen teenkin! :)
T. Ap
1. tonttu wc-papaerihylsystä. Päällystä punaisella paperilla ja lakki punaisesta paperista myös. Parta pumpulista tai vaikkapa tampoonin pumpulista:)
2. ikkunat täyteen lumitähtiä vaikkapa voipaperista.
3. sydänkoriste. Pahvista sydämenmuotoinen kuvio, johon liimataan erivärisiä esim. mainoksista revittyjä paperipallukoita.
Mielikuvitus on vain rajana! Hyvää ja lämminhenkistä joulua!
Noilla tuloilla saatte. Kipinkapin sähkölaskun kanssa sossuun vai onko sossukin kymmenien kilometrejen päässä...
Autan mielelläni sinua luomaan hiukan lisää joulutunnelmaa teille!
Älä välitä noista jotka haluavat vain masentaa mieltäsi.
Asumme pienellä paikkakunnalla pohjanmaalla
T. Ap
Ettei vaan oltaisi samalta paikkakunnalta.
Kerro kuinka voisin auttaa teitä ?
Omistan auton ja voin tuoda vaikka heti teille jouluksi ruokaa ja lahjoja. Kerro vain mistä teidät löytää.
eli joku on voinut jo ehdottaakin, mutta kannattaa käydä kirpputorilla! Sieltä voi löytää hyviäkin leluja, joulukoristeita ja muuta tarvittavaa.
Äläkä välitä näistä urpoista, jotka marisevat sähkölaskusta ym.
Oikein hyvää joulua teidän perheelle!
Ap ei omista autoa ja joka paikkaan on pitkä matka. Jopa sossuun on kymmeniä kilometrejä. Miten luulet että ap kirpputorille pääsisi ?
Töihinkään ei pääse kun julkista joutuisi käyttämään.
Ap tässä narisee sähkölaskusta. Kannabista on viljellyt niin ahkerasti että sähkön kulutus on huipussaan.
Olen sanonut että sossusta emme mitään saa, mutta en ole sossusta sanonut.
Ja että kirkkoon, hautausmaalle ja seurakuntatalolle (jotka nyt yleensäkin ovat aina samoissa paikoissa ainakin pienissä kunnissa) sijaitsee liki kymmenen kilometrin päässä, sekin on käännetty nyt niin että ihan joka paikkaan meiltä on kymmeniä kilometrejä.
Enkä ole sanonut että en voi mennä töihin julkisilla kulkuneuvolla. Kun täällä olisikin yksikin työpaikka edes 30km säteellä tiedossa niin menisin hyppien.
T. Ap
valot. Onhan niitä suomalaisia löylytaikojakin; sellaiset olis varmaan ihan jänniä lapsien ja aikuistenkin mielestä.
Lapset saavat kuitenkin mummulan ja kummien lahjat, sen kanssa ei niin hätää ole.
Jouluruuatkaan eivät kuulosta sen kummemmilta kuin monilla muillakaan. Mitäpä sitä muuta tarvitsee kuin kinkkua ja laatikot jouluaterialla? Riisipuuro aamuksi ei paljoa ylimääräistä maksa.
Pienikin koristelu riittää, jos ne eivät ole sellaisia mitä muuten pidätte esillä ja kynttilä tai kaksi taitaa olla halvin ja kaunein joulukoristelu mitä olla saattaa.
Lisäksi teillä on toisenne ja lapset. Mitä sitä ihminen muuta jouluna kaipaisi? Radiosta joululauluja, kävelylenkki perheen kesken, pieni jouluateria, lasten kanssa leikkimistä ja lahjojen jakaminen. Kuulostaa ihanteelliselta joululta minusta.