Meidän köyhä joulu :(
Meillä rahat niin tiukalla että tavallinen elämäkin todella kitkuttelua (mies työttämänä, minä hoitovapaalla), jouluun ei oo varaa satsata mitään ylimääräistä :( joulupöytään on pieni kinkkurulla, porkkana- ja lanttulaatikko, muusta en vielä tiedä, ei taida olla rahaa.. Lahjoja ei ole pystytty hankkimaan mitään, lasten kummien paketit on kaapissa odottamassa, ehkä mummulasta tulee vielä jotain, toista mummulaa ei olekaan.. meilläkin yksi kummilapsi jolle ei ole vielä mitään, en tiedä mitä keksis :( Jotain vanhoja koristeita oon koittanut tuolta kaivaa, mutta ei paljon mitään oo kun tämä elämä on ollut jo pitkään tällaista..
Onko ideoita miten saisi joulusta joulun etenkin lapsille?
Kommentit (116)
Vähäsen tulee tämä yksi ketju mieleen, missä asuttiin somerolla ja lidl oli ihan vieressä. Tässä ketjussa valitettiin että ei ole rahaa ja kun sitä sitten oltiin tarjoamassa niin ap katosi kuin paska tuulee. Niin kuin tässäkin ketjussa.....taisi tämän ketjun ap mennä lidliin ostoksille sinne somerolle.
Saatte ne vielä tänään. Vastaa nyt jotain !!!
Mihin katosit ?
Mutta tilanteeni on se, että vaikka niitä siivoojan ja kaupankassan töitä täälläpäin onkin, en saa niitä koska minulla on akateeminen loppututkinto. Oman alan töitä ei juuri ole tarjolla, ja noihin mainitsemiini paikkoihin minua ei oteta, koska oletetaan että olen samantien lähdössä pois kunhan löudän jotain parempaa (mikä kyllä on totta). Ja tuolla etten tiedä mennäänkö pk-seudullakaan töihin, tarkoitin, että en tiedä olisiko esim oma tilanteeni erilainen siellä. Eli en tiedä onko siellä tarjolla edes jotain hanttihommaa kaikille.
Vierailija:
Vierailija:
Jos ei asu pk-seudulla niin ei töihin niin vain mennä. Enkä tiedä mennäänkö sielläkään. Itseani ei oteta edes siivoamaan kun olen ylikoulutettu...Ja itsekään en asu pk-seudulla vaan pienellä paikkakunnalla ja pääsen töihin. Ai et tiedä mennäänkö pk-seudullakaan töihin ? Hei, ei me kaikki olla samanlaisia lusmuja kuten sinä.
on hyvin vaikea nöyrtyä ja paljastaa se ihan julkisesti omilla kasvoilla, nimettömänä se vielä onnistuu... mutta paljastaa kasvonsa...
Siivoojaksi ja kaupan kassaksi pääsee, äläs kuule puhu nyt paskaa.
Keksi vähän parempi story.
Miksi muuten et ota apua vastaan ? Joku tarjoutui tuomaan teille ruokaa ja joku lahjoja.
Enkä muuten tarvi mitään apua.
Voihan se olla, että siellä pk-seudulla pääsee siivoojaksi kuka vaan, mutta täällä meillä ei, kyselty on. Sinne pk-seudulle emme kuitenkaan aio muuttaa mahdollisen siivojapaikan vuoksi :)
jo pidemmän ajan. Tämän vuoksi sossusta emme saa mitään. Nämä velat pankille (tässä kuussa 300e) ovat pelaamisesta johtuvia. Mieheni ei halua myydä perintönä saatua taloa. Taloon on niin vahvat tunnesiteet. Sossun mielestä tämä pitäisi myydä, mutta väärinhän se on. Mieheni ei voi.
t. ap
98 ei ole ap
T. Ap, joka kirjoittaa aina A:n isolla ;)
majaa tai muuta halpaa toimintaa ja taatusti on parempi lahja kuin mikään materia.
Ei meilläkään mitenkään erikoinen joulu ole. Tänään sain joulumielen, kun siirsin 47 euron laskun tammikuulle maksettavaksi. Sain niin mukavan vastauksen, että tuli ihan hyvä olla. Tuon laskun lisäksi jää muuten monta muutakin laskua myöhemmäksi, mutta tämä sai erityisen hyvän mielen aikaseksi.
Tämän lisäksi siivoan. Tässä on kova projekti, että saamme siivottua.
Jouluna meillä tulee olemaan rauhallinen ilmapiiri.
Tämän lisäksi meille tulee jouluna vieraita, jotka varmasti toivottelevat hyvää joulua. Luulisin ainakin.
Eivät lahjat joulua tee, vaan sydämen asenne elämään. Kun antaa itsensä ja perheensä levätä, niin silloin on joulumieli ihan paikallaan.
t. oikea ap, joka aloitti tämän ketjun. Ja huom. ilman mitään ap merkkejä.
Voitas vaihtaa maileja ja voisin lapsille laittaa jotain tulemaan. Tuli ostettuu lahjoi, voisin laittaa teillekkin...
t: Äiti 22v
syötävää, mutta ei taida kelvata.
Onkohan tarve edes todellinen ?
olisin muutaman euron voinut tilille laittaa... jos kelpaa? Yhteystietoja?
t. Itse ei hätää kärsimässä
halusi vain tuoda tilanteensa esiin ja saada ehkä tukea ja vinkkejä kivaan jouluun ilman isompia rahavaroja. Ei kaikilla ole pokkaa ottaa almuja vastaan vaikka kuinka köyhä olisikin.
Vaikutan pohjanmaalla lasten hyvinvointiin panostavassa järjestössä.
Kun kerrot vaikkapa sähöpostiosoitteesi, niin saat apua.
Autamme joka joulu vähävaraisia lapsiperheitä ja tänäkin jouluna olemme jo ilostuttaneet kymmeniä perheitä.
Pystymme tarjoamaan ruokaa ja pieniä lahjoja perheen lapsille.
Järjestössämme on yhteyshenkilöitä joka paikkakunnalla pohjanmaalla, joten myös sinun Ap paikkakunnalla on henkilö valmis auttamaan sinua, jos vaan haluat.
Siinä jää vaikka koulutuksen saanut siivooja toiseksi jos kaupungin johtajan lapsen kaveri tarvitsee lisätienestejä. Joo tiedän, että laitonta on, mutta hei maalla on omat säännöt. Yleensä siivooja ja kaupan kassa on ne kylän ainoat työpaikat.
Vierailija:
Kirkko ja hautausmaa on likikymmenen kilometrin päässä ja kun ei ole autoa ei sinne päästä, mutta ulkoilemassahan voidaan käydä!! :) Taloyhtiön saunakin on meille puoleksi tunniksi varattuna..Eihän sitä saisi olla materialistinen, mutta noita kummien paketteja kokeillessani toinen tytöistä saa pehmoisen ja toinen kovan eli toiselle vaatetta toiselle lelua :( Mietityttää millä saisi tuon kolmivuotiaallekin jotain lelua :( Ja sitten tuo 7v kummipoika, mitä ihmettä sille? Rahaa lahjoihin ei tosiaan ole.. no ehkä 5¿, löytyy jos oikein nipistän ruoista.
Ap
Aika suorasti tuossa ihmettelee millä saisi ostettua kolmivuotiaalle jotain leluja.
Ehkä helpointa on ap:n itse ottaa sinne yhteyttä, jos hän niin haluaa.
Avaa nyt esim. hotmail tili anonyymina ja laita tänne niin auttamishaluiset saavat yhteyden sinuun. Jos on vaikea ottaa vastaan apua niin tee vaikka itsesi kanssa sopimus että tämä jouluna otat apua vastaan ja ensi jouluna olet se avun antaja ;)
Hyvää Joulua!