Murehtiiko joku alle 60-vuotias siitä, ettei ihmisillä ole töitä jos menee pikakassalle?
Tai ehkä alle 50-vuotias. Normaali, työssäkäyvä on sen verran kiireinen, ettei ole aikaa murehtia muitten murheita. Kaupasta on tarkoitus päästä pois mahd. nopeasti. Itse en myöskään muista niitä aikoja, kun "kaikilla" oli töitä.
Kommentit (49)
Kyllä se mielessä vilahtaa ja pieni syyllisyydentunne kevyesti vihlaisee.
Miksi kaupasta pitäisi päästä pois mahd. nopeasti? Mikä kiire sinulla on? Tai niillä, joiden on pakko hönkiä kassajonossa niskaan tai tökkiä kärryillä? Tilatkaa ruoat kotiinne tai noutolokerikkoihin, jos muutama säästetty minuutti on teille niin elintärkeä.
En palvele itseäni ennenkuin saan 20% alennuksen
En käytä koskaan itsepalvelukassoja, koska ne vähentävät pitkässä juoksussa kassahenkilöstön työllisyyttä.
Miksei olisi töitä jos menee pikakassalle? Tosin ei niitä kaikissa kaupoissa ole.
Miksi ap sinulla on koko ajan kiire?
Yksikään yli 18-v ei istu siinä kassana mielellään.
Varför kallas det förresten snabbkassa, då gemene man med säkerhet är långsammare än kassafröken? Är det för att det med avsikt finns på tok för få kassor vars enda uppgift är att ta emot pengar av kunderna?
Ihmiset jotka ei käytä pikalaastaria nauttii jonottamisesta. Itse en nauti.
Olen 36v mies enkä koskaan käytä itsepalvelukassaa vaan menen kauneimman kassaneidin kassalle 👍
Tietenkin murehdin työpaikkapulan pahenemista, sehän on koko yhteiskuntaa koskeva ongelma. Ahneet kauppaketjujen omistajat haluavat tehdä lisää voittoa sillä että vähentävät henkilökuntaa, samalla kun takovat jo ennätysvoittoja hintojenkorotusten takia (korona ja Ukraina ovat pelkkiä tekosyitä korkeammille hinnoille).
Ehkä itsepalvelukassoista pitäisi periä kauppaketjuilta jotain haittaveroa joka tekisi niiden käyttämisestä kannattamatonta.
En käytä pikakassoja, koska haluan että kaupan alan työpaikat säilyisivät. Olen alle 50-v joten kyllä kannetaan huolta tästä asiasta.
Punalaput ja olut,siideri ostokset sitten työllistää valvojaa ja edelleen vielä ihmettelijöitä käytöstä.
Ai tarkoitit itsepalvelukassoja. Niissä on nykyään niin pitkät jonot kiireisiä ihmisiä että nopeammin pääsee tavallisella kassalla.
Vierailija kirjoitti:
En palvele itseäni ennenkuin saan 20% alennuksen
Todellakin näin. En minäkään. Kertaakaan en ole menny itsepalvelukassalle.
Kaupat säästävät kun korvaavat kassahenkilöstöä itsepalvelukassoilla, ja me veronmaksajat sitten saamme maksaa siitä työttömyyskorvausten ja menetettyjen verotulojen muodossa.
Ja samalla maksamme tuotteista jatkuvasti kallistuvia hintoja. Ei mene nyt ihan oikein tämä.
Vierailija kirjoitti:
Varför kallas det förresten snabbkassa, då gemene man med säkerhet är långsammare än kassafröken? Är det för att det med avsikt finns på tok för få kassor vars enda uppgift är att ta emot pengar av kunderna?
Inte är Forrester
Vierailija kirjoitti:
Miksei olisi töitä jos menee pikakassalle? Tosin ei niitä kaikissa kaupoissa ole.
Tietämätön saa olla, muttei tyhmä. Kumpaa sinä olet?
Vierailija kirjoitti:
Mitä? Minä menen pikakassalle jos on vain 1 - 3 ostosta tai jos en halua jonottaa.
Mutta yleensä siis haluat jonottaa?
Sellaisiakin ihmisiä siis on.
Mitä? Minä menen pikakassalle jos on vain 1 - 3 ostosta tai jos en halua jonottaa.