Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miniä tuli kahville

Vierailija
18.08.2023 |

Hänellä oli asiana kun poikani ei uskalla puhua. Olenko tehnyt testamentin, olenko ajatellut edunvalvojan hankkimista, ja että voisit antaa pojallesi pankkiavaimesi, hän hoitaisi raha-asiasi.

No , kahvit juotiin, sanoin miettiväni asiaa ja hyvähän se on puhua asioista. Vähän jäi kuitenkin epämukava olo, miksi poika ei itse puhunut? Sinkkulapseni tietää asiani.

Kommentit (102)

Vierailija
41/102 |
18.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tosiaan ihan tavallista että kun vanhemmat täyttää jotain 70 lapset rupeavat hoitamasn heidän asioitaan ja pankkiasiat?

Vaikka vanhempien pää pelaisi kuin partaveitsi.

En ymmärrä. Täältä kyllä olen oppinut jokaisen kärkkyvän niitä tilivaltuuksia. Kun vaan keskustelu on käymnisdä äipästä tai anopista

Vierailija
42/102 |
18.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhden sortin "anniina"

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/102 |
18.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä taas ihmetyttää suomalainen luonne näitä kommentteja lukiessa. Meillä on itsestäänselvyys ollut aina, että molempien vanhemmat ovat perhettä, josta huolehditaan yhdessä. Ei ole myöskään vanhemmilla ollut tarvetta sulkea miniöitä tai vävyjä perheen ulkopuolelle, normaalissa parisuhteessa kun halutaan puhua avoimesti ja rehellisesti kaikista asioista.

Voisitko joskus ajatella, että kaikki ihmiset eivöt ole sinuja? Onko se ihan älyttömän vaikeaa ymmärtää tätä asiaa...?

Vierailija
44/102 |
18.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko tosiaan ihan tavallista että kun vanhemmat täyttää jotain 70 lapset rupeavat hoitamasn heidän asioitaan ja pankkiasiat?

En ymmärrä. Täältä kyllä olen oppinut jokaisen kärkkyvän niitä tilivaltuuksia. Kun vaan keskustelu on käymnisdä äipästä tai anopista

No ei tietenkään ole, älä ole hölmö.

Vierailija
45/102 |
18.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitkästä aikaa kelvollinen trolli, tarina voisi olla tottakin. Mutta hyvin lähti porukka mukaan ja niinkuin arvasin, osa tohkeissaan kehuu miniän toimintaa  :D  Anopille ei koskaan kuulu miniän asiat mutta miniällepä kuuluu anopin asiat, jänskää.

Mutta jatkan ketjun seuraamista ja hekottelen ahneille miniöille jotka täällä tohkeissaan ottavat jutun tosissaan.

Oma isä ei suostunut keskustelemaan miten hänen asiat hoidetaan sitten, kun hän ei enää kykene. Sitten hän sai sairauskohtauksen eikä pystynyt enää edes nimeään kirjoittamaan laskuihin. Hitto, että meni hankalaksi.

Aloittaja lienee sopinut käytännön asioiden hoitamisesta yhden lapsensa kanssa, mutta hän ei ole maininnut sanallakaan toiselle lapselle, että asiat on jo hoidossa. Tyhmää salailla tuollaista. Miniä tuntee miehensä ja tietää, että kaikki hoidettavat asiat kaatuvat hänen niskaansa.

Vierailija
46/102 |
18.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yleensä nämä ovat ikäviä pakkopulla velvollisuuksia, joita vältellään mahdollisimman pitkään.

-ohis

Vierailija
47/102 |
18.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse olisin eniten huolissani siitä, miksi aikuinen lapsi pelkää mua niin paljon, että "ei uskalla puhua" mun kanssa. Ja miksi olen tämmöiset asiat puhunut vain yhdelle lapsistani, en kaikille. T: N52, kolme aikuista lasta

Tässä vaiheessa riittää kun yksi tietää mistä löytää pankkitunnukseni ja salasanani.

Ei koko suvun vielä tarvitse, esim miniöitten.

Muissa asioissani ei mitään epäselvää kenellekään, tietysti olen elänyt jo liian pitkään.

Ei toisen pankkitunnuksia saa käyttää. Sinun pitää antaa käyttöoikeus tiliisi lapselle. Ja kertoa toiselle lapselle, että olette tehneet niin. Miksi turhaan jättää kertomatta tuollaista?

Vierailija
48/102 |
18.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pitkästä aikaa kelvollinen trolli, tarina voisi olla tottakin. Mutta hyvin lähti porukka mukaan ja niinkuin arvasin, osa tohkeissaan kehuu miniän toimintaa  :D  Anopille ei koskaan kuulu miniän asiat mutta miniällepä kuuluu anopin asiat, jänskää.

Mutta jatkan ketjun seuraamista ja hekottelen ahneille miniöille jotka täällä tohkeissaan ottavat jutun tosissaan.

Oma isä ei suostunut keskustelemaan miten hänen asiat hoidetaan sitten, kun hän ei enää kykene. Sitten hän sai sairauskohtauksen eikä pystynyt enää edes nimeään kirjoittamaan laskuihin. Hitto, että meni hankalaksi.

Aloittaja lienee sopinut käytännön asioiden hoitamisesta yhden lapsensa kanssa, mutta hän ei ole maininnut sanallakaan toiselle lapselle, että asiat on jo hoidossa. Tyhmää salailla tuollaista. Miniä tuntee miehensä ja tietää, että kaikki hoidettavat asiat kaatuvat hänen niskaansa.

Hankalaa ehkä, mutta ei mahdotonta.

Ei sitä tarvitse koko maailmalle asioitaan kertoakaan.

Vierailija
49/102 |
18.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä miniä vain oli kyllästynyt poikasi jahkailuun ja päätti potkaista asiaa eteenpäin niin, että puhuisit poikasi kanssa?

Vaikka oletkin kertonut sinkkulapsellesi ei se kuitenkaan ole oikeudenmukaista sinun vanhempana jättää poikasi ulkopuolelle.

Isäni oli juristi ja neuvoi jo meitä lapsia kakarasta alkaen, että mitä avoimemmin asioista perheen sisällä sovitaan sen vähemmän riitoja kuolinpesässä. Jos ei löydy mitään mustaa valkoisella jätät karsean perinnön, kun sinkkulapsesi väittää tietävänsä  sinun asioista kaiken ja poikasi onkin aivan eri mieltä. Haluatko oikeasti sitä vanhempana?

Vierailija
50/102 |
18.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onpa ystävällinen miniä kun jaksaa vierailla dementikon luona.

Onpa ystävällistä kun ennustaja eukko kirjoittelee täällä. Mistä sait päähäsi tuon dementikko jutun?

Kuvitteletko että ihan kaikki appiukot ja anopit on dementikkoja?

Vierailija
51/102 |
18.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on vaan järkevää varautumista että 70 veet antaa pankkioikeudet lapsilleen. Se tarkoittaa käytännössä sitä, että 70 vee hoitaa itse omat pankkiasiat niinkuin aina ennenkin, mutta jos se 70 vee saa sairauskohtauksen ja halvaantuu niin sitten lapset pystyy hoitamaan asioita siitä eteenpäin. 70 veen on todella hankala antaa valtuuksia enää siinä vaiheessa kun jo makaa sairaalassa puhekykynsä menettäneenä tms.

Vierailija
52/102 |
18.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä taas ihmetyttää suomalainen luonne näitä kommentteja lukiessa. Meillä on itsestäänselvyys ollut aina, että molempien vanhemmat ovat perhettä, josta huolehditaan yhdessä. Ei ole myöskään vanhemmilla ollut tarvetta sulkea miniöitä tai vävyjä perheen ulkopuolelle, normaalissa parisuhteessa kun halutaan puhua avoimesti ja rehellisesti kaikista asioista.

Meillä taas kumpikin selvittää nämä asiat ihan itse omien vanhempiensa ja sisarustensa kanssa. En todellakaan ole osallisena anopin/apen tiliasioihin ja omaisuuteen.

Omat vanhempani ovat testamentissaan poissulkeneet lastensa puolisot. Toimii avioehdon omaisesti perinnön osalta mahdollisen eron myötä.

-ohis

Vierailija
53/102 |
18.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voisitko joskus ajatella, että kaikki ihmiset eivöt ole sinuja? Onko se ihan älyttömän vaikeaa ymmärtää tätä asiaa...?

Ei tarvitse olla minuja, mutta suomalaisille perheen ja parisuhteen käsite tuntuu olevan tänä päivänä ihan vieras. Itsekkyys, ahneus ja omahyväisyys ovat ne tärkeimmät arvot ja kun itse ei eväänsä viitsi heilauttaa kuin dollarin kuvat silmissä niin on tietysti mahdotonta ymmärtää, että joku haluaa toiselle pyyteettömästi hyvää.

Vierailija
54/102 |
18.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehkä miniä vain oli kyllästynyt poikasi jahkailuun ja päätti potkaista asiaa eteenpäin niin, että puhuisit poikasi kanssa?

Vaikka oletkin kertonut sinkkulapsellesi ei se kuitenkaan ole oikeudenmukaista sinun vanhempana jättää poikasi ulkopuolelle.

Isäni oli juristi ja neuvoi jo meitä lapsia kakarasta alkaen, että mitä avoimemmin asioista perheen sisällä sovitaan sen vähemmän riitoja kuolinpesässä. Jos ei löydy mitään mustaa valkoisella jätät karsean perinnön, kun sinkkulapsesi väittää tietävänsä  sinun asioista kaiken ja poikasi onkin aivan eri mieltä. Haluatko oikeasti sitä vanhempana?

En ole kuollut vielä. Ja paperieni paikan tietää jokainen, samoi on sovittu jo miten järjestävät ositukset.

Mutta sallitteko, salasanani ja pankkitunnukseni ovat niin henkilökohtaista että riittää kun yksi luotettava niiden paikan tietää.

Vierailija
55/102 |
18.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki täällä lopulta kuolee, mutta todella harva kuolee saappaat jalassa. Suurin osa makaa elämänsä viime kuukaudet jossain laitoksessa ja siinä vaiheessa on hyvä että on jo valmiiksi joku joka tietää asiasi ja pystyy maksamaan laskusi.

Vierailija
56/102 |
18.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole kuollut vielä. Ja paperieni paikan tietää jokainen, samoi on sovittu jo miten järjestävät ositukset.

Mutta sallitteko, salasanani ja pankkitunnukseni ovat niin henkilökohtaista että riittää kun yksi luotettava niiden paikan tietää.

Vierailija
57/102 |
18.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No mikset sanonut miniälle suoraan, että "Pekka" on jo lupautunut hoitamaan nuo asiat? Menisi tuo tärkeä tieto pojallesi miniän kautta kun näköjään et itse ole asiaa kertonut.

Vierailija
58/102 |
18.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksiköhän joidenkin lukujen ja sanojen nimi on salasana?

Minulle ne merkitsevät vielä yksityisyyttä, esim lapset, miniät, vävyt, lapsenlapset eivät voi omilta laitteiltaan mennä esimerkiksi sähköpostiini? Tai faceen.

Pankkitilille.

Vierailija
59/102 |
18.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä taas kumpikin selvittää nämä asiat ihan itse omien vanhempiensa ja sisarustensa kanssa. En todellakaan ole osallisena anopin/apen tiliasioihin ja omaisuuteen.

Omat vanhempani ovat testamentissaan poissulkeneet lastensa puolisot. Toimii avioehdon omaisesti perinnön osalta mahdollisen eron myötä.

-ohis

Raha, raha ja raha. Sinä puhut nyt sopimuksista, minä ihmisen inhimillisestä tarpeesta saada ja antaa tukea. Älä pelkää, meillä ei kukaan käy kenenkään tilillä eikä kärky vanhempien tai appivanhempien kuolemaa, päinvastoin kannustetaan tekemään omaisuudestaan selvää itse nyt kun vielä voi. Toisesta ihmisestä kun voi haluta huolehtia ilman, että siitä hyötyisi itse. Meillä on edunvalvontasopimukset tehty odottamaan pahaa päivää, ideahan on se, että ei tule sitä tilannetta, että kukaan ei yhtäkkiä pystykään hoitamaan asioita, kun joku sairastuu niin vakavasti, ettei ole edes tajuissaan.

Vierailija
60/102 |
18.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se on vaan järkevää varautumista että 70 veet antaa pankkioikeudet lapsilleen. Se tarkoittaa käytännössä sitä, että 70 vee hoitaa itse omat pankkiasiat niinkuin aina ennenkin, mutta jos se 70 vee saa sairauskohtauksen ja halvaantuu niin sitten lapset pystyy hoitamaan asioita siitä eteenpäin. 70 veen on todella hankala antaa valtuuksia enää siinä vaiheessa kun jo makaa sairaalassa puhekykynsä menettäneenä tms.

No ei ole. Sitä paitsi se voitkin olla sinä, joka makaat sairaalassa vaikka 35 vuotiaana halvaantuneena.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi yksi