Miten etiketti menee tässä, jos tapaa vaellusretkellä kiinnostavan ihmisen niin...
miten toimitaan ilman, että se vaikuttaa ahdistelulta?
Jos vaikka satutte samaan tupaan yöksi ja matka jatkuu aamulla eri suuntiin, niin mitä siinä tilanteessa voisi tehdä tai mitä ei missään tapauksessa voi tehdä?
Kommentit (111)
Annatt paperilapulla puhelinnumerosi. Joko ottaa yhteyttä tai ei ota.
Keskustelu on edelleen laillista. Voi kysyä onko toinen kiinnostunut olemaan yhteydessä.
Sanotaan, että harrastuksista voi löytää kumppanin, mutta jos harrastaa retkeilyä, niin sitten ilmeisesti ei voi, koska säännöt kieltävät...
Vierailija kirjoitti:
Minusta tuokin on ahdistavaa. Osoittaa kiinnostusta paikassa jossa ei pääse karkuun, eikö apu tule läheltä. Kun jo kaupungillakin ne numeroiden vaihtamista vaativat lähtee perään raivoten.
Joo, anna omat yhteystietosi. Mielellään vasta aamulla kun lähdön hetki koittaa. Olisi aika kiusallista yöpyä samassa erätuvassa jos joku satunnainen kulkija ilmaisisi kiinnostuksensa ja itseä ei kiinnostaisi yhtään, vaikka mitään varsinaista ahdistelua ei tapahtuisi.
Lähiretkeilyn parista voi löytää kumppanin, vaellukselta ei.
Vaikka olisi kuinka kiinnostava tyyppi, anna sen mennä.
Vierailija kirjoitti:
Sanotaan, että harrastuksista voi löytää kumppanin, mutta jos harrastaa retkeilyä, niin sitten ilmeisesti ei voi, koska säännöt kieltävät...
Ei yhtään minnekään harrastuksiin mennä muita ahdistelemaan. Kun ihminen on esim. salilla niin ei hän ole siellä kumppania etsimässä vaan nimenomaan harrastamassa. Kiva tahalleen aiheuttaa tälle sellainen tilanne että pitää vaihtaa harrastuspaikkaa potentiaalisen turvallisuusuhan tai epämiellyttävän ilmapiirin takia?
Deittiprofiilissa voi kertoa omasta harrastuksestaan ja etsiä saman henkisiä. Tai jos sattumalta tapaa vaikka juhlissa kaverin kaverin jolla sama harrastus, niin sitä kautta kysyy haluaako mennä harrastamaan yhdessä.
Jopa minä autistina ymmärrän tämän, mutta moni mies ei.
Luultavasti vaihtuisi tupa aika äkkiä telttaan jos joku alkaisi mielenkiinnosta lähestymään siellä.
Tympiää nusaista kin viikkoon ei ole päästy pesulle. Ei maistu kuin elokuvissa.
Tai sitten voi huhuilla myöhemmin perään Facen vaellusryhmissä kuten jotkut tekevät
Ensitreffeille ei myöskään lähdetä minnekään huitsinnevadaan retkelle, patikoimaan tai eräilemään. Turvallisuussyistä. Niin miksi sellaisessa tilanteessa pitäisi sitten alkaa kosiskella tai ehdotellakaan.
No siis, jos siinä tulee juteltua illalla ja toinenkin vaikuttaa kiinnostuneelta, niin voihan sen puhelinnumeronsa antaa. Mutta jos taas ei, niin sit antaa olla. Ja tosiaan mieluummin vasta aamulla kun ollaan lähdössä eri suuntiin. "Moikka, mukavaa loppureissua. Oli kiva tutustua, jos haluat jutella lisää niin tässä mun puhelinnumero". En tajua miten tuommoisesta voisi kukaan ahdistua. T. Vaellusta harrastava nainen
Vierailija kirjoitti:
No siis, jos siinä tulee juteltua illalla ja toinenkin vaikuttaa kiinnostuneelta, niin voihan sen puhelinnumeronsa antaa. Mutta jos taas ei, niin sit antaa olla. Ja tosiaan mieluummin vasta aamulla kun ollaan lähdössä eri suuntiin. "Moikka, mukavaa loppureissua. Oli kiva tutustua, jos haluat jutella lisää niin tässä mun puhelinnumero". En tajua miten tuommoisesta voisi kukaan ahdistua. T. Vaellusta harrastava nainen
Sen ymmärtää siinä vaiheessa kun kohdalle sattuu se mies joka ei millään ymmärrä ettei sua kiinnosta. Näitä on ihan liikaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minusta tuokin on ahdistavaa. Osoittaa kiinnostusta paikassa jossa ei pääse karkuun, eikö apu tule läheltä. Kun jo kaupungillakin ne numeroiden vaihtamista vaativat lähtee perään raivoten.
Ei tarvitsekaan ehdottaa numeroiden vaihtamista, vaan voi antaa oman numeronsa ilman, että vaatii toiselta mitään. Ja numeron antaessa voi suoraan ilmaista, että saa ottaa yhteyttä jos haluaa, mutta sekin on ok, jos ei siltä tunnu. Vaikka näin: "Oli kiva jutella, hyvät keskustelut! Mä lähden nyt tästä tonne omaan suuntaani, hyvää jatkoa sulle ja mukavaa vaellusta. Tässä on mun numero, laita joskus viestiä, jos siltä tuntuu - kiva, jos laitat, mutta on ihan ok myös, jos ei tunnu siltä. Mukavaa päivää, ja heippa!"
Ja sitten kun kääntyy menemään, ei toiselle osapuolella jää tunnetta, että just nyt pitää lupautua johonkin tai muuten stalkkaus alkaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sen ymmärtää siinä vaiheessa kun kohdalle sattuu se mies joka ei millään ymmärrä ettei sua kiinnosta. Näitä on ihan liikaa.
Tämä. Joku vihjeiden lukeminen ilmasta on tosi huono neuvo miehille jotka joutuu AV:lla kyselee miten naisia lähestytään koska eivät vaan osaa. Heidän mielestään nainen on kiinnostunut seksistä nyt heti ja tässä jos tämä erehtyy katsomaan heitä päin tai juttelee. Paljon parempi vinkki on pyytää miestä miettimään miltä heistä tuntuisi olla naisen paikalla jos joku tulee kitisemään seksiä kun itse on hikinen ja väsynyt ja ajatukset taatusti ihan muualla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tarvitsekaan ehdottaa numeroiden vaihtamista, vaan voi antaa oman numeronsa ilman, että vaatii toiselta mitään. Ja numeron antaessa voi suoraan ilmaista, että saa ottaa yhteyttä jos haluaa, mutta sekin on ok, jos ei siltä tunnu. Vaikka näin: "Oli kiva jutella, hyvät keskustelut! Mä lähden nyt tästä tonne omaan suuntaani, hyvää jatkoa sulle ja mukavaa vaellusta. Tässä on mun numero, laita joskus viestiä, jos siltä tuntuu - kiva, jos laitat, mutta on ihan ok myös, jos ei tunnu siltä. Mukavaa päivää, ja heippa!"
Ja sitten kun kääntyy menemään, ei toiselle osapuolella jää tunnetta, että just nyt pitää lupautua johonkin tai muuten stalkkaus alkaa.
Minusta tämä on ihan luontevaa ja normaalia. Teiden erotessa annat omat yhteystietosi JOS toista vaikka kiinnostaa ottaa yhteyttä etkä kysele hänen omaa numeroaan, sometilejään ym. Jos tällaisen neutraalin lähestymisen kokee ahdistavana niin on jo mahdollisesti omassa kupolissa vähän vikaa. Näinhän voi toimia ihan kaveriajatuksellakin: annat esim oman instatunnuksen tms jos tili liittyy harrastukseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä. Joku vihjeiden lukeminen ilmasta on tosi huono neuvo miehille jotka joutuu AV:lla kyselee miten naisia lähestytään koska eivät vaan osaa. Heidän mielestään nainen on kiinnostunut seksistä nyt heti ja tässä jos tämä erehtyy katsomaan heitä päin tai juttelee. Paljon parempi vinkki on pyytää miestä miettimään miltä heistä tuntuisi olla naisen paikalla jos joku tulee kitisemään seksiä kun itse on hikinen ja väsynyt ja ajatukset taatusti ihan muualla.
Mutta tässäkin heti leimataan kaikki miehet seksihulluiksi stalkkereiksi...
Mitäs jos joku kiva mies oikeasti vilpittömästi ilman taka-ajatuksia kiinnostuu siitä retkeilijänaisesta? Ja jää harmittelemaan, jos ei koskaan enää näe häntä?
Vierailija kirjoitti:
Ensitreffeille ei myöskään lähdetä minnekään huitsinnevadaan retkelle, patikoimaan tai eräilemään. Turvallisuussyistä. Niin miksi sellaisessa tilanteessa pitäisi sitten alkaa kosiskella tai ehdotellakaan.
Ehkei kannatakaan aloittaa kosiskelulla tai ehdottelulla. Mutta jos kiinnostava ihminen osuu kohdalle eräretkellä, niin jos on jo juteltukin, miksi olisi erotessa paha asia antaa numeronsa ja ilmaista, että on itse kiinnostunut jatkamaan juttua myöhemmin, mikäli toistakin kiinnostaa? En minäkään lähtisi missään eräretkellä pyytämään toisen numeroa tai kysymään kiinnostuksesta, mutta voisihan vaikka kaksi naistakin ystävystyä eräretkellä. Ei se numeron antaminen tarkoita sitä, että ehdottaa seurustelua - ehkä lähinnä tutustumista.
Etiketin mukaan muilta vaeltajilta ei kysellä henkilökohtaisuuksia, ei edes nimiä. Eikä tungeta reviirille, ei lähennellä. Keskellä ei-mitään on pelottavaa kun ei pääse ahdistelijaa edes karkuun. Voit itse ilmoittaa olevasi Pertti Pirkanmaalta, mutta toisen ei ole pakko jutella takaisin.