Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Suuret ikäluokat taas vauhdissa. Jäin työttömäksi ja iäkkäät vanhemmat ihan raivoissaan. Pitäisi kuulemma nyt vaan "mennä töihin!"

Vierailija
12.08.2023 |

No minäpä sitten menen sinne töihin. Missähän se sijaitsee?

Kommentit (550)

Vierailija
241/550 |
13.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Uskokaa tai älkää mut 20-v kummipoika sai vuosi sitten intin jälkeen töitä kävelemällä yhteen ohjelmistoyhtiöön ja sai sieltä töitä ja 2 kk aloittamisestaan vakinaistettiin. Töitä on siis mahdollista saada vain kävelemällä tulevalle työpaikalle.

Miten se on mahdollista? Jos yrityksessä ei ole kaikille avointa asiakapalvelua, ulko-ovet pidetään visusti lukossa.

Oiskohan se kuitenkin soittanut tai lähettänyt sähköpostia ensin? Niin sanottu vertauskuva, että *kävelee sisään*.

Vierailija
242/550 |
13.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittajalta kysyn, siis missä ihmeen vauhdissa suuret ikäluokat ovat? Jos sinun vanhempasi ovat tuollaisia, niin ihan kaikkiko samanlaisia, tyhmää yleistystä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
243/550 |
13.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen Jumalan kanssa samaa mieltä kirjoitti:

Raamatussa kielletään työn tekeminen vertauksella lintuihin. Verrataan lintuihin sanonnalla ne ei koskaan korjaa ja niitä. Ihan hyvä minäkin tykkään lorvimisesta, siinä noudatan Jumalan tahtoa. Työn tarjoaminen on siis uskonnon vapauden loukkaamista.

Itseasiassa ei kielletä työn tekemistä vaan kehotetaan olematta murehtimatta taloudellisesta selviämisestä. Vrt Taivaan Isä pitää luonnon linnuista ja kukistakin huolen.

Tosin linnut tekevät aika paljon työtä ruokansa ja pesimisensä suhteen. Mutta luottamuksesta lienee kysy, Jumala turvaa kyllä lastensa elämän vaikeinakin aikoina.

1800-luvulla oli ankarat pulavuodet ja nälänhätä. Silti siihen aikaan suurin osa ihmisistä uskoi Jumalaan ja rukoili päivittäin. Nyt suurin osa ihmisistä on maallistuneita, silti ei nälänhätää ole.

Kohta on taas nälänhätä. Sitten ihmiset rukoilevat jälleen.

Vierailija
244/550 |
13.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aloittajalta kysyn, siis missä ihmeen vauhdissa suuret ikäluokat ovat? Jos sinun vanhempasi ovat tuollaisia, niin ihan kaikkiko samanlaisia, tyhmää yleistystä.

Tyypillä on vauhdikkaat vanhemmat, wautsi wau

Vierailija
245/550 |
13.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ovatko vanhempasi tosiaan syntyneet viimeistään vuonna 1954? Koska silloin syntyivät viimeiset suomalaiset suuret ikäluokat.

Olen 24v ja vanhempani ovat syntyneet 1954.

Vierailija
246/550 |
13.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen Jumalan kanssa samaa mieltä kirjoitti:

Raamatussa kielletään työn tekeminen vertauksella lintuihin. Verrataan lintuihin sanonnalla ne ei koskaan korjaa ja niitä. Ihan hyvä minäkin tykkään lorvimisesta, siinä noudatan Jumalan tahtoa. Työn tarjoaminen on siis uskonnon vapauden loukkaamista.

Toimiskohan tuo jossain työkkärissä ja Kelassa selitykseksi..

Vierailija
247/550 |
13.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ovatko vanhempasi tosiaan syntyneet viimeistään vuonna 1954? Koska silloin syntyivät viimeiset suomalaiset suuret ikäluokat.

Suurilla ikäluokilla tarkoitetaan vuosina 1945 - 1950 syntyneitä, jotka nykyään ovat 78 - 73-vuotiaita.

Me vuonna 1954 syntyneet emme enää siis kuulu suuriin ikäluokkiin.

Suurten ikäluokkien ymmärryskykyä on joka tapauksessa aivan turha pilkata.

Sen ikäisillä on niin paljon elämänkokemusta ja he ovat vuosien varrella nähneet niin paljon taloudellisesti heikkoja aikoja, että he ymmärtävät oikein hyvin työpaikan löytämisen hankaluuden.

Höpöhöpö. Mun isä on syntynyt 1947 (ja minä kasarilla), eikä todellakaan ymmärrä. Itse kun olin aikanaan työttömänä isä soitteli joka hemmetin työpaikasta että hae sinne, oli se sitten sairaanhoitajan, lääkärin, tai rekkakuskin paikka. Kyllä kuulemma työtä tekemällä sen työn oppii. Ja isä ei ole höperö, dementikko, tai tyhmä. Sille vaan ei kerta kaikkiaan mene jakeluun ettei töihin vaan enää kävellä sisälle jonnekin firmaan ja pyydetä töitä (ja saada).

Vierailija
248/550 |
13.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isäni on syntynyt 1950 ja äitini 1973. Isäni siis kuuluu vielä näihin suuriin ikäluokkiin. Minun syntymävuoteni on 2000. Koska vanhempani eivät olleet naimisissa niin isyystesti varmistanut että kyseinen pappa todellakin Isäni. Isälläni on ajatusmaailma työelämän suhteen hyvin erilainen kuin äidilläni. Opiskelut eivät esimerkiksi niin tärkeitä kun töitä saa jos haluaa. On tänäkin päivänä sitä mieltä että vain laiskuudesta kyse ellei työllisty.

Vierailija
249/550 |
13.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Isäni on syntynyt 1950 ja äitini 1973. Isäni siis kuuluu vielä näihin suuriin ikäluokkiin. Minun syntymävuoteni on 2000. Koska vanhempani eivät olleet naimisissa niin isyystesti varmistanut että kyseinen pappa todellakin Isäni. Isälläni on ajatusmaailma työelämän suhteen hyvin erilainen kuin äidilläni. Opiskelut eivät esimerkiksi niin tärkeitä kun töitä saa jos haluaa. On tänäkin päivänä sitä mieltä että vain laiskuudesta kyse ellei työllisty.

Isyyden tunnustaminen olisi riittänyt. Isäsi ilmeisesti epäili isyyttänsä?

Vierailija
250/550 |
13.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

"2020 eläkeläisten käytettävissä oleva rahatulo oli keskimäärin 27000 vuodessa."

https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000009319091.html

Vierailija
251/550 |
13.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"2020 eläkeläisten käytettävissä oleva rahatulo oli keskimäärin 27000 vuodessa."

https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000009319091.html

"Reilu kymmenesosa eläkeläisistä pienituloisia."

Vierailija
252/550 |
13.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Näin suuri osa palkastasi menee edeltäjiesi eläkkeisiin."

https://www.is.fi/taloussanomat/oma-raha/art-2000005325719.html

Vierailija
253/550 |
13.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

40 vuotta samalla työnantajalla julkisella puolella.

Suojatyöpaikkoja, kelpasi lähes kuka tahansa, koulutuksesta riippumatta joskus 40v sitten pääsi helposti. Nyt jos olisit hakemassa.... Ihan eri meininki.

No ei ihan kuka tahansa. Minun paikkaani haki 30 ihmistä. Vaadittiin kaupallista koulutustakin, minulla vain  kauppakoulu (merkantti siis), mutta hyvät työtodistukset monipuolisista toimistotöistä. Taisin ujoudestani huolimatta pärjätä kohtuullisesti haastatteluissakin. Niitä oli jopa kaksi tuohon paikkaan.

Vierailija
254/550 |
13.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Typerä kysymys. Miksi työikäisellä ei voisi olla tuon ikäisiä vanhempia? Oletko täysin matemaattisesti lahjaton tumpelo? Onko tilasi synnynnäinen vai oletko saanut aivovamman myöhemmin?

Niinpä. Minä olen 36-vuotias ja vanhempani ovat syntyneet 40-luvulla.

Luulin tätä trolliksi mutta otin laskimen esiin ja tosiaan, jos vanhempasi olivat n. 40v kun saivat sinut, he ovat voineet syntyä ihan 40-luvun lopulla. Mun pää räjähti tästä :D Olen itse 33-vuotias ja vanhempani ovat syntyneet 50-60-luvun vaihteessa, ja he saivat minut vähän ennen 30v ikää.

Mikä ihme tuo nyt on? Samanikäisillä lapsilla voi olla eri-ikäisiä vanhempia. Miehillä lapsentekoikä on 15-70 ja naisilla 15-50. Ääripäät ovat luonnollisesti harvinaisempia.

Täällä jouduin kerran vääntämään, että kyllä minun isäni oikeasti oli sodassa ja hänen nuorin lapsensa on syntynyt v. 1962. Ei voinut olla, joku väitti. Minun pappani sai viimeisen lapsensa lähempänä 70 ikävuottaan. Ihmeellisesti jotkut vaan kinaavat oman elinpiirinsä pohjalta.

Vierailija
255/550 |
13.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Isyyden tunnustaminen olisi riittänyt. Isäsi ilmeisesti epäili isyyttänsä?

Ei vaan ei halunnut lasta ja yritti äitiä myös painostaa aborttiin. Kai isyystesti enemmänkin epätoivoinen keino etten hänen lapsensa.

Vierailija
256/550 |
13.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Typerä kysymys. Miksi työikäisellä ei voisi olla tuon ikäisiä vanhempia? Oletko täysin matemaattisesti lahjaton tumpelo? Onko tilasi synnynnäinen vai oletko saanut aivovamman myöhemmin?

Luulin tätä trolliksi mutta otin laskimen esiin ja tosiaan, jos vanhempasi olivat n. 40v kun saivat sinut, he ovat voineet syntyä ihan 40-luvun lopulla. Mun pää räjähti tästä :D Olen itse 33-vuotias ja vanhempani ovat syntyneet 50-60-luvun vaihteessa, ja he saivat minut vähän ennen 30v ikää.

Mikä ihme tuo nyt on? Samanikäisillä lapsilla voi olla eri-ikäisiä vanhempia. Miehillä lapsentekoikä on 15-70 ja naisilla 15-50. Ääripäät ovat luonnollisesti harvinaisempia.

Täällä jouduin kerran vääntämään, että kyllä minun isäni oikeasti oli sodassa ja hänen nuorin lapsensa on syntynyt v. 1962. Ei voinut olla, joku väitti. Minun pappani sai viimeisen lapsensa lähempänä 70 ikävuottaan. Ihmeellisesti jotkut vaan kinaavat oman elinpiirinsä pohjalta.

Oho, jännävanhus :)

Vierailija
257/550 |
13.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun isänisä on syntynyt 1901 ja isä 1947. Minä sitten kasarilla. Mun äitini isä syntyi 1916 ja äiti myös 1947. Lapsia syntyy kaiken ikäisille miehille, vaikkakin sitä harvinaisempaa se toki on, mitä pitemmälle ääripäihin mennään.

Vierailija
258/550 |
13.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on se dementia, joka sen tekee. Ei mitään ymmärrystä mistään ja se että luulee ollessaan joskus menneisyydessä jotenkin erikoinen vain mennessään töihin on harhaa.

Niin paljon on satunnaisgeneraattorista elämässä kiinni, mutta eihän nämä sellaista halua uskoa, koska on paljon, paljon tyydyttävämpää uskoa olleensa itse niin paljon muita parempi.

Tuo on oikeasti sitä narsismia, olkoonkin että tiedostamatonta usein.

Vierailija
259/550 |
13.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naisilla ei ole lapsentekoikää enää 40+ jälkeen voi toki yrittää saada vammaisen lapsen. Vähemmän feminismiä enemmän tietoa.

Vierailija
260/550 |
13.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Varmasti on vaikka millä mitalla ihmisiä, joiden vanhemmat ovat syntyneet 1800-luvullakin. Työelämässä ei kaiketi kovin moni.

Mun äiti syntynyt -54 ja isä -47.

Vanhemmilla voi olla ikäeroa.

Olen syntynyt -90 ja siskoni -83. Isosisko täyttää 40 - tänä vuonna ja minä 33.