Miksi pitäisi tavoitella nuorelta näyttämistä?
Täytän pian 60. Miksi minun pitäisi yrittää näyttää nuoremmalta? Minusta se on oman iän halveksimista. Näytän aika lailla ikäiseltäni, kun ei ole ylipainoa niin ikä näkyy vielä herkemmin. Pidän itseni hyvässä kunnossa kun olen vielä saanut olla terve ja puhtaana, miksi se ei riitä? Mitä iloa minulle tuottaisi näyttää nelikymppiseltä, kun en sen ikäinen ole?
Kommentit (139)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onhan huoliteltu nainen kaunis katseltava. Vähän kevyttä meikkiä naamaan joka päivä ja voi itsekin paremmin kuin jos on kuluneen näköinen ja väsyneet kasvot.
Miksei miehille ole tätä samaa vaatimusta? Vähän meikkiä pintaan niin voi paremmin?
Koska kyse naisten toisiaan vastaan aloittamassa kilpavarustelussa.
Niin ja onhan lehdissä juttuja kuinka yli puolet suomalaismiehistä kärsii kaljuuntumisesta. Kärsii?Kaljuuntuminen on oikeesti ihan perseestä. Ihan sama mitä sanotaan. Nykyisin on muotia voimaantua sen kaljun kanssa ja leikata kaikki pois, mutta sekin on ihan perseestä kun sitä tukkaa saa leikata joka viikko loppu iän. Olepas kaljuuntuva mies joka ei leikkaa tukkaansa niin saat kuulla jatkuvasti víttuilua asiasta, sua pidetään tyyliin seksuaalirikollisena vaan sen tukan vuoks
Mikä naurun remakka syntyy kun mies peittää kaljun tupeella?
Tätä olen itsekin ihmetellyt! Täytän tässä kuussa 49 ja näytän ihan ikäiseltäni. Olen siihen tyytyväinen. En värjää harmaita hiuksia piiloon, en käytä anti-age voiteita saati järeämpiä toimenpiteitä. Olen ihan tyytyväinen ulkonäkööni harmaineen ja ryppyineen ja riipputisseineen. En kerta kaikkiaan keksi, mitä hyötyä minulle olisi näyttää nuoremmalta. Ei minulle nuoruus ja nuoren näköisyys ole mikään ihanne. Elän nyt elämäni onnellisinta ja parasta aikaa, kun lapset on jo lentäneet pesästä, uralla olen siellä mitä tavoittelin, rahasta ei ole pulaa, mutta en ole vielä niin vanha että se alkaisi jaksamista tai terveyttä syödä. En todellakaan ota murheen aihetta siitä miltä näytän, nautin vaan elämästä.
Vierailija kirjoitti:
Naisia esinneellistetään nyt enemmän kuin koskaan ennen ja sen tekevät naiset ihan itse.
Niin tämä!
Myös itsensä myymisestä on tehty trendikäs itsetunnon kohotus ilmiö.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jotkut näyttää luonnostaan nuoremmilta, ei siinä tarvitse yrittää mitään. Jotkut luulevat, että henkilö epätoivoisesti yrittää näyttää nuoremmalle. Kaikki ei pysy samassa kunnossa ja se näkyy eroina +40 eteenpäin ja erot ikääntymisen suhteen on suuria.
Tuore havainto naisten vaateliikkeistä on, että juuri 50-65v naiset vaatteiltaan ym nuorekkuutta hakee. Siellä pyörii paljon tuota ikäluokkaa.
Vaatekaupassa saakin hoikka viis-kuuskymppinen olla kieli keskellä suuta. Miten löytää vaatteita, jotka eivät ole liian kireitä tai lyhyitä, esim. nykyshortsit, mutta eivät myöskään pitkiä löysiä tunikoita tai outoja kuoseja, esim. eläinkuvioita, jotka oikein huutavat, että hei, katsokaan, olen nuorekas kuuskymppinen.
😂😂
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä tunnen sisäisesti olevani edelleen se parikymppinen. Siksi ulkonäön mummoutuminen on jotenkin liian suuressa ristiriidassa persoonan kanssa, että yritän järkevissä määrin taistella sitä vastaan. Ja rakastan tyttömäisiä vaatteita. Valju harmaa valuva naama ja harmaat hiukset nyt vain näyttää mulla kuolemalta, eikä sovi jotenkin ollenkaan persoonaan, ulkonäköön, pukeutumiseen...
Itsekin koen usein etten ole sen vanhempi kuin 25v:nä. Mutta kun katsoo nykyisiä kaksvitosia niin tajuaa kuinka vanha on
Kun katsoo nykyisiä kaksvitosia herää aito huoli mitä he ovat kun ovat minun iässä.
Miten näiden nuorten lihavuudesta voitaisiin keskustella?
Mä olen 60nen enkä ole värjännyt hyvin tummia hiuksiani kahteenkymmeneen vuoteen. Näissä on tummaa, hopeaa ja vähän valkoista, upeat ovat, kampaajat ja tuntemattomat kehuvat. Paksut hiukset ja pidän todella lyhyenä, olen hoikka ja pukeudun urheilullisesti/ mukavasti.. Minulla on aina ollut hyvä iho ja hyvät värit, en ole meikannut nuorenakaan, enkä myöskään ole tupakoinut enkä käyttänyt alkoholia. Nyt tämä iho kiittääkin.. Moni luuleekin että olen 50v.. Yks rouva suuttui kun väitti että valehtelen 😁. En ymmärrä hiusten värjäystä ns entiseen väriin, se ei sovi yhtään, iän myötä kasvojen väri vaihtuu ja muotokin muuttuu, oman väriset hiukset sopivat parhaiten nykyiseen kasvojen väriin. Kasvoille käytän runsaasti kosteutta ja välillä tehohoito kuureja, juon myös vettä, se näkyy ihosta jos en ole juonut tarpeeksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onhan huoliteltu nainen kaunis katseltava. Vähän kevyttä meikkiä naamaan joka päivä ja voi itsekin paremmin kuin jos on kuluneen näköinen ja väsyneet kasvot.
Miksei miehille ole tätä samaa vaatimusta? Vähän meikkiä pintaan niin voi paremmin?
Niin ja onhan lehdissä juttuja kuinka yli puolet suomalaismiehistä kärsii kaljuuntumisesta. Kärsii?Kaljuuntuminen on oikeesti ihan perseestä. Ihan sama mitä sanotaan. Nykyisin on muotia voimaantua sen kaljun kanssa ja leikata kaikki pois, mutta sekin on ihan perseestä kun sitä tukkaa saa leikata joka viikko loppu iän. Olepas kaljuuntuva mies joka ei leikkaa tukkaansa niin saat kuulla jatkuvasti víttuilua asiasta, sua pidetään tyyliin seksuaalirikollisena vaan sen tukan vuoks
Oho! Minun miehellä alkoi miestyyppinen kaljuuntuminen jo kolmikymppisenä, ja nyt 46-vuotiaana koko päälaki on kalju, harmaantuneita hiuksia on vain pään sivuilla ja takana alhaalla. Kukaan ei ole koskaan vittuillut asiasta mitään. Emme kyllä liiku piireissä, joissa ihmisille yleensäkään vittuillaan päin naamaa ulkonäöstä. Tuntuu, että eihän aikuiset kai sellaista tee. Mutta ilmeisesti jossain on tällaisia henkisesti keskenkasvuisia aikuisia, jotka ei osaa peruskohteliaisuutta?
Vierailija kirjoitti:
Missä sanotaan, että pitäisi?
Tähän on vastattu jo ihan ketjun alussa. Naistenlehdet, itseinholla ratsastava kauneusteollisuus, jne
Naisten lehtien kannet ja kuvat muokataan reippaalla kädellä.
Eri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä naurun remakka syntyy kun mies peittää kaljun tupeella?
Sitten ainakin jos se lähtee irti
Ja nuoret ottaa jo botoxia ennakkoon, kun pelkäävät ryppyjä.
Miksi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oho! Minun miehellä alkoi miestyyppinen kaljuuntuminen jo kolmikymppisenä, ja nyt 46-vuotiaana koko päälaki on kalju, harmaantuneita hiuksia on vain pään sivuilla ja takana alhaalla. Kukaan ei ole koskaan vittuillut asiasta mitään. Emme kyllä liiku piireissä, joissa ihmisille yleensäkään vittuillaan päin naamaa ulkonäöstä. Tuntuu, että eihän aikuiset kai sellaista tee. Mutta ilmeisesti jossain on tällaisia henkisesti keskenkasvuisia aikuisia, jotka ei osaa peruskohteliaisuutta?
Kauneusteollisuus eli ihan samat tahot jotka rahastaa naistenkin itseinholla.
En halua näyttää vihaiselta, väsyneeltä ja nuutuneelta. Sitähän vanhalta näyttäminen lopulta on. Botoxia en ole vielä laittanut, mutta aion sen tehdä siinä vaiheessa, kun otsaan tulee pahemmat kiukkurypyt.
N42
Vierailija kirjoitti:
Minusta tuo koko "kuluneiden ja väsyneiden" kasvojen dissaaminen pitäisi lopettaa. Ei sitä miehilläkään tehdä, vaan selvästi ikääntyneen näköistä herrasmiestä saatetaan pitää charmanttina ja komeana. Mutta auta armias kun naisella vähän naama valuu alaspäin ja tulee ryppyä: iik, näyttää kuluneelta ja väsyneeltä, täytyy äkkiä peittää tai korjata. Kyllä jokaisen aikuisen ihmisen pitäisi erottaa esim. nuoren ihmisen väsymyksen merkit siitä, että ihminen on ikääntynyt ja sen takia on tiettyjä piirteitä, eikä luulla vain että onpa väsynyt. Itse ainakin aktiivisesti kapinoin tällaista kauneusihannetta vastaan, jossa hyvän näköinen voi olla vain nuoren näköinen. Olen tyytyväisesti vanhan näköinen viisikymppinen.
Vierailija kirjoitti:
Naisten lehtien kannet ja kuvat muokataan reippaalla kädellä.
Eri
Really?
Vierailija kirjoitti:
En halua näyttää vihaiselta, väsyneeltä ja nuutuneelta. Sitähän vanhalta näyttäminen lopulta on. Botoxia en ole vielä laittanut, mutta aion sen tehdä siinä vaiheessa, kun otsaan tulee pahemmat kiukkurypyt.
N42
No, sitten otsa laskettuu ja kulmat-> maskuliinisuutta tulee tilalle
Vierailija kirjoitti:
N42
Kyllä ihmiset sen erottaa, onko kyse iän merkeistä vai siitä, että on esim. kiukkuinen tai väsynyt, eikä sitten tulkitse mielialaa niistä juonteista ja iän merkeistä. Itse olen tyytyväisenä hyväksynyt iän merkit, eikä kukaan kuvittele tosiaan esim. sibeliusrypyjen takia että olisin jatkuvasti vihainen, tai painuneiden tummien silmänalusten takia että olisin väsynyt. Kaikki vaan näkee että on jo ikää, ja se on mulle positiivinen asia, se tarkoittaa pitkää kokemusta.
Ei kiinnosta tavoitella, ihminen saa näyttää mielestäni ikäiseltään. Kohtuullisen terveelliset elämäntavat ja tasapaino kuitenkin hyvä pitää, jotta kunto ei ihan rapistu. Työelämä valitettavasti ei anna useinkaan armoa ja vanhentaa ennenaikaisesti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
N42
No, sitten otsa laskettuu ja kulmat-> maskuliinisuutta tulee tilalle
Ei lasketu vaan kulmat nousee, kun en paina niitä lihaksilla enää alas. Huomaan, että et tiedä aiheesta yhtään mitään.
Ps. Vaakarypyt ei ole kiukkuryppyjä
Se, ettei yritä taistella niin luonnolllista asiaa kuin ikääntyminen vastaan, ei suinkaan tarkoita sitä etteikö ulkonäöstä huolehtisi. Jotenkin ihan käsittämätön asia taas, että omasta ikääntymisestä ei tee ongelmaa tarkoittaisi ettei esim. hoitaisi ihoa, harrastaisi liikuntaa ja käyttäisi kivoja vaatteita.