Miksi pitäisi tavoitella nuorelta näyttämistä?
Täytän pian 60. Miksi minun pitäisi yrittää näyttää nuoremmalta? Minusta se on oman iän halveksimista. Näytän aika lailla ikäiseltäni, kun ei ole ylipainoa niin ikä näkyy vielä herkemmin. Pidän itseni hyvässä kunnossa kun olen vielä saanut olla terve ja puhtaana, miksi se ei riitä? Mitä iloa minulle tuottaisi näyttää nelikymppiseltä, kun en sen ikäinen ole?
Kommentit (139)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onhan huoliteltu nainen kaunis katseltava. Vähän kevyttä meikkiä naamaan joka päivä ja voi itsekin paremmin kuin jos on kuluneen näköinen ja väsyneet kasvot.
Minusta tuo koko "kuluneiden ja väsyneiden" kasvojen dissaaminen pitäisi lopettaa. Ei sitä miehilläkään tehdä, vaan selvästi ikääntyneen näköistä herrasmiestä saatetaan pitää charmanttina ja komeana. Mutta auta armias kun naisella vähän naama valuu alaspäin ja tulee ryppyä: iik, näyttää kuluneelta ja väsyneeltä, täytyy äkkiä peittää tai korjata. Kyllä jokaisen aikuisen ihmisen pitäisi erottaa esim. nuoren ihmisen väsymyksen merkit siitä, että ihminen on ikääntynyt ja sen takia on tiettyjä piirteitä, eikä luulla vain että onpa väsynyt. Itse ainakin aktiivisesti kapinoin tällaista kauneusihannetta vastaan, jossa hyvän näköinen voi olla vain nuoren näköinen. Olen tyytyväisesti vanhan näköinen viisikymppinen.
Monet aikuiset miehet kuin teinejä ajattelutavaltaan ja käytökseltään,naiselle saatetaan töksäyttää surutta oletpas vanhan näköinen/väsynyt tms. Aikuiset miehet haluaa ja himoitsee nuoria reilusti puolet itseään ikäisiä naisia ja teinejä,valitettavasti monet perheenisät on tälläisiä. Kokoajan pitäis olla "silmänruokana" miehille mikä on yksi ärsyttävimmistä stereotyyppisistä ajattelutavoista.
Haen selityksiä ongelmilleni. Mikään muu ei lohduta minua niin paljoin kuin se, että voin laittaa ongelmani sukupuoleni sortamisen piikkiin?
Vierailija kirjoitti:
Mä tunnen sisäisesti olevani edelleen se parikymppinen. Siksi ulkonäön mummoutuminen on jotenkin liian suuressa ristiriidassa persoonan kanssa, että yritän järkevissä määrin taistella sitä vastaan. Ja rakastan tyttömäisiä vaatteita. Valju harmaa valuva naama ja harmaat hiukset nyt vain näyttää mulla kuolemalta, eikä sovi jotenkin ollenkaan persoonaan, ulkonäköön, pukeutumiseen...
Oletko paljon tekemisissä parikymppisten kanssa? Itse olen arkisin päivittäin, enkä todellakaan koe sisäisesti itseäni tuon ikäiseksi. Todella mieluummin olen ja tunnen olevani omanikäiseni kuin 20+.
Olen 38 vuotias nainen ja nuoremmalta näyttäminen/vaikuttaminen on vähän ongelmakin. Tai siis lähinnä ongelma on siinä, että haluaisin tavata suunnilleen ikäiseni miehen, jonka kanssa elää ns. aikuisten parisuhdetta. Sellaista mitä eletään kun lapset on jo isoja ja työura uomissaan jne. Valitettavasti habitukseni vaikuttaisi houkuttavan lähinnä 10-15 vuotta nuorempia opiskelijoita. 😏
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naisia esinneellistetään nyt enemmän kuin koskaan ennen ja sen tekevät naiset ihan itse.
Ai? Että naiset itse?
Jatkuvasti kuulee tälläkin palstalla miehiltä, että nainen on parhaimmillaan alle 25 vuotiaana ja sen jälkeen alkaa alamäki ja että jo nelikymppiset vaihdetaan nuorempiin.
Oletko koskaan kuullut sellaisesta kuin trollaus?
Ps. Vanhat miehet ne eivät kelpaa vanhoille naisille. Yli viisikymppisenä avioeron ottaa lähes aina nainen.
Vierailija kirjoitti:
Kiertääkö jossain joku naamapoliisi katsomassa miltä sinä näytät?
Naiset jauhavat naistenlehdissa meikkimainosten keskellä ulkonäköpaineistaan. Kukas niitä ulkonäköpaineita aiheuttaa? Yhteiskunta. Ja mistäs koostuu yhteiskunta? Ihmisistä, joista Suomessakin yli puolet on naisia. Naiset nyt vain tutkitusti vatvovat paljon enemmän kuin miehet, mitä muut heistä ajattelevat.
Minusta ei kyllä näytä siltä, että miehet eivöt välittäisi siitä, mitä muut heistä sjattelevat. Aina, kun yritetään keskustella miesten ulkonäöstä, kuten hassuista mahoista, jotka ovat tiellä, tai ihanista rumista miehistä tai viimeksi siitä, miksi deittisovelluksissa miehet näyttävät niin vanhoilta, sinne tullaan miesloukkaantumaan ja ketjut häipyvät eetteriin vähän äkkiä. Sellainen käytös ei vaikuta miltään rennolta vatvomattomuudelta. Se vaikuttaa siltä, että välitetään, anteeksi nyt vaan, ihan h*lvetin paljon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naisia esinneellistetään nyt enemmän kuin koskaan ennen ja sen tekevät naiset ihan itse.
Ai? Että naiset itse?
Jatkuvasti kuulee tälläkin palstalla miehiltä, että nainen on parhaimmillaan alle 25 vuotiaana ja sen jälkeen alkaa alamäki ja että jo nelikymppiset vaihdetaan nuorempiin.
Palstaincelit onkin just se ketä kannattaa kuunnella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ai? Että naiset itse?
Ps. Vanhat miehet ne eivät kelpaa vanhoille naisille. Yli viisikymppisenä avioeron ottaa lähes aina nainen.
#voimaantuminen
Ja se tosiaan liittyy vahvasti naissukupuoleen. Se, ei ole Harri 52v, joka kertoo iltapäivälehdissä miten löysi seksuaalisuuteensa nuorempien naisten kanssa. Ja se ei ole Harri, joka kertoo miten vaihtamalla parani.
Vierailija kirjoitti:
Olen 38 vuotias nainen ja nuoremmalta näyttäminen/vaikuttaminen on vähän ongelmakin. Tai siis lähinnä ongelma on siinä, että haluaisin tavata suunnilleen ikäiseni miehen, jonka kanssa elää ns. aikuisten parisuhdetta. Sellaista mitä eletään kun lapset on jo isoja ja työura uomissaan jne. Valitettavasti habitukseni vaikuttaisi houkuttavan lähinnä 10-15 vuotta nuorempia opiskelijoita. 😏
Ootko lapseton?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En halua näyttää vihaiselta, väsyneeltä ja nuutuneelta. Sitähän vanhalta näyttäminen lopulta on. Botoxia en ole vielä laittanut, mutta aion sen tehdä siinä vaiheessa, kun otsaan tulee pahemmat kiukkurypyt.
N42
Kyllä ihmiset sen erottaa, onko kyse iän merkeistä vai siitä, että on esim. kiukkuinen tai väsynyt, eikä sitten tulkitse mielialaa niistä juonteista ja iän merkeistä. Itse olen tyytyväisenä hyväksynyt iän merkit, eikä kukaan kuvittele tosiaan esim. sibeliusrypyjen takia että olisin jatkuvasti vihainen, tai painuneiden tummien silmänalusten takia että olisin väsynyt. Kaikki vaan näkee että on jo ikää, ja se on mulle positiivinen asia, se tarkoittaa pitkää kokemusta.
Mulle on ihan sama mitä muut erottavat tai eivät erota. En halua, että perusilmeeni on äkäisen akan.
N42
Koita vaikka hymyillä joskus tai ajatella jotain kivoja asioita. Vaikeaa, tiedän.
Miksi sinulle on niin suuri ongelma, että aion laittaa otsaani botoxia?
N42
Ei kukaan varmasti ole puuttumassa oikeuteesi tehdä oman naamasi kanssa mitä haluat. Mutta kieltämättä sitä väkisin ajattelee, että jokainen joka tuota tekee, on omalta osaltaan luomassa muillekin painetta yrittää näyttää nuoremmalta kuin on. Koska jos on vaikka viisikymppisiä, joilla ei ole juurikaan ryppyjä, niin niitä ryppyisiä vertaillaan näihin ja ihmetellään onpa nuo toiset rupsahtaneet, varmaan huonot elämäntavat tai jotain. Ei ihmiset arjessa tajua, että ei, ne ryppyisemmät on ihan vaan luomuikääntyneitä.
Eihän se botoxi sinällään edes vie ryppyjä, tappaa vaan kasvojen lihakset jolloin ihminen ei pysty ilmehtimään, kurtistamaan otsaansa jne. joka luo näitä ilmeryppyjä. Ilkeästi voisi ajatella että botox vie sen viimeisen hurmaavan piirteen ihmisestä pois, mikä on ihmisen luonne
Olen vasta 49 ja skeittaan usen töihin ja pukeudun persoonallisesti. Joku tuttu mainitsi, että yritän olla nuorekas.
Enhän mä ole vielä kunnolla aikuistunutkaan ja kai miehetkin saa pukeutua jne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naiset jauhavat naistenlehdissa meikkimainosten keskellä ulkonäköpaineistaan. Kukas niitä ulkonäköpaineita aiheuttaa? Yhteiskunta. Ja mistäs koostuu yhteiskunta? Ihmisistä, joista Suomessakin yli puolet on naisia. Naiset nyt vain tutkitusti vatvovat paljon enemmän kuin miehet, mitä muut heistä ajattelevat.Minusta ei kyllä näytä siltä, että miehet eivöt välittäisi siitä, mitä muut heistä sjattelevat. Aina, kun yritetään keskustella miesten ulkonäöstä, kuten hassuista mahoista, jotka ovat tiellä, tai ihanista rumista miehistä tai viimeksi siitä, miksi deittisovelluksissa miehet näyttävät niin vanhoilta, sinne tullaan miesloukkaantumaan ja ketjut häipyvät eetteriin vähän äkkiä. Sellainen käytös ei vaikuta miltään rennolta vatvomattomuudelta. Se vaikuttaa siltä, että välitetään, anteeksi nyt vaan, ihan h*lvetin paljon.
Naiset nyt vain tutkitusti vatvovat paljon enemmän kuin miehet, mitä muut heistä ajattelevat.
Lause ei väitä etteikö miehet välittäisi lainkaan. Mieskin on tunteva ihminen.
Ikääntymisellä ei ole väliä kunhan ei ole lihava. Uuvuttavaa taistelua tämä vaihdevuosien taistelu tynnyriltä näyttämistä vastaan. En halua vaappua ja puuskuttaa seuraavaa 40 vuotta elämästäni ja näyttää suoraan sanoen hirveälle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ai? Että naiset itse?
Ps. Vanhat miehet ne eivät kelpaa vanhoille naisille. Yli viisikymppisenä avioeron ottaa lähes aina nainen.#voimaantuminen
Ja se tosiaan liittyy vahvasti naissukupuoleen. Se, ei ole Harri 52v, joka kertoo iltapäivälehdissä miten löysi seksuaalisuuteensa nuorempien naisten kanssa. Ja se ei ole Harri, joka kertoo miten vaihtamalla parani.
Ei kun se on Renny H ja lukuisat muut. Noita artikkeleja on vaikka kuinka vaikka niitä ei sillä teemalla ulos tuodakaan. Nuoriin naisiin ja vanhoihin miehiin on totuttu, se on normaalia. Kun Nainen tekee samaa kuin mies, se nähdään voimaantumisena koska hän ottaa saman paikan joka miehelle kuuluu luonnolisesti sukupuolensa edustajana.
Tuota samaa olen ajatellut. Työpaikan kahvipöytäkeskustelut tuntuu välillä pyörivän siinä, miten joku on mukamas luullut äänessä olevaa kymmenen vuotta nuoremmaksi ja se tuntuu olevan suuri ylpeyden aihe. Ja sitten arvuutellaan toisten ikää ja mietitään, että montako vuotta nuoremmalta joku näyttää. Jos joku on vaikka 50-vuotias, ei siinä pitäisi olla yhtään mitään kummallista, eikä negatiivista, jos näyttää tasan 50-vuotiaalta, eikä näytä enää nelikymppiseltä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naiset jauhavat naistenlehdissa meikkimainosten keskellä ulkonäköpaineistaan. Kukas niitä ulkonäköpaineita aiheuttaa? Yhteiskunta. Ja mistäs koostuu yhteiskunta? Ihmisistä, joista Suomessakin yli puolet on naisia. Naiset nyt vain tutkitusti vatvovat paljon enemmän kuin miehet, mitä muut heistä ajattelevat.Minusta ei kyllä näytä siltä, että miehet eivöt välittäisi siitä, mitä muut heistä sjattelevat. Aina, kun yritetään keskustella miesten ulkonäöstä, kuten hassuista mahoista, jotka ovat tiellä, tai ihanista rumista miehistä tai viimeksi siitä, miksi deittisovelluksissa miehet näyttävät niin vanhoilta, sinne tullaan miesloukkaantumaan ja ketjut häipyvät eetteriin vähän äkkiä. Sellainen käytös ei vaikuta miltään rennolta vatvomattomuudelta. Se vaikuttaa siltä, että välitetään, anteeksi nyt vaan, ihan h*lvetin paljon.
Minä olen nainen, joka on lopen kyllästynyt sanaan nainen ja puhun palon miesten asemasta tässä naisten maailmassa. Monet ketjut on yksinkertaistavia ja miesvihamielisiä ja olen niitä ilmoittanut asiattomaksi. Se mitä yritän tässä sanoa on se ettet sinä voi mistään tietää sukupuolta kirjoitusten takana. Yleisesti siis sitä, että jos et ole kaikesta samaa mieltä, kuin tietyt naiset, niin sinun oletetaan olevan mies.
Vierailija kirjoitti:
Miksi minun pitäisi syödä jouluisin lanttulaatikkoa? Minusta se maistuu pahalta. Syön muita laatikoita ihan kylliksi. Kannattaako sitä edes ostaa, kun en sitä edes syö?
Miksi on näitä jotka aina vääntää typeriä sanomisiaan?Pysy poissa täältä kun et mitään järkevää osaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Samaa olen minäkin miettinyt.
Olen 35-vuotias ja mulla on harmaita hiuksia jo jonkin verran päässä. Haluaisin värjätä hiuksia, mutta sitten pitäisi värjätä todella usein ja tuntuu että nykyään nuo hiusvärit aiheuttavat jonkin sortin reaktioita kehossa, etten viitsitsi kovin usein käyttää.
Ehkäpä sitten vaan harmaannun rauhassa, ei ne harmaat mua sinänsä haittaa. Ainakaan vielä ei ole haitannut.
Miksi en saisi harmaantua ?Itse kohta 70 ja vihaan harmaita.Muutama hius mutta värjään aina. Harmaat hiukset tekee ihmisestä vanhan.
Ootko katsonut peiliin?Ei ne hiukset sinua nuorenna.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En halua näyttää vihaiselta, väsyneeltä ja nuutuneelta. Sitähän vanhalta näyttäminen lopulta on. Botoxia en ole vielä laittanut, mutta aion sen tehdä siinä vaiheessa, kun otsaan tulee pahemmat kiukkurypyt.
N42
Kyllä ihmiset sen erottaa, onko kyse iän merkeistä vai siitä, että on esim. kiukkuinen tai väsynyt, eikä sitten tulkitse mielialaa niistä juonteista ja iän merkeistä. Itse olen tyytyväisenä hyväksynyt iän merkit, eikä kukaan kuvittele tosiaan esim. sibeliusrypyjen takia että olisin jatkuvasti vihainen, tai painuneiden tummien silmänalusten takia että olisin väsynyt. Kaikki vaan näkee että on jo ikää, ja se on mulle positiivinen asia, se tarkoittaa pitkää kokemusta.
Mulle on ihan sama mitä muut erottavat tai eivät erota. En halua, että perusilmeeni on äkäisen akan.
N42
Koita vaikka hymyillä joskus tai ajatella jotain kivoja asioita. Vaikeaa, tiedän.
N42
Ei kukaan varmasti ole puuttumassa oikeuteesi tehdä oman naamasi kanssa mitä haluat. Mutta kieltämättä sitä väkisin ajattelee, että jokainen joka tuota tekee, on omalta osaltaan luomassa muillekin painetta yrittää näyttää nuoremmalta kuin on. Koska jos on vaikka viisikymppisiä, joilla ei ole juurikaan ryppyjä, niin niitä ryppyisiä vertaillaan näihin ja ihmetellään onpa nuo toiset rupsahtaneet, varmaan huonot elämäntavat tai jotain. Ei ihmiset arjessa tajua, että ei, ne ryppyisemmät on ihan vaan luomuikääntyneitä.
Eihän se botoxi sinällään edes vie ryppyjä, tappaa vaan kasvojen lihakset jolloin ihminen ei pysty ilmehtimään, kurtistamaan otsaansa jne. joka luo näitä ilmeryppyjä. Ilkeästi voisi ajatella että botox vie sen viimeisen hurmaavan piirteen ihmisestä pois, mikä on ihmisen luonne
Ja meinasit, että sitä pistetään jokaiseen kasvojen lihakseen samaan aikaan ja tehdään täysin liikkumattomat kasvot? En pidä erityisen hurmaavana piirteenä sitä, että joku kurtistelee kulmiaan.
N42
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
N42
N42
N42
Ja meinasit, että sitä pistetään jokaiseen kasvojen lihakseen samaan aikaan ja tehdään täysin liikkumattomat kasvot? En pidä erityisen hurmaavana piirteenä sitä, että joku kurtistelee kulmiaan.
N42
Turhaan sinä minulle sitä selität. On siinä täydelliset naiset luukissakin jotain viehättävää. Halvan omaista, mutta viehättävää. Tai ehkä juuri siksi
Kaduilla kävelee aivan valtavasti naisia, joille on tehty pistoshoitoja ja heidän kasvoistaan et todellakaan huomaa mitään ihmeellistä.
N42