Miksi pitäisi tavoitella nuorelta näyttämistä?
Täytän pian 60. Miksi minun pitäisi yrittää näyttää nuoremmalta? Minusta se on oman iän halveksimista. Näytän aika lailla ikäiseltäni, kun ei ole ylipainoa niin ikä näkyy vielä herkemmin. Pidän itseni hyvässä kunnossa kun olen vielä saanut olla terve ja puhtaana, miksi se ei riitä? Mitä iloa minulle tuottaisi näyttää nelikymppiseltä, kun en sen ikäinen ole?
Kommentit (139)
Näin vanhetessa ajatukset siirtyvät ulkonäöstä enemmänkin terveyteen ja fysiikkaan. Yritän pitää lihakset edes jotenkin kunnossa. Huomaa, että aamuisin on jäykempi, eikä kaikkiin asentoihin enää helposti taivu. Suren kropan rapistumista enemmän, kuin ryppyjä naamassa.
Minulla on hyvin tummat ja pitkät hiukset, joita kyllä värjään. Harmaisiin hiuksiin en ole jotenkin vielä valmis. Meikkaan kevyesti, jos menen ns. ihmisten ilmoille. Teen enimmäkseen etätöitä, joten meikkisutiin tulee harvemmin tartuttua.
Miksei ulkonäöstä sais välittää? Itse tosiaan värjään harmaat piiloon, koska tykkään omasta tummasta. Meikkaan kevyesti, ei siinäkään ole mitään vaivaa. En tee näitä asioita miellyttääkseni muita, vaan haluan näyttää omaan silmään kivalta. Hoidan ihoa ja se on hyvässä kunnossa. Treenaan ja käytän kivoja vaatteita.
N48 (edelleen)
Ikänsä pitää valehdella vanhemmaksi kuin on, ei nuoremmaksi. Silloin kaikkien reaktio on "et näytä niin vanhalta"
Vierailija kirjoitti:
Miksei ulkonäöstä sais välittää? Itse tosiaan värjään harmaat piiloon, koska tykkään omasta tummasta. Meikkaan kevyesti, ei siinäkään ole mitään vaivaa. En tee näitä asioita miellyttääkseni muita, vaan haluan näyttää omaan silmään kivalta. Hoidan ihoa ja se on hyvässä kunnossa. Treenaan ja käytän kivoja vaatteita.
N48 (edelleen)
Girl power💪
Vierailija kirjoitti:
Onhan huoliteltu nainen kaunis katseltava. Vähän kevyttä meikkiä naamaan joka päivä ja voi itsekin paremmin kuin jos on kuluneen näköinen ja väsyneet kasvot.
Miksei miehille ole tätä samaa vaatimusta? Vähän meikkiä pintaan niin voi paremmin?
Mä tunnen sisäisesti olevani edelleen se parikymppinen. Siksi ulkonäön mummoutuminen on jotenkin liian suuressa ristiriidassa persoonan kanssa, että yritän järkevissä määrin taistella sitä vastaan. Ja rakastan tyttömäisiä vaatteita. Valju harmaa valuva naama ja harmaat hiukset nyt vain näyttää mulla kuolemalta, eikä sovi jotenkin ollenkaan persoonaan, ulkonäköön, pukeutumiseen...
Jotkut näyttää luonnostaan nuoremmilta, ei siinä tarvitse yrittää mitään. Jotkut luulevat, että henkilö epätoivoisesti yrittää näyttää nuoremmalle. Kaikki ei pysy samassa kunnossa ja se näkyy eroina +40 eteenpäin ja erot ikääntymisen suhteen on suuria.
Tuore havainto naisten vaateliikkeistä on, että juuri 50-65v naiset vaatteiltaan ym nuorekkuutta hakee. Siellä pyörii paljon tuota ikäluokkaa.
Vierailija kirjoitti:
Missä sanotaan, että pitäisi?
Joka puolella. Esim. näytät ikäistäsi nuoremmalta on kehu, kun taas näytätpä vanhalta on loukkaus.
AP:n kanssa samaa ikäluokkaa myös. Olen vasta viimeisen viiden vuoden aikana alkanut pikkuhiljaa hyväksyä ikääntymisen ja sen näkymisen. Annoin hiusten harmaantua melko pitkään, mutta muutama vuosi sitten värjäytin takaisin omaan väriin ja se kyllä freesasi ulkonäköä. Nyt olen tietysti värjäyskierteessä.
Itseä harmittaa yleisestikin vanheneminen, joten kaipa se ulkonäöstä huolta pitäminen liittyy omaan hyvinvointiin.
Vierailija kirjoitti:
Mä tunnen sisäisesti olevani edelleen se parikymppinen. Siksi ulkonäön mummoutuminen on jotenkin liian suuressa ristiriidassa persoonan kanssa, että yritän järkevissä määrin taistella sitä vastaan. Ja rakastan tyttömäisiä vaatteita. Valju harmaa valuva naama ja harmaat hiukset nyt vain näyttää mulla kuolemalta, eikä sovi jotenkin ollenkaan persoonaan, ulkonäköön, pukeutumiseen...
Itsekin koen usein etten ole sen vanhempi kuin 25v:nä. Mutta kun katsoo nykyisiä kaksvitosia niin tajuaa kuinka vanha on
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onhan huoliteltu nainen kaunis katseltava. Vähän kevyttä meikkiä naamaan joka päivä ja voi itsekin paremmin kuin jos on kuluneen näköinen ja väsyneet kasvot.
Miksei miehille ole tätä samaa vaatimusta? Vähän meikkiä pintaan niin voi paremmin?
Koska kyse naisten toisiaan vastaan aloittamassa kilpavarustelussa.
Niin ja onhan lehdissä juttuja kuinka yli puolet suomalaismiehistä kärsii kaljuuntumisesta. Kärsii?
Kuolemanpelko, työelämässä nuorelta vaikuttaminen (ikärasismi), halu näyttää edelleen lisääntymisikäiseltä (alitajuisesti esim miehet pitää siksi nuorempia naisia viehättävimpänä). Nuoruus on myös kaunista, vanhuus voi väsähdyttää kasvoja kun naama roikkuu
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska kyse naisten toisiaan vastaan aloittamassa kilpavarustelussa.
Niin ja onhan lehdissä juttuja kuinka yli puolet suomalaismiehistä kärsii kaljuuntumisesta. Kärsii?
Kaljuuntuminen on oikeesti ihan perseestä. Ihan sama mitä sanotaan. Nykyisin on muotia voimaantua sen kaljun kanssa ja leikata kaikki pois, mutta sekin on ihan perseestä kun sitä tukkaa saa leikata joka viikko loppu iän. Olepas kaljuuntuva mies joka ei leikkaa tukkaansa niin saat kuulla jatkuvasti víttuilua asiasta, sua pidetään tyyliin seksuaalirikollisena vaan sen tukan vuoks
Itsestä kannattaa pitää huolta kaiken ikäisenä. Kiva tyyli ja huoliteltu olemus on ilo katsella miehillä ja naisilla. Ei siinä nuoruutta mietitä vaan hyvää oloa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Missä sanotaan, että pitäisi?
Joka puolella. Esim. näytät ikäistäsi nuoremmalta on kehu, kun taas näytätpä vanhalta on loukkaus.
Niin ja harva se päivä joku feministi marisee, että naisia vaaditaan meikkaamaan, ajamaan karvansa, jne.
Jos mies piirtelisi mustekynällä tiliotteeseensa lisänollia ja näyttäisi mielikuvitusmiljoonia deiteillä naiselle, säälittävänä friikkinä jätkää pidettäisin. Naisten meikkaamisessa on kyse just samasta.
Silloin kun henkilö alkaa ns tippua kelkasta, hän alkaa miettiä "miksi pitäisi näyttää jollekin" tai olla jotakin.
Sivu <3
Vierailija kirjoitti:
Jotkut näyttää luonnostaan nuoremmilta, ei siinä tarvitse yrittää mitään. Jotkut luulevat, että henkilö epätoivoisesti yrittää näyttää nuoremmalle. Kaikki ei pysy samassa kunnossa ja se näkyy eroina +40 eteenpäin ja erot ikääntymisen suhteen on suuria.
Tuore havainto naisten vaateliikkeistä on, että juuri 50-65v naiset vaatteiltaan ym nuorekkuutta hakee. Siellä pyörii paljon tuota ikäluokkaa.
Vaatekaupassa saakin hoikka viis-kuuskymppinen olla kieli keskellä suuta. Miten löytää vaatteita, jotka eivät ole liian kireitä tai lyhyitä, esim. nykyshortsit, mutta eivät myöskään pitkiä löysiä tunikoita tai outoja kuoseja, esim. eläinkuvioita, jotka oikein huutavat, että hei, katsokaan, olen nuorekas kuuskymppinen.
Eletty elämä tekee ihmisestä vanhan. Sen oheistuotteena lähes kaikki saavat harmaita hiuksia. Niiden värjääminen ei nuorenna ketään päivääkään.