Miksi pitäisi tavoitella nuorelta näyttämistä?
Täytän pian 60. Miksi minun pitäisi yrittää näyttää nuoremmalta? Minusta se on oman iän halveksimista. Näytän aika lailla ikäiseltäni, kun ei ole ylipainoa niin ikä näkyy vielä herkemmin. Pidän itseni hyvässä kunnossa kun olen vielä saanut olla terve ja puhtaana, miksi se ei riitä? Mitä iloa minulle tuottaisi näyttää nelikymppiseltä, kun en sen ikäinen ole?
Kommentit (139)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En halua näyttää vihaiselta, väsyneeltä ja nuutuneelta. Sitähän vanhalta näyttäminen lopulta on. Botoxia en ole vielä laittanut, mutta aion sen tehdä siinä vaiheessa, kun otsaan tulee pahemmat kiukkurypyt.
N42
Kyllä ihmiset sen erottaa, onko kyse iän merkeistä vai siitä, että on esim. kiukkuinen tai väsynyt, eikä sitten tulkitse mielialaa niistä juonteista ja iän merkeistä. Itse olen tyytyväisenä hyväksynyt iän merkit, eikä kukaan kuvittele tosiaan esim. sibeliusrypyjen takia että olisin jatkuvasti vihainen, tai painuneiden tummien silmänalusten takia että olisin väsynyt. Kaikki vaan näkee että on jo ikää, ja se on mulle positiivinen asia, se tarkoittaa pitkää kokemusta.
Mulle on ihan sama mitä muut erottavat tai eivät erota. En halua, että perusilmeeni on äkäisen akan.
N42
Koita vaikka hymyillä joskus tai ajatella jotain kivoja asioita. Vaikeaa, tiedän.
Täytyy tunnustaa, että minua inhottaa naiset, jotka häpeilevät ikäänsä ja elämnmerkkejä. Jotain on jäänyt ymmärtämättä ja kasvu on kesken.
Ymmärrän, että yhteiskunta (ml. kaupallisuus, naisen rooli, miehet, jne.) asettaa odotuksia ja paineita.
Samalla ajattelen, että jos vanheneminen ottaa lujille ulkoisten tekijöiden vuoksi ja haluaa näyttää nuoremmalta, niin se on haaste on itse asiassa paljon isompi kuin se ulkonäkö.
Kunnioittakaa naiset itseänne. Meidän tarkoituksemme tässä elämässä on tulla siksi itseksemme, mikä aina olemme olleetkin.
Vierailija kirjoitti:
Kaipa siinä on taustalla kuolemanpelko. Vanhuus liittyy kuolemaan, ja kuolema on tabu.
Itselläni on vanhenemisen kanssa kipuilua. en tykkää uurteista naamassani, haluaisin näyttää samalta kuin ennenkin. Mutta en toisaalta halua mitään botoxilla pumpattua kuminaamaakaan. Jutut, jotka nuorella joskus voivat näyttää hyvältä, ovat vanhenevalla naisella räikeitä (irtoripset, hiustenpidennykset, siveltimellä maalatut kulmakarvat, huulitäytteet). Yritän vanhentua arvokkaasti ja omannäköisesti.
Samanlaisia mietteitä. Alkava ulkonäön rapistuminen ärsyttää ja vaatii totuttelua siinä kuin polvien kolotuksetkin, elämänhalu on ihan entisellään eikä kyllä sanottavasti houkuta lähestyvä kehon rappio, sen perässähän seuraa hauta. Niin tai näin, hyväksyttävähän se on.
En erityisesti yritä näyttää nuoremmalta, mutta hyvältä ikäisekseni. Hoidan ihoa huolellisesti mutta minimalistisesti, käytössä on muutama todistettu aktiiviaine. Lisäkkeitä ei ole, mutta hiukset on edelleen pitkät ja tuuheat. En värjää, saa nähdä mitä teen jos alkaa harmaantua? Riippunee, miten sopii omiin väreihin, monella on kauniit harmaat. Syön melko terveellisesti, nukun riittävästi ja liikun monipuolisesti, en pysyäkseni ikinuorena, vaan pysyäkseni terveenä ja toimintakykyisenä.
Näen kaupallisen ikinuoreuden tavoittelun olevan samaa juurta nuorten lisääntyneiden kauneusleikkausten kanssa, ylipäätään ihmisille halutaan myydä hyvin teollista kauneusihannetta. Kukin valitkoon estetiikkansa itse, mutta viehättäväksi itsensä kokeminen on ikivanha tarve. Olen mielelläni nelikymppinen, mutta vielä mieluummin kivannäköinen nelikymppinen, eikä siinä mitään pahaa ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onhan huoliteltu nainen kaunis katseltava. Vähän kevyttä meikkiä naamaan joka päivä ja voi itsekin paremmin kuin jos on kuluneen näköinen ja väsyneet kasvot.
Minusta tuo koko "kuluneiden ja väsyneiden" kasvojen dissaaminen pitäisi lopettaa. Ei sitä miehilläkään tehdä, vaan selvästi ikääntyneen näköistä herrasmiestä saatetaan pitää charmanttina ja komeana. Mutta auta armias kun naisella vähän naama valuu alaspäin ja tulee ryppyä: iik, näyttää kuluneelta ja väsyneeltä, täytyy äkkiä peittää tai korjata. Kyllä jokaisen aikuisen ihmisen pitäisi erottaa esim. nuoren ihmisen väsymyksen merkit siitä, että ihminen on ikääntynyt ja sen takia on tiettyjä piirteitä, eikä luulla vain että onpa väsynyt. Itse ainakin aktiivisesti kapinoin tällaista kauneusihannetta vastaan, jossa hyvän näköinen voi olla vain nuoren näköinen. Olen tyytyväisesti vanhan näköinen viisikymppinen.
Monet aikuiset miehet kuin teinejä ajattelutavaltaan ja käytökseltään,naiselle saatetaan töksäyttää surutta oletpas vanhan näköinen/väsynyt tms. Aikuiset miehet haluaa ja himoitsee nuoria reilusti puolet itseään ikäisiä naisia ja teinejä,valitettavasti monet perheenisät on tälläisiä. Kokoajan pitäis olla "silmänruokana" miehille mikä on yksi ärsyttävimmistä stereotyyppisistä ajattelutavoista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En halua näyttää vihaiselta, väsyneeltä ja nuutuneelta. Sitähän vanhalta näyttäminen lopulta on. Botoxia en ole vielä laittanut, mutta aion sen tehdä siinä vaiheessa, kun otsaan tulee pahemmat kiukkurypyt.
N42
Kyllä ihmiset sen erottaa, onko kyse iän merkeistä vai siitä, että on esim. kiukkuinen tai väsynyt, eikä sitten tulkitse mielialaa niistä juonteista ja iän merkeistä. Itse olen tyytyväisenä hyväksynyt iän merkit, eikä kukaan kuvittele tosiaan esim. sibeliusrypyjen takia että olisin jatkuvasti vihainen, tai painuneiden tummien silmänalusten takia että olisin väsynyt. Kaikki vaan näkee että on jo ikää, ja se on mulle positiivinen asia, se tarkoittaa pitkää kokemusta.
Mulle on ihan sama mitä muut erottavat tai eivät erota. En halua, että perusilmeeni on äkäisen akan.
N42
Koita vaikka hymyillä joskus tai ajatella jotain kivoja asioita. Vaikeaa, tiedän.
Miksi sinulle on niin suuri ongelma, että aion laittaa otsaani botoxia?
N42
Vierailija kirjoitti:
Miksei ulkonäöstä sais välittää? Itse tosiaan värjään harmaat piiloon, koska tykkään omasta tummasta. Meikkaan kevyesti, ei siinäkään ole mitään vaivaa. En tee näitä asioita miellyttääkseni muita, vaan haluan näyttää omaan silmään kivalta. Hoidan ihoa ja se on hyvässä kunnossa. Treenaan ja käytän kivoja vaatteita.
N48 (edelleen)
Ei kukaan ole kieltämässä sinulta tai keltään muultakaan tekemästä tuollaisia asioita, jos haluat. Mutta täällä keskustellaan siitä, että monesta tuntuu että sitä ikään kuin vaaditaan kaikilta. Ja se on huono juttu. Markkinamiesten kusetusta paljolti, keino myydä itsestään ja ikääntymisestään epävarmoille naisille loputtomasti kalliita ihonhoitotuotteita, meikkejä, hoitola- ja kauneuskirurgiatoimenpiteitä yms.
Itse olen surullinen tästä ilmiöstä, koska se pitää naisia heikompina kuin nämä voisivat olla. Tiedän liian monta lapsensa kasvattanutta, töissään menestyvää viisasta naista, joiden energiasta liian suuri osa menee ikääntymisen murehtimiseen. Itse kun teen töitä ihan oikeasti ikääntyneiden eli vanhusten parissa, ajattelen aina että voi voi, kun eihän se ikääntyminen konkreettisesti ala vielä vuosikymmeniin haitata, mutta yhteiskunta ja markkinamiehet on syöttänyt tällaisen näkemyksen, että vielä terveistä ja jaksavista päivistä ei pitäisi nauttia vaan märehtiä jotain ryppyjä ja kaulahelttoja ja rintojen laskeutumista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
N42
N42
N42
Jaa sori en lukenut aikasempaa viestiäs. Itse en botoxista pidä koska se vie ihmiseltä ilmeet pois mutta tee sinä toki miten itse parhaaksi näet.
Säälittää tuo nainen, on kyllä ruma akka, sääliä ja myötähäpeää, hulluutta, hyi helvetti ja yäk.
Nuo kommentit eivät tulleet avohoitopotilailta, vaan esim perheenäideiltä omilla nimillään. Samaan aikaan kun he istuvat vanhempainillassa vastustamassa koulukiusaamista, he kivittävät mediassa 18-vuotiaan nuoren naisen, kun tämä oli kultamekko päällä vastassa kultaleijonia.
Meillä on aina ollut kaksinaismoralistinen suhde kauneuteen. Suurin ongelma tulee vastaan, kun nainen päättääkin itse, mikä on kaunista. Hyväksymme naisten kauneuden sellaisena kuin sen haluamme nähdä. Kun nainen päättää itse ulkonäöstään, se herättää yllä olevat kommentit.
Ja me vanhat naiset valittamme kuinka vanhat naiset enää kelpaa. Höpö höpö. Ei meillä vanhoilla naisilla ole enää mitään paineita. Toivotan kaikille nuorille naisille tsemppiä näiden vanhojen naisten kanssa, jotka harjoittavat sitä naisvihaa nyt kaikkein räikeimmin ja enemmän kuin koskaan ennen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
N42
N42
N42
Jaa sori en lukenut aikasempaa viestiäs. Itse en botoxista pidä koska se vie ihmiseltä ilmeet pois mutta tee sinä toki miten itse parhaaksi näet.
Ei vie ilmeitä pois. Ihme uskomuksia.
N42
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
N42
N42
N42
Ei vie ilmeitä pois. Ihme uskomuksia.
N42
Kirjaimellisestihan se lamaannuttaa kasvojen lihaksia. Kyllähän sen nyt näkee minkälaisia vahanaamoja ihmisistä tulee kun botoxia piikittävät
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onhan huoliteltu nainen kaunis katseltava. Vähän kevyttä meikkiä naamaan joka päivä ja voi itsekin paremmin kuin jos on kuluneen näköinen ja väsyneet kasvot.
Minusta tuo koko "kuluneiden ja väsyneiden" kasvojen dissaaminen pitäisi lopettaa. Ei sitä miehilläkään tehdä, vaan selvästi ikääntyneen näköistä herrasmiestä saatetaan pitää charmanttina ja komeana. Mutta auta armias kun naisella vähän naama valuu alaspäin ja tulee ryppyä: iik, näyttää kuluneelta ja väsyneeltä, täytyy äkkiä peittää tai korjata. Kyllä jokaisen aikuisen ihmisen pitäisi erottaa esim. nuoren ihmisen väsymyksen merkit siitä, että ihminen on ikääntynyt ja sen takia on tiettyjä piirteitä, eikä luulla vain että onpa väsynyt. Itse ainakin aktiivisesti kapinoin tällaista kauneusihannetta vastaan, jossa hyvän näköinen voi olla vain nuoren näköinen. Olen tyytyväisesti vanhan näköinen viisikymppinen.
Monet aikuiset miehet kuin teinejä ajattelutavaltaan ja käytökseltään,naiselle saatetaan töksäyttää surutta oletpas vanhan näköinen/väsynyt tms. Aikuiset miehet haluaa ja himoitsee nuoria reilusti puolet itseään ikäisiä naisia ja teinejä,valitettavasti monet perheenisät on tälläisiä. Kokoajan pitäis olla "silmänruokana" miehille mikä on yksi ärsyttävimmistä stereotyyppisistä ajattelutavoista.
Mä olen varmaan jossain onnellisessa kuplassa, kun useimmat tutut on korkeasti koulutettuja, ja olen töissäkin paikassa jossa on lähinnä tällaisia, eikä tällaisia töksäytyksiä kenenkään ulkonäöstä ole kuulunut. Ei ikääntymisestä, ei kaljusta, ei painosta (olin itse eräässä vaiheessa kilpirauhasen vajaatoiminnan takia 60 kiloa ylipainoinen - kukaan ei sanonut mitään negatiivista). Ihmisillä on sentään peruskäytöstavat, eivätkä he aikuisina toimi kuin koulukiusaajat.
Vierailija kirjoitti:
Naiset haluavat näyttää nuoremmilta että kelpaisivat miehille. Eihän siinä muuta syytä ole.
Ehkä typerin motiivi ikinä. Kannattaisi ennemmin alkaa maalaamaan ryppyjä naamaan.
Vierailija kirjoitti:
Täytyy tunnustaa, että minua inhottaa naiset, jotka häpeilevät ikäänsä ja elämnmerkkejä. Jotain on jäänyt ymmärtämättä ja kasvu on kesken.
Ymmärrän, että yhteiskunta (ml. kaupallisuus, naisen rooli, miehet, jne.) asettaa odotuksia ja paineita.
Samalla ajattelen, että jos vanheneminen ottaa lujille ulkoisten tekijöiden vuoksi ja haluaa näyttää nuoremmalta, niin se on haaste on itse asiassa paljon isompi kuin se ulkonäkö.
Kunnioittakaa naiset itseänne. Meidän tarkoituksemme tässä elämässä on tulla siksi itseksemme, mikä aina olemme olleetkin.
Itsetunto ei ole pysyvä ominaisuus. Ja ihmisen ydin syntyy siellä lapsuudessa, jos se itsetunto ei pääse kehittymään sitä on vaikea korjata myöhemmin.
Surulliseksi vetää nykynuoret. Tuntuu että monessa asiassa on menty eteenpäin ja sitten näissä muutamissa asioissa ihan hirvittävästi taakse päin.
2-kymppinen ottaa pistoshoitoja... siinä ei ole kaikki ihan kohdillaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
N42
N42
N42
Miksi sinä oletat että se on jollekin ongelma?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
N42
N42
N42
Ei kukaan varmasti ole puuttumassa oikeuteesi tehdä oman naamasi kanssa mitä haluat. Mutta kieltämättä sitä väkisin ajattelee, että jokainen joka tuota tekee, on omalta osaltaan luomassa muillekin painetta yrittää näyttää nuoremmalta kuin on. Koska jos on vaikka viisikymppisiä, joilla ei ole juurikaan ryppyjä, niin niitä ryppyisiä vertaillaan näihin ja ihmetellään onpa nuo toiset rupsahtaneet, varmaan huonot elämäntavat tai jotain. Ei ihmiset arjessa tajua, että ei, ne ryppyisemmät on ihan vaan luomuikääntyneitä.
Näytän noin 10-15 vuotta ikäistäni nuoremmalta. Elämä on ihanaa.
Vierailija kirjoitti:
Naisia esinneellistetään nyt enemmän kuin koskaan ennen ja sen tekevät naiset ihan itse.
Ai? Että naiset itse?
Jatkuvasti kuulee tälläkin palstalla miehiltä, että nainen on parhaimmillaan alle 25 vuotiaana ja sen jälkeen alkaa alamäki ja että jo nelikymppiset vaihdetaan nuorempiin.
Minusta hieno trendi, että jotkut Hollywood-naisnäyttelijät ovat alkaneet puhua luonnollisen ikääntymisen puolesta. Lähinnä nämä on toki eurooppalaistaustaisia. Esim. Kate Winslet on ollut hyvin aktiivinen tässä, hän paitsi antaa otsa- ja silmänympärysryppyjensä näkyä, niin on sanonut ettei hyväksy esim. hänestä tehtyihin lehti- tai nettijuttuihin minkäänlaista kuvien käsittelyä, jolla pyritään tekemään hänestä nuoremman näköistä tai korjailemaan ulkonäön "virheitä".
N42