HS: Lääkäripariskunta kohtaa päivittäin rasismia
https://www.hs.fi/kotimaa/art-2000009635104.html
Lääkärin arvokas aika valuu hukkaan, kun potilaat eivät halua olla hoidossa pelkän lääkärin ihonvärin vuoksi. Sydänkohtauksenkin saaneet mieluummin kuolevat kuin ottavat hoitoa vastaan. Miten on, onko näille pakko edes etsiä toista lääkäriä tilalle?
Kommentit (1113)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En jaksa näitä jatkuvasti rasismista valittavia ulkomaalasia. Jos Suomi on niin huono maa, niin menkää muualle.
Minne Suomessa syntynyt ja Suomen kansalainen tummaihoinen muka menisi?
Esimerkiksi Somaliaan. Yle esitteli uutisissaan viime vuonna naislääkärin joka oli palannut harjoittamaan ammattiaan vanhempiensa kotimaahan. Alla vähän vanhempi artikkeli
https://finlandabroad.fi/web/som/ajankohtaista/-/asset_publisher/TV8iYv…
Vierailija kirjoitti:
Seuraava itkun aihe on varmaan, ettei pääsekään tekemään väitöskirjaa Helsingin yliopistoon, kun Romanian tutkintoa ei hyvällä katsota. Sekin on varmaan rasismia.
Romanian tutkinnolla ei saa edes lääkärinoikeuksia Suomessa ilman lisäopintoja.
Olisiko mitenkään mahdollista, että pariskunta lähti opiskelemaan ulkomaille sen takia, etteivät he päässeet mihinkään Suomen lääketieteellisistä? Tämähän on se tavallisin syy lähteä ulkomaille. Ja jos Britanniassa oli niin mukavaa, miksi he palasivat kauhean rasistiseen Suomeen? Kuinkas se "kansainvälisen uran" luominen edistyy?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Menin raskaudenkeskeytykseen viime vuonna, ja paikalle kutsuttiin lähi-idän taustaa omaava mieslääkäri. Tuhahteli minulle siinä ääneen ja toi asenteellaan selväksi miten minua ja tekoani halveksi, "ei olla ehkaisykeino". Ei edes katsonut päälle kun kysyi minkä ehkäisyn haluaisin jatkossa. En edes viitsinyt alkaa selittämään tilannettani ja tapahtuma oli asiaan liittyvien sivujuonteiden takia muutenkin traumaattinen ja itkin, suomalaiset(!) hoitajat osoittivat empatiaa ja silittelivät kättäni.
Että kyllä sitä halveksuntaa tapahtuu kuulkaa ihan molempiin suuntiin.
Olen itse kohdannut vastaavan tylyä ja epäasiallista käytöstä ihan kantasuomalaisiltakin lääkäreiltä, useasti vielä. Typerää yrittää keksiä syitä miksi rasismi ammattilaista kohtaan on oikeutettua kun syy on vain se, että ihonväri ei miellytä. "Huonommista" ulkomaalaisista tutkinnoista ja kielitaidosta kun kummasti ei löydy valittamista jos lääkäri on vaaleaihoinen venäläinen tai virolainen.
Tuollainen kuvattu ei kyllä millään tavalla ole hyväksyttävää tai normaalia käytöstä hoitohenkilökunnalta vaikka kuinka yrität keksiä tapoja puolustella tuota.
Ja mitäs muuten ajattelit tehdä tuolle "rasistiselle" käytökselle potilaiden taholta? Pitäisikö somalilääkärin saada kieltäytyä hoitamasta kaikkia joista ei pidä?
Niin, pitäisikö siis kantasuomalaisetkin lääkärit kaikki tuomita ihmisryhmänä ja kieltäytyä heidän palveluistaan koska olen kohdannut ilkeitä ja ylimielisiä suomalaisia lääkäreitä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Menin raskaudenkeskeytykseen viime vuonna, ja paikalle kutsuttiin lähi-idän taustaa omaava mieslääkäri. Tuhahteli minulle siinä ääneen ja toi asenteellaan selväksi miten minua ja tekoani halveksi, "ei olla ehkaisykeino". Ei edes katsonut päälle kun kysyi minkä ehkäisyn haluaisin jatkossa. En edes viitsinyt alkaa selittämään tilannettani ja tapahtuma oli asiaan liittyvien sivujuonteiden takia muutenkin traumaattinen ja itkin, suomalaiset(!) hoitajat osoittivat empatiaa ja silittelivät kättäni.
Olen itse kohdannut vastaavan tylyä ja epäasiallista käytöstä ihan kantasuomalaisiltakin lääkäreiltä, useasti vielä. Typerää yrittää keksiä syitä miksi rasismi ammattilaista kohtaan on oikeutettua kun syy on vain se, että ihonväri ei miellytä. "Huonommista" ulkomaalaisista tutkinnoista ja kielitaidosta kun kummasti ei löydy valittamista jos lääkäri on vaaleaihoinen venäläinen tai virolainen.
"rasismi ammattilaista kohtaan"
Mitäs ajattelit asialle tehdä? Kieltää hoito kaikilta jotka kysyvät lääkärin kielitaidosta, eivät vaikuta heti luottavan tähän tai käyttävät jopa n-sanaa? Tuolla perusteella esimerkiksi Esko Valtaoja ei saisi enää terveydenhuoltoa koska on julkisesti käyttänyt n-sanaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse pyrin välttämään venäläisiä lääkäreitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Seuraava itkun aihe on varmaan, ettei pääsekään tekemään väitöskirjaa Helsingin yliopistoon, kun Romanian tutkintoa ei hyvällä katsota. Sekin on varmaan rasismia.
Olisiko mitenkään mahdollista, että pariskunta lähti opiskelemaan ulkomaille sen takia, etteivät he päässeet mihinkään Suomen lääketieteellisistä? Tämähän on se tavallisin syy lähteä ulkomaille. Ja jos Britanniassa oli niin mukavaa, miksi he palasivat kauhean rasistiseen Suomeen? Kuinkas se "kansainvälisen uran" luominen edistyy?
Et lukenut juttua. Mutta on pakko kommentoida.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Takapäivystäjää ei kutsuta pelkän rasistisen asenteen vuoksi. Sorry, lääkäriä ei päivystyksessä voi valita. Moni valkoinen lääkäri opiskelee Romaniassa. Useimmat somalit ovat syntyneet Suomessa ja siksi puhuvat suomea täysin. Onhan nuokin käynyt lukion Suomessa, vaikka lähtivät opiskelemaan Britanniaan.
Miksi kaikissa ketjuissa, joissa sanotaan vaikka, että jonkun lapsia kohdellaan raistisesti, suurin osa kommenteista mitätöi ja kieltää tapahtuneen? Sen perään kirjoitetaan mielipiteitä, kuin tässä ketjussa?
Älkää ikinä enää väittäkö etteikö Suomessa olisi vahvaa rasismia. Suomessa on selkeää rasismia, joka on osaksi piilossa ja sitten näkyy selvästi poliitikkojen kirjoituksissa ja asenteissa esim tumaihoiseen lääkäriin tai mitätöidää toisten kokemukset tai niin kuin tässä, ammattitaito.Näissä kertomuksissa ja tarinoissahan ei ollut kyse päivystyksestä vaan ihan tavallisista, kiireettömistä terveyskeskuksen ajanvarauksista.
Ja tässäkin jutussa ei ole mitään muuta kuin noiden kahden somalin omat kuvitelmat, tulkinnat ja kertomukset, ei mitään todistettavia juttuja. Itse ainakin kyllästynyt tällaisiin vinkujuttuihin joissa kertoillaan kaikenlaista joka saattaa olla täysin keksittyä.
Ja on myös uskomatonta, miten egoistisia nuo kaksi ovat! Heitä ei kiinnosta se, että aikaa tarvitsevilla saattaa olla pelkoja mm. aiempien huonojen kokemusten takia kielitaidottomista lääkäreistä vaan tarinoissa keskittyvät vain valittamaan itsestään ja kerjäämään sääliä. En koskaan menisi lääkärille joka pohtii vain itsesäälin vallassa sitä, miten "kuormittavaa" on kun potilaat haluavat varmistua lääkärin kielitaidosta, johtuen aiemmista huonoista kokemuksista.
Mutta se on ilmeiseti täysin uskottavaa, että Purra törmää alati ja kaikkialla epäasialliseen käytökseen mm:jilta?
Teksitisi sisällöstä muuten paistaa, ettet ole selvästi lukenut artikkelia, eli olet tehnyt päätelmäsi kuvaa katsomalla ja se taas tukee artikkelin varsinaista aihetta.
Hibo itse taitaa olla siellä, sen verran tunteella raivoat.
Jutussa nimenomaan puhutaan kiireettömistä terveyskeskuksen ajanvarauksista ja vedetään johtopäätös rasismista siitä, kun potilaat tiedustelevat lisää lääkäristä jolla on ulkomaalainen nimi, todennäköisesti sen takia että pelkäävät lääkärillä olevan huono kielitaito. Potilaalla on täysi oikeus kysyä tuota. Mutta tämä lääkäri vetää siitä sen johtopäätöksen, että se on rasismia eikä edes pyri ymmärtämään isoa kuvaa vaan hyppää siitä heti kierimään itsesäälissä. Koko jutun ajan kyseinen lääkäri valittaa moneen otteeseen miten kuormittavaa ja stressaavaa hänellä on.
"Terveydenhuollossa rasismi tulee useimmiten vastaan potilaan varatessa aikaa lääkärille terveyskeskukseen. Ulkomaiselta kuulostavan nimen kuultuaan potilas pyytää usein suomalaista lääkäriä.
”Kun olin ensimmäisessä terveyskeskustyössäni, olin siellä ainoa muuntaustainen. Kuulin usein toimistosihteerimme vakuuttavan potilaalle puhelimessa, että Hibo on suomalainen lääkäri ja hyvä työssään. Että tulet nyt vain hänen vastaanotolleen”, Hibo Abdulkarim kertoo."
Se, että sinä valitset jutusta vain omaa ajatusmaailmaasi tukevat kohdat, ei poista sitä että siellä on myös useampi kohta, kun potilaalle on ollut täysin selvää se että kyseinen lääkäri osaa sujuvaa suomea.
Et itse tainnut lukea juttua. Sillä siellä ei ole yhtään tuollaista kohtaa jossa kiistatta kävisi ilmi mitään tuollaista mitä väität. Pariin kohtaan toinen noista somaleista kyllä väittää, että kyse ei ole kielitaidon epäilystä mutta ei kykene - eikä edes yritä - esittämään mitään perusteita väitteilleen.
Mutta selvästi tuo pariskunta ei edes halua oikeasti olla lääkäreitä vaan anti-rasismi -aktivisteja.
Jonka lisäksi jutusta käy ilmi, että toinen noista on nykyään yksityisellä puolella. Jossa todellakin jokainen saa valita ihan itse lääkärin, ihan niillä perusteilla kuin haluaa. Siksihän sinne mennään.
Juttu kirjaimellisesti alkaa siitä, että vakavista rintakivuista kärsivä potilas kieltäytyi lääkärin hoidosta nähtyään tämän. Eli lääkäri oli tullut paikalle ja osoittanut jo kielitaitonsa.
Kukaanhan ei tiedä onko kerrottu tarina totta tai miten se oikeasti meni.
Jonka lisäksi jopa tuolla kerrotulla tavalla kyse ei ollut kielitaidosta sillä tarinan mukaan potilas kieltäytyi kyseisestä lääkäristä heti NÄHTYÄÄN hänet, eli ilman mitään tietoa kyseisen henkilön kielitaidosta tai sen puutteesta sillä tuossahan ei mitään keskustelua vielä käyty.
En kyllä usko koko tarinaa ollenkaan.
Eli epäonnistuit taas.
Tuolla samalla logiikalla sinun pitäisi olla uskomatta myös yhteenkään tässä ketjussa kirjoitettuun väittämään epäasiallisesti tai -ammattitaitoisesti toimineesta ulkoomaistaustaisesta lääkäristä. Nämähän väitteet ovat vielä epäuskottavampia, koska yhtäkään niistä ei ole esitetty omalla nimellä ja kasvoilla.
Sinäkö oikeasti uskot ne kaikki? Ei voi olla totta! :=D
Olipa heikko vasta-argumentti, joka lähinnä paljastaa omat asenteesi eli somali valehtelee, kun taas palstapersu puhuu totta.
Olen monta kertaa aiemminkin sanonut, että on erittäin heikkoa keskustelua syyttää kaikkia eri mieltä tai itselleen epämieluisia asioita kertovia henkilöitä valehtelijoiksi. Se kertoo vain sen, ettei kykene omilla argumenteillaan johdonmukaiseen, asialliseen ja rakentavaan keskusteluun.
Tuollaista keskustelua harrastavat pikkulapset ja se on verrattavissa siihen, että työntää sormet korviin, laittaa silmät kiinni ja alkaa huutamaan muiden päälle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joka veen kerta kun on ollut ulkomaalainen lääkäri on tullut hoitovirhe.
Siksi.
Oletko tehnyt ilmoituksen hoitovirheestä?
Olen.
Venäläinen lääkäri ei tunnistanut kilpirauhastulehdusta.
Kroatialainen lääkäri ei osannut suomea vaan jouduin tulkkaamaan hänet hoitajalle.
Serbi yritti lähettä minut kotiin jumppaohjeiden kanssa kun selkänikama oli murtunut. Vaadin röntgen-lähetteen ja toisen lääkärin.
Vierailija kirjoitti:
EU-alueeen, johon Romaniakin kuuluu, tutkintojen vastaavuuksista on voimassa lakeja ja viranomaisohjeita. Tarvittaessa tutkintoa on täydennettävä joiltakin osin.
Veronmaksajat maksavat hoidot julkisella, ilmaispalvelua ei ole, mutta asiakasmaksuja ei aina peritä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuollainen kuvattu ei kyllä millään tavalla ole hyväksyttävää tai normaalia käytöstä hoitohenkilökunnalta vaikka kuinka yrität keksiä tapoja puolustella tuota.
Ja mitäs muuten ajattelit tehdä tuolle "rasistiselle" käytökselle potilaiden taholta? Pitäisikö somalilääkärin saada kieltäytyä hoitamasta kaikkia joista ei pidä?
Niin, pitäisikö siis kantasuomalaisetkin lääkärit kaikki tuomita ihmisryhmänä ja kieltäytyä heidän palveluistaan koska olen kohdannut ilkeitä ja ylimielisiä suomalaisia lääkäreitä?
Ja mitäs muuten ajattelit tehdä tuolle "rasistiselle" käytökselle potilaiden taholta? Pitäisikö somalilääkärin saada kieltäytyä hoitamasta kaikkia joista ei pidä? Esko Valtaoja esimerkiksi sulkea kokonaan terveydenhuollon ulkopuolelle kun on käyttänyt n-sanaa?
Vierailija kirjoitti:
Siksi.
Taidat rampata yhtenään lääkärillä? Luulosairauteen ei ole hoitoa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Takapäivystäjää ei kutsuta pelkän rasistisen asenteen vuoksi. Sorry, lääkäriä ei päivystyksessä voi valita. Moni valkoinen lääkäri opiskelee Romaniassa. Useimmat somalit ovat syntyneet Suomessa ja siksi puhuvat suomea täysin. Onhan nuokin käynyt lukion Suomessa, vaikka lähtivät opiskelemaan Britanniaan.
Miksi kaikissa ketjuissa, joissa sanotaan vaikka, että jonkun lapsia kohdellaan raistisesti, suurin osa kommenteista mitätöi ja kieltää tapahtuneen? Sen perään kirjoitetaan mielipiteitä, kuin tässä ketjussa?
Älkää ikinä enää väittäkö etteikö Suomessa olisi vahvaa rasismia. Suomessa on selkeää rasismia, joka on osaksi piilossa ja sitten näkyy selvästi poliitikkojen kirjoituksissa ja asenteissa esim tumaihoiseen lääkäriin tai mitätöidää toisten kokemukset tai niin kuin tässä, ammattitaito.Jostain syystä unohdit esimerkiksi kantislapsia hakkaavat ja ryöstävät roadmanit, joista poliisin mukaan 95 % on ulkkaritaustaisia. Tai vanhuksia huijaavat valepoliisit, jotka ovat käytännössä kaikki romaneja. Kantiksia kohtaan on paljon rasismia ja se ei tunnu kiinnostavan ketään, kun uhri on vääränvärinen valkonaama.
Tarkoitat varmaan, että kantiksia kohtaan tehdään rikoksia. Se on eri asia kuin rasismi.
"Kantisten" kohtaama väkivalta ei ilmeisesti koskaan ole rasismia...
Joutuuko kantis katuryöstön kohteeksi sen takia, että hänellä on mukanaan jotain arvokasta ryöstettävää, vai ihonvärinsä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lukemalla jutun selviää, että Romianissa opiskelee useita suomalaisia (ihan kantasuomalaisia) ja että romanialaista lääkärinkoulutusta pidetään Euroopan yleisellä tasolla hyvänä.
Eli turha takertua tässä jutussa näiden kahden lääkärin kielitaitoon tai koulutukseen, koska kummassakaan ei ole mitään ongelmallista.
Onhan sillä merkitystä onko lääkäri joku koulupudokas, joka ei ole onnistunut Suomessa pääsemään lääkikseen ja joutuu ostamaan tutkintonsa jostain Romaniasta, jossa homma toimii ikivanhalla tavalla. Ei tosiaankaan herätä luottamusta.
"Lähes 1200 suomalaista opiskelee lääketiedettä ulkomailla
Eniten opiskelijoita on Baltiassa ja Ruotsissa, mutta Romanian ja Bulgarian suosio opiskelumaana on kasvanut viime vuosina."
Aika paljon koulupudokkaita valmistumassa lääkäriksi tällä hetkellä. Artikkeli on tämän vuoden tammikuulta. Sun ei kannata ottaa riskiä käymällä lääkärissä.
https://www.laakarilehti.fi/jasen/lahes-1200-suomalaista-opiskelee-laak…
Vierailija kirjoitti:
Toivottavasti nämä "romanialaisesta kirjekurssilääkäristä" huolissaan olevat kieltäytyvät myös kaikkien lukuisten kantasuomalaisten virolaisesta tai romanialaisesta lääkärinkoulutuksesta, niitä nimittäin riittää. Suomessa koulutetaan niin vähän lääkäreitä, että pakko hakea tutkinto ulkomailta.
Parhaat pääsevät opiskelemaan lääketiedettä Suomessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älkää ikinä enää väittäkö etteikö Suomessa olisi vahvaa rasismia. Suomessa on selkeää rasismia, joka on osaksi piilossa ja sitten näkyy selvästi poliitikkojen kirjoituksissa ja asenteissa esim tumaihoiseen lääkäriin tai mitätöidää toisten kokemukset tai niin kuin tässä, ammattitaito.Näissä kertomuksissa ja tarinoissahan ei ollut kyse päivystyksestä vaan ihan tavallisista, kiireettömistä terveyskeskuksen ajanvarauksista.
Ja tässäkin jutussa ei ole mitään muuta kuin noiden kahden somalin omat kuvitelmat, tulkinnat ja kertomukset, ei mitään todistettavia juttuja. Itse ainakin kyllästynyt tällaisiin vinkujuttuihin joissa kertoillaan kaikenlaista joka saattaa olla täysin keksittyä.
Ja on myös uskomatonta, miten egoistisia nuo kaksi ovat! Heitä ei kiinnosta se, että aikaa tarvitsevilla saattaa olla pelkoja mm. aiempien huonojen kokemusten takia kielitaidottomista lääkäreistä vaan tarinoissa keskittyvät vain valittamaan itsestään ja kerjäämään sääliä. En koskaan menisi lääkärille joka pohtii vain itsesäälin vallassa sitä, miten "kuormittavaa" on kun potilaat haluavat varmistua lääkärin kielitaidosta, johtuen aiemmista huonoista kokemuksista.
Mutta se on ilmeiseti täysin uskottavaa, että Purra törmää alati ja kaikkialla epäasialliseen käytökseen mm:jilta?
Teksitisi sisällöstä muuten paistaa, ettet ole selvästi lukenut artikkelia, eli olet tehnyt päätelmäsi kuvaa katsomalla ja se taas tukee artikkelin varsinaista aihetta.
Hibo itse taitaa olla siellä, sen verran tunteella raivoat.
Jutussa nimenomaan puhutaan kiireettömistä terveyskeskuksen ajanvarauksista ja vedetään johtopäätös rasismista siitä, kun potilaat tiedustelevat lisää lääkäristä jolla on ulkomaalainen nimi, todennäköisesti sen takia että pelkäävät lääkärillä olevan huono kielitaito. Potilaalla on täysi oikeus kysyä tuota. Mutta tämä lääkäri vetää siitä sen johtopäätöksen, että se on rasismia eikä edes pyri ymmärtämään isoa kuvaa vaan hyppää siitä heti kierimään itsesäälissä. Koko jutun ajan kyseinen lääkäri valittaa moneen otteeseen miten kuormittavaa ja stressaavaa hänellä on.
"Terveydenhuollossa rasismi tulee useimmiten vastaan potilaan varatessa aikaa lääkärille terveyskeskukseen. Ulkomaiselta kuulostavan nimen kuultuaan potilas pyytää usein suomalaista lääkäriä.
”Kun olin ensimmäisessä terveyskeskustyössäni, olin siellä ainoa muuntaustainen. Kuulin usein toimistosihteerimme vakuuttavan potilaalle puhelimessa, että Hibo on suomalainen lääkäri ja hyvä työssään. Että tulet nyt vain hänen vastaanotolleen”, Hibo Abdulkarim kertoo."
Se, että sinä valitset jutusta vain omaa ajatusmaailmaasi tukevat kohdat, ei poista sitä että siellä on myös useampi kohta, kun potilaalle on ollut täysin selvää se että kyseinen lääkäri osaa sujuvaa suomea.
Et itse tainnut lukea juttua. Sillä siellä ei ole yhtään tuollaista kohtaa jossa kiistatta kävisi ilmi mitään tuollaista mitä väität. Pariin kohtaan toinen noista somaleista kyllä väittää, että kyse ei ole kielitaidon epäilystä mutta ei kykene - eikä edes yritä - esittämään mitään perusteita väitteilleen.
Mutta selvästi tuo pariskunta ei edes halua oikeasti olla lääkäreitä vaan anti-rasismi -aktivisteja.
Jonka lisäksi jutusta käy ilmi, että toinen noista on nykyään yksityisellä puolella. Jossa todellakin jokainen saa valita ihan itse lääkärin, ihan niillä perusteilla kuin haluaa. Siksihän sinne mennään.
Juttu kirjaimellisesti alkaa siitä, että vakavista rintakivuista kärsivä potilas kieltäytyi lääkärin hoidosta nähtyään tämän. Eli lääkäri oli tullut paikalle ja osoittanut jo kielitaitonsa.
Kukaanhan ei tiedä onko kerrottu tarina totta tai miten se oikeasti meni.
Jonka lisäksi jopa tuolla kerrotulla tavalla kyse ei ollut kielitaidosta sillä tarinan mukaan potilas kieltäytyi kyseisestä lääkäristä heti NÄHTYÄÄN hänet, eli ilman mitään tietoa kyseisen henkilön kielitaidosta tai sen puutteesta sillä tuossahan ei mitään keskustelua vielä käyty.
En kyllä usko koko tarinaa ollenkaan.
Eli epäonnistuit taas.
Tuolla samalla logiikalla sinun pitäisi olla uskomatta myös yhteenkään tässä ketjussa kirjoitettuun väittämään epäasiallisesti tai -ammattitaitoisesti toimineesta ulkoomaistaustaisesta lääkäristä. Nämähän väitteet ovat vielä epäuskottavampia, koska yhtäkään niistä ei ole esitetty omalla nimellä ja kasvoilla.
Sinäkö oikeasti uskot ne kaikki? Ei voi olla totta! :=D
Olipa heikko vasta-argumentti, joka lähinnä paljastaa omat asenteesi eli somali valehtelee, kun taas palstapersu puhuu totta.
Olen monta kertaa aiemminkin sanonut, että on erittäin heikkoa keskustelua syyttää kaikkia eri mieltä tai itselleen epämieluisia asioita kertovia henkilöitä valehtelijoiksi. Se kertoo vain sen, ettei kykene omilla argumenteillaan johdonmukaiseen, asialliseen ja rakentavaan keskusteluun.
Tuollaista keskustelua harrastavat pikkulapset ja se on verrattavissa siihen, että työntää sormet korviin, laittaa silmät kiinni ja alkaa huutamaan muiden päälle.
Nolasitpa itsesi harvinaisen typerästi.
Jos osaisit lukea niin olisit kyennyt lukemaan viestin johon tuo oli vastaus: "Tuolla samalla logiikalla sinun pitäisi olla uskomatta myös yhteenkään tässä ketjussa kirjoitettuun väittämään epäasiallisesti tai -ammattitaitoisesti toimineesta ulkoomaistaustaisesta lääkäristä. Nämähän väitteet ovat vielä epäuskottavampia, koska yhtäkään niistä ei ole esitetty omalla nimellä ja kasvoilla."
Ja pitäähän sitä nyt olla harvinaisen tyhmä jos lähtökohtaisesti uskoo kaiken mitä täällä ihmiset kirjoittelevat!
Kerran lastani lääkärillä käyttäessäni kohdalle osui joku Lähi-Idän taustan omaava herra. Sinänsä tutkimuksen yms hoiti asiallisesti, mutta siinä vaiheessa kun hoitaja joutui naputtelemaan epikriisin koneelle minun tulkatessa hoitsulle (aikaa ennen googletransua) huonon englannin ja suomen sekoituksella selitettyä asiaa, totesin että hieman liian hapokasta.
Sen jälkeen lasteni kohdalla vaadin aina suomalaisen lääkärin, oli rasismia tai ei.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyseessä ei ole rasismi vaan kansalaisten huoli siitä ettei yhteistä kieltä olisi.
Itse olin aikoinaan terveysasemalla töissä ja aikoja annettaessa jengi tiedusteli ulkomaalaisen nimen kohdalla, että osaahan lääkäri varmasti suomea?
Jos olisit lukenut artikkelin tietäisit, ettei kyse ollut nyt kielitaidosta. Näille kieltäytyville potilaille oli ollut täysin selvää, että lääkäri puhuu hyvää suomea.
Hoitaja kertoi heidän olevan suomalaisia ja puhuvan hyvää suomea? Sekö tekee sen täysin selväksi? Meille otettiin töihin henkilö, joka omien sanojensa mukaan puhuu sujuvaa ruotsia ja rekryn tehnyt henkilö sanoi hänen puhuvan hyvää ruotsia. Todellisuudessa kyseinen henkilö hädin tuskin selviää yksinkertaisista lauseista ja hänen kanssaan keskustellaan muulla kielellä kuin ruotsilla. Mutta koska rekryn tehnyt henkilö sanoi, että hänen kielitaitonsa on hyvä, niin pitäisikö sen olla nyt meille täysin selvä asia?
Tyttäreni meni kerran hammaslääkärin viikonloppupäivystykseen Hwlainfi
Kamppiin yksityiselle. Virolainen lääkäri ei osannut paikata hammasta kunnolla, vaan suomalainen lääkäri joutui korjaamaan jäljet. Kalliiksi tuli.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et lukenut juttua. Mutta on pakko kommentoida.
Luin kyllä jutun. Mikä kohta jäi ymmärtämättä?
Siksi.