Perässävedettävä mies, en vaan jaksa
Miksi jotkut miehet on sellaisia? Mun elämän tragedia on se, että mies on täysin perässä vedettävä. Ei osaa mitään tehdä ellei sano. Aloitekyky 0. Jos itse saisi päättää, jumittais kaiket päivät sohvalla. Lapsiakin on. Arvatkaapa vaan kuka hoitaa ja huolehtii melkeinpä kaiken.
Kommentit (141)
Vierailija kirjoitti:
Miltä seksi tuntuu lapasen kanssa?
Asiasta kukkaruukkuun!! Olet käynyt lukemassa mun tekstini lapasesta?!?
Peräänvedettävä on parempi.
T: Homppeli
Keksittyhän tämä juttu on, mutta ap voisi valaista miksi ylipäänsään meni yhteen tälläisen miehen kanssa ja hankki vielä lapsiakin? En usko hetkeäkään että ukko muuttui ykskaks veteläksi ja saamattomaksi. Toisekseen tässä on naisen tarina tilanteesta, mikä olisi miehen? Ja kumpi puhuu totta sekä miksi tilanne on tuo kuin se on.
Vierailija kirjoitti:
Keksittyhän tämä juttu on, mutta ap voisi valaista miksi ylipäänsään meni yhteen tälläisen miehen kanssa ja hankki vielä lapsiakin? En usko hetkeäkään että ukko muuttui ykskaks veteläksi ja saamattomaksi. Toisekseen tässä on naisen tarina tilanteesta, mikä olisi miehen? Ja kumpi puhuu totta sekä miksi tilanne on tuo kuin se on.
Kyllä itse asiassa aika moni mies muuttuu lapaseksi lasten saamisen jälkeen. Johan tännekin on siitä moni kirjoittanut. Liekö kotoa tullut malli? Luulevat että on ok olla ihan täysin hyödytön vaan, statisti perheen elämässä, samalla kun äiti/vaimo huolehtii ja hoitaa about kaiken. Tiedoksi: se ei ole kenenkään naisen mielestä varmasti ok!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ittepä valitsit
Jep! Nuorena valitsin väärin. En ole sellainen jyrä ja päällepäsmäri itse, vaan oikeastaan ihan päinvastoin, joten tämä on aivan painajaista. Todella uuvuttavaa ja on kokoajan sellainen olo, että olen aivan ylistressaantunut, väsynyt, kyllästynyt. Mies on vielä kaiken lisäksi ylimielinen ja ilkeä kun sille päälle sattuu. Olisi edes sellainen kiltti perässävedettävä joka hyväntuulisena sitten suostuisi kaikkeen jota ehdotan, mutta ei. Kaikki tavalliset asiat on vielä vaikeita ja nihkeitäSaa todella vetää perässä kaksin käsin. Omia mielipiteitä saa toki olla, mutta jos ei itse koskaan ehdota mitään sitten tilalle, niin onhan tämä ihan äärettömän masentavaa ja toivotonta. T. Ap
Rupeat vaan itse aktiiviseksi. Yksin ja ystävien kanssa, lorvi jääköön sohvalle loikomaan. Meinaan että lopeta ne odotukset miehen suhteen, petyt muuten aina vaan uudelleen.
Mutta miten haluta tai rakastaa tuollaista ihmistä? Joka ei anna mitään? Kaiken ottaa kyllä mielellään vastaan mitä saa. Lopulta et halua antaa itsekään enää mitään. Aika normaali seuraus varmaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se on aina naiselle kamalaa jos ei ite pääse perässä vedettäväksi vaan joutuu itse järjestelemään mitä haluaa tapahtuvan. Tuo on jotenkin hyvittavaa aina kun naiset kritisoi ja haukkuu miehiä jos miehet käyttäytyvät samalla tavalla kuin naiset
En ole nähnyt miesten valittavan naisten passiivisuudesta?
Kyllä passiivinenkin nainen usein ryhdistäytyy kun lapset syntyy. Miehillä käy just toisinpäin.
Ite sä sen valitsit, miksi kitiset?
Aina sä voit dumpata sen, ei mikään laki vaadi sua pysymään sen kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Kumminkin teit lapsia kyseisen lapasen kanssa. Ei tuollainen toimettomuus tule yllätyksenä.
No mitä pahaa siinä sohvalla olemisessa sitten on? Pitäskö sen juoda viinaa ja välillä lätkyttää takaapäin ja läpsiä perse punaiseksi?
Toista et voi muuttaa, itseäsi voit.
Nähdäkseni sulla on kaksi vaihtoehtoa:
Pysy parisuhteessa, mutta ulkoista hänet arjestasi. Tee asioita yksin ja lasten kanssa ja ystäviesi kanssa. Älä oleta tai odota häneltä mitään, annat vaan olla. Sun ei siis tarvitse myöskään pyykätä hänen vaatteitaan tai hoitaa hänelle ruokaa tai muutenkaan huolehtia hänestä. Aikuinen kyllä osaa. Tämä on varmasti rankkaa, mutta säästyt erotuskalta. Toinen asia on, kannattaako sun tuhlata elämääsi tuollaisessa suhteessa.
Se toinen vaihtoehto on ero. Elämäsi on alkushokin jälkeen samanlaista kuin miehenkin kanssa, kun huolehdit yksin kaikesta. Mutta olet sentään vapaa rakastumaan uudestaan. Eikä tarvitse katsella sitä lapasta sohvalla.
Minä valitsin eron. Elämä VOI olla myös toisenlaista, mutta sille pitää antaa mahdollisuus.
Vierailija kirjoitti:
Ite sä sen valitsit, miksi kitiset?
Aina sä voit dumpata sen, ei mikään laki vaadi sua pysymään sen kanssa.
Miehen palkka on usein naisilla syy roikkua miehessä.
Vierailija kirjoitti:
Ittepä valitsit
Kirjoita sille lista tehtävistä töistä ja kellon aika mihin mennessä
Vierailija kirjoitti:
Mies ei ookkaan hyvä
-Itse valitsitSeksiä ei oo kun mies ei tee mitään
-Kiinnostaako mikään jos ei seksiäkään saaValitat täällä
-Motkotat varmaan miehellesikin kokoajanTeet kaikki kotityöt ja uhriudut
-Jätä tekemättä ja kato mitä käyAjatuksia:
Mies otuksena on ihan käsittämättömän helppo pitää tyytyväisenä, naisen tyytyväisenä pitäminen on verratrain lähes mahdotonta. Annat miehelle tilaa ja aikaa tehdä omat juttunsa, välillä kehut ja kiität jostain mikä vaati aloitekykyä tai vaivaa. Välillä panet ja teet ruokaa. Miehen tulee joskus löytää tarkotuksensa tylsyydestä. Tylsyyden kautta aktivoitumiseen ja edelleen liikunnasta tai suorituksista uuden virran löytymiseen. Mies bondaa päämäärien ja suoritusten kautta, kun taas nainen bondaa stressittömyyden, mukavuuden ja läheisyyden kautta.Mun mielestä lähestyt asiaa väärästä suunnasta.
T: bi-mies
Panemista lukuunottamatta noin kasvatetaan taaperoa.
Vierailija kirjoitti:
Mies ei ookkaan hyvä
-Itse valitsitSeksiä ei oo kun mies ei tee mitään
-Kiinnostaako mikään jos ei seksiäkään saaValitat täällä
-Motkotat varmaan miehellesikin kokoajanTeet kaikki kotityöt ja uhriudut
-Jätä tekemättä ja kato mitä käyAjatuksia:
Mies otuksena on ihan käsittämättömän helppo pitää tyytyväisenä, naisen tyytyväisenä pitäminen on verratrain lähes mahdotonta. Annat miehelle tilaa ja aikaa tehdä omat juttunsa, välillä kehut ja kiität jostain mikä vaati aloitekykyä tai vaivaa. Välillä panet ja teet ruokaa. Miehen tulee joskus löytää tarkotuksensa tylsyydestä. Tylsyyden kautta aktivoitumiseen ja edelleen liikunnasta tai suorituksista uuden virran löytymiseen. Mies bondaa päämäärien ja suoritusten kautta, kun taas nainen bondaa stressittömyyden, mukavuuden ja läheisyyden kautta.Mun mielestä lähestyt asiaa väärästä suunnasta.
T: bi-mies
Välillä kehut ja kiität, mutta mistä? Hienosti sä makaat siinä sohvalla. Onpa kiva kun oot taas ottanut ton telkkarin katsomisen vastuullesi koko päiväksi. Vai?
Vierailija kirjoitti:
Olen joskus miettinyt, onko tämä jotenkin evoluution muokkaamaa. Kaikki miehet eivät voi olla eteenpäinpyrkiviä ja johtajatyyppiä. Ehkä suurimman osan kuuluukin olla seuraajia. Muuten miehet olisivat tappaneet toisensa kauan sitten.
Monet miehet ovat myös sanoneet, että tavallaan pitivät armeijasta, koska heidän ei tarvinnut ajatella omilla aivoillaan.
Joten ehkä ymmärrämne sukupuoliroolit väärin? Olisivatko miehet onnellisempia, jos naiset vain hyväksyisivät sen, että heidän kuuluu ottaa se aktiivinen ja johtava rooli parisuhteessa?
Naisille on paljon helpompi pysyä sinkkuna. Parisuhteen pitää enemmän antaa kuin ottaa kummallekin osapuolelle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole seksiä ollut vuoteen ja mies aika ajoin kyselee, eikö meillä tule koskaan olemaan enää seksiä.. Sen sijaan että tekisi jotain asian eteen, että halut voisivat herätä! Ei mitään ajatusta edes treffien järjestämisestä tai mistään. Mitään ei osaa tehdä itsenäisesti varmaan. T. Ap
Treffien järjestämisestä? Asutteko eri osoitteissa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole seksiä ollut vuoteen ja mies aika ajoin kyselee, eikö meillä tule koskaan olemaan enää seksiä.. Sen sijaan että tekisi jotain asian eteen, että halut voisivat herätä! Ei mitään ajatusta edes treffien järjestämisestä tai mistään. Mitään ei osaa tehdä itsenäisesti varmaan. T. Ap
Treffien järjestämisestä? Asutteko eri osoitteissa?
Jos heillä on pieniä lapsia tai isommilla lapsilla harrastuskuljetuksia, niin treffien eteen pitää tehdä järjestelyjä. Tiedän kyllä, kumman osapuolen niskoille sekin jää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä olin itse tämmönen perässävedettävä puoliso. Toki kotihommat hoidin ihan itsenäisesti, kuskasin lapset harrastuksiin, hoidin lasten kaikki juoksevat asiat, tein lumityöt ja nurmikonleikkuut. Ilman patisteluja.
Mitään yhteistä tekemistä en enää vuosiin ehdottanut. Enkä mitään perheen yhteistä.
Mies tästä ajoittain valitti.Meillä tähän johti se, että joskus kun vielä järjestin meille esim. Vierailuja lähdettiin niihin aina riidalla. Mies teki lähdöstä jollainlailla vaikeaa, ensin kieltäyty, aitten lähtikin tai jotain. Lopulta lopetin vierailujen sopimisen.
Yhteisiä reissuja en ehdottanut, koska omat varani olivat tosi rajalliset, rahat meni lähinnä lasten harrastuksiin, laskuihin ja ruokaan, lasten tarpeisiin. Enkä voinut koskaan miettiä että mies osallistuisi rahallisesti reissuun. Kaikki piti miettiä niin, mihin itsellä rahaa, ja kun sitä ei ollut en ehdottanut mitään. Menimme sitten miehen ehdotusten mukaisesti.
Lisäksi meillä ei ollut tukiverkostoa. Mies meni omiaan, minä olin kotona lasten kanssa.
Lopulta ei huvittanut enää mikään, olin niin loppu, väsynyt, etten innostunut enää mistään. Olin tuommonen hankala joka vänkäsi ehdotuksia vastaan. Lopulta kielsin miestä tuomasta kavereitaan meille ryyppäämään, sanoin että menkööt muualle. Aina oli jollain lapsella aikaisin aamusta johonkin pelireissuun lähtö, eikä kukaan saanut nukuttua kun mölisivät myöhään yöhön. Itseä ei se touhu enää vuosiin kiinnostanut.
Ja toisaalta, minä viihdyn kotona. Olen hyvin tyytyväinen ihan perusjuttuihin. Pienillä mausteilla. En tarvitse mitään jatkuvaa hurlumheitä elämääni. Olen tylsä. Tavallinen. Kotihiiri.
Mä veikkaan, et tämän puolison versio on aivan erilainen. Ja jos päästäis näkemään objektiivinen totuus, se olis todennäköisesti hyvin kaukana kummankin tarinasta.
Toivottavasti älyät pysyä sinkkuna!
Minulle tuli täsmälleen sama fiilis tästä. Luultavasti todella väritetty tarina omaan suuntaan.
Se on varma, että puolison versio olisi aivan erilainen.
Onneksi lopulta löysi työpaikaltaan itselleen naisen jonka kanssa vuosien salasuhteen jälkeen nyt perustaa uusperhettä. Menevät ja touhuavat kovasti yhdessä ja yhdessä lasten kanssa. Kiva heille kaikille.
Minä todellakin pysyn sinkkuna. Parisuhde ei ole minua varten. Kadotan siinä itseni.