Kerrostaloasujat! Miten tuuletatte matot siivouksen yhteydessä?
Siinä se kysymys onkin. Mihin kellonaikaan esim. imuroitte? Jne.
Kommentit (13)
Ei ole mattoja koska en pidä niistä
Ostin törkykalliit paperinarumatot, joten ei tarvitse tampata.
Imuroin kunnolla ja vien omalle parvekkeelle. Joskus pakkasilla on parikin päivää.
Olis parveke, mutta en tuuleta siltikään mattoja ikinä, turhaa hommaa.
Imuroin matot hyvin viikottain ja kerran tai pari kertaa kuukaudessa kannan ne parvekkeelle tuulettumaan. Joskus ripottelen matoille ruokasoodaa ja annan vaikuttaa yön yli ja imuroin, puhdistaa ja raikastaa matot. Tamppausta en ole enää harrastanut vuosiin sillä siinä ei ole mitään järkeä eivätkä nykyajan matot enää edes kestäisi mattopiiskalla hakkaamista. Pakkasella annan mattojen tuulettua parvekkeella joskus yön ylikin. Onneksi on yhden hengen talous eikä lemmikkieläimiäkään ole joten matot pysyvät melko puhtaina.
Vierailija kirjoitti:
Imuroin kunnolla ja vien omalle parvekkeelle. Joskus pakkasilla on parikin päivää.
Minäkin vuosia tuletin omalla parvekella matot talven pakkasilla,kuin pyykki telineeni matala, kuivatin pyykit siellä.Se loppui kuin alkertaani muutti tupakoitisija vuosia sitten,Edellen tupakoi ,vaikka talossa parveketupakointi kielto.Joten mattoja ei tuuleteta misään enää.Eikä pikku pykkiä kuivateta parvekeella.
Mä edelleen nuo pari mattoa raahaan tamppaustelineelle torstaisin kello 18.00 ja haen ne sisälle 21.00. En vie, jos sataa. Talvipakkasella annan niille lumipesuja.
Sillä välin on sitten imurointi ja lattioiden pesu.
Maanantaisin töiden jälkeen mä imuroin koko kämpän ja ne matotkin.
Mä olen tuohon rytmiin oppinut lapsuudessani ja yhä sitä käytän. Viimeisiä dinosauruksia varmasti sillä saralla. Lapset kun muuttaa pois ajattelin hankkia siivoojan. Loppu tää pirun siivoilu.
N51
Meillä on "mattoparveke ". Siellä saa tampata mattoja tiettyinä aikoina.
En kyllä itse jaksa enää sinne raahata. Imuroin vaan hyvin.
Mattoparveke lainausmerkeissä kun en tiedä, mikä sen oikea nimitys on.
Imuroinnin jälkeen parvekkeelle. Mattopiiskaa ei ole. Pesu kahdesti vuodessa ja lisäksi jos on likaisia tahranpoistoa välillä. Tekstiilipesuri löytyy. On sen verran kovaääninen, että käytetään vain lauantaisin iltapäivällä, jolloin harvalla on nukkumisaika. Lapset, joita tosin tässä rapussa on yksi, on luultavasti jo nukkuneet päikkärit, yövuorosta tulleet on heränneet ja iltavuorolaiset lähtee. Meillä ei ole seinänaapureita ollenkaan, on vain yläkerran naapuri. Lauantaina aamupäivällä on muulloin siivouspäivä ja arkisin imurointia tarpeen mukaan iltaisin.
Imurit on nykyään niin tehokkaita ja mattomateriaalit helposti siivottavia joten ei tarvitse parvekkeelle roudata
Vierailija kirjoitti:
8
Vierailija kirjoitti:
Minäkin vuosia tuletin omalla parvekella matot talven pakkasilla,kuin pyykki telineeni matala, kuivatin pyykit siellä.Se loppui kuin alkertaani muutti tupakoitisija vuosia sitten,Edellen tupakoi ,vaikka talossa parveketupakointi kielto.Joten mattoja ei tuuleteta misään enää.Eikä pikku pykkiä kuivateta parvekeella.
Minunkin alakerrassani asuu parveketupakoitsija, mutta enää eivät savut kulkeudu parvekkeelleni, kun kävin valistamassa, että ne parvekelasit pitää pitää kunnolla auki tupakoinnin ajan vielä tupakoinnin jälkeenkin. Osa talon tupakoitsijoista kävi jossain vaiheessa talon ulko-oven takana tupakalla ja siitä tuli vielä enemmän haittaa kuin parvekkeella tupakoinnista ja siitä tehtiin loppu.
En tuuleta mattoja. Koskaan. Mitä järkeä semmoista on tehdä?