Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Perässävedettävä mies, en vaan jaksa

Vierailija
20.07.2023 |

Miksi jotkut miehet on sellaisia? Mun elämän tragedia on se, että mies on täysin perässä vedettävä. Ei osaa mitään tehdä ellei sano. Aloitekyky 0. Jos itse saisi päättää, jumittais kaiket päivät sohvalla. Lapsiakin on. Arvatkaapa vaan kuka hoitaa ja huolehtii melkeinpä kaiken.

Kommentit (141)

Vierailija
121/141 |
14.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nimenä koivu,tai Selänne?

Vierailija
122/141 |
14.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No jo on vikaa miehessä. Ole iäti onnellinen, ettei sinun miehesi ole humupekka, joka kaahaa kaikki paikat ja tuhlaa rahat ja ostaa itselleen kaiken jättämällä sinut huomiotta. On kaiken keskipiste. Ei perhana , oot saanut hyvän miehen.

Rahdistäydy itse.

Ei ole pakko olla sitä miestä ollenkaan, jos ei hyvää kerran löydy. Kenenkään ri tarvitse tyytyä huonoon. Ihan vain vinkkinä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/141 |
10.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ittepä valitsit

Jep! Nuorena valitsin väärin. En ole sellainen jyrä ja päällepäsmäri itse, vaan oikeastaan ihan päinvastoin, joten tämä on aivan painajaista. Todella uuvuttavaa ja on kokoajan sellainen olo, että olen aivan ylistressaantunut, väsynyt, kyllästynyt. Mies on vielä kaiken lisäksi ylimielinen ja ilkeä kun sille päälle sattuu. Olisi edes sellainen kiltti perässävedettävä joka hyväntuulisena sitten suostuisi kaikkeen jota ehdotan, mutta ei. Kaikki tavalliset asiat on vielä vaikeita ja nihkeitäSaa todella vetää perässä kaksin käsin. Omia mielipiteitä saa toki olla, mutta jos ei itse koskaan ehdota mitään sitten tilalle, niin onhan tämä ihan äärettömän masentavaa ja toivotonta. T. Ap

ota ero, pääset helpommalla

Vierailija
124/141 |
19.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jännä et täst aiheesta ei äkkiseltään löytynyt mitään psykologin kirjoittamaa juttua? 🤔

Miksi suomalainen mies on yleensä perässä vedettävä? Tässä voisi olla minun näkemys asiaan. Sodan käyneet sukupolvet on helposti hukuttaneet kokemuksensaa pulloon joko baarissa tai kotona? Siitä hypätään sukupolveen TV 😂 mäkihyppy formulat MM lätkä siihen viellä keskikalja sipsit. 😅 Nyky hetki? Mies käsite täysin hukassa? Mitä teen mikä on mun paikka parisuhteessa? Kun malli on mitä on. Tää voisi olla yksi selitys ja polku miksi näin on 🤔🤷 tää kuvio on sit vaan periytynyt isältä pojalle. Ja huomatkaa tuon koko kehityksen aja nainen on kasvanut ja kehittynyt ja mies hukannut itsensä mikä johtaa epätasapainoiseen asetelmaan hyviä miehiä on ehkä vähemmän?? 🤔

En ehkä kannustaisi haukkumaan miestä Tästä vaan puhumaan asiasta auttaa näkemään ongelma? Tukea kin voisi antaa? Kyse on kummiskin muottiin kasvamisesta asenne muutos voisi korjata tilanteen? 🤔

Itse olen mies ja kuullut kumppaneiltani että olen perässä vedettävä 😅 alkuun en edes ymmärtänyt mitä kumppani sillä tarkoitti vaikka koitin kysellä mitä hän tarkoitti? Eli on myös hyvä osata sanoittaa kumppanille ymmärrettävästi ja rohkaista kysymäänkin jos jokin vaivaa 🤔 mutta älä sano missään asiassa kumppanille että et jaksaisi toistaa asioita tää todenäköisesti saa kumppanin mykistymään sohvalle. suhteessa voi olla tietty jotain muitakin ongelmia huolia jos kiinnostusta muutokseen ei ole joten jälleen olisi varmaan syytä puhua vakavammin koska on ymmärrettävää että toisella on halut ja tarpeet odotukset unelmat suhteen etenemisestä. 

Vierailija
125/141 |
19.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ittepä valitsit

Näinpä, olisi pitänyt valinta luontaista johtajuutta uhkuva alfauros. Ei se ole vain palstavitsi, että sellainen on naisten ihannemies.

Vierailija
126/141 |
19.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla oli aikoinaan miesystävä, jo keski-ikäinen, seurusteltiin 8kk ja hän oli suhteen alusta saakka perässävedettävä mm näissä asioissa

- 1.treffeille pääsyssä ja sen sopimisessa, viestitellessä joka asian sai nyhtää lisäkysymyksillä että päästiin siihen haluaako ylipäätään nähdä, mitä tehtäs, missä ja mihin aikaan. Työvoitto oli se kun sitten nähtiin. Tosin ihastuin heti sillä sekunnilla näkemääni ja tiesin et tää on tässä.

- suhteen jatko siitä eteenpäin

- ensimmäinen yö yhdessä

- suhteen edetessä se mitä tehdään kun ollan yhdessä....minä suunnittelin, järjestin ja useimmiten maksoinkin kaiken.

Hän oli kyllä sanan varsinaisessa merkityksessä

parisuhteen vapaamatkustaja!

Hänen hankalan elämäntilanteen ja mt ongelmien siivittämänä jätti minut kun ei kuulemma jaksanut enää eikä ollut tytyväinen suhteeseen.

Toivottavasti löysi avokätisemmän elättäjän ja nöyremm

jos kokoajan valittaa ja vaatii toiselta mahdottomuuksia, niin ylpeys se hänelläkin on ja eihän sellaista jaksa kuunnella kokoajan. Aika ikävän kuvan jätit itsestäsi hänelle.

Miksi pitää yrittää muuttaa ihmistä väkisin ja vaatia häneltä mahdottomuuksia?

Itse jouduin ottamaan matalien palkkojen takia kymppitonnin velkaa että voin viedä lapset ja vaimon ensikertaa elämässä lomamatkoille. Kun tuli ininää että miksi meidän perhe ei koskaan käy lomilla. Ei ole varaa kun palkat on niin matalat. Joidain kuukausina en saa edes vuokraa maksettua.

Ajattelin että ero tässä tulee kuitenkin. Ne tuhlatut rahat joita vieläkin kymmenen vuotta olen maksellut, enkä saa maksettua koskaan, en myöskään elareita...

Niin oli elämäni parhaita lomia perheen kanssa. Niistä on videoita ja kuvia tallella. Harmi etten ottanut viittäkymmentä tonnia lainaa. Olisin voinut pidentää parisuhdettamme pidemmälle ja hankkinut elämääni hienoja muistoja.

Ero tuli lopulta velkojen ja pienen palkan takia. En kyennyt enää maksamaan uusia lomia perheelleni.

Nyt tapan itseäni hitaasti viinalla ja tupakoin myös runsaasti. Hienot muistot jäi.

Ottakaa velkaa isät. Ei niitä tarvitse maksaa takaisin. Ottakaa velkaa ja töissä muuten ei kannata tavallisen ihmisen käydä. Jos olet lääkäri niin sitten. Ottakaa velkaa ja nauttikaa siitä parista kuukaudesta aitoa perhe-elämää.

Vierailija
127/141 |
19.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä miehellä on liikaa töitä tai ei rahaa, niin siksi on perässä vedettävä väsynyt tai rahaton?

Mulla oli tapana aina pyytää naisystävää mukaan lenkille (joka päivä). Mutta hän ei tykännyt kun oli liian kylmä tai liian kuuma ja hengästys varmasti aiheutti ahdistusta, kun juoksussa tulee hiki ja hengästyy. Kävi mieluummin salilla vähän räpläämässä puhelinta ja muutama toisto.Luontoretket jotka ei maksa mitään ei kelvanneet hänelle, koska metsässä oli hyttysiä ja märkää ja jalat puutuivat. Mihinkään lomamatkoihin ei ollut meikäläisellä varaa tonnin kuukausitulojen takia. Lapsetkin kärsi tosi paljon kun palkat oli niin matalat. Isovanhemmat eivät suostuneet että eletään koko perhe itä-Suomen metsissä, niin ottivat lapset huostaansa. Mun palkoilla ei vuokria makseltu.

Ja koulumatkatkin olisi lapsilla menneet ihan mahdottomiksi. Telttailu metsässä koitui lopulta meidän eroksi. Vaimo oli alusta asti perässä vedettävä taakka, joka ei Suomen luontoon soveltunut mitenkään. Hän ei alkuunkaan syönyt kalaa esimerkiksi, joka oli perus kainuulaiselle miehelle se ensisijainen ravinto kesäisin. Lapset söi kalaa kyllä innokkaasti ja perunaa. Hän olisi halunut rivarin ja vakituisen työn. Sellaista ei nykyään saa. Se siitä sitten.

Elareita en kykene maksamaan, mutta kalaa saa tulla hakemaan. Perässä vedettäviä naisiakin on olemassa. Ne yleensä karkaa takasiin etelään hesaan, kun saavat tarpeekseen.

Vierailija
128/141 |
19.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin mun mies on syntynyt tosi köyhissä olosuhteissa ja elänyt nuoruutensakin ysärin lamassa. Ei ne lapsuudessa tehneet mitään jännää tai käyneet missään lomilla ikinä. Heidän vanhemmat raatoi tehtaassa pitkää päivää ja elivät säästeliäästi. Mies ei edes tiennyt että on olemmassa muovipusseja kaupassa roskiksia varten. Hän osti aina muovipussin kaupasta, kun ehdotin että käytä kangaskassia. Mistä hän saisi sitten roskapussin??? Myös siivousvälineiden käyttö oli hänelle uutta. Hän oli aina pessyt lattian kontaten käyttäen vanhaa t-paitaa ja saippuavettä käyttäen.

Ei autoile tai osaa pyöräillä, ei edes näe itseään pyöräilemässä tai autoilemassa, koska liian kallista.. Elämä pyörii siinä tutulla lähiöllä. Köyhyys aiheuttaa pahimmillaan äärimmäistä apatiaa näissä miehissä, joka on kasvaneet niukoissa oloissa ysärin laman aijoilta näihin päiviin Vantan oloissa. Mieheni ei edes ollut koskaan käyttänyt alkoholia ja oli virhe tutustuttaa hänet siihen. Hänen näköalaton elämä koki melkoisen muutoksen ekoista känneistä kolmekymppisenä ja alkoholisoitui välittömästi, kun siihen astinen elämys oli lapsuuden aikainen SEEGAA. Lopulta jätin hänet, kun elämä hänen kanssaan oli kuin Vantaan eläintarha. Ei halunut pois lapsuuden alueilta, hän kertoi että Vantaa on hänellä verissä ja tatuoituna rintaan. Vantaa on hänen äitiensä maa ja todellinen isänmaa. Kun ehdotin muuttoa Kouvolaan josta itse olen kotoisin, niin mieluummin kuolisi kuin menisi muualle, vanha koira ei uusia reviirejä opi.

Mitä kyselin lasteni isän kuulumisia, niin kovasti on alkoholisoitunut tapaus "kiitos minulle" ja ei käy enää kovinkaan usein kirkossakaan. Pelailee edelleen SEEGAA, mutta on kuin varjo entisestään. Muistan kuinka häiden jälkeen kävimme mun vanhempien maksamalla kuherruslomalla Las Palmasilla, niin ei mies osanut ottaa rennosti alkuunkaan. Hän valitteli että sydämestä ottaa ja ahdistaa. Koko loman ajan lentokoneesta saakka oli paniikkikohtaukset päällä ja ihmispelon vuoksi ei uskaltanut poistua hotellista mihinkään. Vuosikymmenten köyhyys oli tehnyt tehtävänsä. Silloin paljastui miten vakavasti kaveri oli laitostunut. Maksettu ilmainen loma oli hänen mielestä kidutuskammio, ei tullut syömään aamulla aamiaista. Oli syömättä kaksi viikkoa. Toin hänelle hedelmiä ja käpyjä evääksi hotellihuoneeseen. Söi niitä hädissään kuin hiiri syö hyönteisiä etuhampaat pitkällään ja kaulan tatuoinnit paljaana kuin viulun kielet. Kylmä lager-olutkaan ei häntä houkutellut ulos hotellihuoneesta palmupuiden lomaan.

Minulla on suuri huoli suomalaisten nuorten miesten hyvinvoinnista jatkossa. Nyt hallitusten leikkausten myötä syntyy lisää näitä eläintarha-poikia, jotka eivät tule lähiöidensä häkistä vapaaseen maailmaan ja uskalla ottaa elämäänsä haltuun. Köyhyys laitostutti heidät jo varhain. Ei nainenkaan kykene näitä pelastamaan. Tasa-arvon vuoksi pitäisi auttaa eniten syrjittyjä ihmisiä Suomessa. Elikäs poikia.

Vierailija
129/141 |
19.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pienet pojat on Suomessa tällä hetkellä syrjityin ja syrjäytetty porukka.

Heistä Minna Canth kirjoittaisi.

Vierailija
130/141 |
19.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No jo on vikaa miehessä. Ole iäti onnellinen, ettei sinun miehesi ole humupekka, joka kaahaa kaikki paikat ja tuhlaa rahat ja ostaa itselleen kaiken jättämällä sinut huomiotta. On kaiken keskipiste. Ei perhana , oot saanut hyvän miehen.

Rahdistäydy itse.

Ei ole pakko olla sitä miestä ollenkaan, jos ei hyvää kerran löydy. Kenenkään ri tarvitse tyytyä huonoon. Ihan vain vinkkinä.

Ei ole huonoa miestä olemassakaan.

On vain erilaisia.

Vierailija
131/141 |
19.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen aina ihmetellyt miten naiset jaksaa hyy säillä pidellä kehitysmaalaisten ukkojensa kättä joka asiassa. Kuin elämää lapsen kanssa. Eikä parannusta useimpien kohdalla edes ole luvassa kun on yleensä suomeen tulut maista joissa ihmisten keskimääräinen älykkyys on suomalaisen 11 vuotiaan tasolla.

Vierailija
132/141 |
19.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
133/141 |
19.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyviä huomioita, näin 40-ikävuotta lähestyvänä miehenä täytyy todeta. Hyvät tragikoomiset naurutkin sai noista tarinoista. Sellaistahan se varmasti monessa tapauksessa valitettavasti on. Tiedän useita tuollaisia tyyppejä. Itsekin olen näitä 90-luvun traumatisoimia, vaikka ei ehkä ihan noin rajusti sentään ilmene.

Mutta olette te monet sen ajan kokeneet naisetkin aivan hukassa. Sekaisin kuin seinäkello. Täysin tuuliajolla emotionaalisesti, vaikka kodin siisteyden alle se pahoinvointi piiloutuu.

Voi meitä. Me 30-40-vuotiaat. Ja nuoremmalla sukupolvella on sitten nämä identiteettiongelmat ja sateenkaarijutut pinnalla. Tuntuu kuin jokainen ikäluokka olisi kirottu.

Vierailija
134/141 |
19.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyviä huomioita, näin 40-ikävuotta lähestyvänä miehenä täytyy todeta. Hyvät tragikoomiset naurutkin sai noista tarinoista. Sellaistahan se varmasti monessa tapauksessa valitettavasti on. Tiedän useita tuollaisia tyyppejä. Itsekin olen näitä 90-luvun traumatisoimia, vaikka ei ehkä ihan noin rajusti sentään ilmene.

Mutta olette te monet sen ajan kokeneet naisetkin aivan hukassa. Sekaisin kuin seinäkello. Täysin tuuliajolla emotionaalisesti, vaikka kodin siisteyden alle se pahoinvointi piiloutuu.

Voi meitä. Me 30-40-vuotiaat. Ja nuoremmalla sukupolvella on sitten nämä identiteettiongelmat ja sateenkaarijutut pinnalla. Tuntuu kuin jokainen ikäluokka olisi kirottu.

Vierailija
135/141 |
20.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä mies tokaisi, kun sanoin että sinä olet tuollainen perässä vedettävä ankkuri, niin tokas että vedä kovempaa, niin saadaan hyvä oja taaksemme. Ei paikat vety.

ehhe he eehhe he eeehhe he eeehhe he

Eikä paikat vettyneet enää koskaan.

Vierailija
136/141 |
01.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on kans perässävedettävä mies. Ei suunnittele ikinä mitään juttuja, on jotenkin poissaoleva. Asutaan vielä eri osoitteissa, jos oon hänen luona niin joko sohva, telkku, tietokone tai makaa sängyssä puhelin kädessä. Ei ole mitään ideoita heittää mulle. Jotenkin turhauttaa tämmöinen kun saan yksin suunnitella jotain aktiviteetteja ilman miestä. Valitsee mielummin kotona olon ja pelit. 

Vierailija
137/141 |
01.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

samaa pas kaa vuodesta toiseen

Vierailija
138/141 |
01.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehkä miehellä on liikaa töitä tai ei rahaa, niin siksi on perässä vedettävä väsynyt tai rahaton?

Mulla oli tapana aina pyytää naisystävää mukaan lenkille (joka päivä). Mutta hän ei tykännyt kun oli liian kylmä tai liian kuuma ja hengästys varmasti aiheutti ahdistusta, kun juoksussa tulee hiki ja hengästyy. Kävi mieluummin salilla vähän räpläämässä puhelinta ja muutama toisto.Luontoretket jotka ei maksa mitään ei kelvanneet hänelle, koska metsässä oli hyttysiä ja märkää ja jalat puutuivat. Mihinkään lomamatkoihin ei ollut meikäläisellä varaa tonnin kuukausitulojen takia. Lapsetkin kärsi tosi paljon kun palkat oli niin matalat. Isovanhemmat eivät suostuneet että eletään koko perhe itä-Suomen metsissä, niin ottivat lapset huostaansa. Mun palkoilla ei vuokria makseltu.

Ja koulumatkatkin olisi lapsilla menneet ihan mahdottomiksi. Telttailu metsässä koitui lopulta meidän eroksi. Vaimo oli alusta asti perässä vedett

Älä puhu paskaa. Asumistuki on olemassa, toimeentulotuki myös. Ei niillä perhettä etelään viedä, mutta saa katon pään päälle ja ruokaa pöytään. Ero tietysti tulee, jos kumpikaan ei hallitse taloudenpitoa.

Vierailija
139/141 |
13.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miltä seksi tuntuu lapasen kanssa?

Ihan iso vehje onneksi on. Ja toimiikin.

Okei...mut nites se aloitekyky, vai toimiiko ihan omalla moottorilla vaakatasossa?

Vierailija
140/141 |
13.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Elämä on valintoja. Joka ikinen päivä. Jokainen valinta on sinun oma. Jopa se mies on sinun oma valinta. Niinpä voit vallan hyvin valita sen pois elämästäsi.

Ihan mikä vaan aamu voit nousta sängystä, pakata tavarat ja lapset, avata oven, astua ulos ja lähteä. Kas, noin.

Pakata lapset ja lähteä? Lapsilla on myös isä. Sairaita olette.

Ap on Ihan itse olet valinnut miehensä ja mies on valinnut hänet. Olen melko varma että mies toivoo eroa ja odottaa aloitetta. Jos on lapanen mies niin on nainenkin ja vielä häijy. Olisi mielenkiintoista kuulla toisen puolen näkemys asiasta.