Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko ihan normi, että miehet ei halua tarjota

Vierailija
14.07.2023 |

Itse treffeille kutsumalleen naiselle??? Mitään??

En tiedä kuka nainen hyväksyy mutta itselleni ei tule hyvä fiilis....

Kommentit (722)

301/722 |
15.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Riippuu täysin millaisia miehiä treffaa. Ne vähän reppanat ei tosiaan tarjoa. Mutta varakkaammat herrasmiehet, ne sliipatut pikkutakkimiehet, mitä tapaa lakitoimiston kevätjuhlilla, niin ne tarjoaa lähes ihan aina.

No mä olen käynyt treffeillä esim. Kahden lääkärin ja usean insinöörin kanssa, eikä heistä juuri kukaan yhtä lukuunottamatta ole tarjonnut. Sitten taasen yksi autonkorjaaja halusi tarjota. Ja yksi diplomi-insinööri kysyi minulta, että haluanko minä, päivätyössä käyvä sairaanhoitaja, maksaa molempien ravintolalaskut vai maksetaanko erikseen. Joten ei se miehen tulotaso vaikuta hänen halunsa tarjota .

302/722 |
15.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen miettinyt, että olisipa hauskaa käydä ensitreffeillä esim. Venäläisen tai ranskalaisen miehen kanssa ravintolassa ja sanoa miehelle , että minä, nainen, tarjoan. Mitenköhän se ranskalainen/venäläinen mies siihen reagoisi?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
303/722 |
15.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehet alkavat jo sisäistää tasa-arvon, naisille se tuntuu olevan vaikeaa.

Vierailija
304/722 |
15.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kumman huonosti kuitenkin edelleen sisäistävät tasa-arvon silloin, kun se koskee lasten tai kodin hoitoon liittyviä velvoitteita.

Eipä sillä, itse en huoli keneltäkään tuntemattomalta mieheltä yhtään mitään. Kuten miehet tässäkin ketjussa ovat kilvan todistaneet, mies ei koskaan tarjoa mitään pyyteettömästi, vaan takana on aina jokin vaatimus.

305/722 |
15.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos joku juristinainen menee ensitreffeille kahvilaan pienituloisten laitoshuoltajamiehen kanssa, niin ehkä silloin olisi kohteliasta, että se isotuloinen juristinainen tarjoaa sille pienituloiselle treffikumppanille latten ja kakkupalan, kun kyllä mä tiedän, että juristeilla on niin isot palkat, että joku 10-15€ ei ole heille yhtään mitään, mutta siitä laitoshuoltajasta se voi tuntua isolta summalta heittää johonkin kahvilakäyntiin.

Vierailija
306/722 |
15.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Christiiina kirjoitti:

Mä olen miettinyt, että olisipa hauskaa käydä ensitreffeillä esim. Venäläisen tai ranskalaisen miehen kanssa ravintolassa ja sanoa miehelle , että minä, nainen, tarjoan. Mitenköhän se ranskalainen/venäläinen mies siihen reagoisi?

Venäjällä kilpaillaan siitä kuka saa maksaa. Suomessa kukaan ei haluaisi maksaa.

Vierailija
307/722 |
15.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 45 v nainen. Ja sitä mieltä, että kyllä miehen pitää maksaa. Ja ihan siitä syystä, että suurin osa miehistä on kuitenkin sitä mieltä syvässä sisimmässään, että naisen kuuluu suurimmaksi osaksi

-hoitaa lapset

-hoitaa koti

Sekä tämän päälle

-maksaa vähintään puolet kaikesta ja että hyvä olisi, jos maksaisi kaiken

-antaa seksiä usein, vaikkei naista aina huvittaisi

-olla valittamatta miehen jatkuvista omista menoista, jotka naulitsevat naisen hoitamaan kodin ja lapset yksin.

Harva mies tosissaan kokee niin, että parisuhteeseen alkaessaan hän on yhtälailla se, joka siivoaa kotona, leipoo ja kokkaa, käy kaupassa, kitkee rikkaruohot pihalla, hoitaa lapset kakkavaipoista ja tuttipullon desinfioinneista alkaen yötä myöten.

Juu ja kenenkään miehen ei tarvitse nyt mainita rännin putsausta, ruohonleikkausta tai renkaiden vaihtoa tms. Niitä hommia tavallisessa perheasunnossa on todella paljon vähemmän kuin siivous-tai lastenhoitotyötä. Nykyisin kun ei enää eletä maatilalla 1940-luvulla metsätöitä tehden.

Keskiverrolla 35 v miehellä on aika pitkä matka vielä todelliseen tasa-arvoon. Suurin osa miehistä nyt vaan on sellaisia, että ensinnäkään eivät huomaa että roskat pitäisi viedä, sanovat nalkutukseksi sitä, että nainen pyytää viemään roskat. Lisäksi he pyrkivät välttämään inhottavina pitämiään töitä eli siirtämään ne naisille, kuten vauvan kakkavaippojen vaihdon, rikkaruohojen kitkennän, lattioiden ja vessan pesun jne. Jostain syystä imurointi maistuu hieman paremmin, johtuneeko moottorista joka pörrää. Ja siitä, ettei tarvitse niin tarkkaan tehdä, riittää että huitaisee, kun tuo vaimo sitten ottaa loput märällä perässä. Hmmm. Miehet ovat usein kotielämänsä alisuoriutujia. Ihmettelevät sitten, kun lapset soittavat lähinnä äidille kotoa muutettuaan.

Itse olen pitänyt tarkan huolen siitä, että mieheni maksaa perheemme kulut ihan siitä ensikahvikupillisesta alkaen ison omakotitalon ostoon ja siitä eteenpäin. Näin minun ei tarvitse ärsyyntyä siitä, että hän muuten alisuoriutuu pahasti kotona. Tottakai hän valittaa asiasta, johon totean, ettei tää ole pakollista. Sitten hän kuitenkin on tyytyväisenä naimisissa.

Mutta tuossa syy miksi mies maksaa ekatreffeillä. Jos ei maksa, ilmaisee hän halukkuutensa hoitaa kaikki hommat tulevaisuudessa puoliksi (mitä eivät kyllä siinä vaiheessa ymmärrä ilmaisevansa). Asioiden puoliksi hoitaminen on kyllä hyvä ja tavoiteltava asia, se on sitä tasa-arvoa. Ja ne tulevaisuuden kuluthan maksetaan prosenteissa eli _molemmat_ laittaa yhtä suuren prosentin tuloistaan taloustilille. Harrastukset ja muut hlökohtkulut maksetaan tietty omasta pussista.

Että mites on miehet, alkaako kahvien tarjoaminen vaikuttamaan houkuttelevalta vaihtoehdolta? 😅

Vierailija
308/722 |
15.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tietynlaiset miehet tarjoavat kyllä naiselle ekoilla treffeillä kahvin/ ruuan, tai vähintään tarjoutuvat tarjoamaan. 

Minulla on jopa miespuolisia ystäviä, jotka tarjoavat kahvit vaikka ollaan vaan kavereina liikkeellä. Minulle tulee siitä aina hyvä mieli ja arvostan sitä. Tottakai itselläni on varaa maksaa, kyse ei ole siitä. Herrasmies pitää olla, jos haluaa naisen, joka arvostaa perinteisiä sukupuolirooleja, kuten minä.

Tärkeintä on tietysti, että molemmat on samoilla linjoilla. Jotkut naiset (ja miehet) nimenomaan eivät pidä näistä perinteisistä asetelmista--- ja sehän on ihan ok myös.

On aivan eri asia tarjota tutulle henkilölle kuin täysin tuntemattomalle.

309/722 |
15.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitääkö se muuten paikkansa, kun joskus olen kuullut väitettävän, että Tinderissä osa naisten profiileista on feikkiprofiileja ja niiden tarkoitus on antaa miehille kuva siitä, että Tinderissä olisi paljon mahdollisuuksia?

Vierailija
310/722 |
15.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Christiiina kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Riippuu täysin millaisia miehiä treffaa. Ne vähän reppanat ei tosiaan tarjoa. Mutta varakkaammat herrasmiehet, ne sliipatut pikkutakkimiehet, mitä tapaa lakitoimiston kevätjuhlilla, niin ne tarjoaa lähes ihan aina.

No mä olen käynyt treffeillä esim. Kahden lääkärin ja usean insinöörin kanssa, eikä heistä juuri kukaan yhtä lukuunottamatta ole tarjonnut. Sitten taasen yksi autonkorjaaja halusi tarjota. Ja yksi diplomi-insinööri kysyi minulta, että haluanko minä, päivätyössä käyvä sairaanhoitaja, maksaa molempien ravintolalaskut vai maksetaanko erikseen. Joten ei se miehen tulotaso vaikuta hänen halunsa tarjota .

Tulotasokin vaikuttaa, mutta tarkoitin herrasmiesmäisyyttä. Juntti on juntti tulotasosta ja koulutuksesta riippumatta. Useimmiten juntti ei ole lääkäri tai johtaja, mutta voi toki hyvin ollakin. Junttiuden huomaa usein jo 5min juttelun jälkeen. Jos ei huomaa, on useimmiten itse sellainen.

Vierailija
311/722 |
15.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen onnellisesti naimisissa, mutta näin hypoteettisesti ajateltuna, jos kävisin treffeillä, niin kyllä olettaisin miehen tarjoavan. Mies, joka tarjoaa, antaa herrasmiesmäisen kuvan, joka osaa käytöstavat ja on valmis panostamaan naiseen. Jos olisin tositarkoituksella liikenteessä, niin tämä olisi ensisijaisen tärkeää. Tuskin tapaisin miestä uudelleen, jos ei tarjoaisi. En ottaisi vakavasti miestä, joka jonkun näennäisen tasa-arvon takia ei tarjoaisi. Kyllä aidon miehen täytyy olla valmis tarjoamaan ja pitämään huolta naisesta.

Mutta se on valtava riski miehelle, koska mies ei vielä tiedä onko nainen kunnollinen vai ghoustaaja.

Vierailija
312/722 |
15.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kumman huonosti kuitenkin edelleen sisäistävät tasa-arvon silloin, kun se koskee lasten tai kodin hoitoon liittyviä velvoitteita.

Eipä sillä, itse en huoli keneltäkään tuntemattomalta mieheltä yhtään mitään. Kuten miehet tässäkin ketjussa ovat kilvan todistaneet, mies ei koskaan tarjoa mitään pyyteettömästi, vaan takana on aina jokin vaatimus.

Kyllä kotia hoitaa enemmän se, joka ei tee ansiotyötä. Luulisi naisenkin sen ymmärtävän.

Vierailija
313/722 |
15.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Christiiina kirjoitti:

Pitääkö se muuten paikkansa, kun joskus olen kuullut väitettävän, että Tinderissä osa naisten profiileista on feikkiprofiileja ja niiden tarkoitus on antaa miehille kuva siitä, että Tinderissä olisi paljon mahdollisuuksia?

E-kontaktissa ainakin on. Siellä nuori kuvaton nainen usein lähettää viestin, jotta mies ostaisi palvelun ja pystyisi lukemaan viestin.

Vierailija
314/722 |
15.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen onnellisesti naimisissa, mutta näin hypoteettisesti ajateltuna, jos kävisin treffeillä, niin kyllä olettaisin miehen tarjoavan. Mies, joka tarjoaa, antaa herrasmiesmäisen kuvan, joka osaa käytöstavat ja on valmis panostamaan naiseen. Jos olisin tositarkoituksella liikenteessä, niin tämä olisi ensisijaisen tärkeää. Tuskin tapaisin miestä uudelleen, jos ei tarjoaisi. En ottaisi vakavasti miestä, joka jonkun näennäisen tasa-arvon takia ei tarjoaisi. Kyllä aidon miehen täytyy olla valmis tarjoamaan ja pitämään huolta naisesta.

Jotenkin sairasta että naiset luokittelevat sen käytöstavaksi että nainen pääsee käyttämään miestå taloudellisesti hyväkseen ja jos nainen ei pääse käyttämään miestä alkaa syyttely että miehellä ei ole käytöstapoja

Naistahan Suomessa hyväksikäytetään. Sekä taloudellisesti että henkisesti, perhe-elämässä. Siihen verrattuna jotkut treffeillä tarjoamiset eivät ole mitään.

Mistä sinä muiden perheistä tiedät. Silti, jos mies käy kymmenillä treffeillä ja saa aina pakit, niin ei se ihan oikein mene, että hän joutuu niille kaikille torjuville naisille tarjoamaan. Vain, koska on mies.

Miksi mies käy kymmenillä treffeillä hakemassa pakit? Ajatteleeko hän, että kaikki naiset ovat nirsoja - ei käy mielessä, että itsessä olisi jotain vikaa?

Jos sattuu olemaan mies, jota ei kukaan halua. Todennäköisempää tosin, ettei se mies kovin monille treffeille edes pääse.

Itse näkisin, että se ensimmäinen tapaaminen kannattaa olla joku edullinen kahvilla käynti, jonka voi maksaa toiselle. Näkee, että ollaanko yhtään kiinnostuneita toisistamme. Jos ei ole vielä koskaan tavannut toista, ei kannata ladata liikaa odotuksia treffeihin.

Vierailija
315/722 |
15.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Christiiina kirjoitti:

Venäjällä kilpaillaan siitä kuka saa maksaa. Suomessa kukaan ei haluaisi maksaa.

Venäjällä on muutenkin miehen ja naisen roolit aivan erilaiset, ja naiset panostavat viimeisen päälle ulkonäköön jne.

Vierailija
316/722 |
15.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä kotia hoitaa enemmän se, joka ei tee ansiotyötä. Luulisi naisenkin sen ymmärtävän.

Täysin tulottomia kotirouvia Suomessa on ehkä sata. Sen perusteella ei tehdä sääntöjä kahta miljoonaa muuta naista koskevaksi.

Vierailija
317/722 |
15.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tästä tarjoamisesta otetaan aina kierroksia, kun ajatellaan että siinä on kyse rahasta. Raha ei ole tässä missään roolissa, kyse on kohteliaisuudesta ja hyvistä käytöstavoista. Herrasmies avaa naiselle oven, auttaa takin päältä, auttaa tuolin kanssa ja maksaa laskun huomaamttomasti sillä aikaa, kun nainen käy aterian jälkeen wc:ssä. Ei siitä laskun maksamisesta kuulu tehdä mitään numeroa ja ruveta neuvottelemaan, kuka sen maksaa. Herrasmies maksaa laskun ensimmäisillä treffeillä.

Jatkossa voidaan sitten keskustella, miten halutaan toimia, kun yhdessä vietetään aikaa ja maksetaan pääsylippuja, kahviloita ja mitä näitä on. Mutta ensimmäisillä treffeillä se vain pilaa tunnelman, jos aletaan puida tällaisia asioita.

Herrasmies maksaa ja nainen kiittää kohteliaisuudesta.

Naiset osaavat avata ovensa ihan itsekin. Lapsinako heitä pidät?

En heitä, mutta sinua kyllä pidän.

Minä avaan oven ihan kaikille, jotka sattuvat siihen samaan aikaan kanssani. Ei ole minulle ongelma päästää toista edelleni ja pitää hänelle ovea auki. Ei liity mitenkään sukupuoleen tai edes ikään vaan ihan vain käytöstapoihin.

Olen nainen ja voi ihan hyvin avata miehelle oven. Tarjoamisiin en suostu koska ilmaisia lounaita ei ole.

Tuo on totta. Jos ei tunne miestä todella hyvin entuudestaan, niin naisen pitää aina asennoitua niin, että miehellä on aina joku taka-ajatus mielessään.

Vierailija
318/722 |
15.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se. Mä ehdotan aina kahvilla käymistä ja ulkona olemista.

Vierailija
319/722 |
15.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei ole varaa syödä ravintolassa. Ehdotan tapaamista jossakin muualla.

Vierailija
320/722 |
15.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naiset eivät halua ravintoloissa viihtyvää miestä, mutta haluavat treffailla ravintolassa? Aika suuri riski on saada juuri se, mitä välttelee.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan kahdeksan