Onko ihan normi, että miehet ei halua tarjota
Itse treffeille kutsumalleen naiselle??? Mitään??
En tiedä kuka nainen hyväksyy mutta itselleni ei tule hyvä fiilis....
Kommentit (722)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulle ovat aina tarjonneet, jos ovat olleet tosissaan. Toinen kutsutaan sellaisille treffeille, jotka on varaa tarjota ja muu on moukkamaista, ei jatkoon.
Moi, lokki!
?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niille jotka kannattavat että nainen maksaa, onko mielestänne tasa-arvon nimissä myös hyvä, että nainen ilmestyy treffeille ihan arkiminänään mutta siisteissä housuissa ja paidassa ja naama paljaana meikistä (siis oikeasti meikittä, ei mikään no-makeup-makeup)?
Nainen tulee ihan sellaisena kuin itse haluaa treffeille, mutta en siltikään maksa kuin oman osuuteni.
Ja jos nainen olettaa miehen maksavan, niin treffit päättyvät siihen ja toisia ei tule.
Kyse on nimenomaan tavoista: nainen laittautuu nätiksi treffeille, ja mies tarjoutuu tarjoamaan. Ei naisen ole varsinainen pakko tälläytyä, mutta se kuuluu asiaan ja kertoo, että ottaa toista huomioon. Ihan samalla lailla kuin tarjoaminen mieheltä.
Nainen saa kyllä maksaa tälläytymisensä ihan vaan omilla pikku pennosillaan.
Ja omat juomansa ja syötävänsä.
Sinä tietenkin laadit omat sääntösi deittailulle. Se on ihan okei.
Minä taas käyn treffeillä kivan miehen kanssa. Molemmat olemme laittautuneet siisteiksi ja katseen kestäviksi, koska arvostamme toisiamme, ja molemmat tarjoamme toisillemme. Minä olin aloitteellinen joten luonnollisesti tarjosin ensimmäisillä treffeillä, mutta jatkoimme iltaa pubiin, koska oli niin mukavaa, ja siellä tarjoamiset menivät luontevasti vuorotellen.
Nyt on jo muutamat treffit takana, ja edelleen meillä on mukavaa keskenämme. Se tarjoaa joka ensin ehtii, kumpikaan ei laskeskele roposia. Mutta tämähän onnistuu vain, jos kumpikin arvostaa toista.
Sinulla ei taida olla tällaisesta mitään kokemusta. Sääli.
Tarjota vuorotellen? Samaan lopputulokseen päästään, kun molemmat ostavat omat juomansa.
Vai onko se liian vaikeata sinulle?
Ei kai tuo nyt vaikeaa ole, mutta aika turhaa on aina molempien mennä tiskille hakemaan vain itselleen juomaa, kun kerran samalla voi tuoda molemmille. Mutta tämä taitaa olla liian vaikea yhtälö sinulle ja sotia tasa-arvonäkemystäsi vastaan?
Mikäpä siinä, jos tuo vain-itselle-eikä-ikinä-vahingossakaan-kenellekään-muulle -taktiikka on se minkä puolesta liputat. Meille tämä sopii vallan hyvin, ja samoin on aina sopinut myös ystävien kesken. Mutta mulla onkin hyvä ja fiksu ystäväpiiri, eikä kukaan ole niin köyhäkään, että tarvitsisi jokaista lanttia vahtia ja mittailla suurennuslasilla ja mittatikulla. :)
Näin naisena, joka on viimeksi käynyt treffeillä 2019 heitän ihan kylmästi euromääräisen summan, joka on mielestäni kohtuullinen summa maksaa ensimmäisillä treffeillä. Se on 15 € ja koskee myös tilanteita, joissa maksaja olen minä. Esim. kahvilla, yksillä tai lounaalla käynti tai että teen ruokaa kotona + viinipullo. Voin ostaa myös liput leffaan/museoon/pakohuoneeseen/keikalle ja budjettini on kahdelta 30 €.
Tämä on kohtuullinen summa, vaikka miestä en haluaisikaan enää tavata. Jos en halua tavata miestä enää uudestaan, en missään tapauksessa anna miehen tarjota. Jos ostan lipun keikalle, mies osoittaa ihan ok harkintakykyä tarjotessaan pari juomaa itse treffeillä. Niistä en kieltäydy.
Yleensä siinä kohtaa jo tiedän, haluanko nähdä vielä toiste vai loppuuko ilta eri teille, joten tällainen puolin ja toisin tarjoaminen ei jätä kumpaakaan kiitollisuudenvelkaan ja samalla näen, näkeekö mies tarpeelliseksi esim. maksaa oman osuutensa treffi-illan kuluista.
Vierailija kirjoitti:
Christiiina kirjoitti:
Jos suomalainen mies pyytää treffeille ulkomaalaista naista, esim. Venäläistä tai italialaista, odottaa silloin nainen, että mies tarjoaa hänelle, koska se kuuluu naisten kotimaan kulttuuriin. Tai jos siinä tilanteessa mies ei tarjoa, niin todennäköisesti nainen on aivan äimän käkenä.
Siellä onkin naisellisia naisia.
Ai sitä kuitenkin odotetaan, että nainen laittautuu kauniiksi ja naiselliseksi treffeille, mutta tarjomaan ei suomalaisen juntin sielu taivu. Ne omat pennoset ovat niin rakkaita, ja tässä kohtaa tasa-arvo on kultaakin kalliimpi keppihevonen millä ratsastaa? No kuule, tasa-arvon nimissä sun on sitten totuttava treffailemaan sitä rentoa ja luonnontilaista naista. Kummankaan ei tarvitse panostaa, tasa-arvon nimissä.
Tästä tarjoamisesta otetaan aina kierroksia, kun ajatellaan että siinä on kyse rahasta. Raha ei ole tässä missään roolissa, kyse on kohteliaisuudesta ja hyvistä käytöstavoista. Herrasmies avaa naiselle oven, auttaa takin päältä, auttaa tuolin kanssa ja maksaa laskun huomaamttomasti sillä aikaa, kun nainen käy aterian jälkeen wc:ssä. Ei siitä laskun maksamisesta kuulu tehdä mitään numeroa ja ruveta neuvottelemaan, kuka sen maksaa. Herrasmies maksaa laskun ensimmäisillä treffeillä.
Jatkossa voidaan sitten keskustella, miten halutaan toimia, kun yhdessä vietetään aikaa ja maksetaan pääsylippuja, kahviloita ja mitä näitä on. Mutta ensimmäisillä treffeillä se vain pilaa tunnelman, jos aletaan puida tällaisia asioita.
Herrasmies maksaa ja nainen kiittää kohteliaisuudesta.
Se kuka tarjoaa kenellekin ei liity mitenkään tasa-arvoon.
Tasa-arvoa on mm. äänioikeus, sama palkkataso, raskaussyrjinnän lopettaminen jne.
Jokaisella on oikeus tarjota tai olla tarjoamatta treffeillä ja se ei liity tasa-arvoon mitenkään.
Yleisesti jos jompikumpi tarjoaa, se on treffeille pyytäjä. Jos treffeille pyytänyt ei tarjoa edes kahvikuppia, on riskinä antaa vaikutelma joko sarjadeittailijasta, nuukasta tai itsekkäästä treffiseurasta ja jokaisella on oikeus antaa tällainen vaikutelma itsestään halutessaan.
Olen nainen ja tarjonnut silloin jos olen pyytänyt toisen treffeille, näytän näin että arvostan hänen minulle antamaansa aikaa ja mahdollisuutta.
Jos joku on pyytänyt minut treffeille ja ei ole tarjonnut yhtään mitään ensitreffeillä, ei ole päässyt jatkoon.
Vierailija kirjoitti:
Tästä tarjoamisesta otetaan aina kierroksia, kun ajatellaan että siinä on kyse rahasta. Raha ei ole tässä missään roolissa, kyse on kohteliaisuudesta ja hyvistä käytöstavoista. Herrasmies avaa naiselle oven, auttaa takin päältä, auttaa tuolin kanssa ja maksaa laskun huomaamttomasti sillä aikaa, kun nainen käy aterian jälkeen wc:ssä. Ei siitä laskun maksamisesta kuulu tehdä mitään numeroa ja ruveta neuvottelemaan, kuka sen maksaa. Herrasmies maksaa laskun ensimmäisillä treffeillä.
Jatkossa voidaan sitten keskustella, miten halutaan toimia, kun yhdessä vietetään aikaa ja maksetaan pääsylippuja, kahviloita ja mitä näitä on. Mutta ensimmäisillä treffeillä se vain pilaa tunnelman, jos aletaan puida tällaisia asioita.
Naiset osaavat avata ovensa ihan itsekin. Lapsinako heitä pidät?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen onnellisesti naimisissa, mutta näin hypoteettisesti ajateltuna, jos kävisin treffeillä, niin kyllä olettaisin miehen tarjoavan. Mies, joka tarjoaa, antaa herrasmiesmäisen kuvan, joka osaa käytöstavat ja on valmis panostamaan naiseen. Jos olisin tositarkoituksella liikenteessä, niin tämä olisi ensisijaisen tärkeää. Tuskin tapaisin miestä uudelleen, jos ei tarjoaisi. En ottaisi vakavasti miestä, joka jonkun näennäisen tasa-arvon takia ei tarjoaisi. Kyllä aidon miehen täytyy olla valmis tarjoamaan ja pitämään huolta naisesta.
Jotenkin sairasta että naiset luokittelevat sen käytöstavaksi että nainen pääsee käyttämään miestå taloudellisesti hyväkseen ja jos nainen ei pääse käyttämään miestä alkaa syyttely että miehellä ei ole käytöstapoja
Naistahan Suomessa hyväksikäytetään. Sekä taloudellisesti että henkisesti, perhe-elämässä. Siihen verrattuna jotkut treffeillä tarjoamiset eivät ole mitään.
Mistä sinä muiden perheistä tiedät. Silti, jos mies käy kymmenillä treffeillä ja saa aina pakit, niin ei se ihan oikein mene, että hän joutuu niille kaikille torjuville naisille tarjoamaan. Vain, koska on mies.
Miksi mies käy kymmenillä treffeillä hakemassa pakit? Ajatteleeko hän, että kaikki naiset ovat nirsoja - ei käy mielessä, että itsessä olisi jotain vikaa?
Vierailija kirjoitti:
Mä kävin treffeillä keväällä miehen kanssa ja kyllä hän tarjosi. Oli tosin yli 4 kymppinen. Seurustelusuhde siitä alkoi.
Ehkä nuoret miehet ei tarjoa?
Ehkä nuoria miehiä vituttaa että tasa-arvo ei kohdistu koskaan heihin? En itsekään kattelis näitä kaksoisstandardeja
T. Keski-ikäinen mamma
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En heitä, mutta sinua kyllä pidän.
Minä avaan oven ihan kaikille, jotka sattuvat siihen samaan aikaan kanssani. Ei ole minulle ongelma päästää toista edelleni ja pitää hänelle ovea auki. Ei liity mitenkään sukupuoleen tai edes ikään vaan ihan vain käytöstapoihin.
Mieshän voi hyvinkin olla se heikompituloinen nykyään. J
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En heitä, mutta sinua kyllä pidän.
Minä avaan oven ihan kaikille, jotka sattuvat siihen samaan aikaan kanssani. Ei ole minulle ongelma päästää toista edelleni ja pitää hänelle ovea auki. Ei liity mitenkään sukupuoleen tai edes ikään vaan ihan vain käytöstapoihin.
Olen nainen ja voi ihan hyvin avata miehelle oven. Tarjoamisiin en suostu koska ilmaisia lounaita ei ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse en tarjoa naisille treffeillä yhtikäs mitään. Suosittelen samaa ajattelutapaa jokaiselle miehellä ja tämä juontaa tasa-arvosta. Naisten tasa-arvo on tärkeämpää kuin miesten - miehet unohdettu täysin.
Ikävä kyllä tässä maassa on liikaa beta-miehiä jotka ovat valmiita antamaan rahaa, lahjoja yms. että saisivat naisen. Onneksi meidän sigma miesten ei tarvitse välittää. Naisia on kuin kaloja meressä, eikä me itseasiassa tarvita naista elämäämme todistamaan yhtään mitään.
Tasa-arvosta huolimatta yhä edelleen miehen pitää maksaa naisesta jos ylipäätään haluaa naisen. Kaikki naiset ovat maksullisia. Mies maksaa naisesta aina tavalla tai toisella. Viimeistään erossa mies maksaa puolet omaisuudestaan naiselle.
Minne se naisen omaisuus avioliitossa katoaa? Vai liikutko piireissä, joissa naiset eivät käy töissä, eivät omista eivätkä peri koskaan mitään? Outoa, mutta kaipa mahdollista, jos niin kerran sanot.
liikun piireissä (suomessa) jossa kaikki naiset ottavat itseään rikkaamman puolison.
Piireissä, joissa on pelkästään täysin puilla paljailla olevia työttömiä naisia, jotka etsivät elättäjää? No sitten ymmärrän. Itselleni tuollaiset piirit ovat varsin vieraita.
ei pelkästään. on myös hyvätuloisia naisia, mutta ihan samoin hekin ottavat itseään rikkaamman miehen
Näillä hyvätuloisillakaan naisilla ei siis ole yhtään omaa omaisuutta tai tuloja avioliiton päättyessä. Miten se on mahdollista?
shoppailua ja matkustelua. Mies elättää.
Mihin ne naisen omat rahat katoavat, jos kerran mies elättää?
Naiset ostavat itselleen uuden auton, käyttävät isoja määriä rahaa harrastuksiin ym. Niin paljon, että joutuvat ottamaan kulutusluottoja. Säästeliäämpi mies joutuu sitten maksamaan molempien muun elämisen.
Miksei ap voi maksaa miehenkin puolesta? Miehet ovat kyllästyneet lompakkoloisiin.
Riippuu täysin millaisia miehiä treffaa. Ne vähän reppanat ei tosiaan tarjoa. Mutta varakkaammat herrasmiehet, ne sliipatut pikkutakkimiehet, mitä tapaa lakitoimiston kevätjuhlilla, niin ne tarjoaa lähes ihan aina. Mutta jos miesmaku on varastomies pena saarijärveltä, niin tilanne on toinen.
Siis mulle pyrkivät tarjoamaan ihan kaverimiehetkin, vaikka olen parisuhteessa. Mua ihmetyttää, millaisia miehiä oikein tapailette:(
Pyrin menemään ilmaisille ensitreffeille, koska en halua joutua ghoustaajanaisen uhriksi. Myöhemmin voin maksaa kun selviää, ettei nainen ole huijari.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse en tarjoa naisille treffeillä yhtikäs mitään. Suosittelen samaa ajattelutapaa jokaiselle miehellä ja tämä juontaa tasa-arvosta. Naisten tasa-arvo on tärkeämpää kuin miesten - miehet unohdettu täysin.
Ikävä kyllä tässä maassa on liikaa beta-miehiä jotka ovat valmiita antamaan rahaa, lahjoja yms. että saisivat naisen. Onneksi meidän sigma miesten ei tarvitse välittää. Naisia on kuin kaloja meressä, eikä me itseasiassa tarvita naista elämäämme todistamaan yhtään mitään.
Tasa-arvosta huolimatta yhä edelleen miehen pitää maksaa naisesta jos ylipäätään haluaa naisen. Kaikki naiset ovat maksullisia. Mies maksaa naisesta aina tavalla tai toisella. Viimeistään erossa mies maksaa puolet omaisuudestaan naiselle.
Minne se naisen omaisuus avioliitossa katoaa? Vai liikutko piireissä, joissa naiset eivät käy töissä, eivät omista eivätkä peri koskaan mitään? Outoa, mutta kaipa mahdollista, jos niin kerran sanot.
liikun piireissä (suomessa) jossa kaikki naiset ottavat itseään rikkaamman puolison.
Piireissä, joissa on pelkästään täysin puilla paljailla olevia työttömiä naisia, jotka etsivät elättäjää? No sitten ymmärrän. Itselleni tuollaiset piirit ovat varsin vieraita.
ei pelkästään. on myös hyvätuloisia naisia, mutta ihan samoin hekin ottavat itseään rikkaamman miehen
Näillä hyvätuloisillakaan naisilla ei siis ole yhtään omaa omaisuutta tai tuloja avioliiton päättyessä. Miten se on mahdollista?
shoppailua ja matkustelua. Mies elättää.
Mihin ne naisen omat rahat katoavat, jos kerran mies elättää?
Naiset ostavat itselleen uuden auton, käyttävät isoja määriä rahaa harrastuksiin ym. Niin paljon, että joutuvat ottamaan kulutusluottoja. Säästeliäämpi mies joutuu sitten maksamaan molempien muun elämisen.
Ikävää että sinulle on käynyt noin. Käytät monikkoa, eli sinulle on käynyt noin peräti useamminkin? Pitäisikö sinun vähän tarkastella itseäsi: millaisiin naisiin lankeat toistuvasti?
Mikään tilasto tai tutkimus ei kuitenkaan osoita, että tuollainen olisi mitenkään yleistä. Itse en tiedä yhtään tapausta, jos tässä nyt yksittäisten kirjoittajien omiin kokemuksiin mennään.
Vierailija kirjoitti:
Pyrin menemään ilmaisille ensitreffeille, koska en halua joutua ghoustaajanaisen uhriksi. Myöhemmin voin maksaa kun selviää, ettei nainen ole huijari.
Tässä meillä järkimies. Ilmaiset treffit ovat erittäin fiksu valinta, ellei toista vielä yhtään tunne.
En ymmärrä yhtään, miksi mies kutsuu naisen maksulliseen rientoon, ellei hänellä ole varaa tai halua tarjota. Vähän sama kuin pyytäisi jonkun kotiinsa kahville mutta edellyttäisi, että vieras tuo tuliasikukkien lisäksi mukanaan omat kahvinsa ja pullansa.
Tunnen hyvin paljon ukrainalaisia, ja he ovat kyllä vallan tietoisia näistä asioista. Ei tule uutisena kenellekään.