Onko ihan normi, että miehet ei halua tarjota
Itse treffeille kutsumalleen naiselle??? Mitään??
En tiedä kuka nainen hyväksyy mutta itselleni ei tule hyvä fiilis....
Kommentit (722)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itselleni tulee vaivaantunut oli jos joku mies tarjoaa vaikka kahvit tai aterian esim. Mielelläni itse maksan omat ruoat ja juomat. En kykene sellaiseen vanhanaikaiseen asetelmaan että miehen pitää tarjota.
Mutta enemmän siitä tunnutaan loukkaantuvan jos ehdotan että maksan itse.. mikään ei ole hyvä...
Minä olen sitä mieltä, että kutsuja tarjoaa - tai siis tarjoutuu tarjoamaan. Toinen sitten hyväksyy tai hylkää tarjouksen.
Minä tarjoudun tarjoamaan aina, kun olen itse ollut aloitteellinen. Mies sitten joko ottaa tarjouksen vastaa tai maksaa itse omansa.
Toisaalta miehen kutsusta liikkellä ollessamme ja miehen tarjoutuessa maksamaan maksan omani, ellei toisia treffejä ole tulossa, sillä en halua jäädä mitää velkaa epäkiinnostavalle miehelle. Jos mies on kiinnostava (ja kiinnostunut), annan hänen maksaa ja kerron, että minä tarjoan sitten seuraavalla kerralla.
Olin luullut että tämä on ihan yleinen käytäntö, mutta ei sitten vissiin olekaan?
Mä en oleta, että kutsuja tarjoaa, enkä itse ainakaan tarjoa, mutta muuten olen ihan samaa mieltä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen onnellisesti naimisissa, mutta näin hypoteettisesti ajateltuna, jos kävisin treffeillä, niin kyllä olettaisin miehen tarjoavan. Mies, joka tarjoaa, antaa herrasmiesmäisen kuvan, joka osaa käytöstavat ja on valmis panostamaan naiseen. Jos olisin tositarkoituksella liikenteessä, niin tämä olisi ensisijaisen tärkeää. Tuskin tapaisin miestä uudelleen, jos ei tarjoaisi. En ottaisi vakavasti miestä, joka jonkun näennäisen tasa-arvon takia ei tarjoaisi. Kyllä aidon miehen täytyy olla valmis tarjoamaan ja pitämään huolta naisesta.
Jotenkin sairasta että naiset luokittelevat sen käytöstavaksi että nainen pääsee käyttämään miestå taloudellisesti hyväkseen ja jos nainen ei pääse käyttämään miestä alkaa syyttely että miehellä ei ole käytöstapoja
Naistahan Suomessa hyväksikäytetään. Sekä taloudellisesti että henkisesti, perhe-elämässä. Siihen verrattuna jotkut treffeillä tarjoamiset eivät ole mitään.
Jos suomalainen mies pyytää treffeille ulkomaalaista naista, esim. Venäläistä tai italialaista, odottaa silloin nainen, että mies tarjoaa hänelle, koska se kuuluu naisten kotimaan kulttuuriin. Tai jos siinä tilanteessa mies ei tarjoa, niin todennäköisesti nainen on aivan äimän käkenä.
Christiiina kirjoitti:
Jos suomalainen mies pyytää treffeille ulkomaalaista naista, esim. Venäläistä tai italialaista, odottaa silloin nainen, että mies tarjoaa hänelle, koska se kuuluu naisten kotimaan kulttuuriin. Tai jos siinä tilanteessa mies ei tarjoa, niin todennäköisesti nainen on aivan äimän käkenä.
Kuka hullu pyytäisi jotain ryzzää ulos 🤣🤣🤣
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niille jotka kannattavat että nainen maksaa, onko mielestänne tasa-arvon nimissä myös hyvä, että nainen ilmestyy treffeille ihan arkiminänään mutta siisteissä housuissa ja paidassa ja naama paljaana meikistä (siis oikeasti meikittä, ei mikään no-makeup-makeup)?
Nainen tulee ihan sellaisena kuin itse haluaa treffeille, mutta en siltikään maksa kuin oman osuuteni.
Ja jos nainen olettaa miehen maksavan, niin treffit päättyvät siihen ja toisia ei tule.
Kyse on nimenomaan tavoista: nainen laittautuu nätiksi treffeille, ja mies tarjoutuu tarjoamaan. Ei naisen ole varsinainen pakko tälläytyä, mutta se kuuluu asiaan ja kertoo, että ottaa toista huomioon. Ihan samalla lailla kuin tarjoaminen mieheltä.
Nainen saa kyllä maksaa tälläytymisensä ihan vaan omilla pikku pennosillaan.
Ja omat juomansa ja syötävänsä.
Miksi siis kutsut edes treffeille, jos et halua tehdä naiseen kohteliasta vaikutelmaa?
Vai oletko oikeasti käynyt edes treffeillä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niille jotka kannattavat että nainen maksaa, onko mielestänne tasa-arvon nimissä myös hyvä, että nainen ilmestyy treffeille ihan arkiminänään mutta siisteissä housuissa ja paidassa ja naama paljaana meikistä (siis oikeasti meikittä, ei mikään no-makeup-makeup)?
Nainen tulee ihan sellaisena kuin itse haluaa treffeille, mutta en siltikään maksa kuin oman osuuteni.
Ja jos nainen olettaa miehen maksavan, niin treffit päättyvät siihen ja toisia ei tule.
Kyse on nimenomaan tavoista: nainen laittautuu nätiksi treffeille, ja mies tarjoutuu tarjoamaan. Ei naisen ole varsinainen pakko tälläytyä, mutta se kuuluu asiaan ja kertoo, että ottaa toista huomioon. Ihan samalla lailla kuin tarjoaminen mieheltä.
Nainen saa kyllä maksaa tälläytymisensä ihan vaan omilla pikku pennosillaan.
Ja omat juomansa ja syötävänsä.
Miksi siis kutsut edes treffeille, jos et halua tehdä naiseen kohteliasta vaikutelmaa?
Vai oletko oikeasti käynyt edes treffeillä?
Kohtelias voi olla muullakin tapaa kuin syytää rahaa.
Miksi rakastat rahaa noin paljon, että haluat käyttää muita hyväksesi?
Vierailija kirjoitti:
Christiiina kirjoitti:
Öh, aika monetkin. Suosittelisin tutustumaan tilastoihin, joista tulee selville minkä kansalaisuuksien kanssa suomalaiset menevät naimisiin.
Ja aiempi kirjoittaja puhui totta, että venäläinen nainen on aivan pöyristynyt, jos mies ei tarjoa. Venäjällä tuollainen olisi käytännössä mahdottomuus. Venäläinen mies tarjoaa aina.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Christiiina kirjoitti:
Öh, aika monetkin. Suosittelisin tutustumaan tilastoihin, joista tulee selville minkä kansalaisuuksien kanssa suomalaiset menevät naimisiin.
Ja aiempi kirjoittaja puhui totta, että venäläinen nainen on aivan pöyristynyt, jos mies ei tarjoa. Venäjällä tuollainen olisi käytännössä mahdottomuus. Venäläinen mies tarjoaa aina.
Miksi katsoisin tilastoja aiheesta, joka ei minua kiinnosta?
Ryzzämies varastaa, ryöstää, raiskaa ja tappaa.
Christiiina kirjoitti:
Siellä onkin naisellisia naisia.
Ainakaan minä en ole venäläinen mies vanhanaikaisesta naisia syrjivästä kulttuurista.
Nainen maksaa oman osuutensa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Christiiina kirjoitti:
Ja aiempi kirjoittaja puhui totta, että venäläinen nainen on aivan pöyristynyt, jos mies ei tarjoa. Venäjällä tuollainen olisi käytännössä mahdottomuus. Venäläinen mies tarjoaa aina.Miksi katsoisin tilastoja aiheesta, joka ei minua kiinnosta?
No ei varmaan kiinnosta joo, sen kyllä uskon. Kielellisen ulosantiin perusteella et vaikuta kovin sivistyneeltä ihmiseltä.
Venäläinen mies on keskimäärin huomattavasti korkeammin koulutettu kuin suomalainen, ja myös selvästi parempitapainen. Toimit tästä erinomaisena esimerkkinä. Eli et sinä aivan hyödytön ole.
Jos nainen olettaa, että mies maksaa, niin naista kiinnostaa aivan joku muu kuin se mies.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Christiiina kirjoitti:
Ja aiempi kirjoittaja puhui totta, että venäläinen nainen on aivan pöyristynyt, jos mies ei tarjoa. Venäjällä tuollainen olisi käytännössä mahdottomuus. Venäläinen mies tarjoaa aina.Miksi katsoisin tilastoja aiheesta, joka ei minua kiinnosta?
No ei varmaan kiinnosta joo, sen kyllä uskon. Kielellisen ulosantiin perusteella et vaikuta kovin sivistyneeltä ihmiseltä.
Venäläinen mies on keskimäärin huomattavasti korkeammin koulutettu kuin suomalainen, ja myös selvästi parempitapainen. Toimit tästä erinomaisena esimerkkinä. Eli et sinä aivan hyödytön ole.
Kysy ukrainalaisilta, kuinka sivistyneitä venäläiset kansanmurhaajat ovat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen onnellisesti naimisissa, mutta näin hypoteettisesti ajateltuna, jos kävisin treffeillä, niin kyllä olettaisin miehen tarjoavan. Mies, joka tarjoaa, antaa herrasmiesmäisen kuvan, joka osaa käytöstavat ja on valmis panostamaan naiseen. Jos olisin tositarkoituksella liikenteessä, niin tämä olisi ensisijaisen tärkeää. Tuskin tapaisin miestä uudelleen, jos ei tarjoaisi. En ottaisi vakavasti miestä, joka jonkun näennäisen tasa-arvon takia ei tarjoaisi. Kyllä aidon miehen täytyy olla valmis tarjoamaan ja pitämään huolta naisesta.
Jotenkin sairasta että naiset luokittelevat sen käytöstavaksi että nainen pääsee käyttämään miestå taloudellisesti hyväkseen ja jos nainen ei pääse käyttämään miestä alkaa syyttely että miehellä ei ole käytöstapoja
Naistahan Suomessa hyväksikäytetään. Sekä taloudellisesti että henkisesti, perhe-elämässä. Siihen verrattuna jotkut treffeillä tarjoamiset eivät ole mitään.
Mistä sinä muiden perheistä tiedät. Silti, jos mies käy kymmenillä treffeillä ja saa aina pakit, niin ei se ihan oikein mene, että hän joutuu niille kaikille torjuville naisille tarjoamaan. Vain, koska on mies.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja nainen, joka haluaa, että hänelle tarjotaan, vaikuttaa lokilta, joka pyrkii hyötymään muista.
Jos menee talous nurin siitä, että tarjoaa treffikumppanille edes kahvin, niin kannattaa varmaan pistää ensin raha-asiansa kuntoon ja sitten vasta ajatella treffailua.
Ei tässä rahasta sinäänsä ole kyse, vaan vanhentuneesta tavasta, joka sotii tasa-arvoa vastaan.
Tasa-arvon kannattajan et tietenkään pyydä naisia treffeille, koska eihän naisen sovi odottaa, että mies sen aina tekee. Siispä ihan oikein, että oletat kutsujan eli naisen tarjoavan, koska se on hyvien tapojen mukaista.
Ai kukaan ei koskaan pyydä sinua treffeille? No sitten ymmärrän katkeruutesi. Onhan se ikävää, että kukaan ei haula kanssasi treffeille edes tasa-arvon nimissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Christiiina kirjoitti:
Ukrainan ja Venäjän kulttuurit ovat käytännössä lähes identtiset, joten mitään suuria eroja niiden välillä ei ole, mitä nyt Ukraina on melkoisen paljon köyhempi ja kehittymättömämpi maa, joka ei pärjää Venäjälle esim. koulutuksessa. Mikä toki ei tarkoita, etteikö koulutus olisi laadukasta myös Ukrainassa. Tapakulttuuri noissa kahdessa maassa on lähes identtinen.
Mulle ovat aina tarjonneet, jos ovat olleet tosissaan. Toinen kutsutaan sellaisille treffeille, jotka on varaa tarjota ja muu on moukkamaista, ei jatkoon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Christiiina kirjoitti:
Ukrainan ja Venäjän kulttuurit ovat käytännössä lähes identtiset, joten mitään suuria eroja niiden välillä ei ole, mitä nyt Ukraina on melkoisen paljon köyhempi ja kehittymättömämpi maa, joka ei pärjää Venäjälle esim. koulutuksessa. Mikä toki ei tarkoita, etteikö koulutus olisi laadukasta myös Ukrainassa. Tapakulttuuri noissa kahdessa maassa on lähes identtinen.
Sanopa tuo ukrainalaiselle. Voi olla, että on eri mieltä kanssasi.
Tarjota vuorotellen? Samaan lopputulokseen päästään, kun molemmat ostavat omat juomansa.
Vai onko se liian vaikeata sinulle?