Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minusta hyvä parisuhde ei "vaadi työtä"

Vierailija
12.07.2023 |

Oletko samaa mieltä?

Kommentit (580)

Vierailija
241/580 |
12.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä parisuhteessa pitää työstää jos haluaa sen pysyvän hyvänä.

Tää on kyllä työstämättäkin pysynyt hyvänä. Jo 26 vuotta.

Vierailija
242/580 |
12.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tätä olen itsekin aina sanonut, että toimiva parisuhde soljuu eteenpäin ikään kuin omalla painollaan, mutta aina olen saanut kommentista vihat päälleni. Joka kerta saa kuulla samat jauhannat: "Kyllä se kuule kovaa työtä ja panostamista vaatii blaablaablaa...". Ilmeisesti nämä ovat niitä hankalia ihmisiä joiden kanssa kenellä tahansa on työlästä olla parisuhteessa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
243/580 |
12.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole, jokaisessa parisuhteessa tulee konflikteja ja pitää joustaa. On toki eri asia tuntuuko sellaisten selvittely työltä vai ei. Minusta myös itsensä kanssa pitää tehdä työtä ja kehittää itseään mielestäni, mutta ei se saa silleen kamalalta työtä tuntua.

Vierailija
244/580 |
12.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmiset taitavat vain ymmärtää termin eri tavalla. Joillekin työ tarkoittaa sitä, että niska limassa tehdään jotain kauheaa. Joillekin vain sitä, että tekee parisuhteen yhteisen hyvän vuoksi asioita, joiden tietää ilahduttavan toista.

Fiksu viesti. Riippuu ihan, miten työn mieltää. Varmasti mikään asia elämässä ei ole sellainen, etteikö siihen tarvitsisi yhtään panostaa.

Vierailija
245/580 |
12.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tätä olen itsekin aina sanonut, että toimiva parisuhde soljuu eteenpäin ikään kuin omalla painollaan, mutta aina olen saanut kommentista vihat päälleni. Joka kerta saa kuulla samat jauhannat: "Kyllä se kuule kovaa työtä ja panostamista vaatii blaablaablaa...". Ilmeisesti nämä ovat niitä hankalia ihmisiä joiden kanssa kenellä tahansa on työlästä olla parisuhteessa.

Olet ilmeisesti teini tai parikymppinen. Sitten kun kokemuksia tulee vähän lisää niin ymmärrät. Toki on niin että elämässä ei vain kannata hakea aina vaan uusia ja uusia parisuhdekokemuksia. Se käy raskaaksi ja sellaisesta tulee hankala ja raskas ihminen kaikille ympärillään.

Vierailija
246/580 |
12.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihmiset taitavat vain ymmärtää termin eri tavalla. Joillekin työ tarkoittaa sitä, että niska limassa tehdään jotain kauheaa. Joillekin vain sitä, että tekee parisuhteen yhteisen hyvän vuoksi asioita, joiden tietää ilahduttavan toista.

Fiksu viesti. Riippuu ihan, miten työn mieltää. Varmasti mikään asia elämässä ei ole sellainen, etteikö siihen tarvitsisi yhtään panostaa.

Niin. Mä miellän työksi sen, kun jonkin eteen tekee jotakin. Se voi olla mukavaa, tai se voi olla kamalaa. Mä teen töitä saadakseni palkkaa, mä teen töitä kehittyäkseni paremmaksi harrastuksessani, mä teen töitä pitääkseni kodin siistinä, mä teen töitä pitääkseni ihmissuhteeni kunnossa. Ei työn tekemisen tarvitse olla aina ja joka asiassa pelkästään negatiivista ja vaikeaa ja raskasta. Se voi olla mukavaa, palkitsevaa, ja kaikin tavoin miellyttävääkin. Työksi sen tekemisen tunnistaa siitä, että aina välillä voi tulla olo, että äh, nyt en millään jaksaisi. Joidenkin töiden kanssa se olo voi olla aina, ja toisten kohdalla vain harvoin.

Vierailija
247/580 |
12.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin. Mä miellän työksi sen, kun jonkin eteen tekee jotakin. Se voi olla mukavaa, tai se voi olla kamalaa. Mä teen töitä saadakseni palkkaa, mä teen töitä kehittyäkseni paremmaksi harrastuksessani, mä teen töitä pitääkseni kodin siistinä, mä teen töitä pitääkseni ihmissuhteeni kunnossa. Ei työn tekemisen tarvitse olla aina ja joka asiassa pelkästään negatiivista ja vaikeaa ja raskasta. Se voi olla mukavaa, palkitsevaa, ja kaikin tavoin miellyttävääkin. Työksi sen tekemisen tunnistaa siitä, että aina välillä voi tulla olo, että äh, nyt en millään jaksaisi. Joidenkin töiden kanssa se olo voi olla aina, ja toisten kohdalla vain harvoin.

Näinhän se normaalisti ihmisillä on. Elämänarvot kohdillaan.

Vierailija
248/580 |
12.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehenä olisin eri mieltä, mutta kokeeko sen työksi? Joka päivä voi sanoa rakastan, joka päivä voi osallistua arkisiin asioihin ja antaa myös tilaa toiselle. Hyvää parisuhdetta ei tarvitse ylläpitää jatkuvasti? Vastoinkäymisissä toisen tukeen voi luottaa?

Vierailija
249/580 |
12.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elämän vaiheet on kyllä niin erilaisia, että toteaisin "kokemuksen syvällä rintaäänellä" näin: välillä tarvitsee työtä, välillä ei. Meillä on yli 25 vuotta takana ja lapsiakin tullut perheeseemme. Pikkulapsiajat oli sellaisia, että piti kyllä nähdä vaivaa parisuhteen eteen. Lasten muuttaessa pesästä pitää taas uudelleen miettiä, että minkähänlaisia ihmisiä me tässä iässä ollaan. Ehkä ensimmäisten vuosien (+-5) aikana olisin väittänyt samaa.  Ei pikkulapsiarjen tuomaa stressiä, menopaussin tuomaa haluttomuutta tms. Molemmilla oli omat opiskelut lopuillaan ja kiinnostavat työkuviot. Sosiaalinen rakenne kantoi parisuhdetta ilman sen syvempää pohdintaa. 

Vierailija
250/580 |
12.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole samaa mieltä otsikon kanssa. Ihmiset ovat nii itsekkäitä narsisteja nykyää, että ehkä vaatiikiin. Onneksi on jo ikää, ettei noita idiotismeja enää tarvi elää

Vierailija
251/580 |
12.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllähän se työltä voi niistä tuntua jotka eivät ole hoitaneet omaa päänuppiaan kuntoon ennen perheen perustamista.

Jos lapsia ihan suunnitellusti hankkii niin kaipa pitää olla itsenäistynyt ja päänuppiasiat vakaalla pohjalla. Eihän siitä lapsille muuten hyvää seuraa.

Vierailija
252/580 |
12.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus tulee mieleen, että mitä se TYÖ on? Onko sitte helpompaa viritellä köyttä itekseen?

Vierailija
253/580 |
12.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joskus tulee mieleen, että mitä se TYÖ on? Onko sitte helpompaa viritellä köyttä itekseen?[/quote

Se on ihan normaalien ihmisten vastavuoroisuutta ja kykyä kommunikointiin avoimesti tunteistaan ja tarpeistaan parisuhteessta. Ei sen ihmeempää.

Vierailija
254/580 |
12.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä parisuhde tulee paremmaksi työllä. 

Asenne työstämiseen pitää olla kohdillaan. 

Parisuhde ei ole orjuutta, vaan luovaa yhteistyötä.

Vierailija
255/580 |
12.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joskus tulee mieleen, että mitä se TYÖ on? Onko sitte helpompaa viritellä köyttä itekseen?[/quote

Se on ihan normaalien ihmisten vastavuoroisuutta ja kykyä kommunikointiin avoimesti tunteistaan ja tarpeistaan parisuhteessta. Ei sen ihmeempää.

Viittasin siis siihen, että sinkkuna ei oikein voi ketään haukkua enää omasta pahasta olostaan.

Vierailija
256/580 |
12.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihmiset on valmiita panostamaan deittailun alussa kumppaniin, mutta samaa inspiraatiota ei aina sitten löydykään siihen parisuhteeseen parinkymmenen vuoden jälkeeen?

Sitten erotessa taas sama juttu, treffikumppania huomioidaan ja keksitään kivaa tekemistä, sitten kun seurustellaan niin ei millään... Eli kyllä peräänkuuluttaisin jonkinlaista "työntekoa" myös sen olemassa olevan suhteen säilyttämiseksi.

Vierailija
257/580 |
12.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eri mieltä. Monesti kyseessä on toisen osapuolen mielestä ollut "hyvä parisuhde", ja sitten käykin niin, että se toinen osapuoli lähtee yks kaks lähtemään "hyvästä parisuhteesta", jonka eteen ei ole tarvittu mitään työtä.

Vierailija
258/580 |
12.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eri mieltä. Monesti kyseessä on toisen osapuolen mielestä ollut "hyvä parisuhde", ja sitten käykin niin, että se toinen osapuoli lähtee yks kaks lähtemään "hyvästä parisuhteesta", jonka eteen ei ole tarvittu mitään työtä.

Kommunikointi rauhallisesti, vastavuoroisesti ja toista kunnioittaen on sitä työtä. Jos tuntuu että haluaa jotakin se pitää pystyä sille toiselle sanomaan.

Vierailija
259/580 |
12.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olet ilmeisesti teini tai parikymppinen. Sitten kun kokemuksia tulee vähän lisää niin ymmärrät. Toki on niin että elämässä ei vain kannata hakea aina vaan uusia ja uusia parisuhdekokemuksia. Se käy raskaaksi ja sellaisesta tulee hankala ja raskas ihminen kaikille ympärillään.

Olen eri mutta samaa mieltä. Hyvin on soljunut omalla painollaan ja ikää 54. T: 242, jos muistin oikein.

Vierailija
260/580 |
12.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä se parisuhteen alku vaatii työtä joskus, jossain tilanteissa.. Mulla ja miehelläni oli kuhmurainen alku, josta piti selvitä( tai näköjään me molemmat halusimme selvitä koska näimme toisissamme hyvää) Meillä molemmilla on mt ongelmia ja luottamusongelmia, joten kaikki riidat syntyi siitä kun toinen ei ollut VIELÄ VARMA voiko toiseen luottaa. Ehkä joku oli siinä tilanteessa vain lähtenyt ja luovuttanut.

Molemmat pelkäsi, että toinen yhtäkkiä jättää ja lähtee. Nyt kun molemmat luottaa toisiinsa, riitoja ei enää juurikaan ole. Kiintymys on syvä ja vain syvenee päivä päivältä. Ei ole sellaista tunnetta koskaan, että toinen vain lähtiis tai jättäisi. Kumpikaan ei tahdo haastaa riitaa turhista. vaan haluaa kumppanilleensa hyvää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme neljä