Onko totta, ettĂ€ myrkytetty hiiri huutaa ja kirkuu tuskissaan ennen kuin kuolee?đł
TÀÀllĂ€ sanottiin, ettĂ€ jollain oli hiiri huutanut seinĂ€n vĂ€lissĂ€ tuskissaan monta pĂ€ivÀÀ ennen kuin kuoli.đČ
Kommentit (13)
Vierailija kirjoitti:
Voi huutaa kipua, jos ei kuole kerrasta.
Huutaako oikein kovinkin?
Hyi kamala, aloituksesta tuli tunne kun olis katsonut jonkun minikauhuelokuvan.đ
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
KyllÀ huutaa. PÀivÀ- tai jopa viikkokausia tekee kuolemaa.
No mitÀ itse sain kÀsityksen erÀÀn hiirimyrkyn toiminnasta, niin hiiri kuolee sisÀiseen verenvuotoon. Ei kuulosta kauhean kivuttomalta.
Loukun rÀpsÀhtÀessÀ rÀÀkÀisee joskus kerran.
Sen jÀlkeen jÀÀ vielÀ vuosiksi kummittelemaan asuntoon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
KyllÀ huutaa. PÀivÀ- tai jopa viikkokausia tekee kuolemaa.
No ei kyllÀ tee.
MikÀ juttu tÀmÀkin on?
Vierailija kirjoitti:
No mitÀ itse sain kÀsityksen erÀÀn hiirimyrkyn toiminnasta, niin hiiri kuolee sisÀiseen verenvuotoon. Ei kuulosta kauhean kivuttomalta.
Pari minuuttia menee. Toki sekin on paljon, kun on sietÀmÀtöntÀ kipua.
Vierailija kirjoitti:
Loukun rÀpsÀhtÀessÀ rÀÀkÀisee joskus kerran.
Ei se loukku aina rÀpsÀise niin, ettÀ henki lÀhtee kerralla. Itselleni on ollut vaikeita tilanteita ne, kun hiiri on loukussa kuonostaan ja on selvÀsti peloissaan ja kÀrsii. SiinÀ pitÀÀ olla vahva, ettÀ pystyy pÀÀstÀmÀÀn sen tuskistaan. Olen putkipihdillÀ antanut armoniskun, kun olen ensin irrottanut hiiren loukusta. Nytkin nousee kyyneleet silmiin kun muistelen noita tilanteita. Tuntuu pahalta, kun tietÀÀ hiiren kÀrsivÀn ja pitÀÀ vain itse toimia pÀÀttÀvÀisesti, ettÀ saa sen kÀrsimyksen loppumaan.
Ne hiiret saattaa sÀtkiÀ kuoleman jÀlkeen. SitÀ ei pidÀ pelÀstyÀ. Alkuun luulin, ettÀ ne vielÀ kÀrsii, mutta myöhemmin opin ettÀ ne on vaan jotain hermosÀtkyjÀ.
Ihan vtun sama, jos sellainen ÀllöttÀvÀ tuholainen ja nurkkiinpaskoja vÀhÀn kituu ennen kuin myrkky korjaa satoaan.
Minullakin on oikeus elÀmÀÀn. PyydÀn ÀlÀ satuta minua.
T;đ
Riippuu, kuinka vahva myrkky on kyseessÀ. Maailman myrkyllisimmÀn kÀÀrmeen puremaan hiiri kuolee parissa sekunnissa.
https://fi.wikipedia.org/wiki/Aavikkotaipaani
"Kookkaan yksilön myrkkyvarastot riittÀvÀt tappamaan ÀÀrimmillÀÀn 100 aikuista ihmistÀ tai 250 000 hiirtÀ."
"Kun panee pienen annoksen aavikkotaipaanin myrkkyÀ kuppiin, joka sisÀltÀÀ ihmisen verta, veri hyytyy sekunneissa. TerveellÀ ihmisellÀ puremasta on 7 tuntia elinaikaa. HiirellÀ elinaikaa puremasta ei ole kuin pari sekuntia."
Mutta
"YksikÀÀn oikein hoidettu purema ei ole johtanut ihmisen kuolemaan."