Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Odottavia nuoria äitejä??

12.12.2006 |

Eli eilen vasta plussasin, laskujeni mukaan olisi menossa rv4 (toivottavasti en nyt nuolaise ennen kuin tipahtaa, mutta siitä lähdetään, että kaikki menee hyvin).

Ikää löytyy itseltä 21v ja mieheltä 24v.

Huomenissa olisi sitten tarkoitus neuvolaan päin soitella. Jännittää kovasti kaikki, aivan eka raskaus on nyt kyseessä:)

Kommentit (245)

Vierailija
181/245 |
12.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä odotan kanssa ensimmäistä lastamme...Itse täytän perjantaina 20 wee..laskettu aika meillä on 9.2.2007 joten nytten on meneillään raskauviikot 31+4..tää on ollut aivan ihanaa aikaa...ja jännityksellä odotamme mieheni kanssa kun saamme vauvan syliin...meillä on kahden eri lääkärin mukaan tulossa tyttö mutta päasia että vauva on terve..kirjoittelen myöhemmin lisäää nyt sauna kutsuu..moikka!

Vierailija
182/245 |
14.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kiva että vastailit...Huomenna tulee jo täyteen rv7. Musta tuntuu että pahoinvointi vaan koko ajan pahenee!!Oliko sulla pahoja oireita alussa? Teillä on sitten vauveliini jo kohta kotona. Jännittäääkö synnytys? :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/245 |
17.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kelpuutetaanko minutkin tänne " nuoret äidit" palstalle, olenhan jo 21? :) Vauvan laskettu aika on 14.2.2007 ja häntä odotamme miehen kanssa innolla saapuvaksi syliimme. Onnea myös teille muille raskauden johdosta!

~Henniin rv. 31+5

Vierailija
184/245 |
19.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terve vaan molemmille...

Mulla ei alussa ollut minkäänlaisia pahoinvointeja olisiko yhden kerran ollut todella vähän..olin tosi väsynyt ja kiukkuinen pitkän aikaan alusta..sitten sekin helpotti...mietin jo monet kerrat että olenko todellakaan raskaana kun ei minkään laisia noita ns. vaivoja oikeen ollu..mutta niin se vaan masu alkoi kasvamaan ja meidän ötökkä liikkumaan..ei itse asiassa synnytys jännitä kun en sitä niin ajattele se tulee sitten kuin tulee ja menee miten menee..toivotaan että kaikki sujuu hyvin.. Nyt meillä menossa rv 32+4 joten ei tässä enään mitään hirveitä aikoja ole...kun tässä nämä joulu ja uusi vuosi ohi menee niin sitten alkaa olla aika loppu suoralla..Miten Teillä molemmilla muuten on mennyt? nyt taas kiiruhtaa pitäää.. =)

Vierailija
185/245 |
19.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

vieläkö mahtuu mukaan? Olen 20v tuleva äippä, nyt rv 11+1, eli laskettu aika olis heinäkuussa. Avomiehen ja kisun kanssa asustellaan etelä-suomessa ja esikoinen on tulossa. ens viikolla ekaan ultraan ja mua jännittää ihan mielettömästi, mut sit viimeinkin näkee pikku pavun ja varmaan alkaa tajuu et on tää totta...

Vierailija
186/245 |
19.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huh huh, johan tuo hengästyttää, kun vähänkin rehkii. Masukin on kasvanut ihan mahdottoman isoksi *ihmetystä*! Kiva, että meitä on muutama nyt liittynyt joukkoon.. Taidetaan kaikki odotella ensimmäistä lastamme :) Minä myös ja siksi jokainen raskauteen ja äidiksi tulemiseen liittyvä asia on niin uusi ja ihmeellinen mulle ja ihan kiva vaihtaa ajatuksia täällä palstalla kohtalotovereiden kanssa. Ystäväpiirissäni kun ei ole vielä taaperoita kavereilla, joten heitä ei vaavi jutut sytytä :(

Am86: mulla oli sama juttu silloin alkuraskaudesta, että väsytti ja siksi työ motivaatio oli täysi nolla. Oisin voinut nukkua päivät pitkät ja silti olin uupunut. Tossa oli puhetta myös pahoinvoinnista: mulla oli vaan koko ajan etova olo ja kaikki ällötti, myös mieli oli aika maassa. Ainut hyvä juttu oli etten joutunut oksentamaan kertaakaan, mutta pahoinvointi oireili ällötyksen tunteena ja en oikein voinut syödä mitään, mahassa tuntui oudolta. Tämä loppui siinä rv. 15 viikon tietämillä.

Kun pahoinvointi loppui ja ajatukset kirkastuivat niin olo on ollut hyvä. Nyt lähiaikoinakin olen ollut tosi iloinen ja suht hyvässä kunnossa, paitsi selkä on oireillut, mutta hyvin tässä pärjäillään. Turvotus on vitsauksena ja se ärsyttää, mutta ei onneksi ole vaarallista!

Ankke86 tervetuloa joukkoon! Voi se ensimmäinen ultraääni on kyllä mieleen painuva kokemus. Vauvan olemassaolosta tulee jotenkin todellista kun hänet näkee ensi kertaa :) Muista vaan sanoa siellä että kertovat missä on jalka ja missä käsi, jos et itse vielä osaa ruudulta hahmottaa vauvaa hyvin. Minä en osannut hahmottaa, sillä olihan hän niin pieni ja ihan myttyrässä siellä masussa ja ultran täti vaan tuppisuuna istui. Onneksi mieheni sitten sanoi että " kerrohan mikä on mikäkin" niin sitten täti kertoi ja tajusin miten päin vauva siellä masussa kelli. Ultra on ihana kokemus. Minun pitää odotella vielä 4½ viikkoa ennen kuin pääsen viimeiseen ultraan kattelemaan pikkuista.

Miiu86: olen täysin samoilla linjoilla sun kanssa siinä, että turha sitä on lietsoa mielessään liikaa sitä synnytystä, ettei mitään pelkoja tulisi. Minäkin olen vaan ajatellut, että kaikki menee hyvin ja koitan luottaa siihen. Ennalta en aio ruveta pelkäämään. Mun neuvo: en tiedä oletko niitä synnytystarinoita paljon lueskellut, mutta minä en ainakaan suosittele, mulla vaan rupeaa mielikuvitus lentämään -kielteisiä mielikuvia :( Tulipas stoori, nyt hiljenen ja jätän palstatilaa muille :)

Rauhaisaa joulun odotusta kaikille :)

Henniina rv. 32+1

Vierailija
187/245 |
20.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elikä minä täytän aika tarkalleen puolen vuojen päästä 21 ja toista lasta ootellaan ens kuun 27 pvä mut luulen että tulee sen pari viikkoo etu ajassa..oon kansa vailla juttelu kavereita saman ikäsistä ,yritin jopa luoda oman groupsin tuonne yahooseen missä pystys vähän enemmän omana ihtenään juttelemaan,mutta se ei oikein onnistunut, ei siellä kukaan muu sitten puhunukkaan mitään.

nii toi mun esikoinen täytti vuojen tos viies päivä et aika tiuhaan täs näit muksui pyörittelen.

t:-P- 34+4

Vierailija
188/245 |
20.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosi kivaa että tänne on tullut uusia äitejä :) itse en ole valitettavasti päässyt koneelle vähään aikaan,mutta nyt taas netti toimii ja täälläkin voin surffailla!! Pahaolo senkun jatkuu...toivottavasti jossain vaiheessa helpottaa..Vieläkin tuntuu oudolta koko ajatus, että masussa on joku masuasukki :) mutta eiköhän se ala pikku hiljaa tuntumaan todemmalta, kun ensi viikolla on ensimmäinen neuvolakäynti ja eka ultra :) MItes onko muilla ollu 8vk ultra?? Näkyykö vauveliini siinä mitenkä hyvin?? Tai siis ultra on 27.12 ja silloin on mulla rv 8+5...

Mukavaa että olette kirjoitelleet...on kiva saada omanikäisiä juttukumppaneita :)

Vierailija
189/245 |
20.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

joo mulloli tässä raskaues eka ultra rv 5.Teitäkii on varmaan kosiskeltu siihen papiloma-virus rokotetutkimukseen?mul oli siitä kontrolli käynti(oisko ollu 3 vuojen kontrollis tms.)nii siel sit sannoin et oon taas raskaana ja sillon huvin vuoks kahtoivat sen ja ei siel mitään vauvaa viel sillon näkyny mut totesivatpahan ttä kyl siel jotain taitaa kehittyä.=)

se virallinen eka ultra ol rv 10 ja ei siel oikein kunnolla viel mitään ite erottanu.mut jos on mukava ultraaja tai jos ite uskaltaa kysyä nii kyl ne sit kertoo mikä on mikäkii.

minä tässä ootan innolla että pääsisin äitipolille 4.1,tekeevät mulle rakenne ultran ja pääsen hyvässä lykyssä selville kumpi täällon täl kertaa tulossa.

kuis teil muilla?onko teil kavereilla(oman ikäsillä) jo muksui?mulle on vasta tulossa kaverille kesäkuussa mutta ollaan vähän etäännytty tässä kun mun elämään ei oo täs parinvuojen aikana kupittelu illat ym mahtunu..oon täs käytännössä ollu 2 vuotta raskaana..sitten kun elämä vähän puissa ollu nii ei oikein oo ollu keskustelu kumppanikskaan kun kaverit kylässä käyny..puheenaiheet tyyliin mitä meiän typy on tehny ja oppinu ym.

ai nii ja työ ku taiatta kaikki ootella ensimmäistä,älkää missään nimessä lukeko niitä kirjoja, " miten minusta tulee hyvä äiti" ja suodattakaa kaikki neuvot maalaisjärellä.älkääkä ottako stresseä esim.tupakan poltosta tms.eli ei kannata kaikkia keskustelujakaan lueskella mitä näiltäkii sivuilta löytyy,vaikka kuinka tuntuuu kiinnostavalta,ite meinaan lueskelin ja tul vaan kauhee pahaolo ja silloin taisin kokonaan erakoitua etten kehannu tänne tulla enempiä ehtimään " seuraa" (vauvalehen oma kuumat treffit palsta) ;)

tulipa sekava selostus..yrittäkää ymmärtää..;)

T: -P-

Vierailija
190/245 |
20.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään viimein sain itteni ylös sohvan pohjalta ja vähän liikkeelle. Paniikinomainen joululahjojen hankkiminen alko kun oon (taas kerran) jättänyt sen viime tippaan... muutama tunti sitä tuli kierreltyä kauppoja ja mun alaselkä on ihan romuna. mitäköhän ukkokin tuumaa kun oon viimein lopettanut sen huono olo-valituksen ja nyt alkaa sit voiksä hieroo, mun selkää särkee... no ei, se on ollu tosi ymmärtäväinen ja kärsivällinen. sillä vaan taitaa vähän olla pinna kireellä joulun takia kun se ei oo yhtään jouluihminen, toisin kun meikäläinen... ja kyllä mä luulen että mussa on viime aikoina ollu muutenkin kestämistä, kun näköjään joka asiasta täytyy oikutella... mutta kai se ohi menee... =)

Vierailija
191/245 |
20.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin myös tänään jouluostoksilla ja ei oltu ku pari tuntii niin alkoi jo väsyttää ihan hirveesti ja alkoi särkee selkää...on meissä varmaan kestämissä :D mut munki miekkonen on tosi hyvin ymmärtäny ja auttanu parhaansa mukaan silloin kun on kotona. Se on nyt juuri armeijassa, mutta se loppuu onneksi 5.1 ja on ikuisesti ohi :D:D mut nyt nukkumaan......ZZZzzz.....

Vierailija
192/245 |
20.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

joo tää olo on nykyjään varsinkii nää yö ajat aika vaivasia..mie eppäilen et mun lonkka män tuossa pari kuukautta sitten jotessii sijoiltaan kun ei vielkää oo loppunu aristamasta..no mut sitä piti sanoman että ei se intti ihan välttämättä oo ikuisesti ohi...voihan tulla kutsunta kertausharjotuksiin...onneks toi miun ukko on sen verran vanhempaa sorttia et ei tarvii pelätä et joku kuhtuis inttii..

-P-

Vierailija
193/245 |
21.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

no ei sillä välii vaikka olis kertauksii...kuhan ei tarvi puoltavuotta siellä enää olla!!Enkä mä osaa edes kuvitella niin pitkälle..yleensä kertauksiin tulee kutsut joskus +30wee...kuulemma.Nyt sitten alkoi minun joululomani :D ihanaa...pitäis yrittää tehä joulusiivous, mutta ällöttää ja oksettaa kaikki mikä liittyy vessaan ja keittiöön, niin saas nähä mitä tästä siivouksesta tulee..Onneks äippä ja miekkonen auttaa..nyt suihkuloimaan..heips

Vierailija
194/245 |
21.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

täälläkin on joulusiivous edessä ja ei kyllä yhtään kiinnostais... jotenkin tuntuu siltä ettei vaan jaksais yhtään mitään... kaiken lisäks lupasin mennä auttaa mutsiakin viel huomen siivoomisessa... jep, kaikki muut lahjat on nyt hoidossa paitsi ukolle en oo viel ostanut mitään. sille on niiiiiin vaikee ostaa lahjaa ja kun kysyy et onks sulla jotain toivomuksia ni ei se mitään haluu... apua!! kai sitä on viel lähettävä kauppoihin ja sit siivoo... onneks meil on vaan kaksio... =)

Vierailija
195/245 |
23.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

hyviä jouluja teille kaikille!nyt sit nautitte viimesestä vanhanlaisesta joulusta,ens jouluna on sit se oma mussu kuvioissa.

-P-(rv tasan 35)

Vierailija
196/245 |
29.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

joulu nimittäin. ihan hyvinhän se meni, mutta nyt en kyllä haluu nähä sukulaisia vähään aikaan. enivei, eilen käytiin ekaa kertaa ultrassa ja olipa mahtava tunne! =) en koko iltana tehny muuta kun tuijottelin niitä kuvia että siinä se Papu nyt on... mieskin oli ihan onnesta soikeena. mä ootan jo ihan innolla helmikuuta että näkisin pikkusen uudestaan.. =) eipä kai muuta kun hyvät uudet vuodet.

Vierailija
197/245 |
02.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mukavastihan meitä " nuoria äitiejä" tänne on ilmaantunut.

itse odotan esikoistani ja laskettuaika on heinäkuussa.Täytyy sanoa että nämä pari raskauskuukautta on ollut yhtä tunteiden vuoristorataa.

Sisälläni kasvava uusi elämä on saanut itsellenikin aivan uuden tarkoituksen elämääni ja täytyy sanoa että suuri onni on vallannut minut,en malta odottaa että näen tämän kullan. Olisi mukava vaihtaa ajatuksia odottavien nuorien äitien kanssa,tämän uuden asian edessä.

Hyvää odotusta kaikille! _Matleena,itä-suomesta

Vierailija
198/245 |
03.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole taaskaan käynyt täällä vähään aikaan... :/ oon ollut edelleen aika pahoinvointinen ja kaiken lisäksi olin ihan kunnon oksennustaudissa viikko sitten :( neuvolassa kävin ja siellä täytettiinkin paaaljon papereita, mutta ne ei katsonutkaan 8vk ultraa vaikka olin niin käsittänyt..No mulla on sitten 25.1 se ensimmäinen ultra. Eli melkein rv13 vasta. Mun maha on tällä viikolla ollut niin turvoksissa, että jos osaa katsoa, niin sen kyllä huomaa helposti että masussa on asukki :D Kuinkas pitkällä te muut olettekaan nyt? Oletteko kertoneet jo omille vanhemmillenne?MÄ olen vasta omalle äitille..en muille...ajateltiin kertoo muille vasta ekan ultran jälk.

Kirjoitellaan taas..

Rv 9+5

Vierailija
199/245 |
05.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

täällä ois kans yks nuori äiti joukkoon:)

täällä malttamattomana odottelen esikoista, jonka ois määrä syntyä aprillipäivänä, eli ei enää ku kolme kuukautta tätä odottamista:D

ihan kateellisena oon lukenu ku teillä kaikilla on nuita useampia ultria..meillä oli eka ultra vasta 18 viikolla eikä toista ees tuu, jos raskaudessa kaikki menee hyvin:(..ois kiva aina käydä kurkkaamassa miltä tuola mahan sisässä näyttää (voisin olla vaikka koko raskauden ajan siinä ultalaitteessa:D)

pienenä vinkkinä siihen pahoinvointiin jota teillä kans näyttää joillain olevan (en oo kyllä paras mahollinen vinkin antaja ku ite oksentelen vieläki vaikka viimenen kolmannes menossa), mutta varsinki aamulla auttaa, jos syö heti samantien jotain suolasta pikkusen..ite oon yleensä syöny paljaltaan keittokinkkua (kuulostaa tosi ällöltä, mutta auttaa oikeesti!)..että aamulla vaan hipsitte ihan ekaksi jääkaapille:)

mamma rv27+5

Vierailija
200/245 |
06.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täälä menos huikeet tasan 37 viikot,olo on semmonen jo et haluis oman kropan takasi..yö yön perään tulee jo kysymys,joko tänä yönä PÄÄSEE synnyttämään..

meillä täällä päin on kansa vai 1 ultra ja se on ennen 12 rv:tä,muihin ultriin " joutuu" esim jos on joitain hankaluuksia raskauvessa(raskausajandiabetes,astma,edellisissä synnytyksissä ongelmia tms).

ite kävin torstaina synnytystapa arviossa ison sf-mitan takia (jotain rv 34 ol 38 cm) ja sanovat et ihan normaalin kokonen peipi tulos.

-P-

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme kolme