Parisuhdemarkkinoilla kukaan ei ole niin nirso kuin 40-50 vuotias mies.
Alle nelikymppisinä miehet ovat valmiit sitoutumaan ja parisuhde on helppo saada.
Kun mies sitten eroaa +40 vuotiaana ei häntä kiinnosta mikään vakava parisuhde vaan haluaa vain kevyttä kivaa. Ja mies alkaa tosissaan etsiä itseään huomattavasti nuorempaa naista.
Sitten taas ikähaarukassa +55-65 vuotiaat miehet joutuvat paniikkiin peläten yksinäistä vanhuutta, ja tällöin mies on taas valmis pariutumaan pysyvästi, mutta jälleen kerran itseään nuorekkaampaa naista jos se vain on mahdollista.
+40 vuotiaiden, korkeakoulutettujen, kaupunkilaisten sinkkunisten markkina-arvo on lähellä nollaa. Pitää olla poikkeuksellisen hyvävartaloinen, nätti ja rento ja nauravainen nainen joka tuossa ikäryhmässään pariutuu vakavasti.
Kommentit (1336)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
40+ iässä suurin osa lähestyjistä on 50+, ja sen takia en käy edes baareissa enää. Ällöttää. Ja siis kun ne vanhemmat ei millään usko kun sanoo ei. Omanikäiset tajuaa heti, eivät ole niin epätoivoisia.
Mikset lähesty baareissa itse niitä miehiä, joita haluat?
Tätä itsekin aina hämmästelen näissä keskusteluissa. Aivan käsittämättömän saamatonta toimintaa ensin vaan passiivisesti odotella että just se kiinnostava mies lähestyisi, ja sitten kun niin ei käy, niin tullaan valittamaan asiasta Vauvalle.
Onpas, ihan kaikki naiset on nirsompia kuin miehet
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
40+ iässä suurin osa lähestyjistä on 50+, ja sen takia en käy edes baareissa enää. Ällöttää. Ja siis kun ne vanhemmat ei millään usko kun sanoo ei. Omanikäiset tajuaa heti, eivät ole niin epätoivoisia.
Tätä itsekin aina hämmästelen näissä keskusteluissa. Aivan käsittämättömän saamatonta toimintaa ensin vaan passiivisesti odotella että just se kiinnostava mies lähestyisi, ja sitten kun niin ei käy, niin tullaan valittamaan asiasta Vauvalle.
Sanoiko hän, ettei lähesty haluamiaan miehiä? Kun luet tarkemmin, nainen valittaa 50+ miehistä, jotka ei ymmärrä sanaa ei.
50+ miehet elää jossain pakotilassa, elämä ei tunnu elämisen arvoiselta kun pari-kolmikymppiset naiset eivät halua eläkepäiviänsä lähestyvää ukkoa huolehdittavakseen ja vaippojen vaihtajaksi. Onhan se henkisesti rankkaa, kun pallit roikkuu ja kumpikaan pää ei enää toimi, vaikka kuvitelmissaan elää nuoren pojan elämää. Keho rapistuu ja henkinen älykkyys latistuu. Ei se viehätä ketään älykästä nuorta naista, ei edes rahasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sanoiko hän, ettei lähesty haluamiaan miehiä? Kun luet tarkemmin, nainen valittaa 50+ miehistä, jotka ei ymmärrä sanaa ei.
Kyllä sen pystyi hyvin lukemaan rivien välistä, että ei lähesty, vaan odottaa sopivien miesten lähestyvän häntä. Ja ei-sopivat ikäloput, ällöttävät viisikymppiset vanhukset lähestyvät häntä, ainakin 5 vuotta nuorempaa naista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luetun ymmärtäminen? ÄO? Hoksaatko mitään, höh?
Vierailija kirjoitti:
50+ miehet elää jossain pakotilassa, elämä ei tunnu elämisen arvoiselta kun pari-kolmikymppiset naiset eivät halua eläkepäiviänsä lähestyvää ukkoa huolehdittavakseen ja vaippojen vaihtajaksi. Onhan se henkisesti rankkaa, kun pallit roikkuu ja kumpikaan pää ei enää toimi, vaikka kuvitelmissaan elää nuoren pojan elämää. Keho rapistuu ja henkinen älykkyys latistuu. Ei se viehätä ketään älykästä nuorta naista, ei edes rahasta.
Mitenkäs vastaavan ikäiset naiset? Kuvailisitko heitä samalla tyylillä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Missä sanottiin ettei lähestyisi itse ketään? Tai että olisi edes vailla yhtään minkäänlaista miestä? Minuakin lähestyy nykyään 40+ miehet jotka ihastelee miten näytän niin nuorelta ja kauniilta (olen 34v). Olen kuitenkin naimisissa enkä siis luonnollisestikaan lähesty itse ketään, olen ihan vaan kavereitten kanssa tanssimassa siellä baarissa.
Vierailija kirjoitti:
Minulla on siis fiksu, hyvin toimeentuleva ja komea mies. En tiedä oliko sillä merkitystä että olen itsekin nätti, hoikka ja elämä hallinnassa.
No mitäs luulisit, että onko merkitystä? Tottakai on!
Tää koko ketju on yksi iso COPE semmosille ruttusille mammoille jotka ei vaan mitenkään pysty hyväksymään että heidän nuoruuden ja kauneuden etuoikeudet on nyt mennyttä.
Hajotkaa mummouteenne. Ei miehiä kiinnosta vanhat kurpat, etenkään katkerat semmoiset.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä sen pystyi hyvin lukemaan rivien välistä, että ei lähesty, vaan odottaa sopivien miesten lähestyvän häntä. Ja ei-sopivat ikäloput, ällöttävät viisikymppiset vanhukset lähestyvät häntä, ainakin 5 vuotta nuorempaa naista.
Eli kyseessä oli täysin oma ennakkoluuloihin perustuva päätelmäsi. Eipä yllättänyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Harvemmin lähestyn, joskus kyllä. Ongelma ei nyt ole ne miehet jotka eivät lähesty, vaan ne jotka lähestyvät. Ja erityisesti se ettei uskota kerrasta. Olisin mieluummin kokonaan ilman iskuyrityksiä kuin vääntäisin jatkuvasti niiden yli 10 v vanhempien kanssa. Ja olenkin, nyt kun en missään enää käy.
Vierailija kirjoitti:
Tää koko ketju on yksi iso COPE semmosille ruttusille mammoille jotka ei vaan mitenkään pysty hyväksymään että heidän nuoruuden ja kauneuden etuoikeudet on nyt mennyttä.
Hajotkaa mummouteenne. Ei miehiä kiinnosta vanhat kurpat, etenkään katkerat semmoiset.
Yök, mikä kommentti. Kertoo paljon sinusta
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Heitänpä tähän näkökulmani, vaikka olen tuosta ikähaarukasta 40-50 vuotta mennyt selkeästi yli. Mies siis olen, jo kuusissakymmenissä. Parisuhdemarkkinoilla, joskaan en kovin aktiivisesti. Uusiopoikamies eli eronnut. Myönnän olevani ronkeli, seuraavana muutama syy siihen miksi olen ronkeli.
Ensinnäkin, naisen pitäisi olla sellainen että minun pitäisi tykätä hänestä ja hänen minusta. Uskoakseni tämä on suurin tekijä miksi en ole minkäänlaisessa suhteessa. Kysyntä ja tarjonta eivät kohtaa. En halua itseäni kahtakymmentä tai kolmeakymmentä vuotta nuorempaa, missikasvoista naista, vaan oma ikäni plusmiinus seitsemän vuotta, tai kymmenen. Monet ikäiseni ihan tavallisen näköiset naiset näyttävät silmissäni vähintäänkin riittävän kauniilta. Hoikkuudella ei ole suurta merkitystä. Tiedän useitakin ikäisiäni naisia jotka ovat mielestäni todella kauniita vaikka heillä on ylipainoa. Jos tykkään jostakin naisesta ei vartalon muoto ole ratkaiseva asia oli lihava, laiha tai siltä väliltä. Ihan tavallinen nainen siis kävisi. Itsekin olen mielestäni ihan tavallinen.
Toinen iso syy sinkkuuteen on varovaisuus. Tiedän että minulla on jotakin menetettävää, jos päätäpahkaa ryntäisin johonkin suhteeseen ja se osoittautuisi pettymykseksi. Se mitä menettäisin on vapauteni. Oltuani pitkänlaisessa avioliitossa osaan arvostaa nykyistä vapauttani aivan eri tavoin kuin ennen. Tiedän että minulla on, kuten jokaisella ihmisellä, omat hyvät ja huonot puoleni. Nyt, ollessani sinkkuna saan olla vapaasti, saan pestä pyykit silloin kuin minusta siltä tuntuu, saan lähteä baariin silloin kuin haluan, saan ottaa nokoset töistä tultuani ihan omaan tahtiini, lämmitän saunan silloin kuin minulle sopii, jne, jne, jne... Nämä kaikki sellaista luksusta mitä parisuhteessa ei välttämättä ole.
Kolmas iso syy liittyy osin edelliseen, eli tiedän pärjääväni vallan mainiosti myös yksikseni. Osa ihmisistä pelkää yksinään oloa, ja siksi etsivät suhdetta paniikinomaisesti. Itse en pelkää yksinäisyyttä, ollakseni niinkin ulospäin suuntautunut kuin olen, pidän hiljaisuudesta ja myös yksin olemisesta. Sen suhteen siis, no broblem...!
Miksi siis etsiä ketään, kun ilmankin pärjää? No, tokihan kaipaan kosketusta ja seksiä, siinäkin suhteessa olen normaali ihminen. Toisaalta, edesmenneen avioliittoni kokemuksista tiedän että parisuhde ei todellakaan ole mikään tae seksiin tai läheisyyteen. Tiedän myös sen että suurimmalle osalle ikäisistäni naisista lapsenlapset ja ystävättäret ovat ykkösasioita, ja kokevat läheisyyden ja seksin lähinnä negatiivisena, rasittavana velvoitteena jota joutuu parisuhteessa olemisen hintana vastentahtoisesti tekemään. Sellaiseen suhteeseen en todellakaan halua.
Siis, molemminpuolinen tykkääminen, itsellinen ja omillaan toimeen tuleva sekä omiakin harrastuksia omaava nainen, älykäs ja keskustelutaitoinen. Maanläheinen ja rehellinen. Semmoisen jos jostakin löytäisin. Tuskin löydän.
Toistaiseksi näillä eväillä mennään.
Samoilla ajatuksilla, näillä mennään. Tästä johtuen tiemme tuskin kohtaavat.
T. Se rehellinen ja älykäs nainen.Me kierrämme toisiamme
niin kuin taivaankappaleet
yhtä ylpeinä, yhtä yksin
ympärillämme ikuinen yö
Kierrämme, kaarramne kunnes linnunratamme risteävät
emme enää yksin, vaan kaksin
ympärillämne ikuinen onnen tähtivyöLinjat leikkaa toisiaan
joskus vuosia tai joskus shokeeraavan hetken vaan
linjat leikkaa toisiaan
ja viilloista me vuodetaan
sä et sileänä säily, kulta
ennen pitkää sydämesi näyttää iloisesti asutulta
sen aina järki järjestää
mut tää on tieto; jokaisesta kävijästä jälki jää
sä et sileänä säily, rakas
et vaikka lähdet, vaikka käännyt, sä et säily vaikka tulet takas
Mutta, mitä viilloista leikkaavien linjojen, mitä niistä opimme?
Sydämen sivistystä, surujen sumuista suuntaamme
kohti uutta linjaa
Ja palaamme takaisin ikuisen yön uumenista
kiertoradallemme, ryppyinemme, hiljaaJäi sieluun levottomuus
onko onnellisuus silkka mahdottomuus.
Jäi tuskin muistoakaan
yöhön jäin katkeraan perääs haikailemaan.
Ja laulan sulle aina uudestaan
sä olet keidas erämaassa rakkauden
sä olet eilen, tänään, sä olet huominen
sä olet kaikki mitä ymmärräkään en
sä olet taival joka minut varjosta vie aurinkoon
sä olet siellä
minä täällä oon.
Kaipuu onneen, se levottomuuden idea on!
Kas avaruuden ikuisesta yöstä matka pitkä aurinkoon onMutta ken läpi paahteisen erämaan
kulkevi, se onnen lopulta syliinsä sulkeviSinä minut, minä sinut
Eihän edellisessä elämässäkään
saatu toisiamme
ennen kuin se ehti päättymään.
Odotetaan siis seuraavaa.
Minä tulen, minä menen
kaikki kesken jää.
Aamulla länteen, sitten etelään.
Voi tätä elämää.
Edellisen elämän karmasta läksy jää
on siihen hyvä ottaa oppi tää:
kun matkaa tekee länteen etelään, vielä kohteeksi pohjoinen ja itä jää.
Voi sieltä löytyä keidas rakkauden, siis uutta elämää!
Vierailija kirjoitti:
Mitä sitten hajoamaan, jos ei kukaan enää kiinnostuisi. On kiva työ, rahaa, harrastuksia, ystäviä, mukavat aikuiset lapset.
Olen parissakin parisuhteessa huomannut, että se miesten oman tason todistelu on suunnattu muille miehille, ei muille naisille, varsinkaan sille omalle naiselle. Mitä oma nainen ajattelee miehensä hyvyydestä ei merkkaa mitään, kun se todellinen arvonantaja on muut miehet (joskus myös muut naiset).
Hämmentävää ja ristiriitaista, että miehet haluavat todistella haluttavuuttaan naisten silmissä muille miehille, mutta tosiasiassa heillä ei kiinnosta ovatko oikeasti haluttavia naisten silmissä, eivätkä sitä useinkaan tosiaankaan ole.
Käytännössä kukasta kukkaan hyppivä pelimies, joka saa naisia huijattua sänkyyn, mutta joka ei ikimaailmassa saisi pidettyä naista tyytyväisenä pitkässä suhteessa, on miesten maailmassa palvottu idoli. Se mies ei ole naisten mielestä kuitenkaan hyvä mies.
Miehet käytännössä arvostavat siis toisten miesten huijaustaitoja. Ei sitä, pitävätkö naiset OIKEASTI naisia houkuttelemaan kykenevästä miehestä. Tämän kun tajuaa niin on naisena uskomattoman vaikeaa arvostaa miessukupuolta. Pitäisi päästä taakse päin ja "un-see" tämä havainto.
Kaikesta päätellen olen saanut kyseenalaisen kunnian tutustua näihin epävarmimpiin lajinsa edustajiin. On niitä hyviäkin miehiä varmasti olemassa.
No minkä takia pitäisi ottaa ihan kuka vaan? Kyllä voi ja pitääkin olla nirso jos alkaa parisuhteeseen. En minä ottaisi ketä vaan, siinä pitää olla tunnetta, suurinpiirtein samat elämän arvot ja tulevaisuuden suunnitelmat. Jos kaipaa vain hetken seuraa, niin sekin on ihan ok, jos se järjestely käy ja sopii molemmille.
M50
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt jo myöhäisessä keski-iässä olevana sinkkumiehenä täytyy tunnustaa, että olen aina ollut eniten kiinnostunut itseäni selvästi nuoremmista naisista. Itselleni on tärkeää, että tunnen fyysistä vetoa naiseen ja sitä en kykene tuntemaan itseni ikäisiin tai edes vähän nuorempiin naisiin. En ole koskaan ollut kiinnostunut perheen perustamisesta - enkä todellakaan pelkää "yksinäistä vanhuutta". En kaipaa itseni lailla rypistyvää mummoa viereeni.
Ja kuten olet jo huomannutkin myöskään nuoremmat naiset ei kaipaa vierelleen rypistyvää ukkoa.
Rahalla saa. Ei tarvitse hankkia omaa lehmää, jos haluaa vain maitoa silloin tällöin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä minulla 40+ naisella on kysyntää riittänyt niin omanikäisissä, nuoremmissa kuin vanhemmissakin miehissä. En toki sovelluksia käytä vaan olen tavannut näitä miehiä ihan live-elämässä. Itse en toki halua muuta kuin kepeää suhdetta, kun minulla on kaksi kotona asuvaa lasta. Tämä kepeän suhteen haluaminen on nimenomaan monia miehiä kismittänyt, kun yhteen olisi pitänyt muuttaa kuulemma.
Sama juttu, olen ihmetellyt miksi tapaamillani miehillä on kiire muuttaa yhteen kun miehien pitäisi olla sitoutumiskammoisia. Ehkä etsivät uutta äitiä/sairaan- ja kodinhoitajaa jne eli palvelutasoa? Ei kiitos, olen mieluummin yksin (mieluiten kevytsuhteessa, mutta siihen on hankala miestä löytää).
Miten voi muka olla vaikeaa löytää miestä kevytsuhteeseen? En todellakaan ymmärrä. Olen itse 51v mies ja tuntuu, että kaikki eronneet kaverini etsivät juuri tuollaista suhdetta. Jos joskus eroan, niin etsisin itsekin.
Ehkä tässä on kyse myös sitten siitä, missä päin Suomea asuu.Ei pääkaupunkiseudulla ole vaikeaa löytää sellaista miestä, joka ilmoittaa haluavansa kevytsuhteeseen. Olen monta sellaista kivaa miestä löytänyt. Ongelma on se, että viimeistään vuoden kohdalla nämä "kevytsuhdemiehet" alkavat kinuta yhteenmuuttoa, vaikka eivät ole edes lapsiani tavanneet. Kun en ole kiinnostunut yhteenmuutosta, seuraa riitoja ja ero.
Outoa. Ne miehet jotka tiedän olevan vastaavassa tilanteessa, eivät mistään hinnasta suostu asumaan samassa taloudessa enää ikinä naisen kanssa. Eivät puolen vuoden, vuoden tai viidenkään vuoden tapailun jälkeen.
Sitähän aina halutaan, mitä ei saa ainakaan helposti. Jos toinen ei halua muuttaa yhteen, niin sitten se toinen haluaakin yllättäen enemmän. Ja jos toinen taas kärttää yhteen muuttamista, ei sitä toista kiinnostele niin paljoa.
Nirsous on kyseessä vain jos on paljon valinnanvaraa. Oikea syy siihen mitä kutsutaan nirsoudeksi on vanheneminen ja ns. parisuhdemarkkinan muutos yli 40-vuotiaissa.